|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik elektryczny pchający do łódki wiosłowej, pontonu |
Autor |
Wiadomość |
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
A zmierzona wartość? |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017
|
|
|
Dla 12V nie mierzyłem bo nie zamierzam już używać baterii 12V, ale skoro ze sterownikiem mam zbliżone zmierzone wartości, to myślę że będą podobne i bez sterownika, tym bardziej że mam je podane w instrukcji obsługi.
5 bieg, moc 384.8 - 386.7 wat (odpowiednik fabrycznej mocy dla 12V; 30A * 12V = 360 wat), moc zmierzona na 1 biegu 106.3 - 106.6 wat (fabryczna wartość 8A * 12V = 96 wat), mierzone z dwóch niezależnych pomiarów (dwie lewe kolumny z niebieskiego zdjęcia na poprzedniej stronie, górna i dolna rubryka). |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017
|
|
|
... no dobra, zapytam inaczej ...
A jak tam "kawitacja" bo przecież zwiększyłeś napięcie zasilania trzykrotnie?
I chwilowo już nie pytam bo i tak odpowiedzi nie dostaję |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017
|
|
|
Nie bardzo "kumam" na co nie odpowiedziałem , podsumuję więc to co mnie interesowało.
1. Przy tej samej mocy, niezależnie od napięcia (12V vs 36V) silnik zachowuje sie podobnie, i ma zbliżone parametry.
2. Silnik będzie zasilany z dwóch baterii 36V, 7.8Ah, o łącznej (przetestowanej) pojemności 500Wh.
3. Silnik przy napięciu 36V (5 bieg), będzie zasilany mocą ~250 wat (7A * 36V). Przy tych parametrach, w dobrych warunkach pogodowych, jego prędkość = ~5 km/godz, czas pływania = ~2 godz, zasięg = ~10 km. Realny czas pływania i zasięg będzie nieco dłuższy przez przerwy w pływaniu, i używanie pośrednich biegów (mniejsza moc).
4. W sytuacjach awaryjnych przy pełnej mocy ~500 wat, silnik umożliwi pływanie do ~7 km/godz, czas pływania do 1 godz i zasięg do 7 km. Ten parametr (~500 wat) muszę jeszcze sprawdzić na temperaturę silnika po dłuższym pływaniu.
5. Odnośnie kawitacji; bezpośrednio nie da się tego zauważyć. Silnik co jakiś czas (szczególnie przy fali i zmianach pozycji na pontonie), "zaciąga" powietrze, ale ten efekt występuje i przy 12V.
Jak widzisz moje preferencje są inne niż Twoje. Jak pisałem, wybieram się z pontonem do Chorwacji, a tam mogę trafić na BORĘ, KTÓRA WIEJE OD BRZEGU!!!
http://www.euromarina.cz/...-chorwacji.html
http://www.cro.pl/zeglowa...-t18957-45.html
info o ofiarach w lipcu 2007 pierwszy post, filmiki w połowie strony
zacytuję:
"Porywy bory mogą trwać od kilkudziesięciu minut aż do 3 dni, a najsilniejsze są w godzinach przedpołudniowych i wieczornych."
"Głównym niebezpieczeństwem bory jest przede wszystkim jej nieprzewidywalność, a na jej rozpoznanie często pozostaje kilkanaście minut"
"Temu wiatrowi zazwyczaj nie towarzyszy żadne zachmurzenie i często "atakuje" z dosłownie czystego nieba."
Jeżeli wypłyniesz na środek Śniardw, łódką ze swoim silnikiem, i trafisz na "Biały szkwał", w najgorszym wypadku wylądujesz gdzieś w szuwarach.
Borę znam z autopsji, 2-3 minuty i Velika Plaza była pusta z powodu "burzy piaskowej". Muszę więc w kilka minut dobić do brzegu w miejscu dostępnym z brzegu (przy prędkości maksymalnej, 100 metrów zajmuje 1 minutę!). Większość wybrzeża to niedostępne skały.
Narażenie wnuków na taką "atrakcję", nie byłoby wskazane. |
|
|
|
|
Junek56
początkujący
Wiek: 68 Dołączył: 01 Lut 2021 Posty: 44 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Wto 23 Mar, 2021
|
|
|
Natrafiłem na YT na takie filmiki z kajakiem z napędem elektrycznym
https://www.youtube.com/w...sAcEa3UZo4&t=9s
Szczególnie w tym filmiku niżej jest cały opis techniczny
https://www.youtube.com/watch?v=JRXTkgtgNLo
Taki kajak pneumatyczny ITIVIT 3 z Decathlonu mam, dlatego to mnie zainteresowało. Silnik zaburtowy 12V 32-34lb nie problem, koszt 400-500zł. Ale czy warto kupować nowy ciężki akumulator żelowy, a może znacznie lżejszy Li-ion. Ale przecież mam dwa ebiki i dwa akumulatory 36V/17,5Ah i 36V/20Ah. Czemu by je nie zastosować ? Znacznie taniej.
I tu mam pytanie, czy taki przykładowy konwerter step down 30-60V z Aliexpress spełniłby to zadanie, obniżając napięcie do 12V ? Oczywiście w coś hermetycznego trzeba by było to wstawić.
https://pl.aliexpress.com/item/1005001966530201.html?spm=a2g0o.cart.0.0.777d3c00SNnrT9&mp=1
Czy tez są jakieś kruczki techniczne, ze jednak jest problem ?
Do tego regulator PWM też z Ali i byłaby pełna zabawa na wodzie. |
_________________ Pozdrawiam Jurek
żona Trek skye 27" BBS02B
mój Leader Fox 69er BBS02B |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Wto 23 Mar, 2021
|
|
|
Poczytałem komentarze i odpowiedzi autora:
"Regulator w zależności od mocy silnika jeżeli silnik ma ok 400 wat musi mieć min. 12V 60 A
Optymalnie regulator PWM 10-55V 60A MAX 100A z potencjometrem i przełącznikiem kierunku"
Wydaje mi się, że te 12V nie jest warunkiem działania. Na 36 też chyba pójdzie. I mniej prądem aku obciąży. Ale to dywagacje a nie ekspertyza |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|