ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z kontrolerem lub silnikiem
Autor Wiadomość
tidzu 
początkujący


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 7
Skąd: Imielin
Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   Problem z kontrolerem lub silnikiem

Cześć. Niedawno kupiłem używany kontroler - wiem o nim tylko tyle, że na obudowie kiedyś miał napis PT - 36, podobno jest na napięcie 36v, a sam posiada 9 mosfetów.
Problem z nim jest taki, że przy pakiecie 36v rozpędza silnik bez obciążenia do 12 km/h, tak samo jak podałem napięcie zasilające 48v. Pobierając przy tym wszystkim poniżej 1 ampera z baterii. Zasilałem go testowo 3x i 4x 12v żelowym akumulatorem, naładowanym w pełni.

Próbowałem podłaczyć silnik z halltronami, bez. Zewrzeć ograniczenie prędkości i bez niego.
Niestety dalej nie chce ze mną współpracować.
dla pewności nadlałem trochę cyny na bocznik pomiarowy - prąd ani nie drgnie.
Czy możecie mi pomóc dojść do tego co może być nie tak?
 
 
tidzu 
początkujący


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 7
Skąd: Imielin
Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   

Ah, pomierzyłem teraz kontroler zgodnie z tym tematem: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2803
Pomiędzy Minus a każdą z faz rezystancja jest około 1.6kR, a pomiędzy Plus a każdą fazą 8.2kR i MALEJE - a z tego co jest napisane powinna rosnąć.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   

PT-36? A to nie sterownik od Bartka?
http://www.maxev.pl/p161,...-bestmotor.html

Potencjalna usterka to manetka - jeśli nie podaje pełnego sygnału to sterownik nie będzie kręcić z pełną prędkością. Nieczęsta usterka, ale warto sprawdzić.

Zakres napięcia na przewodzie sygnałowym manetki i jej skrajnych wychyleń powinien wynosić 0.8-4.2V
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tidzu 
początkujący


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 7
Skąd: Imielin
Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   

O. To pewnie ten kontroler, niestety ktoś wylutowal przewody od manetki, hamulca i panelu sterowania - zamiast oryginalnych wtyczek dał jeden przewód i ciężko dojść co do czego idzie.
Jeżeli podlacze pod sygnał manetki 4.2V z ogniwa 18650 to ma prawo zadziałać jakby manetka była w pełni przekrecona?
 
 
tidzu 
początkujący


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 7
Skąd: Imielin
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

Dziękuję za pomoc @tas. Sprawdziłem manetkę, najpierw mierząc napięcie pomiędzy przewodem sygnałowym manetki a GND - efekt 3.5v czyli o dużo za mało.
Coś mnie tknęło - zmierzyłem jakie napięcie dochodzi do manetki - pomiar wykazał 4.3V

Po otworzeniu sterownika sprawdziłem całą linię +5v. Okazało się że chińczy zamontowali w szereg z zasilaniem diodę M7 (odpowiednik 1n4007) na której odkładało się zagubione 0.7v. Po wyrzuceniu diody - wszystko gra

Dziękuję i pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group