ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Obręcz motocyklowa 19 cali
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

Tomas napisał/a:
wwojciech napisał/a:
przy obręczy rowerowej 26"/opona 2,125"
mam silnik 10-6, aku lipo 16s sterownik 45A i na 120% wykręca 52km/h. W tej konfiguracji masz max moc 3kW ze sterownika


To cos masz nie tak bo powinieneś jechać około 65km/h. Może masz silnik 9x7 a nie wiesz o tym ?


Zdecydowanie warto to pooglądać, 60km/h powinno być osiągane bez problemu.
Prędkość opisana jest raczej typowa dla 7x9 wolnobieżnego, być może tu jest problem.

SebaEVbig, no pojedziesz powiedzmy 75km/h na takim kole ale... aleee... na rowerze? 75? Customów się tak nie buduje (większość konstrukcji >5kw ma vbmax 65km/h), a tu na zwykłym rowerze... (głos rozsądku) :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
SebaEVbig 
początkujący


Wiek: 36
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 36
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

To lepszy by był Mxus v3 3K-Turbo 3000W 45H (16x4)? jaki moment obrotowy byłby max przy sterowniku 45A? 16s*4.2V=67.2V czyli prędkość max koło 60km/h, dobrze kminie? Będę zadowolony z przyspieszenia i prędkości jaką ten silnik oferuje? 67.2V*45A=3024W
Te 3kW to mało? jestem na etapie budowy skrzynki i już ją prawie skończyłem. Nie dam rady wcisnąć więcej ogniw.45A to max jaki mogę pobrać z baterii /16z7p/
 
 
SebaEVbig 
początkujący


Wiek: 36
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 36
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   moja skrzynka

Postępy w budowie

ramka2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 388 raz(y) 112,53 KB

ramka.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 410 raz(y) 44,59 KB

 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

SebaEVbig napisał/a:
To lepszy by był Mxus v3 3K-Turbo 3000W 45H (16x4)? jaki moment obrotowy byłby max przy sterowniku 45A? 16s*4.2V=67.2V czyli prędkość max koło 60km/h, dobrze kminie? Będę zadowolony z przyspieszenia i prędkości jaką ten silnik oferuje? 67.2V*45A=3024W
Te 3kW to mało? jestem na etapie budowy skrzynki i już ją prawie skończyłem. Nie dam rady wcisnąć więcej ogniw.45A to max jaki mogę pobrać z baterii /16z7p/

Silnik Mxus 16x4 ma podobny przelicznik prędkości jak Nine Continent 10x6 czyli 1km/h na każdy 1V. Miałem oba, porównywałem. Dane dotyczą koła 26". Różnica polega na tym, że Mxus ma 125Nm, a NC 60Nm. Mxus się dużo mniej grzeje i dla tego kto jeździ po górach na pewno sprawdza się lepiej. Współczynnik między 26", a 19" to 0.73 co nam daje prędkość ok. 49km/h dla koła 19".

PS. Mam nadzieję, że ta rama Ci się nie rozpadnie :smile: .
 
 
SebaEVbig 
początkujący


Wiek: 36
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 36
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

A dla koła 21 cali jaki ten współczynnik? Bo ja mam koło 21 cali motocyklowe. Co z tą ramą nie tak?
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

SebaEVbig napisał/a:
A dla koła 21 cali jaki ten współczynnik? Bo ja mam koło 21 cali motocyklowe. Co z tą ramą nie tak?

Rachunek z proporcji:
26 100%
21 x
x=(21*100)/26
x=80.77
67km/h*0.81=54.27km/h
To mocny silnik, więc się przyłóż :wink: .
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

Nie można tak liczyć prędkości, były już posty o tym. Maran_hand podał linki. A w nich zdjęcie podpisane "Nirve na pedały opona 24 x 3.00 vs. Nirve elektryk koło motocyklowe 19 x 3.00 ". Obydwie opony 3" a 19" motocyklowa jest WIEKSZA niż 24 rowerowa...oczywiście chodzi o średnice zewnętrzną. Czyli nawet zakładając że Twoja opona będzie taka jak w owym poście to porównując według zestawienia http://www.bikecalc.com/wheel_size_math pojedzie tak samo szybko jak moja 26x2.15 (w przybliżeniu i pomijając opory które generuje motocyklowa). Sumarycznie wziałbym do tego najwolniejszego maxusa. Pod każdą góre wydrapiesz a przy 45A już fajnie będzie jeździł. Na takiej ramie szybszej/mocniejszej kostrukcji bym nie robił. A przy 45A sterownikach moment silnika przy takim samym nawoju będzie podobny dla mxusa i 9c z tym że 9c termicznie niewytrzyma.
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

Z tego co wiem to rozmiar kół rowerowych podaję się z oponą, a do 19" obręczy moto trzeba jeszcze DODAĆ oponę (czyli dla 3" opony jeszcze 6"). To tak plus minus.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

wwojciech napisał/a:
Nie można tak liczyć prędkości, były już posty o tym. Maran_hand podał linki. A w nich zdjęcie podpisane "Nirve na pedały opona 24 x 3.00 vs. Nirve elektryk koło motocyklowe 19 x 3.00 ". Obydwie opony 3" a 19" motocyklowa jest WIEKSZA niż 24 rowerowa...oczywiście chodzi o średnice zewnętrzną. Czyli nawet zakładając że Twoja opona będzie taka jak w owym poście to porównując według zestawienia http://www.bikecalc.com/wheel_size_math pojedzie tak samo szybko jak moja 26x2.15 (w przybliżeniu i pomijając opory które generuje motocyklowa). Sumarycznie wziałbym do tego najwolniejszego maxusa. Pod każdą góre wydrapiesz a przy 45A już fajnie będzie jeździł. Na takiej ramie szybszej/mocniejszej kostrukcji bym nie robił. A przy 45A sterownikach moment silnika przy takim samym nawoju będzie podobny dla mxusa i 9c z tym że 9c termicznie niewytrzyma.

Dlatego właśnie piszę ok. Chodzi o sam przelicznik. Mam oponę o profilu 3.0, więc to jest mniej więcej dla 19x3.0. Chcesz robić pomiary z dokładnością do 1km/h? Gdzie byś chciał to mierzyć? Musiałbyś mieć idealnie wypoziomowaną drogę.
Oczywiście, że się bardziej grzeje, dlatego pisałem, że w góry niech weźmie Mxusa. Przerabiałem już to.

maniekrox napisał/a:
Z tego co wiem to rozmiar kół rowerowych podaję się z oponą, a do 19" obręczy moto trzeba jeszcze DODAĆ oponę (czyli dla 3" opony jeszcze 6"). To tak plus minus.

Dla 26 do 19 jest taki sam przelicznik jak dla 26+3 do 19+3, a dane może sobie sam teraz podstawić w zależności od tego co chce wziąć :wink: .
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   Re: moja skrzynka

SebaEVbig napisał/a:
Postępy w budowie


Skrzynka pancerna ale np. haki? Jak włożysz w nie ciężkie koła moto, mxusa i wpakujesz za dużo mocy + regen ..stracisz haki, razem z kołem i silnikiem. Odsyłam do wątku Bujakoto, przerobił ten temat i dokładnie go opisał. Co do reszty ramy powinno być ok ale tego nie wiesz jak nie sprawdzisz. A jeśli okaże się że rama nigdy nie była przewidziana pod taki silnik to protetyk dużo kosztuje ;)
Tak naprawdę, oczywiście w mojej subiektywnej ocenie wkładanie dużej mocy w zwykłe ramy to później pasmo nieskończonej ilości problemów ciężkich do rozwiązania. Pogadaj z kolegą Bujakoto zdaje mi się że też kiedyś miał takie same zdanie jak Ty, teraz je zmienił. A dzięki temu że nie wstydził się swoich wpadek i dokładnie je opisał Ty możesz pewnych błędów uniknąć.
Zacznij od ramy przeznaczonej pod e-bike, na pewno tego nie pożałujesz :)
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

Te ramy lubiły pękać...:(. Skoro wyciąłeś (tak mi się wydaje) górną płaską rurkę od ramy do rurki podsiodłowej to wspawaj jeszcze w tej nowej puszcze od góry paru centymetrowej szerokości blachę w poprzek przy rurce podsiodłowej... CO prawda może to utrudnić włożenie aku ale znacznie wzmocni to miejsce i może zapobiegnie gwałtownemu pęknięciu... NA wszelki wypadek skrzynkę przyśrubowałbym śrubą do głównej rury ramy...
CO do silnika. Przyspieszenia będą na 16s okej w wersji wolnoobrotowej ale wrażenia będą krótkie... Taki silnik ma największego kopa z "dołu" później w miarę zbliżania się do nominalnych obrotów wrażenie przspieszenia szybko słabnie... Im bardziej szybko obrotowy silnik tym że tak to uproszczę wrażenie takie będzie miejsze... Sekundy sekundami prędkości prędkościami ale to właśnie odczucia będą grały główną rolę...
Teraz skoro sterownik jest do 45A to po co koło moto? Koło moto jest dobre jak ktoś waży 100+ lub grzmoci w terenie.... lub jedno i drugie co może być problematyczne przy tym alu...
Swoją drogą wracając do ramy przy takiej stosunkowo niewielkiej baterii i takiej ramie lepiej było albo cały przód zrobić od nowa np ze stali albo (niewielka bateria dwa razy 14cmna16cmna 7) można było podzielić baterię na dwa pakiety po 8 i przymocoać po bokach główki ramy co przy niewielkich gabarytach byłoby lepszym imho rozwiązaniem.
No ale teraz to po ptokach...

Sory jeśli offtop ale nie mogłem się powstrzymać....
Pozdrawiam:).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
SebaEVbig 
początkujący


Wiek: 36
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 36
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

Tak. Odciąłem górną rurkę. I tą rurkę zastąpiłem skrzynką. A skrzynka będzie przyspawana do ramy z jednej i drugiej strony i do tej rurki gdzie wkłada się sztyce. Skrzynka jest z grubszej blachy niż ta rurka co odciąłem więc sztywność będzie zachowana tak przynajmniej mi się wydaje. Dziękuję za pomoc każda sugestia na wagę złota.

To z jakiego silnika będę najbardziej zadowolony? W sumie to zależy mi żeby te 60 na godzinę pojechał.
 
 
SebaEVbig 
początkujący


Wiek: 36
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 36
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

No i co z hakami? W jaki sposób mogę wzmocnić je by dały radę?
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Pią 20 Sty, 2017   

W myśl zasady: im grubszy "torque" tym skuteczniejszy ale i niestety bardziej paskudny

http://forum.arbiter.pl/v...r=asc&start=345
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
SebaEVbig 
początkujący


Wiek: 36
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 36
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 20 Sty, 2017   

Mam drugą taką samą ramę i mógłbym odciąć od niej haki i przyspawać je tak aby było to razem dwa razy grubsze. Co myślicie o tym?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group