Nowy Kontroler FOC |
Autor |
Wiadomość |
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017
|
|
|
W załączniku pokazane o który rezystor chodzi.
Ogólnie po wyczyszczeniu tego miejsca jest ok. Rower jeździ poprawnie, jedynie przy max. prędkości, czyli ok 36-37km/h są wibracje. Nie wiem czy to spowodowane jest sterownikiem, czy ogólnie ramą. Gdy pomagam pedałami, to nie ma żadnych wibracji.
Dodatkowo zauważyłem że jeden rezystor jest zalany cyną, ale to chyba tak ma być.
tak ma być pytajnik.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 279 raz(y) 130,79 KB |
ten rezystor.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 220 raz(y) 219,95 KB |
druga strona.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 377 raz(y) 510,84 KB |
|
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | W załączniku pokazane o który rezystor chodzi.
Ogólnie po wyczyszczeniu tego miejsca jest ok. Rower jeździ poprawnie, jedynie przy max. prędkości, czyli ok 36-37km/h są wibracje. Nie wiem czy to spowodowane jest sterownikiem, czy ogólnie ramą. Gdy pomagam pedałami, to nie ma żadnych wibracji.
Dodatkowo zauważyłem że jeden rezystor jest zalany cyną, ale to chyba tak ma być. |
To z pytajnika to kondensator z przetwornicy 12V. Nie powinien być zwarty bo będzie za duże tętnienie na wyjściu. Popatrz dokładnie czy jest. Na fotce nic nie widać.
Wibracji nie powinno być. Jak się objawiają? Mocne, słabe, typ (częstotliwość) itd.
Ogólnie tranzystor powinien być zepsuty (o ile zwarcie było na końcówkach rezystora). Ale jak jeździ to obserwuj temperaturę czy nie będzie zbyt wysoka. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017
|
|
|
Rezystor był zwarty na końcówkach. Wibracje są podobne do takich jakie wydaje sterownik blokowy przy niektórych prędkościach. Dla pewności to ja wymienię ten tranzystor. Który to jest, ten który zaznaczyłem?
Jaki tranzystor tam jest? Nie chcę go odginać, jeszcze po testuje
druga strona.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 190 raz(y) 515,65 KB |
|
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Wto 26 Wrz, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | Rezystor był zwarty na końcówkach. Wibracje są podobne do takich jakie wydaje sterownik blokowy przy niektórych prędkościach. Dla pewności to ja wymienię ten tranzystor. Który to jest, ten który zaznaczyłem?
Jaki tranzystor tam jest? Nie chcę go odginać, jeszcze po testuje |
IRFB4110. Ten do wymiany, przy którym jest ten rezystor... |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Wto 26 Wrz, 2017
|
|
|
Aktualizacja opisu w pierwszym poście |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Pią 06 Paź, 2017
|
|
|
barmal, sterownik własnie dotarł. Dzięki.
Ma ktoś może ustawienia dla silnika RH2806 (10x6) wersja na wolnobieg, zasilanie wstępnie 13S? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 06 Paź, 2017
|
|
|
Każdy egzemplarz tego samego modelu będzie miał inne ustawienia. Można podać przybliżony zakres |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Pią 06 Paź, 2017
|
|
|
Tomas, racja, ale poznanie wstępnej konfiguracji jest już dobrym punktem wyjścia do dostrajania całości. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017
|
|
|
Mam już X2 (dzięki Barmal) i powoli zaczynam testy i podłączanie.
Pierwsza sprawa to zrobienie włącznika i wyłącznika sterownika. Jeśli dobrze to zrozumiałem to jest różnica między włączaniem logiki sterownika (w X2) a "tradycyjnym" włączaniem sterownika w blokowcu gdzie przykłada się przewód stacyjki do plusa. W blokowcu, zgodnie z zaleceniem Tasa, zastosowałem rezystor między głównym plusem a przyciskiem na kierownicy aby przycisk nie wypalił się po ok.100 włączeniach i wyłączeniach.
W X2 są dwa piny, których zwarcie spowoduje włączenie się sterownika. Czy te dwa przewody mogę podłączyć do przycisków bez rezystora? Czy może powinienem go jednak zastosować?
Druga sprawa to czy ktoś zna jakieś fajne, dyskretne i małe przyciski na kierownicę? Te chińskie z dużymi czerwonymi i zielonymi przyciskami nadają jakiejś tandety mojemu rowerowi. Tak to przynajmniej widzę |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017
|
|
|
Wojtas82 napisał/a: | Mam już X2 (dzięki Barmal) i powoli zaczynam testy i podłączanie.
Pierwsza sprawa to zrobienie włącznika i wyłącznika sterownika. Jeśli dobrze to zrozumiałem to jest różnica między włączaniem logiki sterownika (w X2) a "tradycyjnym" włączaniem sterownika w blokowcu gdzie przykłada się przewód stacyjki do plusa. W blokowcu, zgodnie z zaleceniem Tasa, zastosowałem rezystor między głównym plusem a przyciskiem na kierownicy aby przycisk nie wypalił się po ok.100 włączeniach i wyłączeniach.
W X2 są dwa piny, których zwarcie spowoduje włączenie się sterownika. Czy te dwa przewody mogę podłączyć do przycisków bez rezystora? Czy może powinienem go jednak zastosować?
Druga sprawa to czy ktoś zna jakieś fajne, dyskretne i małe przyciski na kierownicę? Te chińskie z dużymi czerwonymi i zielonymi przyciskami nadają jakiejś tandety mojemu rowerowi. Tak to przynajmniej widzę |
Prąd załączenia logiki przy 50V wynosi 35mA. |
|
|
|
|
PawLas
początkujący
Dołączył: 08 Paź 2017 Posty: 43 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017
|
|
|
Iskrzenie jest tylko podczas podłączania baterii do sterownika. Tranzystory mocy pozostają cały czas pod napięciem. Sterownik z logiką włączoną pobiera ok 35mA, z rozłączoną 35uA. Tak, że przy przełączaniu na X18 nie ma problemu z iskrzeniem. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017
|
|
|
PawLas napisał/a: | Iskrzenie jest tylko podczas podłączania baterii do sterownika. Tranzystory mocy pozostają cały czas pod napięciem. Sterownik z logiką włączoną pobiera ok 35mA, z rozłączoną 35uA. Tak, że przy przełączaniu na X18 nie ma problemu z iskrzeniem. |
Dzięki! Czyli nie ma potrzeby na rezystor. Czy w ten układ czyli włącznik na kierownicy i x18 mogę wpiąć również wyłącznik termiczny silnika (tak profilaktycznie mam go założonego)? |
|
|
|
|
PawLas
początkujący
Dołączył: 08 Paź 2017 Posty: 43 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017
|
|
|
Myślę, że możesz, ale do zabezpieczenia termicznego jest wejście X24 na termistor. Ja mam Barmala X4 wiec sprawdź czy tak jest w X2.
Instrukcję waszmość czytał? |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017
|
|
|
Czytał czytał. Mam też czujnik temperatury w silniku ale wolę mieć podpięty i czujnik i wyłącznik. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017
|
|
|
Jeszcze jeden temat. Sterownik x2 ma wbudowaną przetwornicę z dedykowanym wyjściem 5v/120mA. Chcę z niej zasilić watomierz lcdv2 by Michal (max 18mA poboru) i kontaktron przy kole (Sigma - nie wiem jaki pobór). Dodatkowo sterownik ma bocznik więc mógłbym podłączyć watomierz bezpośrednio do sterownika. Czy to zadziała i się nie popsuje? Barmal, czy na złączu shunt są określone piny? |
|
|
|
|
|