|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Osoby z wiedzą elektryfikacji poszukiwani (północny zachód) |
Autor |
Wiadomość |
PrzemDLX
początkujący
Dołączył: 12 Sty 2017 Posty: 20 Skąd: Stargard
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017 Osoby z wiedzą elektryfikacji poszukiwani (północny zachód)
|
|
|
Hej, jesteśmy grupka osób, które posiadają rowery elektryczne. Nie mamy dużej wiedzy z tym związanej i szukamy pomocnej dłoni, która mogła by serwisować, modyfikować nasze konstrukcje. Zwłaszcza, jeżeli ktoś budował taki rower dla siebie to posiada wiedzę z tym związaną.
Nasza historia została opisana w tym poście: http://forum.arbiter.pl/v...p?p=91877#91877
Teraz rowery są sprawne, jeżdżą ale gdyby coś przestało działać ... potrzebna będzie pomoc.
Nie chodzi nam o jakiekolwiek usługi z gwarancją, jedynie pomoc bez zobowiązań, gdyż na razie jest problem z serwisem (elektryczności). Ja jestem w tych tematach absolutnie zielony, i tego się trzymamy. Tu nic się nie zmieni
W moim przypadku trzeba np. zmienić podłączenie watomierza, gdyż jest zamontowany po staremu i może podobno spalić sterownik.
Jesteśmy w stanie się dogadać, podjechać gdyby była taka potrzeba.
Interesuje mnie teren Zachodnio-Pomorskiego (ewentualnie Pomorskie, Lubuskie)
Kontakt na PRIV lub w poscie...
Pozdrowienia |
_________________ Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...
Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
Nie pamiętam tematu dokładnie, ale chodzi chyba o zasilanie 5V z kontrolera. który nie wytrzymuje takich obciążeń po stronie 5V. Kup przetwornicę DC/DC z wyjściem na 5V i przepnij to zasilanie z kontrolera na przetwornicę. Przetwornicę podpinasz do pełnego zasilania, które pokazuje się po włączeniu stacyjki. Żadna filozofia, szczypce i woltomierz wystarczą plus trochę izolacji i chwila wolnego czasu
Chyba, że chodzi o coś innego?
Poza tym, zawsze możesz zapytać tu na forum, ktoś zawsze pomoże |
|
|
|
|
PrzemDLX
początkujący
Dołączył: 12 Sty 2017 Posty: 20 Skąd: Stargard
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
dziękuje za poradę, ja chyba mam przetwornice bo mam gniazdo do ładowania USB oraz jeżeli się nie mylę to podczas odbioru pan tomek mówił coś o 5v, ale bylem lekko zdenerwowany wiec nie zapamiętałem:
Zgodnie z tym co mam na kartce, to zapłaciłem za przetwornice i mam gniazdo USB...
duże (chyba w lewym górnym boku coś jest jak przetwornica...=?
http://www.fotosik.pl/zdj...079499d0482f79c
mam zamontowany watomierz v2 (istnieje możliwość, że "po staremu".)
Mój watomierz ma 7 kabli.
Gdy uruchamiam rower to przekręcam kluczyk i rower działa.
aby uaktywnić watomierz to muszę wcisnąć czerwony guzik na kierownicy.
Wtedy dopiero wyświetlają się cyferki na watomierzu jak: prędkość, stan baterii, temperatura itp.
Pytanie: Jeżeli podczas jazdy nie włączę watomierza czerwonym guzikiem (jest wtedy czarny i nic nie świeci) to czy jestem narażony na uszkodzenie sterownika?
Z logiką: nie działa, nie broi |
_________________ Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...
Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva. |
Ostatnio zmieniony przez PrzemDLX Pon 16 Sty, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
Nie powinno się nic stać, ale niech odpowie tu ktoś, kto to przerabiał. Ja tego nigdy nie zakładałem do roweru.
Stosuję tylko woltomierze cyfrowe i to mi w zupełności wystarcza. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
Tak - duże w rogu to przetwornica, ale na 12V
Sam tym watomierzem ujarałem klientowi sabvotona aczkolwiek nie winiłbym twórcy tylko moje lenistwo przy podłączeniu oraz to, że na poprzednich sabkach to działało. Kosztowna nauczka
Aby sprawdzić czy jest poprawnie podpięty musisz zlokalizować dokąd idzie linia +5V z watomierza - jeżeli nie zostały wymienione lub zasłonięte przewody jest to skrajna linia z czerwonym paskiem. Szczerze w to wątpie bo trzeba trochę rozebrać USB aby ciągnąć z niego te 5V nie przez wtyczkę. No i pytanie czy prędkość jest pobierana z halli z silnika ( zła opcja) czy z czujnika przy kole
Jeżeli watomierz nie jest włączony nie ma opcji uszkodzenia sterownika bo wynikało ono z przeciążenia wewnętrznej przetwornicy w nim lub zwarcia z linią sygnału halli co skutkowało sfajczeniem procesora i nie tylko |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
Witaj PrzemDLX,
to ja robiłem te watomierze. Aby całkowicie odseparować watomierz od sterownika należy:
1. Zasilić go z zewnętrznej przetwornicy dającej +5V. Z tego co czytam to w Twoim rowerze już jest to zrobione, ale dobrze by było to sprawdzić.
2. Podłączyć pomiar prędkości z zewnętrznego kontaktronu przy kole, zamiast czujnika halla.
Z kontaktornu wychodzi 2 kabelki. Jeden podłączasz do pinu +5V przy złączu od watomierza. Drugi kabelek kontaktornu podłączasz do pinu pomiaru prędkości w watomierzu.
Jutro podeślę Ci schemat z rozrysowanym złączem watomierza i gdzie konkretnie podpiąć kontaktron.
W razie wątpliwości daj znać. |
|
|
|
|
PrzemDLX
początkujący
Dołączył: 12 Sty 2017 Posty: 20 Skąd: Stargard
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017
|
|
|
Witam i dziękuje za informacje.
dzisiaj rozkręciłem rower i takie są fakty:
Watomierz kostka.
Taki BMS
Tak wyglądają kable, które przychodzą z silnika do skrzynki.
Taki mam sterownik, mail być GT 1500 ...
Taka przetwornica, jeżeli to 12v to po co? chyba nie da niechcianej lampki?
Takie cacko z 5v jest ale skąd zasilane ?
|
_________________ Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...
Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva. |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017
|
|
|
Fajnie, że jest fabryczne złącze do watomierza dzięki temu będzie łatwiej zrobić zmianę.
W załączniku przesyłam zdjęcie złącza watomierza z zaznaczonymi pinami gdzie podpiąć kontaktron. U mnie na zdjęciu jest czarna tasiemka ale to nie ma znaczenia, liczy kolejność od tego czerwonego przewodu.
U Ciebie pin "speed sensor" jest podpięty do czujnika halla. Trzeba odłączyć ten kabelek od złącza, a w jego miejsce podpiąć kontaktron tak jak na schemacie z załącznika.
Jeżeli chodzi o zasilanie to to najlepiej sprawdzić miernikiem jakie napięcie jest między masą a czerwonym kabelkiem po włączeniu watomierza. Jeżeli nie masz miernika to możesz prześledzić gdzie biegnie ten zielony kabelek zaznaczony na zdjęciu z załącznika. Prawdopodobnie biegnie do włącznika watomierza, a z włącznika do źródła zasilania. Dzięki temu będziesz wiedział z czego jest zasilany watomierz.
Uwaga. Zasilanie watomierza powinno mieć maksymalnie 6V jeżeli chcemy podłączyć kontaktron przy kole.
PS. Jeżeli boisz się jeździć z tak podpiętym watomierzem to możesz go po prostu odłączyć, rozpinając złącze watomierza (po wyłączeniu zasilania).
3.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 326 raz(y) 77,21 KB |
schemat.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 385 raz(y) 1,08 MB |
|
|
|
|
|
PrzemDLX
początkujący
Dołączył: 12 Sty 2017 Posty: 20 Skąd: Stargard
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017
|
|
|
Dziękuje za pomoc.
Podpięcie zewnętrznego czujnika jest do wykonania.
Pozostaje problem zasilania tego watomierza.
Jeżeli moja przetwornica jest przetwornicą 12v to nie mam innej skrzyneczki albo układu.
Trzeba więc zakładać, że watomierz jest zasilany ze sterownika.
Widoczne gniazdo USB niby tez jest 5v ale skąd jest zasilane? nie wiem, podłączałem iPhonea i się ładował, nic się nie uszkodziło ale innej przetwornicy nie widzę. |
_________________ Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...
Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017
|
|
|
Być może to gniazdo 5V jest adoptowane z zapalniczki samochodowej i wtedy jest potrzebna przetwornica 12V. Ja u siebie tak robiłem, bo miałem 12V do zasilania wszelakiej elektroniki samochodowej. |
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017
|
|
|
To jest coś takiego http://s.aliexpress.com/U3E3eiEZ i ma juz w sobie przetwornice z 12V na 5V
Gdyby to rozebrac to mozna by wyprowadzić od srodka 5V do watomierza |
|
|
|
|
PrzemDLX
początkujący
Dołączył: 12 Sty 2017 Posty: 20 Skąd: Stargard
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017
|
|
|
Bardzo cenne uwagi.
proszę zerknąć na te zdjęcie.
Po przeczytaniu posta sprawdziłem to gniazdo usb i jest chyba już przerobione.
Ten srebrny kabelek łączy się później z zielonym i mknie po rowerze. Prześledziłem jego drogę i wchodzi do 7 złączki w watomierzu, tej która dale leci czerwonym kablem do watomierza - rozumiem ze to jest kabel zasilający
(mowa o kablu górnym, zielonym kabelku)
Resumując: 5v idzie z przetwornicy ukrytej w gnieździe usb do watomierza = Watomierz nie jest zasilany ze sterownika co jest super.
Dobrze kombinuje?
teraz pozostało odczepić kabel "speed Sensor" zgodnie z wytycznymi pana michala i połączyć zewnętrzny miernik predkosci = nazwany przez pana michala KONTAKTONEM.
Czy to jest czujnik predkosci znany z typowych liczników rowerowych np sigma ? (czarny kabel z plastikowym końcem i odpowiednikiem z magnesem montowanym na szprysze
Dobrze kombinuje? (po raz drugi ) |
_________________ Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...
Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva. |
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017
|
|
|
Wszystko sie zgadza |
|
|
|
|
PrzemDLX
początkujący
Dołączył: 12 Sty 2017 Posty: 20 Skąd: Stargard
|
Wysłany: Śro 18 Sty, 2017
|
|
|
Właśnie zakończyłem prace na przepięciu watomierza.
Watomierz zasilany jest teraz z osobnej przetwornicy 5v
Sensor prędkości jest zrobiony z czujnika ze starszego licznika sigma a kabelek do hali odłączony.
Pytanie nasuwa się jednak: jak ustawić teraz watomierz, aby dobrze pokazywał prędkość?
Czujnik zamontowany jest na połowie wysokości koła (tak aby odstęp miedzy magnesem a czujnikiem nie był większy niż 2mm)
W watomierzu mam podany poprawy obwód koła. (2162mm chyba)
Wydaje mi się ze prędkość jest nie dokładna - gdy kręcę kołem osiągam 1kmh max... |
_________________ Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...
Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Śro 18 Sty, 2017
|
|
|
Spróbuj zmniejszyć jeszcze odległość pomiędzy magnesem, a czujnikiem.
A obwód koła to najlepiej samemu zmierzyć. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|