ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
GORDON
Autor Wiadomość
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2017   

Już nie raz pisałem, ale dla każdej sztuki silnika będą inne więc nie ma sensu moich podawać.

Pro tip: kombinuj z przekładaniem faz aż uzyskasz kąt w ustawieniach najbliższy zeru
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Dzisiaj jazda z kolegą Erykiem1000 wykazała ze po mimo zmian ustawień obecnie takie:
Mam qs 205v3
Angle corr. +0,12
IND timing 0558uS
PWR timing +0,51
Nic się nie zmieniło. Drugi bajk miał całkowicie inne ustawienia(także qs 205 v3) a temp na obu bajkach była praktycznie identyczna. Kocierz i góra żar. Także póki cud się nie zdarzy adaptto i qs 205 grzeje się w cholerę, nie wiem czy ten sterownik nie potrafi działać dobrze z qs czy ten typ tak ma i tyle.
Mam porównanie z sapkiem, gdyż zrobiłem już konstrukcję na tym sterowniku i pod taki Żar to daje ostro w palnik . Używam przeważnie bitemala na 130-150. Także pomimo fajnej obsługi adaptto, trybów, opcji, wręcz idealnej kultury pracy. Czar pryska, więc sprawdza się teza tasa, że sterownik nadaje się, ale to jazdy w mieście.
Będę jeszcze próbował coś zmieniać, można pewnie coś jeszcze ugrać, ale drastycznej poprawy nie ma co oczekiwać.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Myśmy się poddali po kilkudziesięciu próbach i kilku tyg. Mocno się angażował ludek ze strony vectora od którego był sterownik. Ale mimo różnych nastaw różnice były minimalne. Z mxusem jest tak samo jak z qs'em. Zmiany nie wpływały na grzanie pozytywnie tylko negatywnie na grzanie, prędkość, przyśpieszenie i to, że OVS kiepsko działało.
Możliwe, że to nie chodzi o ustawienia z tajmingami tylko jakieś inne ale to już ktoś inny musi odkryć i dać znać. Na endless (ten duży temat dla włąścicieli sterownika) dużo ludzi zauważyło to samo co my z bardzo małą sprawnością napędu na tym sterowniku ale brak tam jakiegoś gotowego rozwiązania, wszyscy mieszają w tajmingach.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 04 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Temat do przebadania: dlaczego grzeje się bardziej niż przy Sabku ? Myślę, że za pomocą oscyloskopu dało by się pomierzyć częstotliwość aproksymacji sinusoidy. Jeżeli dużo wyższa niż w Sabku to to może być przyczyna. W sumie to za dużo przewatowujemy te nasze silniczki. +100% to sporo ale na tym się nie kończy, +200%, +300 %. I jak taki biedaczek ma to znieść. Kiepsko. Poci się. Takie luźne przemyślenia.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Najlepsze jest to, że te wszystkie testy są na asfalcie. Jeszcze nie wjechałem na górzysty teren w lesie. Tam to będzie koniec.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

To cos masz mocno nie tak. Mi na płaskim asfalcie mxus nie przekroczył narazie 70 stopni. Najczęściej jest w okolicach 50.
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Musiałbym pokazać na filmiku co oznacza wyjazd na góre Żar, ostro po asfalcie. Mówiąc ostro to prawie pełna dzida zakręt i znowu. Wiadomo w czasie wyprawy tak można na krótkich odcinkach, ale po to taki sprzęt budowałem, żebym mógł się po męczyć pedałując przez 60km a na fajnych podjazdach wyszaleć. Po prostu na adaptto takie szaleństwo trwa krócej.

Wiem, że obecne wartości mam ustawione duże. Wczoraj na trybie normal 70a z akusa i 200 z fazy. Wiem ze to jest 5-6kw, wiadomo, że ten silnik sie grzeje i czy to sabek czy to adaptto osiągnie temp max. Ale dla mnie sie liczy ile mogę przejechać dając fajnie w palnik pod taką górę. Adaptto od połowy Żaru wczoraj po sam szczyt nie wyłączył sie, ale miałem ponad 130 stopni. A od samego dołu wyłączy sie gdzieś w połowie góry, a przy sapku przejadę tak całą górę i może na końcu się wyłączy.

W dodatku wczoraj były dwa bajki na adaptto(midi-e). Jeden na 26 cali drugi na 24 cale. Wagi podobne bajków i operatorów i ładnie temp sie zgrywały jeden z drugim. Praktycznie przez cały czas naszej wycieczki, jedynie podczas dawania w palnik, gdzie miałem ustawioną wiekszą moc, były trochę większe różnice, ale nie duże.

Jadąc pod góre asfaltem tym samym tempem koło 20-30km/h mieliśmy prawie identyczne wyniki temp. Różnice 1-3 stopni.

Chicłabym, aby zmiana ustawień spowodowała zmiany na lepsze. Jakby nie ten problem wolę adaptto od sabka. Po mimo ceny, mam widoczny bms,progi ładowania, konfigurację z ręki i wiele innych rzeczy.
Ostatnio zmieniony przez ap0f1s Śro 05 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Różnica temp.silnika adapto vs sab. jest 20% narazie z moich niedlugich obserwacji. Ja 100 stopni maniekrox 70 ale różnica w wadze to jakieś 30kilo na moją niekorzyść wiec te 10% idzie w wagę. To tez ma wpływ bezdysusyjnie .
Zresztą zrób kilka ostrych startów na Sab. to silnik tez będzie moocno ciepły.
W górach nie testowałem.
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Na prostych odcinakach silnik, gdzie jade kolo 30-40 wspomagając to temp jest niska właśnie koło 70 stopni (waże 78kg), ale w momencie, gdy zaczynają się góry temp idzie momentalnie w góre.
Oczywiście sabek będzie sie grzał, ale tak jak napisałem wyżej po jakim czasie to nastąpi, ile więcej można sobie pozwolić na zabawę zanim temp będzie 140-150 stopni.
Nie wiem jak tas wyjeżdżał pod Żar jak sprawdzali sabka i adaptto, ale przypuszczam, że podobnie jak ja i także ma podobne wnioski. Niech dyskusja trwa może coś uda dojść do końcowego wniosku o co chodzi.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

To fakt jak zaczyna się górka asfaltowa temperatura szybko rośnie. Ze 100 do 120 to chwila. Ale na innych sterownikach nie rośnie szybko ? (pewnie wolniej jak na adap.)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

ap0f1s, tak ma każdy bajk na adapto z jakim miałem styczność, pierwszy test robiłem pod Żar z bajkiem Eryka1000 no i przepaść taka jak mówisz, o czym zresztą pisał. Później tu mam 2 ludków co mają Midi (mxus) i Maxi (QS) i identyczna sytuacja. Na wspólnych wypadach to nie przeszkadza bo i tak się jeździ w sposób odpowiedni dla każdego z grupy, ale jak się jedzie "pobawić" to już przeszkadza.

Co do porównywania temperatur, 70 vs 100 to nie jest 30% różnicy tylko ponad 50% ponieważ sprawność chłodzenia silnika wzrasta do kwadratu proporcjonalnie do temperatury, więc to o ponad 50% więcej grzania, a tego się nie da wytłumaczyć niestety dodatkowymi kilogramami.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Kombinujmy z ustawieniami, tajmingami itp. zatem :-)
Adaptto jest tajne, mega ciche i funkcjonalne. Szkoda z tego rezygnowac przez grzanie. Może znajdziemy parametr klucz do obniżenia tego grzania. Jak nie to będzie wysyp w dziale sprzedam :mrgreen:
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Od siebie dodam ze czestotliwosc kluczowania nie powinna miec wplywu na grzanie silnika (a wrecz przeciwnie poniewaz bardziej wygladza to sinusa i wprowadza mniej harmonicznych) za to jedynie obniza sprawnosc samego sterownika ktory moze sie bardziej grzac ze wzgledu na czestsze kluczowanie mosfetow. Jezeli i sabek i adapto oferuja ten sam algorytm FOC to napewno idzie je ustawic na te same parametry pracy. Trzeba miec troche pojecie o regulacji nastaw do PIDow i duzo cierpliwosci.

Sabek tez wystepuje w wersji 20kHz, trzeba takowego kupic u producenta. Sluza do MIDow gdzie sa wyzsze obroty silnika ale dziala tak samo dobrze jak wersja 12kHz
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Temp mosfetów na midi-e mam niską po daniu w palnik pokazuje może max pod 40 stopni. A tak koło 30 stopni średnio o tej porze roku.
No właśnie szkoda rezygnować, ale w swojej konstrukcji mam już przygotowane w głowie sprzedaż adaptto max-e na rzecz sabka.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Po przeczytaniu tego tematu Przestraszeni nie wiadomo jakim grzaniem silnika potencjalni klienci raczej nie znajdą sie na tym forum wiec zostanie Ci szukać na endlessie chyba :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group