ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy Kontroler FOC
Autor Wiadomość
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

przy cyfrowych trzeba aproksymowac wiec na analogowych jest lepiej. Tez jestem ciekawy odpowiedzi :)
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

qaz33 napisał/a:
przy cyfrowych trzeba aproksymowac wiec na analogowych jest lepiej.

Czy sterownik w takiej sytuacji nie byłby prostszy ?
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

algorytm bylby tak samo trudny :P

Domyslam sie ze autorowi chodzi o to ze wiekszosc ludzi woli gotowce a ze maja juz zwykle cyfrowe hale w silnikach to wola je zostawic. Tez bym pewnie nie babral sie z pisaniem innego softu dla tych kilku ciekawskich :D
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

Mam kilka laickich pytań, będę wdzięczny za info.

1.Mam obecnie sterownik blokowy GT500 30A, bateria 13S8P, max 3,75A na ogniwo (max 10A LG MJ1). Silnik NC 7X9 Kaseta. Czy X2 bedzie odpowiedni?

2.Czy regen bedzie działać z manetki? Mam manetkę połówkową.

3.Czy w obudowie muszę wiercić dziurę i następnie dolutowac kable do sterownika samemu?

4.Czy mogę ograniczyć na sztywno prąd w sensie, że mam akurat bms na 40a wiec pomyślałem, że ustawię na 30A?

5.Czy będzie chodził ciszej od GT500? Obecnie dość głośno słychać silnik plus wpadanie ramy w rezonans przy pewnych prędkościach?

6.Czy mogę podłączyć przełącznik do niego, mam na kierownicy tempomat, wlacznik i 3 pozycyjny przelacznik. Czy to będzie działać?

7.Czy włącznik (stacyjka) musi być zrobiony przez soft start aby nie spalić tego przycisku wyłącznika na kierze?

8.Czy zyskam na zasięgu w stosunku do gt500? Jakie inne ewentualne zalety ma ten sterownik, o których nie wiem?

9.Czy podlaczę watomierz Michała LCD V2 czy może nie będzie on już potrzebny i wszystko sprawdzę w telefonie?
Zastanawiam się mocno nad zakupem.
Dzięki!
 
 
jszk 
stażysta
jszk


Pomógł: 4 razy
Wiek: 53
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 128
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

Wojtas82 napisał/a:
Mam kilka laickich pytań, będę wdzięczny za info.

1.Mam obecnie sterownik blokowy GT500 30A, bateria 13S8P, max 3,75A na ogniwo (max 10A LG MJ1). Silnik NC 7X9 Kaseta. Czy X2 bedzie odpowiedni?

2.Czy regen bedzie działać z manetki? Mam manetkę połówkową.

3.Czy w obudowie muszę wiercić dziurę i następnie dolutowac kable do sterownika samemu?

4.Czy mogę ograniczyć na sztywno prąd w sensie, że mam akurat bms na 40a wiec pomyślałem, że ustawię na 30A?

5.Czy będzie chodził ciszej od GT500? Obecnie dość głośno słychać silnik plus wpadanie ramy w rezonans przy pewnych prędkościach?

6.Czy mogę podłączyć przełącznik do niego, mam na kierownicy tempomat, wlacznik i 3 pozycyjny przelacznik. Czy to będzie działać?

7.Czy włącznik (stacyjka) musi być zrobiony przez soft start aby nie spalić tego przycisku wyłącznika na kierze?

8.Czy zyskam na zasięgu w stosunku do gt500? Jakie inne ewentualne zalety ma ten sterownik, o których nie wiem?

9.Czy podlaczę watomierz Michała LCD V2 czy może nie będzie on już potrzebny i wszystko sprawdzę w telefonie?
Zastanawiam się mocno nad zakupem.
Dzięki!


Co prawda mam poprzednią wersję FOCa, ale z racji tego że też się przesiadłem z GT 500 na takim samym silniku jak Twoj to czuję się kompetentny odpowiedzieć na Twoje pytania:

1. Tak
2. Musisz rozwinąć pytanie, ale generalnie Tak
3. Tak
4. Tak - 4 predefiniowane ustawienia prądu i nie tylko.
5. Zdecydowanie Tak, mi się po zmianie wszystkie rezonanse skończyły, a też mnie to denerwowało
6. W nowej wersji pewnie tak, ja mam tempomat z manetki, natomiast przełacznik 3pozycyjny działa inaczej. w GT500 miałeś ustawienia na 70, 100 i 120%, teraz bedziesz miał 4 ustawienia które sobie zdefiniujesz jak chcesz. i dodatkowo boost czyli 120%.
7. Nie
8. Zalety to większa płynność startu, bezgłośny silnik, żadnych rezonansów. Co do zasięgu - trudno powiedzieć. Mi się wydaje że jednak jakiś zysk jest ale to nie więcej niż 10%.
9. Też mam LCDv2 od Michała i mam go podłaczonego bo telefonu nie zawsze mi się chce włączać, no i apka w telefonie przebiegu nie sumuje (po wyłaczeniu sie zeruje).

Generalnie jestem bardzo zadowolony z przesiadki z GT500, ale musisz mieć na względzie wiecej zabawy z podlaczeniem, bo przewodów nie ma, z w sterowniku miejsca mało.
_________________
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

Co znaczy większa płynność startu? rozumiem ,że mniej hałasuje i mniej rwie ale czy też jest lepsze przyśpieszenie?
Gdzieś tam obiło mi się o uszy, że jest minimalnie mniejsza prędkość max od blokowego GT , prawda to? jeśli tak to ile?
Jak z grzaniem silnika? bo u mnie na 9c i GT1500W przy 20S to jest dość duży problem.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Czw 31 Sie, 2017   

esati napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie mi się urodziło dot. czujników halla. Widziałem Twój film pokazujący efekt przy wymianie czujników halla na analogowe . Będzie można takiej modyfikacji dokonać w obecnej wersji sterownika czy był to tylko prototyp? Przyznam że bardzo mi się podoba jak płynnie silnik pracuje z czujnikami analogowymi. Bo jak rozumiem przy fabrycznych cyfrowych hallach to sterownik i tak nie wyliczy pozycji silnika dokładniej niż te 60 stopni, a na analogowych 1 stopień lub nawet dokładniej i stąd wynika ta różnica w płynności pracy?

Jak długo się obecnie czeka na sterownik?


Sorry, dopiero teraz mam trochę czasu na paplanie :-)
Nie przewiduję tego. Funkcja jest generalnie (programowo) stosunkowo prosta ale fizycznie skomplikowana aby ją zastosować w silniku. Przerabiałem kilkanaście silników na analogowe halle, jednak, jeśli chodzi o silniki DD to kupa roboty. Najpierw znaleźć odpowiednie przesunięcie, czyli 90 stopni a później toto wszystko zamontować aby chodziło przez kkm...

Co do przerostu formy nad treścią :-)
2 analogowe halle dają rozdzielczość poniżej 1 stopnia (elektrycznie), co jest generalnie podstawą dla sterowników pola, czyli modnie nazywanych foc :-)
Inaczej, przy rozdzielczości, jaką dysponujemy, czyli 60 stopni to tylko "gdybanie"...
Jeśli ktoś twierdzi co innego, proszę o konkrety a nie twierdzenie typu: " ale Adaptto albo Sabvoton robią to inaczej" ;-)
Wracając, FOC ten jeden i prawdziwy to albo resolwer albo inne tego typu rozwiązania z dokładnością poniżej 1 stopnia!!!!!!!!!!!!
Wszystko inne to jedynie "spekulacje" i silnik albo się grzeje albo sterownik. Stąd moja skromna uwaga na temat inny :-)
Robienie zdjęć kamerą wrażliwą na podczerwień silnikiea ustwionego według "autoseta" , czy to w jednym, czy w drugim wypadku, bez jekiejkolwiek wiedzy o podstawach jest w moim skromnym przekonaniu bezużyteczna i mija się z celem :-)
Dobranoc :-)
 
 
Rugorlos27 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 156
Skąd: Sandomierz(okolice)
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

Mam takie pytanko związane z barmal X2. Jest w sterowniku opcja ograniczenia prędkości maksymalnej?
 
 
Arczi76 
młodzik


Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

Jest
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 12 Wrz, 2017   

Panowie, u mnie są takie rezonanse i ogolnie dziwny hałas. Czy to zniknie po zmianie? Sorki za wiatr, jak się wsłuchać to słychać. Na żywo jest dużo głośniej. https://youtu.be/sYKTY5cTDow
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Wrz, 2017   

Masz zaplot z "przekładką"? Tzn krzyżujące się szprychy są "plecami" do siebie i są wygięte w łuki? Ja mam GT1500 i rezonans mam tylko przy jednej prędkości, ok połowa prędkości max. Poniżej i powyżej cisza. Tzn jest małe miałczenie, ale psy nie szczekają. :)
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 12 Wrz, 2017   

Nie wiem jak się nazywa ten zaplot więc wstawiam zdjęcie :)


IMG_20170912_145052.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 216 raz(y) 4,63 MB

 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Wrz, 2017   

Na sterowniku sinus na pewno będzie mniej brzęczenia.
Spróbuj jeszcze włożyć coś miękkiego w miejscach skrzyżowania szprych.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 12 Wrz, 2017   

Mniej? Myślałem, że całkowicie to wyeliminuje problem? :(
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 12 Wrz, 2017   

W 90% całkowicie eliminuje hałas, ale jak ktoś się bawi w 60A w nine continenta 7x9 to przy starcie jest warkot
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group