|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ładowanie lijonów ładowarką do kwasowo-ołowiowych ? |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Poprawka, po kalibracji woltomierzy jest 42,1V.
Może być? |
No to warto sprawdzić :
- jaki był prąd ładowania gdy napiecie było 41,5 - 41,7-42,0
- ile jest bezpośrednio na pakiecie po odłączeniu ładowarki a ile np po kilku godz.
- jakie są napięcia na kazdym segmencie - gniezdzie BMS. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Poprawka, po kalibracji woltomierzy jest 42,1V.
Może być? |
Może być, wszystkie te wartości są i tak w zakresie tolerancji BMS'a.
Faktyczne napięcie (na tym samym mierniku) przy zapaleniu się zielonej diody będzie ~41.8V. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
Czy ja wiem...
Ładowarka ma na luzie ma 42,1V i tyle pokazuje woltomierz akumulatora po naładowaniu, gdy świeci się zielona dioda.
Na 3 rowerach. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 26 Sie, 2017
|
|
|
Zeltoom tu masz filmik z ładowanie aku ładowarką z Magmy "test ładowarki" (on line)
http://chomikuj.pl/tkoko
ładowarka li-Ion model; HGSPCHAONFF DC 36V / 3A max napięcie 42V
Bateria 36V, 7.8Ah, 280Wh, produkt z 2013r, używana u mnie od lata 2014r, doładowywana tuż po przejechaniu 30km, napięcie przed podłączeniem 37.72V (ok 50% pojemności).
Napięcie ładowarki "na luzie" 42.03V.
Po ~0.5godz ładowarka przeszła, przy napięciu 40.63V, w tryb CV (pierwszy spadek prądu poniżej 2.96A).
Po godzinie ładowarka zaświeciła zielona diodę przy prądzie 1.01 - 1.02A i napięciu 41.58V.
po dalszych dwóch godzinach, prąd ładowarki wynosił 0.12A przy napięciu 41.90V.
Rano, po 11godz ładowania, prąd wynosił 0.01A a napięcie 41.96V.
Napięcie odłączonej ładowarki 41.97V
Napięcie odłączonej baterii 41.93V
aktualne napięcie baterii (po 12godz) 41.96V.
Moim zdaniem modelowe parametry.
Reasumując, jeżeli napięcie załączenia zielonej diody jest identyczne z maksymalnym napięciem baterii, to jest to możliwe tylko przy zerowym prądzie ładowarki (0.01A jest to "de fakto" prąd pobierany przez watomierz), lub jest to inny model ładowarki o innych parametrach
Moje pierwsze posty na forum są związane z innymi testami ładowarki Magmy (wówczas ja również byłem zielony w tej materii) |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017
|
|
|
Niestety, mój woltomierz pokazuje na tym zakresie tylko jedną cyfrę po przecinku, więc trudno mi te napięcia określić dokładniej. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Niestety, mój woltomierz pokazuje na tym zakresie tylko jedną cyfrę po przecinku, więc trudno mi te napięcia określić dokładniej. |
Wiem o tym i dlatego proponowałem pomiar prądu bo to jest wiarygodna wartość, tym bardziej że przy 3% dokładności powszechnie stosowanych mierników, pomiar napięcia przy ~40V, to błąd nawet 1-1.5V. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|