ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulator sparta 24V NiMh - jak ładować
Autor Wiadomość
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Lut, 2017   

Mam 3 pytania podkreślone w tekście. Będę wdzięczny jak komuś uda się odpowiedzieć

Rozebrałem 2 baterie:

1) 9Ah -rozbiórka bardzo prosta - pomiar napięcia w ogniwach 19.4V - czyli średniov0,97V na ogniwo. Pomiar bezpośredni pojedynczych ogniw 0,9 do 1,1 V
2) 11Ah - rozbiórka ciężka nie da się zdjąć obudowy w całości bez połamania ze względu na mocny klej na łączeniu. Elektronika jest oblana jakimś niebieskim gó..em - taka guma - mocno skleja to 2 części obudowy - pomiar napięcia w ogniwach 24,9V - czyli 1,24V ogniwo

Baterie leżały nie ładowane całą zimę w ciepłej piwnicy.

Wezmę chyba ten pakiet 11Ah - niestety jest on przyklejony do jednej z części obudowy. Przy próbie rozłączenia pewnie rozerwą się koszulki. Wobec czego postanowiłem go nie ruszać z tej obudowy i nie rozlutowywać do testów pojemności. Pójdziemy na żywioł.
Chyba, że ma ktoś jakiś pomysł jak go przetestować??

Mam tą ładowarkę Batimex BCH035. Niestety prąd ładowania to tylko 1A. Przewód wydaje się być 2 żyłowy więc raczej jest tylko + i - czyli zapewne ładuję w algorytmie delta V. Jedak w specyfikacji jest napisane,że jest czujnik temperatury (specyfikacja poniżej).
O co chodzi z tym czujnikiem? Czy przez przewód 2 żyłowy może być obsługiwany jakiś czujnik temperatury? Może chodzi o czujnik w ładowarce?

Ma ktoś jakiś namiar na ładowarkę Nimh, którą można ładować co najmniej 20 ogniw z prądem przynajmniej 3A - nie mogę znaleźć w googlach w chinach itp.


Poniżej specyfikacja ładowarki:
Automatyczna poręczna procesorowa ładowarka do ładowania pakietów NiCd i NiMH złożonych z od 10 do 20 ogniw, czyli mających napięcie znamionowe od 12.0V do 24.0V
Czas ładowania kontrolowany jest poprzez:
mikroprocesor (- Delta V)
czujnik temperatury
timer

Ładowarka jest niezwykle prosta w obsłudze, wystarczy podłączyć ją tylko do kontaktu i podłączyć do niej pakiet który chcemy naładować.
Proces ładowania sygnalizowany jest poprzez świecenie się czerwonej diody.
Po pełnym naładowaniu akumulatora dioda zmienia kolor na zielony.
Ładowarka jest zakończona złączem Tamiya (+ na styku kwadratowym, - na styku okrągłym). Pakiety z odwrotną polaryzacją należy podłączać poprzez przejściówkę.

Specyfikacja:
Wejście: 180-240V 50/60Hz 400mA
Wyjście: 12.0-35.0V 1000mA
Ilość ładowanych ogniw: 10 do 20 sztuk
Złącze: Tamiya
Wymiary: 112.1x54.2x31.2 mm
Waga: 158 g

W komplecie wtyczka zasilająca.
\
 
 
wesmar 
stażysta
wesmar


Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 114
Skąd: W-wa
Wysłany: Czw 01 Cze, 2017   Re: Akumulator sparta 24V NiMh - jak ładować

Jeżeli chcesz zostawić oryginalną elektronikę to max prąd ładowania 3,8A, Przy 4 A już wyrzuca elektronika i czasem idzie, czasem nie. Inicjacja ładowania od tyłu (strony silnikowej przez zapodanie napięcia kilka - kilkanascie V)
Jezęli chcesz rozebrać to możesz spokojnie dać thermostat, doklejajac do pierwszego ogniwa za elektroniką polimerem hybrydowym. Termostat 16A na 40 lub max 45 st C - KSD302 - ten ceramiczny bo trwalszy niż metalowe 10-ki i ładować do 80 % 1C. Nic im nie bedzie, nie zmniejszy się też trwałość, ostatnie 20 % prąd należy zmniejszać aż do 1/3C pod koniec i wyłączyć przy 50 st C, najlepiej 45. Ja nie doładowuję ich i wyłączam już przy 40 st C, ale mam problemy w upalne dni z ładowaniem, muszę czekać itd...
Ładowarka powinna mieć napięcie 32 V i być źródłem prądowym, oryginalna ma 34, ale tyle nie potrzeba, gdyż 32 zmniejszy naturalnie prąd pod koniec ładowania.
Uwaga łuk się nie tworzy przy rozłączeniu ładowania ponieważ różnica potencjałów w czasie rozłączenia to 1-2 V. Silnik zasilasz z pominięciem termostatu bo prąd nagrzeje bimetal i go rozłączy, no i łuk się bedzie tworzył, a thermostat ulegnie szybkiemu zniszczeniu. Ma byc tylko do ładowania. Tak na prawde to bardzo szybka robota i pieknie działa zwłaszcza szybkie ładowanie. Coś jeszcze - znalazłem dokumentację, która dowodzi, że ładowanie szybkie o ile kontrolujemy temperaturę by nie otworzyły się zawory jest korzystniejsze, ziarna z reakcji elektrochemicznej są pulchniejsze i ogniwa żyją dłużej niż ładowane 0,1C
Idelaną ładowarką i źródłem prądowym są np dwa IBM-owskie czy lenovo zasilacze 120 W połączone w szerego, dają 32 V i 8,x A, ale ograniczenie mocy (nie bede tu wyjasnial jak to działa) spowoduje, że nadają się do ładowania od 20V czyli rozładowanej baterii i to 2 połączone w szereg! Można je dostać za kilkanascie zł na znanym portalu aukcyjnym
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group