ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie lijonów ładowarką do kwasowo-ołowiowych ?
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Sty, 2017   

A nie odcinają zasilania przy zbyt niskim napięciu? Czyli działają cały czas ;)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 12 Sty, 2017   

zeeltom napisał/a:
A nie odcinają zasilania przy zbyt niskim napięciu? Czyli działają cały czas ;)

Rozmawiamy o części balansującej.....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
DeZir 
młodzik


Dołączył: 26 Gru 2016
Posty: 59
Skąd: Pomiechówek
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017   

Ja mam właśnie ten problem z ładowaniem CC/CV akumulatora NMC 48v/60Ah w skuterze.

Skuter nowy, akumulatory nowe. Ładowarka fabryczna 58,4V 20A

Po zamontowaniu fabrycznie nowego BMS'a ładowanie wróciło. Energii wchodzi na max. proporcjonalnie do przejechanych km, ale ładowanie straciło fazę CV.

CC jest cały czas utrzymywanie na poziomie 1050W ale ładowarka wyłącza się nagle. Wcześniej było tak, że natężenie pod koniec ładowania spadało powoli przez 10 min.zanim się zakończyło.

Czy takie ładowanie jest bezpieczne dla akumulatora? Co z balansowaniem cel?
Czy ktoś z okolic W-wy pomógł by mi sprawdzić, o co tu chodzi i gdzie szukać przyczyny.
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017   

Pierwsze co to od razu po zakończeniu ładowania pomierz napięcia na celach, wtedy będzie można powiedzieć co się dzieje.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017   

DeZir napisał/a:
, ale ładowanie straciło fazę CV....

Myślę sobie, że wszystko jest OK dla tak mocnej (bo ma wystarczający zapas napiecia) ładowarki.Fazę CV i balansowanie zauważył byś gdyby ładowarka miała napięcie jałowe 54.6V wówczas te dwie fazy były by wyraźnie widoczne. Twoja fabryczna ładowarka po to ma ten "nadmiar" napięcia by maksymalnie skrócić czas ładowania.Podobnie jest np.w fabrycznych ładowarkach Gazelle,tam też ładowarka ma nadmiar napięcia i po naładowaniu oraz "wyrównaniu" napięcia na ogniwach BMS ją wyłącza.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017   

Albo jedna z cel ma 4.3V i ładowarkę odłącza awaryjnie BMS...
Trzeba zmierzyć napięcia na celach zaraz po wyłączeniu ładowarki aby ocenić co jest grane.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
DeZir 
młodzik


Dołączył: 26 Gru 2016
Posty: 59
Skąd: Pomiechówek
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

>tas< Problem w tym, że nie wiem jak sprawdzić napięcie każdej celi. To są 2 aku w metalowej obudowie 20V i 30V. 1 aku ma 17 pinów, 2 aku 18 pinów.

Pomierzyłem napięcia między każdym pinem wiązki i masą. Tylko jeden pin pokazuje napięcie celi (4,05V) inne są chyba szeregowo po 2, 6 lub po 6 cel np. 20,2V (20,2/6=4,05V).

Idąc tym tropem dzielenia cela wychodzi mi od 4,03 do 4,05V

Próba pomiarów między pinami też nic nie dała.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

Rozpisz napięcie kazdej celi od pinu do pinu, bez usredniania.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
DeZir 
młodzik


Dołączył: 26 Gru 2016
Posty: 59
Skąd: Pomiechówek
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

>WojtekErnest< dzięki za tipa...

Mam pomierzone piny we wszystkie strony ;) ale ni jak nie mogę znaleźć napięć każdej celi.
Wtyk dwurzędowy 24 piny i np. między 2 a 3 -> 18,53V, między 3 a 4 -> 7,3V ... a np. między 2 a 4 - 11,12V ?? :shock:
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

Bez konkretnego rozebrania baterii to będzie trochę wróżenie z fusów co tam się dzieje. Jeśli nie chcesz tego robić to przeprowadź kilkukrotnie balansowanie baterii wg. poradnika ( http://ebike.nexun.pl/bms-porady-uzytkownika/ ). Jeśli się poprawi oznaczać będzie, że wstępnie bateria była trochę rozjechana.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Przyszła zakupiona ładowarka dedykowana do żelowych. Potrzebuję małą, lekką , o amperażu ok 2-2.5 A jako drugą do planowanego roweru żony z silnikiem 48V 250W 13S4P 48V.
Dodatkowo jest lekka więc można awaryjnie wozić z sobą.

Produkt sprzedawany przez magmę jak na plastikowy jest nieźle spasowany, nic nie trzeszczy, nic się nie ugina. Po włączeniu nasłuchiwałem czy coś iskrzy, a tu niespodzianka - jest aktywne chłodzenie. W nóżkach skryte są 4 śrubki. Po rozpołowieniu ukazała się ładowarka w całej okazałości. Spodziewałem się transformatorka, kilku elementów jakiś kondensatorków. Okazuje się, że jest pokaźna płytka z elektroniką i nawet scalak jest. Po podłączeniu do woltmierza pojawiło się napięcie 55,9 V. Może ktoś po zdjęciach jest w stanie ocenić jakość tego produktu. Nie wiem czy ona jest tylko do żelowych, może uniwersalna, tzn pasująca do lijon.

Przy okazji pomyślałem o zainstalowaniu takiego miernika, zasilanego z 12V wentylatorka ładowarki.

http://allegro.pl/modul-w...5715282641.html
















Ostatnio zmieniony przez Czw 03 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Kiedyś w podobnej sprawie dostałem informację od MAGMY - pytałem o ładowarkę identyczną jak Twoja (czy jest do Li-Ion czy żelowych).
Moja ma napięcie 24V, ale to taki sam typ - i dostałem taką odpowiedź:

"Proszę zdjęcie tabliczki znamionowej.
Jeśli nie ma określonego maks. napięcia to będzie do żelowych akumulatorów, jeśli jest informacja max. 29,4V to do Li-Ion".

Na tabliczce tej mojej ładowarki nie ma określenia napięcia maksymalnego, a więc jest do żeli; stosując tą samą zasadę do Twojej - również tak jest.

Dodam, że na tabliczce innej ładowarki 24V kupionej od nich do Li-Ionów chyba rzeczywiście dodatkowo podano napięcie maksymalne - 29,4V (ale to musiałbym sprawdzić).
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Jest to jakiś trop, tylko możliwe, że Chińczycy pakują te same bebechy i zmieniają tylko obudowy ;-) ? Poza tym ta ładowarka ma dosyć dużo elektroniki jak na taka zwykłą prostą ładowarkę.
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Powtarzam Ci dokładnie to, co powiedziano mi w MAGMIE - i wygląda, że się zgadza.
Powinno oczywiście być napisane na tabliczce, do jakich akumulatorów jest przeznaczona każda ładowarka - wydaje się że to żaden problem; jak widać dla Chińczyków jednak trudność.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Przydało by się zdjęcie wnętrza ładowarki lijon z magmy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group