ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik elektryczny pchający do łódki wiosłowej, pontonu
Autor Wiadomość
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017   

A zmierzona wartość?
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

Dla 12V nie mierzyłem bo nie zamierzam już używać baterii 12V, ale skoro ze sterownikiem mam zbliżone zmierzone wartości, to myślę że będą podobne i bez sterownika, tym bardziej że mam je podane w instrukcji obsługi.
5 bieg, moc 384.8 - 386.7 wat (odpowiednik fabrycznej mocy dla 12V; 30A * 12V = 360 wat), moc zmierzona na 1 biegu 106.3 - 106.6 wat (fabryczna wartość 8A * 12V = 96 wat), mierzone z dwóch niezależnych pomiarów (dwie lewe kolumny z niebieskiego zdjęcia na poprzedniej stronie, górna i dolna rubryka).
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

... no dobra, zapytam inaczej ...
A jak tam "kawitacja" bo przecież zwiększyłeś napięcie zasilania trzykrotnie?
I chwilowo już nie pytam bo i tak odpowiedzi nie dostaję ;-)
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

Nie bardzo "kumam" na co nie odpowiedziałem :oops: , podsumuję więc to co mnie interesowało.
1. Przy tej samej mocy, niezależnie od napięcia (12V vs 36V) silnik zachowuje sie podobnie, i ma zbliżone parametry.
2. Silnik będzie zasilany z dwóch baterii 36V, 7.8Ah, o łącznej (przetestowanej) pojemności 500Wh.
3. Silnik przy napięciu 36V (5 bieg), będzie zasilany mocą ~250 wat (7A * 36V). Przy tych parametrach, w dobrych warunkach pogodowych, jego prędkość = ~5 km/godz, czas pływania = ~2 godz, zasięg = ~10 km. Realny czas pływania i zasięg będzie nieco dłuższy przez przerwy w pływaniu, i używanie pośrednich biegów (mniejsza moc).
4. W sytuacjach awaryjnych przy pełnej mocy ~500 wat, silnik umożliwi pływanie do ~7 km/godz, czas pływania do 1 godz i zasięg do 7 km. Ten parametr (~500 wat) muszę jeszcze sprawdzić na temperaturę silnika po dłuższym pływaniu.
5. Odnośnie kawitacji; bezpośrednio nie da się tego zauważyć. Silnik co jakiś czas (szczególnie przy fali i zmianach pozycji na pontonie), "zaciąga" powietrze, ale ten efekt występuje i przy 12V.

Jak widzisz moje preferencje są inne niż Twoje. Jak pisałem, wybieram się z pontonem do Chorwacji, a tam mogę trafić na BORĘ, KTÓRA WIEJE OD BRZEGU!!! :mad:
http://www.euromarina.cz/...-chorwacji.html
http://www.cro.pl/zeglowa...-t18957-45.html
info o ofiarach w lipcu 2007 pierwszy post, filmiki w połowie strony
zacytuję:
"Porywy bory mogą trwać od kilkudziesięciu minut aż do 3 dni, a najsilniejsze są w godzinach przedpołudniowych i wieczornych."
"Głównym niebezpieczeństwem bory jest przede wszystkim jej nieprzewidywalność, a na jej rozpoznanie często pozostaje kilkanaście minut"
"Temu wiatrowi zazwyczaj nie towarzyszy żadne zachmurzenie i często "atakuje" z dosłownie czystego nieba."
Jeżeli wypłyniesz na środek Śniardw, łódką ze swoim silnikiem, i trafisz na "Biały szkwał", w najgorszym wypadku wylądujesz gdzieś w szuwarach.
Borę znam z autopsji, 2-3 minuty i Velika Plaza była pusta z powodu "burzy piaskowej". Muszę więc w kilka minut dobić do brzegu w miejscu dostępnym z brzegu (przy prędkości maksymalnej, 100 metrów zajmuje 1 minutę!). Większość wybrzeża to niedostępne skały.
Narażenie wnuków na taką "atrakcję", nie byłoby wskazane. :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group