ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Łączenie 2 typów akumulatorów w jednym pakiecie?
Autor Wiadomość
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 01 Lut, 2017   

Mechano napisał/a:
Passat_EQ,
Daj sobie spokój, słaby pomysł. Narysowałem to, mam nadzieję, że nie pomyliłem kolejności akumulatorów.
Obrazek


To nie jest układ który proponowałem w opisie.
Nigdzie nie napisałem ze ładowanie ma wyglądac w taki sposob.

edit:

Jesli gdzies sa obiekcje co do spadku na diodach to mozna dac diody w obu oczkach i bedą obciązane równomiernie.
Poniżej schemat.



Spadki na diodach to marginalny problem. Niewielki koszt za uniknięcie nieobliczalnych prądów miedzy bateriami.
Baterie musą byc ładowane osobno jak dwie niezalezne baterie. Poza tym jedna ma byc dokładana "od świeta" wiec muszą byc odłączane.

Ja wiem, ze ciezko sie niektórym zgodzic z tym prostym układem, bo nikt tego wczesniej tu nie robił.
Na pewno jest to rzeźba w gów..ie, bo jak inaczej nazwac próbe łaczenia dwóch róznych baterii, gdy nie ma sie kasy na jedną porzadną.
Nie zmienia to faktu, że na pewno da sie je połączy do wspolnej pracy i to na wiecej sposobów.
Co wiecej mozna tak połaczyc baterie 12s i 13s i tez w ktoryms momencie obie bedą uzytkowane.
Co do diod i tego "jak to sie w praktyce spisze" informuje, ze sa na rynku źródła zasilania prądem stałym o prądach powyzej 20A :) , i maja w sobie diody prostownicze bo innej drogi nie ma. Pod reką mam zasilacz laboratoryjny 50A 1.5kW i przytula to jeden komponent wart kilka złotych. Nie rozumiem problemu jaki tu wciąz widzisz/widzicie.

Edit 2. Oczywiscie w układzie muszą byc BMSy miedzy diodą a ogniwami. Tj. dioda jest na wyjsciu (na kablach prądowych) z BMS.

ogniwa.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 847 raz(y) 20,07 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 01 Lut, 2017   

Passat_EQ napisał/a:
Mechano napisał/a:
Passat_EQ,
Daj sobie spokój, słaby pomysł. Narysowałem to, mam nadzieję, że nie pomyliłem kolejności akumulatorów.
Obrazek

Edit 2. Oczywiscie w układzie muszą byc BMSy miedzy diodą a ogniwami. Tj. dioda jest na wyjsciu (na kablach prądowych) z BMS.

Dwa gniazda ładowania...
Wiesz że BMS ma w gałęzi ujemnej bocznik oraz kaskadę tranzystorów. Najczęściej osobne wejscie minusa jest na ładowaniu i znów kaskada tranzystorów?
Więc to zrównoleglanie to generalnie raczej niebezpieczna metoda.
Naprawdę radzę najpierw narysować szczegółowy schemat...
Tak przy okazji, fabryczne rowery które mają dwa pakiety, są przełączane lewy-prawy - w części wykonawczej przekaźnikami aby uniknąć fizycznego połączenia oraz łączenia równoległego.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 01 Lut, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Dwa gniazda ładowania...


Dwie niezaleźne baterie wiec są dwa gniazda :)

WojtekErnest napisał/a:
Wiesz że BMS ma w gałęzi ujemnej bocznik oraz kaskadę tranzystorów. Najczęściej osobne wejscie minusa jest na ładowaniu i znów kaskada tranzystorów?


To na nic nie wpływa, bo to są dwie niezależne baterie.

WojtekErnest napisał/a:
Więc to zrównoleglanie to generalnie raczej niebezpieczna metoda.


Łaczenie dwóch równoległych źródeł energii czy to zasilaczy czy baterii z diodą w szeregu, niczym sie nie różni.
Jesli załozyc, ze (w najgorszym wypadku) obciązony bedzie wyłącznie jeden akumulator i podoła, to nie ma zagrożenia.
W przypadku załozyciela tematu tak jest, poniewaz jezdzi na tej baterii i chce dołozyc drugą nie gorszą.

WojtekErnest napisał/a:
Naprawdę radzę najpierw narysować szczegółowy schemat...


Nie ma potrzeby, bo to nie jest inwazja w obwody baterii tylko obciązenie na jej wyjsciu.

WojtekErnest napisał/a:
Tak przy okazji, fabryczne rowery które mają dwa pakiety, są przełączane lewy-prawy - w części wykonawczej przekaźnikami aby uniknąć fizycznego połączenia oraz łączenia równoległego.


Tak jest bez watpienia poprawniej.

Edit:

Tutaj propozycja diody, ktora przy 60A i max 150V przepuszczonych z jednej baterii odłozy na sobie 1V. Chyba ze sie zagrzeje to wtedy mniej, bo około 0,8V :)
Zdaje sie, ze w omawianej sytuacji sterownik całosciowo nie zaciagnie wiecej jak 25A z obu baterii wiec komponent podoła. Cena 12 netto. (mozna kupic inną 40A za 5zł)
http://www.tme.eu/pl/deta...tky-tht/vishay/

Inna=> http://www.tme.eu/pl/deta...tht/littelfuse/
 
 
Jerrry 
początkujący


Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Skąd: München
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017   

Witam
Wlasnie przekopuje temat laczenia akumulatorow na przykladzie roweru z silnikiem Panasonic,
z tego co juz wyczytalem zdecydowanie laczenie przez diode schottkiego lub ideale diode, podlacznie bezposrednie dwoch takich podobnych akumulatorw powoduje wzrost zasiegu o 30procent. Szukam informacji na temat Ideal Diode ID80V2 ale wszystko co znajduje jest bardzo stare i nigdzie nie widze zrodla gdzie cos takiego kupic. Strata 1volta przy diodzie Schottkiego w moim przypadku to dosc duzo chyba ze wzgledu na odciecie i brak wspomagania, ale jak nie bedzie innej to bedzie dioda schottkiego.

tu zrodlo;
http://www.re-voltage.eu/...datasheetR1.pdf
http://www.pedelecforum.d...93/#post-238824

Pozdrawiam Jarek
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

Jerrry napisał/a:
Witam
.... Strata 1volta przy diodzie Schottkiego w moim przypadku to dosc duzo chyba ze wzgledu na odciecie i brak wspomagania, ale jak nie bedzie innej to bedzie dioda schottkiego....Pozdrawiam Jarek


Strata napięcia na diodzie Schotzkiego to ~0.3 - 0.4V.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

tkoko napisał/a:
Jerrry napisał/a:
Witam
.... Strata 1volta przy diodzie Schottkiego w moim przypadku to dosc duzo chyba ze wzgledu na odciecie i brak wspomagania, ale jak nie bedzie innej to bedzie dioda schottkiego....Pozdrawiam Jarek


Strata napięcia na diodzie Schotzkiego to ~0.3 - 0.4V.


Przy pomiarze multimetrem. Pod obciązeniem, funkcji pradu producenci podaja nieco wiecej.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Tu masz praktyczne porównanie spadku napięcia na diodzie Schotzkego 3A.



Górny rząd bez obciążenia; z lewej - z diodą 1, środek bez diody, z prawej z diodą 2.
mam dwie wtyczki do równoczesnego ładowania dwóch akumulatorów, więcej jest tu;

http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#55387

Dolny rząd z lewej obciążenie bez diody, z prawej obciążenie z diodą 2.
Na przełączniku widać w jakim trybie jest ładowarka.
 
 
Darki 
stażysta
darki



Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 195
Skąd: podkarpackie
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2017   

Hm a ja znalazłem przypadkiem takie coś do łączenia ale nie widać co w tam w środku siedzi. https://www.aliexpress.co...0615.0.0.kcFFIX
_________________
SPRZEDAM Drobiazgi z SZuflady Polecam Lampki CREE
tel. 693 004 127
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2017   

Ale nic się nie mówi o ŁADOWANIU oraz o tym czy oba pakiety mają BMS - uwaga na masy, zwarte - minusy .
Zapewne zawiera 2 szeregowe diody mocy schotzkego w gałęzi + , które są zwarte do wejścia sterownika.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group