ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Tranzystory w sterowniku GT1500
Autor Wiadomość
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   Tranzystory w sterowniku GT1500

Witam,

Czy ktos ma wiedze jakie tranzystory siedzą w stopniu mocy sterownika GT1500 ?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

100 razy było powtarzane.. irfb4410
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Ciekawe bo wychodzi ze ma parametry takie same jak w sterowniki s-ku65.
Ile ich jest w gt1500?
Znasz moze model tych z sabvatona? :)
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

W gt1500 jest 15 tych samych tranzystorów.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

w sabku są 4110, GT1500 można też kupić w wersji z 4110 tylko droższy jakieś 10$ jest i wtedy ma 50a nominalnie.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Czegos tu nie kumam i moze ktos z Was mnie oświeci.
Zeby sterowac silnikiem BLDC trzeba 3 pary (6sztuk) tranzystorów kluczujących (bądz ich wielokrotnośc 12,18,24 itd)
Jakim sposobem GT1500 moze działac na 15?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

2 dolne i 3 górne x3 fazy :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

tas napisał/a:
2 dolne i 3 górne x3 fazy :)


Przeciez to jest technicznie kompletnie bez sensu. :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Giorgio Tsoukalos zna odpowiedź:

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

TAS, ale zgadzasz sie ze mna, czy moze jednak jest jakies sensowne uzasadnienie, a ja zwyczajnie jestem niedokształcony ?
Na moja logike mozna spokojnie trzy tranzystory wylutowac "na czesci zapasowe" i spowrotem wstawic sterownik do roweru, bez uszczerbku na działaniu.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

120A prądu fazowego źle brzmi z 1 tranzystorem, a sens w tym jest taki, że jest odpowiednio zbilansowana awaryjność do ceny. Kapitalizm, wszyscy chcą sterowniki po 100zł, a IRFy drogie :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

tas napisał/a:
120A prądu fazowego źle brzmi z 1 tranzystorem, a sens w tym jest taki, że jest odpowiednio zbilansowana awaryjność do ceny. Kapitalizm, wszyscy chcą sterowniki po 100zł, a IRFy drogie :)


Miałem na mysli wywalenie jednej sztuki z fazy (do postaci 2x2 razy 3 fazy). Ta trzecia do pary jest tak potrzebna jak rybie ręcznik.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jak dla to po prostu niedoróbka jednej strony półmostka. 3 tranzystory na górze to dobrze a na dole przyoszczędzili.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

Górne taktują PWM i tym samym występują większe straty niż w dolnych. Stąd zamontowane 3 u góry tak aby wyciągnąć z niego taki prąd.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

barmal napisał/a:
Górne taktują PWM i tym samym występują większe straty niż w dolnych. Stąd zamontowane 3 u góry tak aby wyciągnąć z niego taki prąd.


Teraz to ma sens :)
Faktycznie niepotrzebne jest aby taktowały pwm górne i dolne.
Czyli dolne zwyczajnie otwierają sie na cały czas trwania pojedynczej fazy ?
Skad masz tą wiedze ? Zmierzyłes czy to jest powszechna praktyka w sterownikach BLDC?

Pytam, poniewaz w moim sterowniku mam tranzystory parami i w zyciu bym sie nie domyslił zeby to sprawdzic oscyloskopem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group