ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Kontroler 500A 144V opensource
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

Bezpiecznik AC 250A przepala się (z praktyki) ze zwłoką przy ok. 450ADC, bo prądu stałego są dużo droższe.
Awarie często idą w parze i wówczas może skleić stycznik. Do tego reakcje człowieka są różne, a przepisy unijne o EV mówią, że auto w takim przypadku może skoczyć najwyżej o 10 cm.

Te końcówki są w każdej elektr. hurtowni.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

w żadnym grodnie nie mieli m10-35mm^2, mówią że takich nei produkują (?)

są m10 ale na przewód 50m^2 i większy

może źle szukam..
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

Z M10 gorzej (nie skojarzyłem wcześniej), ale wierci się otwór wiertłem fi10 w otworze fi8 - to będzie dobre.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

przez to ma popłynąć 400A, wiercenie to ostateczność - nie chcę dziadować, jeśli da się to zrobić normalnie
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Lis, 2009   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Co ma bezpiecznik 500A do tego, że silnik będzie pobieral 400A i będze jechał. Przyklad - jakaś awaria w plytce strującej, albo jeszcze coś innego nie związanego ze zwarciem w silniku, pomimo że stoimy na przed przejściela pieszych.
Troszkę wyobraźni.
Już wiele taich przećwiczłem.


Zbyszek ma rację. Miałem takie przypadki w pierwszym skuterku, gdzie notorycznie padały fety. Robiło się zwarcie i pojazd zasuwał na pełnym gazie do przodu. I musiałem hamować rękami i nogami, aż prąd przekroczył dopuszczalny prąd i się palił. Konieczny jest wyłącznik na akumulatorach. Sam stycznik może się skleić i co wtedy? Były kiedyś w sprzedaży takie wajchy odcinające akumulator w samochodzie. Służyły co prawda do czegoś innego, ale prądy miały niezłe.
 
 
sq5bls
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Lis, 2009   

Tylko taki samochodowy wylacznik ma bardzo mala przerwe miedzy stykami - mysle ze proba rozlaczenia obwodu gdzie prad jest spory a napiecie bliskie 100V wywola niezly luk.
Predzej nalezaloby uzyc wylacznika na 400V trojfazowego - wszystkie styki trzeba polaczyc rownolegle i bedzie ok.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 16 Lis, 2009   

Smoczy:
Prąd 400A płynie tylko przez chwilę przy przyspieszaniu i to jak najrzadziej, a połączenie będzie prawidłowe. Przy dłuższym przepływie rozładują się akumulatory i koniec jazdy. Prawidłowy prąd realny mieści się w granicach 30A do góra 120A ciągły, rzadziej do 200A i to chwilę. Do jednego silnika wystarcza zgodnie z SEP-em przekrój 16mm2, a 25mm2 jest najlepsze i bezpieczne.

sq5bls:
Wyłącznik trójfazowy się rozwali, musi być stycznik DC na 80VDC i 250A, sterowany przekaźnikiem z 12V , a ten ze stacyjki.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sq5bls
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Lis, 2009   

Ja wiem, mam oryginalny stycznik DC 400A na stosowne napiecie - mowa byla o awaryjnym odlaczniku, w przypadku totalnej awarii np kontrolera i stycznika. Chodzi o to zeby taki wylacznik byl sobie caly czas wlaczony i przezyl 1 awaryjne wylaczenie bez pozaru.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Lis, 2009   

Mictronic napisał/a:
...noga przepalonego mosfeta zadziała jak bezpiecznik.
...

Przy dużym prądzie, bardzo możliwe, pod warunkiem, że przekrój ścieżek zasilających będzie większy. Zwalony fet robi po prostu zwarcie i cała para idzie w silnik. Zanim się przepali nóżka, autko może spowodować większe szkody, bo samo pojedzie do przodu.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 16 Lis, 2009   

Stycznik lepiej wszystko załatwia i jest zawsze lepszy pod obciążeniem od wyłączników.
Dlatego taka ilość mosfetów, że mniejsze po zwarciu wewnętrznym się rozsadzą, a większe się zespawają. Jak mosfety się spalą, to auto zrobi max. 10 cm i maszyna stoi.
Nie chodzi o ochronę paru groszy za regulator, ale o ochronę zdrowia innych uczestników ulicy i oczywiście ochronę karoserii, której remont więcej kosztuje od regulatora.
Nawet drogie TV nawalają i cały się wyrzuca, bo już minęło 4 lata, producenti sprzedawca już zmienili nazwę.
Toż to wszystko jest oczywiste.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sq5bls
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Lis, 2009   

Daletgo zeby uniknac niespodzianek samochod musi miec dzialajace jak w oryginale sprzeglo i przed przejsciem dla pieszych raczej trzeba miec je wcisniete jesli wrzucony jest bieg..
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 16 Lis, 2009   

Bez przesadyzmu.
Auto EV prawidłowo przerobione i z napięciem do 84V nominalnym jest bezpieczne.
Dobrze zrobiony regulatr jest też dodatkowm zabezpieczniem, jego koszt jest dość mały (w cenie dobrego gaźnika, a tańszy od pompy wtryskowej).
Dodatkowe zabezpiecznie DC są bardzo drogie (wyłączniki DC itp.) i zwodne.
Prawidłowo jeżdżąc, nic nie może sę stać (a nawalają nawet nowe najdroższe MERCEDESY i EV, i okropne spalinowe).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Lis, 2009   

sterowniki są chłodne bo tak jak Zbyszek pisze przy normalnej eksploatacji potrzeba 30-120A a nie 600A ciągłego! dla 100A wychodzi około 40W strat na 35szt irf640 wiec wartość rozsądna
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 16 Lis, 2009   

Te potrzeby prądowe, to pisałem dla sterownika ok. 450A.
Regulator 600A w BUICKU reguluje większymi prądami, bo BUICK nie ma skrzyni biegów i musi być mocniejszy regulator. Ten regulator jest 2 razy większy od tych po 450A i był mocno ciepły jedynie w wielkim korku pod wielką górę w Gdańsku ciągłe ruszanie - 500 metrów przez 40 minut (często tak bywa).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
jatko 
Zasłużony dla zlotu EV
Teoretyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 115
Skąd: Augustów
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   

czy ktoś coś kombinował z tym sterownikiem?
_________________
EV - tego powinni zabronić ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group