ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
ile w rzeczywistości osiągnie się kWh/km przy vanie 3.5t?
Autor Wiadomość
miernik
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Lis, 2009   

A nie można jakiejś wajchy zrobić co by odłączała diesla gdy chcę używać tylko elektryka?

Tutaj jest opisane że kiedyś ktoś coś takiego zrobił jak samodzielka hybryda:
http://www.motherearthnew...Conversion.aspx
Za 25$ można kupić schematy. Może jacyś chętni do zrzutki?
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Lis, 2009   

no ale tam wyraźnie masz rozrysowane co i jak! jest zwykły silnik DC zasilany z akumulatorów, i system doładowujący czyli 5 konny silniczek i prądnica nic więcej! jak z 3HP mocy (trzeba uwzględnić sprawność) starczy Ci do tego wana to śmiało kupuj :P
 
 
miernik
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Lis, 2009   

kuras999 napisał/a:
no ale tam wyraźnie masz rozrysowane co i jak! jest zwykły silnik DC zasilany z akumulatorów, i system doładowujący czyli 5 konny silniczek i prądnica nic więcej! jak z 3HP mocy (trzeba uwzględnić sprawność) starczy Ci do tego wana to śmiało kupuj :P


No ale to trzeba by zrobić tak że nie dawać 5 konnego silniczka tylko dać ten 48 kW silnik diesla co mam jako generator do ładowania akumulatora. Może to mogłoby się nawet opłacać, bo silnik by chodził ładując akumulator w swoim najekonomiczniejszym zakresie obrotów no i akumulatory nie musiałyby być takie wielkie. Kiedy jestem przy gniazdku ładowałbym z gniazdka, kiedy nie to odpalał bym ten silnik.

Przynajmniej nie musiałbym wielu akumulatorów kupować od razu by mieć używalny samochód, na początek mógłbym wsadzić akumulator 3 kWh, co pozwoliłoby na przejechanie jakichś 5 km bez odpalania silnika, na dłuższe przejażdżki odpalałbym silnik by się ładowały.

Tylko czy da radę silnik diesla zostawić tam gdzie jest i usiłować wepchnąć gdzieś tam jeszcze silnik elektryczny by się zmieścił, czy silnik diesla przenieść na tył samochodu i tam zamontować całą machinerię ładowania?
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Lis, 2009   

hmm chyba nie rozumiesz wyzwania konstrukcyjnego...

oprócz tego nie rozumiesz że akumulator 3kWh to znaczy w praktyce i tak bardzo wiele akumulatorów, po prostu mniejszych, by uzyskać napięcie przynajmniej 72V (najlepiej jak najwyższe przy małej paczce i dużej masie pojazdu)

Małe akumulatory dają mniej prądu przy tym samym napięciu, mogą nie ruszyć z miejsca tego samochodu.

Nie można postawić sobie 3 trojanów które w sumie mają 3kWh i jeździć, po prostu się nie da...
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Czw 19 Lis, 2009   

Szkoda, że masz napęd na tył.

Gdyby był na przód to może dałoby się zrobić taki patent, że z tyłu wstawiasz oś i do jej dyfra podpinasz niemalże bezpośrednio silnik. Odpowiednie akumulatory (raczej nie ołowiowe), trochę elektroniki i możesz mieć hybrydę.

Ale niestety - jeśli podstawą jest pojazd tylnonapędowy to raczej odpada...
_________________
No i jest :)
 
 
miernik
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Lis, 2009   

Mibars napisał/a:
(raczej nie ołowiowe)


A czemu nie ołowiowe?

Ołowiowe są przecież najtańsze, co prawda żywotność mają nie za długą, ale można je wskrzesić kilka razy podobno wylewając elektrolit i wlewając roztwór siarczanu magnezu czy coś w tym stylu. Tak czytałem na kilku stronach. Na przykład tu:

http://www.ehow.com/how_5...id-battery.html

Myślicie że to działa?
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Lis, 2009   

okej poddaje sie :grin:
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Czw 19 Lis, 2009   

Bo ołowiowe jak zaczniesz ładować duzym prądem odzyskanym z silnika podczas hamowania to raz, ze większosć tej energii pójdzie ci na ogrzanie akumulatora, a dwa, że bardzo szybko je zniszczysz!

Wyobraź sobie sytuacje, hamujesz "pełną mocą" silnika powiedzmy 10kW, napięcie w instalacji masz powiedzmy 72V. Przyjmijmy aż 10% strat na przekonwertowanie tego co wytworzy silnik na naięcie do ładowana akumulatora - Ciągle mamy 9kW. Żeby zejść z prądem ładowania do 1C co i tak jest duzo za dużo dla akumulatorów ołowiowych musiałbyś mieć ich pakiet o pojemnosci 125Ah. 125Ah w hybrydzie?

Akumulatory litowo-polimerowe możesz ładować znacznie szybciej = znacznie wyższymi prądami w porównaniu do pojemności, czyli coś w sam raz dla hybrydy. Nie wiem jak duży może być "chwilowy prąd ładowania", podejzewam jednak, że 2C by ich nie ubiło (niech się ktoś mądrzejszy na ten temat wypowie...). A to już 75Ah, czyli sporo mniej.

I tak do hybrydy wg mnie najlepiej sprawdzają się nie aku a superkondensatory...
_________________
No i jest :)
 
 
miernik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

Mibars napisał/a:
tak do hybrydy wg mnie najlepiej sprawdzają się nie aku a superkondensatory...


A taki superkondensator to przez jaki czas utrzyma prąd? Tzn ile %/jednostkę czasu wynosi mniej więcej jego samorozładowanie?
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

Mibars zobacz w jakiej cenie są superkondensatory i zobacz jakie mają rzeczywiste parametry!

góra 5-10Wh/kg i duża objętość! do tego stratne przetwornice (krzywa rozładowania, słyszałeś o niej?) i praca przy ~2V.

Mówisz o kondensatorach na papierze, nie tych w sprzedaży!
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Sob 21 Lis, 2009   

-Litowce też pracują na niecałe 4V

Hmm chyba mi się coś zaczyna niezgadzać w data sheetach... Przy czym zdaje sie, że blad polegał na tym ,ze amerykanie używają przecinków i kropek odwrotnie do nas...

Jutro sprawdze dokladniej
_________________
No i jest :)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 22 Lis, 2009   

Paliwa nie ma używanego, więc i akumulatory używane nadają się tylko do recyklingu.
W samochodacch ważny jest moment, moc jest tylko dodatkowym czynnikiem (oczywiście też potrzebna).
Kiedyś widziałem gdzies w inetrnecie Niemca, który wyrzucił rozrusznik i alternator.
Zamontował silnik PermMotor (wówczas były po 6kW) przez pasek w miejsce alternatora i włożył akumulatory o dość małej pojemności energetycznej. Ten silnik był jednocześnie rozrusznikiem i wspomaganiem przy starcie oraz prądnicą. Jeździł długo i nigdy nie ładował akumulatorów z gniazdka.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Lis, 2009   

Kiedyś w jakimś Młodym Techniku z lat 80-tych był rysunek pokazujący rozplanowanie elementów napędu elektrycznego w skrzyniowym Mercedesie. Niestety nie wiem czy wyszła jakaś krótka seria tych autek, czy był to tylko koncept. Poza tym swego czasu rekord zasięgu auta elektrycznego należał do busa Mercedesa zasilanego ogniwami cynkowo-powietrznymi. Tyle, że to tylko ciekawostki. W praktyce rzeczywiście projekt mógłby się okazać bardzo kosztowny.
 
 
rzepon 
początkujący


Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 25
Skąd: LUBLIN
Wysłany: Pon 30 Lis, 2009   

Witam , po co przerabiać lepiej kupić gotowego fabrycznego http://www.elektroauto-fo...ndex.php?id=112 w tym tylko akumulatorów brakuje i cena całkiem przystępna
_________________
Peugeot 106 ELECTRIC
http://www.evalbum.com/1484
EL-Trans Mini-El
http://www.evalbum.com/2294
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 30 Lis, 2009   

To co się lubi, to się nie kupi, to można tylko przerobić.

"Po co jechać na ryby, jak można rybę kupić. Po co jechać na wczasy, jak można wczasowiczów zobaczyć w TV."
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group