ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy Kontroler FOC
Autor Wiadomość
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 468
Skąd: ...
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   Nowy Kontroler FOC

Panowie, przyszedł czas wymienić model na nowszy ;-)

Otóż powstaje nowa generacja sterownika o szumnej nazwie barmal X2. Tym razem, za poradą forumowicza dokładam do nazwy barmal, oznaczenie robocze X2 zaś tyczy się płytki. Indeksowanie będzie w formie a, b, c itd.

Długo mnie męczyła w poprzedniej wersji zbyt mała ilość kanałów AD oraz portów we/wy do wykorzystania. Z tego powodu zdecydowałem się na większy procesor. Wybór padł na 44 pionowca. Sama komutacja pozostaje bez zmian, czyli nadal jedziemy na sinusie + SVM z regulacją pola FOC.
Bazą sterownika stanowi poprzednia koncepcja, czyli końcówka mocy oraz drajwery pozostały. Prądowo oraz napięciowo bez zmian, czyli 2,5...3kW i 84V dla mniejszego X2. Wersja jedynie z blututem i aplikacją.

Co się zmieniło/zmieni:
=> Pomiar prądu dla 3 faz (działa)
=> Pomiar prądu akumulatora (działa)
=> Pomiar temperatury silnika wraz z ograniczeniem progu odcinania mocy (planowane)
=> Pomiar temperatury sterownika wraz z ograniczeniem progu odcinania mocy (planowane..?)
=> Analogowy/cyfrowy hamulec 0...5V lub 0/5V (aktualnie w realizacji).
=> Wyjście impulsu z Halla poprzez dodatkowy tranzystor (działa).
=> Dodatkowe wyjście 5V/150mA z niezależnego zasilacza impulsowego (nie obsadzone części)
=> Wejście PAS na pin w sterowniku. PAS można zaprogramować na jeden z 4 profili. PAS V5 rozpoznawanie kierunku obrotu tarczy. Testowane na tarczy z 5-ma magnesami (działa).
=> Wejście Tempomat na pin w sterowniku z regulacją prędkości (do realizacji).
=> Wejście zmiany trybu/profilu (do wyboru 4 niezależnie programowalne profile jazdy, działa)
=> Wejście Booster. Jako, że sterownik pracuje w trybie regulacji pola (FOC) w sinusie ze SVM mamy generalne obniżenie obrotów silnika w stosunku do komutacji blokowej o nie całe 8%. Po naciśnięciu guzika booster silnik wchodzi na jakieś 105%. Funkcja działa czasowo (działa).

Na dzień dzisiejszy mam większość modułów zaaplikowanych, silnik ładnie pracuje. Jazdy testowej jeszcze nie zaliczyłem. Chcę najpierw uruchomić wszystkie funkcje...
Cdn...

Parametryzacja: Film

Jak ustawić regena: Film

24.07.18.zip
Uporządkowanie softu. Poprawka buga w funkcji IIt. Pprzyspieszenie reakcji manetki. W sofcie z autosetem poprawiona funkcja autonauki. Do aktualizacji należy stosować zasilacz!
Pobierz Plik ściągnięto 17 raz(y) 87,17 KB

X1-X2-X4_PL_Ver1.3.pdf
Opis sterownika. Wersja 1.3
Pobierz Plik ściągnięto 61 raz(y) 3,22 MB

02.07.18.zip
Bez autoseta:
X2_1.0.44s.hex, X4_1.0.44.hex

Z autosetem:
X2_1.0.44.hex, X4_1.0.44.hex

Co się zmieniło?

=> Wykrycie braku Halli. W przypadku odłączenia/braku sygnału z Halli sterownik odłącza gaz. Po 2 sekundach ponownie sprawdza czy sensory są. Jeś
Pobierz Plik ściągnięto 15 raz(y) 87,38 KB

12.06.18.zip
Prądkość max. = 100% sterownika blokowego (bez tzw. Fluxa).
Poprawione regulatory Iq + Id.
Progi temperaturowe odcięcia dla silnika i sterownika. Jest ich mniej, konkretnie 3 => 85, 90 i 115°C i ograniczenie prądu procentualnie odpowiednio od 80 do 70%
Pobierz Plik ściągnięto 22 raz(y) 42,43 KB

05.03.18.zip
Poprawiony bug z niepoprawnym wyświetlaniem napięcia powyżej 65V.
Pobierz Plik ściągnięto 46 raz(y) 64,81 KB

24.02.18.zip
Nowa wersja dla X2-ki i X4-ki.
X2_1.0.35s.hex oraz X4_1.0.35s.hex dla wersji "s", czyli starej, bez autoseta.
Wersja: X2_1.0.35.hex dla X2-ki z autosetem (wersja eksperymentalna, działająca ale używać przy zasilaczu!!!)
Co się zmieniło: tempom
Pobierz Plik ściągnięto 55 raz(y) 64,67 KB

13.11.17.zip
Pobierz Plik ściągnięto 80 raz(y) 43,03 KB

X2a_1.0.16.rar
Pobierz Plik ściągnięto 91 raz(y) 19,5 KB

app-debug_v44.zip
Pobierz Plik ściągnięto 133 raz(y) 2,35 MB

Ostatnio zmieniony przez barmal Czw 26 Lip, 2018, w całości zmieniany 20 razy  
 
 
AOLEK 
początkujący


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 33
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

To ja się zapisuję w kolejce na ten sterownik akurat uciułam trochę grosza :) może dla forumowiczów będzie EXTRA promocja ;)
_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
looqweb 
początkujący


Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

No to trzymam kciuki !! Dopisuje się do kolejki chętnych na zakup :)
 
 
seba55a 
początkujący


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 41
Skąd: Śląsk

Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

Cześć wszystkim :wink:

Może uwzględnisz w nowej wersji opcję uruchamiania całej elektroniki sterownika np. za pomocą stacyjki :mrgreen:

Myślałeś może, aby manetka pełniła 2 funkcji?
Tryb 1 - dotychczasowe działanie, przyspieszanie itp.
po przełączeniu jakimś przyciskiem/ przytrzymanie przycisku chwilowego na czas aktywacji
Tryb 2 - płynna regulacja hamulca regeneracyjnego
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 468
Skąd: ...
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

seba55a napisał/a:
Cześć wszystkim :wink:

Może uwzględnisz w nowej wersji opcję uruchamiania całej elektroniki sterownika np. za pomocą stacyjki :mrgreen:

Myślałeś może, aby manetka pełniła 2 funkcji?
Tryb 1 - dotychczasowe działanie, przyspieszanie itp.
po przełączeniu jakimś przyciskiem/ przytrzymanie przycisku chwilowego na czas aktywacji
Tryb 2 - płynna regulacja hamulca regeneracyjnego


Hmmm, do tej pory są 2 możliwości:
1) regen sprzężony z manetką. Czyli rozpędzamy się, jedziemy i puszczamy manetkę na 0. W tym momencie silnik pompuje ustawiony prąd z powrotem do aku.
2) klamka hamulca analogowa od 0...5V. Dajesz gazu, jedziesz. Jeśli klamka jest na 0 silnik nie regeneruje. Naciskasz klamkę, silnik zaczyna hamować proporcjonalnie do wychylenia manetki. Aktualizacja stanu: funkcja działa.
 
 
AOLEK 
początkujący


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 33
Skąd: Świdnica
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

Czy dało by zrobić w sterowniku taką opcję. W ustawieniach silnika wpisuję np. 15km/h ruszam normalnie bez pomocy silnika i dopiero po przekroczeniu prędkości zadanej 15km/h aktywuje się manetka albo czujnik pas. No i jak prędkość spadnie poniżej 15 to manetka i czujnik pas są nieaktywne.
_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
Majster 
stażysta
Elektronik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 120
Skąd: Tychy
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

@Aolek

A po co :D ? Ja zawsze ruszam na manetce, parę sekund i mam te 20 km/h, a nie muszę przerzucać przerzutek niepotrzebnie :mrgreen:
_________________
Jeżdżę na "Discovery One" - 9c 10x6, 16s3p 60V 15Ah, GT 1500W, prędkość maks. 50km/h, zasięg 40-80 km

Więcej na temat budowy roweru na:
https://www.facebook.com/...yczneDiscovery/
Oraz
https://discoveryebikes.blogspot.com/
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

WHO'S THE MAN?
Co za gość! Czyli jest już nowy model. Super.
Ostatnio zmieniony przez Pon 06 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 281
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

wstępnie chętny, pod warunkiem że będzie to sterownik, a nie kit do samodzielnego montażu :) . Obudowa, zaciski na kabelki lub wyprowadzone kabelki na zewnątrz. Nic w środku nie zamierzam samodzielnie lutować, więc co najmniej wyprowadzenie "a la kostka" lub a la chinczyk blokowy z kabelkami na zewnątrz... Power rzędu 2 do 3 KW w zupełności wystarczy. Wyżej i tak wszyscy kupują sabvotona lub adapto. Nisza jest na niskim powerze i lepszym supporcie klienta.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 468
Skąd: ...
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

ravkill napisał/a:
wstępnie chętny, pod warunkiem że będzie to sterownik, a nie kit do samodzielnego montażu :) . Obudowa, zaciski na kabelki lub wyprowadzone kabelki na zewnątrz. Nic w środku nie zamierzam samodzielnie lutować, więc co najmniej wyprowadzenie "a la kostka" lub a la chinczyk blokowy z kabelkami na zewnątrz... Power rzędu 2 do 3 KW w zupełności wystarczy. Wyżej i tak wszyscy kupują sabvotona lub adapto. Nisza jest na niskim powerze i lepszym supporcie klienta.


Nieeee, no kitu nie sprzedaję.
Dostaniesz takie coś:
1) klik
2) klik
Do tego potrzebujesz takie coś:
klik
No i oczywiście toto:
klik
Wiadomo, że bez tego się nie obejdzie, więc dorzucę po sztuce takie coś:
klik
A jak już skończysz to już z górki i będzie toto tak wyglądało:
klik

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 281
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017   

Masz poczucie humoru :) .
 
 
Loki 
początkujący


Wiek: 42
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 24
Skąd: Chełmno
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017   

Ciekawie brzmi, na kiedy orientacyjnie będzie do "przygarniecia"?
_________________
Łukasz
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Mar, 2017   

Czekam cierpliwie na BarmalX4. ;)
 
 
maniekrox 
prezes


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017   

A ja na Barmal preamp;) żeby można było podłączyć własny stopień mocy :D
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 468
Skąd: ...
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

ravkill napisał/a:
Masz poczucie humoru :) .

Hehe, sorry nie mogłem się powstrzymać :-)

Loki napisał/a:
Ciekawie brzmi, na kiedy orientacyjnie będzie do "przygarniecia"?

Cały czas siedzę nad nim. Analogowy Regen już działa. Aktualnie jestem na etapie tempomatu.
Czyli powoli kompletuję wszystkie funkcje. Jednak konkretnego terminu nie jestem w stanie podać. "Generalicja" dała mi ultimatum: w weekend albo sterownik albo głodówka...coś chudnę przez weekendy :-)
Ale chciałbym na początku kwietnia już na nim pojeździć i to wydaje mi się realistyczne. W każdym razie będę informował na bierząco.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group