ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Kontroler 500A 144V opensource
Autor Wiadomość
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Lis, 2009   

zauważcie że nawet jeśli podane jest np. 450A w przypadku kontrolera, to jest to prąd 30 sekundowy...

Rds(on) przy jakim napięciu i jakim prądzie?

te zastosowane mosfety nie są złe, czego od nich chcecie?

przy rozmiarze radiatora użytego w tym projekcie, po ostrej jeździe nie jest on nawet lekko ciepły...

i jest ich 10 sztuk..
 
 
sq5bls
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Lis, 2009   

Zaraz zaraz, uzyte w oryginalnym projekcie tranzystorki IRFP4668 sa na 200V, maja typowo 8mOm prad 100A i pojemnosc 10,7nF, te ktore ja wynalzlem w tme IRFP260 sa dosc tanie i roznia sie tym ze maja mniejszy prad (46A), mniejsza rezystancje 5,5mOm i pojemnosc 5nF. Moim zdaniem przy wiekszej ilosc tranzystorow latwiej o rownomierny rozklad pradow, wypadkowa rezystancja bedzie sporo mniejsza a sumaryczna pojemnosc porownywalna. Cena IRFP4668 (1 szt) 29,90 a IRFP260 6,99 w tme.
Jeszcze raz chcialbym zapytac, kogos kto zagladal do srodka - ile i jakich tranzystorkow siedzi w regulatorze Curtis ?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 14 Lis, 2009   

Jaś czxas zawsze mosfet wytrzyma graniczne napięcie i graniczny prąd, ale większoć (CURTIS też) stosuje zasadę: połowa napięcia i połowa prądu.
Oporność mosfeta musi być malutka (tamtych jest za duża co najmniej o polowę).
CRTIS jednym swoim regulatorze na 84V i 600A używa 35 mosfetów: IRF640 lub zastępczy BUZ30A.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sq5bls
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

Czyli trzeba pojsc ta sama droga - wieksza ilosc slabszych tranzystorow. Te IRF640 maja razem max prad 630A, czyli zapas w ogole niewielki.
Ciekaw jestem jeszcze ile i jakich diod uzyli w Curtisie ?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

Na email wyslę schemat ideowy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Mictronic 
młodzik
Electronics designer



Wiek: 30
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

Ludzie czasy się zmieniły,mosfety mogą mieć o wiele lepsze parametry.

Co do diod naście razy http://download.maritex.c...c/MUR3020WT.pdf ?

Co to jest za pojazd ?Z drugiej strony to będzie dobry sposób na dogrzewanie w zimę ! :idea:

Edit widzę ze seicento.

Pisze tak nie żeby się wywyższyć tylko po to żeby naprawdę przemyśleć co się robi i przybliżyć problematykę tematu.

Ma to być kontroler w samochodzie,tam wymaga to o wiele większego dopracowania.
Prąd akumulatorów trzeba oszczędzać a nie bezsensu tracić go na sterowaniu...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

Święta prawda. Prąd z aku. musi być wykorzystywany oszczędnnie, dlatego każdy CURTIS jest prawie zimny, przynajmniej te bezprcesorowe.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

więcej fetów = więcej lutowanych połączeń, one też mają rezystancję, jak zamiast 10 jest 35 to trzeba brać to pod uwagę

Mictronic, to zaproponuj podobne mosfety jak w projekcie, tylko jak mówisz o lepszych parametrach... hm? w to247
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

Tu mosfety w obudowach TO220 są lepsze, a większa ich ilość i cieńszeich końcówki dają prawidłowe zabzpieczenie przed awarią (jak walnie, to pojazd stoi) oraz daj mniejszą sumartycvzną oporność (przy założeniu, że pojedynczy ma malutką oprrność).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Mictronic 
młodzik
Electronics designer



Wiek: 30
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

Panie Zbyszku coś mi tu nie pasuje,kolega liczył ja liczyłem i wychodzi mi 1,5kW strat na tranzystorach IRF640 przy 600A...

Nie wiem jaki radiator będzie przy tym zimny.
Czy można o odrobinę wytłumaczenia,chciałbym się czegoś nauczyć.
Czy mam to wziąć "na wiarę" : P

Tranzystory w to220 są w tym wypadku lepsze,bo nie potrzeba będzie dużej powierzchni rozprowadzania ciepła (jeśli zastosujemy dobre tranzystory),noga przepalonego mosfeta zadziała jak bezpiecznik.

TO247 ma grubsze nogi to wiadomo,stosowany w aplikacjach gdzie przez jeden element idzie "kiloamperowy" prąd i emituje dużo ciepła.

Ale szukając 15 minut na allegro ,tme i stronie IRF'a niestety nic lepszego nie znalazłem
bardziej przystępnego cenowo od IRFP260.



Te 400A to i tak będzie chwilowo wiec zobaczymy co z tego wyjdzie.

Cytat:
Mictronic, to zaproponuj podobne mosfety jak w projekcie, tylko jak mówisz o lepszych parametrach... hm? w to247


W projekcie sa bardzo dobre-8mR
Ale kolega proponuje 40mR...
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

no właśnie, to co im dolega?

macie gotowy i dzialający projekt, czego chcieć więcej?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

Błąd w Waszych oblczeniach.
Musi wystarczyć oryginalna obudowa regulatora i jest letni, chyba że będzie bardzo intensywna eksploatcj, to można dodać aluminiowy radiator wymiarami mniejszymi od regulatora.

Ta, noga przepalnego mosfeta działa jak bezpiecznik i palą się po kolei wszystkie, ale maszyna stoi i nie robi innym krzywdy, bo silnik dostaje ogromny moment i parł do przodu. - już by się nie słuchał hamulców.

15 minut - ha, ha, ha, .....
Jak sę czegoś szuka, to lecą tygodnie.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

przecież po to jest bezpiecznik i stycznik?

w przypadku łuku gdzieś na płycie kontrolera bezpiecznik może się nie przepalić, łuk może się trzymać przy małym prądzie nawet, nie potrzeba 400A od razu - ale wtedy jeszcze jest stycznik zawsze.

nie ważne ile będzie fetów, łuk może być i tak
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

Co ma bezpiecznik 500A do tego, że silnik będzie pobieral 400A i będze jechał. Przyklad - jakaś awaria w plytce strującej, albo jeszcze coś innego nie związanego ze zwarciem w silniku, pomimo że stoimy na przed przejściela pieszych.
Troszkę wyobraźni.
Już wiele taich przećwiczłem.

Toż to oczywiste, że bzpiecznik zabezpiecza tylko przed zwarciem na wyjściu za bezpiecznikm.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

dlatego piszę o styczniku, przekręcamy stacyjkę hamulec postojowy i nie ruszy.

poza tym, bezpiecznik nie jest 500A tylko 250A...


pytanie z innej beczki -> skąd dostać końcówki oczkowe odlewane M10 na przewód 35mm^2 ?

wszędzie mają M8 tylko.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group