ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Osoby z wiedzą elektryfikacji poszukiwani (północny zachód)
Autor Wiadomość
PrzemDLX 
początkujący


Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 20
Skąd: Stargard
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   Osoby z wiedzą elektryfikacji poszukiwani (północny zachód)

Hej, jesteśmy grupka osób, które posiadają rowery elektryczne. Nie mamy dużej wiedzy z tym związanej i szukamy pomocnej dłoni, która mogła by serwisować, modyfikować nasze konstrukcje. Zwłaszcza, jeżeli ktoś budował taki rower dla siebie to posiada wiedzę z tym związaną.

Nasza historia została opisana w tym poście: http://forum.arbiter.pl/v...p?p=91877#91877
Teraz rowery są sprawne, jeżdżą ale gdyby coś przestało działać ... potrzebna będzie pomoc.

Nie chodzi nam o jakiekolwiek usługi z gwarancją, jedynie pomoc bez zobowiązań, gdyż na razie jest problem z serwisem (elektryczności). Ja jestem w tych tematach absolutnie zielony, i tego się trzymamy. Tu nic się nie zmieni :)

W moim przypadku trzeba np. zmienić podłączenie watomierza, gdyż jest zamontowany po staremu i może podobno spalić sterownik.

Jesteśmy w stanie się dogadać, podjechać gdyby była taka potrzeba.

Interesuje mnie teren Zachodnio-Pomorskiego (ewentualnie Pomorskie, Lubuskie)

Kontakt na PRIV lub w poscie...
Pozdrowienia
_________________
Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...

Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Nie pamiętam tematu dokładnie, ale chodzi chyba o zasilanie 5V z kontrolera. który nie wytrzymuje takich obciążeń po stronie 5V. Kup przetwornicę DC/DC z wyjściem na 5V i przepnij to zasilanie z kontrolera na przetwornicę. Przetwornicę podpinasz do pełnego zasilania, które pokazuje się po włączeniu stacyjki. Żadna filozofia, szczypce i woltomierz wystarczą plus trochę izolacji i chwila wolnego czasu ;)
Chyba, że chodzi o coś innego? :)
Poza tym, zawsze możesz zapytać tu na forum, ktoś zawsze pomoże ;)
 
 
PrzemDLX 
początkujący


Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 20
Skąd: Stargard
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

dziękuje za poradę, ja chyba mam przetwornice bo mam gniazdo do ładowania USB oraz jeżeli się nie mylę to podczas odbioru pan tomek mówił coś o 5v, ale bylem lekko zdenerwowany wiec nie zapamiętałem:
Zgodnie z tym co mam na kartce, to zapłaciłem za przetwornice i mam gniazdo USB...




duże (chyba w lewym górnym boku coś jest jak przetwornica...=?
http://www.fotosik.pl/zdj...079499d0482f79c

mam zamontowany watomierz v2 (istnieje możliwość, że "po staremu".)
Mój watomierz ma 7 kabli.
Gdy uruchamiam rower to przekręcam kluczyk i rower działa.
aby uaktywnić watomierz to muszę wcisnąć czerwony guzik na kierownicy.
Wtedy dopiero wyświetlają się cyferki na watomierzu jak: prędkość, stan baterii, temperatura itp.
Pytanie: Jeżeli podczas jazdy nie włączę watomierza czerwonym guzikiem (jest wtedy czarny i nic nie świeci) to czy jestem narażony na uszkodzenie sterownika?

Z logiką: nie działa, nie broi
_________________
Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...

Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva.
Ostatnio zmieniony przez PrzemDLX Pon 16 Sty, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Nie powinno się nic stać, ale niech odpowie tu ktoś, kto to przerabiał. Ja tego nigdy nie zakładałem do roweru.
Stosuję tylko woltomierze cyfrowe i to mi w zupełności wystarcza.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Tak - duże w rogu to przetwornica, ale na 12V

Sam tym watomierzem ujarałem klientowi sabvotona aczkolwiek nie winiłbym twórcy tylko moje lenistwo przy podłączeniu oraz to, że na poprzednich sabkach to działało. Kosztowna nauczka :wink:

Aby sprawdzić czy jest poprawnie podpięty musisz zlokalizować dokąd idzie linia +5V z watomierza - jeżeli nie zostały wymienione lub zasłonięte przewody jest to skrajna linia z czerwonym paskiem. Szczerze w to wątpie bo trzeba trochę rozebrać USB aby ciągnąć z niego te 5V nie przez wtyczkę. No i pytanie czy prędkość jest pobierana z halli z silnika ( zła opcja) czy z czujnika przy kole

Jeżeli watomierz nie jest włączony nie ma opcji uszkodzenia sterownika bo wynikało ono z przeciążenia wewnętrznej przetwornicy w nim lub zwarcia z linią sygnału halli co skutkowało sfajczeniem procesora i nie tylko
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
michal214 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 144
Skąd: radom
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Witaj PrzemDLX,
to ja robiłem te watomierze. Aby całkowicie odseparować watomierz od sterownika należy:

1. Zasilić go z zewnętrznej przetwornicy dającej +5V. Z tego co czytam to w Twoim rowerze już jest to zrobione, ale dobrze by było to sprawdzić.
2. Podłączyć pomiar prędkości z zewnętrznego kontaktronu przy kole, zamiast czujnika halla.

Z kontaktornu wychodzi 2 kabelki. Jeden podłączasz do pinu +5V przy złączu od watomierza. Drugi kabelek kontaktornu podłączasz do pinu pomiaru prędkości w watomierzu.

Jutro podeślę Ci schemat z rozrysowanym złączem watomierza i gdzie konkretnie podpiąć kontaktron.

W razie wątpliwości daj znać.
 
 
PrzemDLX 
początkujący


Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 20
Skąd: Stargard
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

Witam i dziękuje za informacje.

dzisiaj rozkręciłem rower i takie są fakty:

Watomierz kostka.


Taki BMS


Tak wyglądają kable, które przychodzą z silnika do skrzynki.


Taki mam sterownik, mail być GT 1500 ...


Taka przetwornica, jeżeli to 12v to po co? chyba nie da niechcianej lampki?


Takie cacko z 5v jest ale skąd zasilane ?
_________________
Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...

Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva.
 
 
michal214 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 144
Skąd: radom
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

Fajnie, że jest fabryczne złącze do watomierza dzięki temu będzie łatwiej zrobić zmianę.

W załączniku przesyłam zdjęcie złącza watomierza z zaznaczonymi pinami gdzie podpiąć kontaktron. U mnie na zdjęciu jest czarna tasiemka ale to nie ma znaczenia, liczy kolejność od tego czerwonego przewodu.
U Ciebie pin "speed sensor" jest podpięty do czujnika halla. Trzeba odłączyć ten kabelek od złącza, a w jego miejsce podpiąć kontaktron tak jak na schemacie z załącznika.


Jeżeli chodzi o zasilanie to to najlepiej sprawdzić miernikiem jakie napięcie jest między masą a czerwonym kabelkiem po włączeniu watomierza. Jeżeli nie masz miernika to możesz prześledzić gdzie biegnie ten zielony kabelek zaznaczony na zdjęciu z załącznika. Prawdopodobnie biegnie do włącznika watomierza, a z włącznika do źródła zasilania. Dzięki temu będziesz wiedział z czego jest zasilany watomierz.

Uwaga. Zasilanie watomierza powinno mieć maksymalnie 6V jeżeli chcemy podłączyć kontaktron przy kole.

PS. Jeżeli boisz się jeździć z tak podpiętym watomierzem to możesz go po prostu odłączyć, rozpinając złącze watomierza (po wyłączeniu zasilania).

3.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 326 raz(y) 77,21 KB

schemat.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 385 raz(y) 1,08 MB

 
 
PrzemDLX 
początkujący


Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 20
Skąd: Stargard
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

Dziękuje za pomoc.
Podpięcie zewnętrznego czujnika jest do wykonania.
Pozostaje problem zasilania tego watomierza.
Jeżeli moja przetwornica jest przetwornicą 12v to nie mam innej skrzyneczki albo układu.
Trzeba więc zakładać, że watomierz jest zasilany ze sterownika.

Widoczne gniazdo USB niby tez jest 5v ale skąd jest zasilane? nie wiem, podłączałem iPhonea i się ładował, nic się nie uszkodziło ale innej przetwornicy nie widzę.
_________________
Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...

Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

Być może to gniazdo 5V jest adoptowane z zapalniczki samochodowej i wtedy jest potrzebna przetwornica 12V. Ja u siebie tak robiłem, bo miałem 12V do zasilania wszelakiej elektroniki samochodowej.
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

To jest coś takiego http://s.aliexpress.com/U3E3eiEZ i ma juz w sobie przetwornice z 12V na 5V
Gdyby to rozebrac to mozna by wyprowadzić od srodka 5V do watomierza
 
 
PrzemDLX 
początkujący


Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 20
Skąd: Stargard
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

Bardzo cenne uwagi.
proszę zerknąć na te zdjęcie.
Po przeczytaniu posta sprawdziłem to gniazdo usb i jest chyba już przerobione.



Ten srebrny kabelek łączy się później z zielonym i mknie po rowerze. Prześledziłem jego drogę i wchodzi do 7 złączki w watomierzu, tej która dale leci czerwonym kablem do watomierza - rozumiem ze to jest kabel zasilający


(mowa o kablu górnym, zielonym kabelku)

Resumując: 5v idzie z przetwornicy ukrytej w gnieździe usb do watomierza = Watomierz nie jest zasilany ze sterownika co jest super.

Dobrze kombinuje?

teraz pozostało odczepić kabel "speed Sensor" zgodnie z wytycznymi pana michala i połączyć zewnętrzny miernik predkosci = nazwany przez pana michala KONTAKTONEM.

Czy to jest czujnik predkosci znany z typowych liczników rowerowych np sigma ? (czarny kabel z plastikowym końcem i odpowiednikiem z magnesem montowanym na szprysze

Dobrze kombinuje? (po raz drugi :) )
_________________
Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...

Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva.
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

Wszystko sie zgadza
 
 
PrzemDLX 
początkujący


Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 20
Skąd: Stargard
Wysłany: Śro 18 Sty, 2017   

Właśnie zakończyłem prace na przepięciu watomierza.

Watomierz zasilany jest teraz z osobnej przetwornicy 5v
Sensor prędkości jest zrobiony z czujnika ze starszego licznika sigma a kabelek do hali odłączony.

Pytanie nasuwa się jednak: jak ustawić teraz watomierz, aby dobrze pokazywał prędkość?

Czujnik zamontowany jest na połowie wysokości koła (tak aby odstęp miedzy magnesem a czujnikiem nie był większy niż 2mm)
W watomierzu mam podany poprawy obwód koła. (2162mm chyba)

Wydaje mi się ze prędkość jest nie dokładna - gdy kręcę kołem osiągam 1kmh max...
_________________
Trekking 28" 2016 Kalkhoff Voyager DLX z 27 biegami, z silnikiem RH2806 (10x6), LiPO 20Ah, 60V...

Mam do sprzedania Giant Trans 3kw 23ah zrobiony u tasa w elektro-bikes.pl, przebieg ok 200km! jak by ktoś był zainteresowany to proszę na priva.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 18 Sty, 2017   

Spróbuj zmniejszyć jeszcze odległość pomiędzy magnesem, a czujnikiem.

A obwód koła to najlepiej samemu zmierzyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group