ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy Kontroler FOC
Autor Wiadomość
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Mar, 2017   

barmal napisał/a:

Tempomat działa powyżej 20km/h


Super, no nie mów, że jeszcze z górki będzie sam hamował i ładował. Ale czad. :smile:
Od 5 - 10km/h to i z tłustym psem można spacerek zrobić bez ryzyka przytarcia pazurków.

Edit:
Tak na serio to i stała prędkość i "blokada manetki" jak w np GT1500 do wyboru, w zależności od charakteru jazdy byłyby idealne.

Pięknie, buduje się nam solidna polska marka.
Trzymam kciuki!

Edit:
Które konkretnie modele halli polecacie do klamek hamulcowych do płynnego regena?
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 28 Mar, 2017   

Jakie maksymalne napięcie?
Czy można ustawić maksymalne stałe (nie procentowo jak w sabvotonie) obroty silnika (obroty mniejsze niż wynikało by to z napięcia)?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 468
Skąd: ...
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

DeeX napisał/a:
Jakie maksymalne napięcie?
Czy można ustawić maksymalne stałe (nie procentowo jak w sabvotonie) obroty silnika (obroty mniejsze niż wynikało by to z napięcia)?


Maksymalne obroty możesz ustawić niezależnie dla 4 profili. Procentowo. Wynika to ze specyfiki regulacji pola.

Max. napięcie => 20s, czyli 84V.
 
 
Arczi76 
młodzik


Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

Fajnie by było gdyby w nowej wersji sterownika była możliwość wyboru typu czujników hamulcowych NC lub NO
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

Barmal procentowo czyli?

Przykład

Silnik kv=1
Akumulator napięcie max 100v
Akumulator napięcie min 50v
Ustawiam 50%

Silnik będzie miał 50 obrotów przez caly czas czy jeżeli napięcie spadnie np do 60v to silnik będzie się kręcił 30rpm?
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Mar, 2017   

Jakie klamki polecacie do płynnego regena? Gdzie ewentualnie je kupić?
Ewentualnie jakaś prosta przeróbka, ale wodoodporna.

Edit:
Mam halla ss49e. Vcc max=8V. Roboczo Vcc=5V-7V. Bez magnesu jest połowa Vcc czyli przyjmijmy 3V. Z magnesem najbliżej ok 1V.

Czyli:
Klamka nie hamuje - 1V z halla,
Klamka hamuje maksymalnie - 3V z halla.

Barmal, czy na takich napięciach będzie płynny regen hulał?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 468
Skąd: ...
Wysłany: Sob 01 Kwi, 2017   

Następny film. Tym razem nowo dodane czujniki temperatury silnika i sterownika wraz z ograniczeniem.
Film: klik
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Nie 02 Kwi, 2017   

tak zapytam w temacie moich preferencji do przyszlego projektu:czy przewidywana jest wersja na napiecie 32s lifepo4-ok 120v a moze 48s? i mocy min 10-15kw moze 15-20kw?a jesli nie czy jest jakas mocniejsza wer niz 3kw?
 
 
seba55a 
początkujący


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 42
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 02 Kwi, 2017   

Prace nad nową wersją sterownika pełną parą :wink: Jak na razie wszystkie ulepszenia idą w dobrym kierunku, oby tak dalej. Napisz coś więcej o poziomach odcinania mocy w zależności od przekroczenia nastawionej wartości temperatury.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 468
Skąd: ...
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2017   

Wzięło mnie na filmownie :-)
Tym razem ktualizacja softu przez blututa: klik
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Kwi, 2017   

Gdzieś te wszystkie materiały trzeba będzie zebrać w jedno miejsce, żeby był komplet dokumentów.
Jak kupię nowy BarmalX4, to będą najnowsze wersje wygrane, czy trzeba będzie grzebać samemu?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 468
Skąd: ...
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

DeeX napisał/a:
Barmal procentowo czyli?

Przykład

Silnik kv=1
Akumulator napięcie max 100v
Akumulator napięcie min 50v
Ustawiam 50%

Silnik będzie miał 50 obrotów przez caly czas czy jeżeli napięcie spadnie np do 60v to silnik będzie się kręcił 30rpm?


Tak.

PawLas napisał/a:
Jakie klamki polecacie do płynnego regena? Gdzie ewentualnie je kupić?
Ewentualnie jakaś prosta przeróbka, ale wodoodporna.

Edit:
Mam halla ss49e. Vcc max=8V. Roboczo Vcc=5V-7V. Bez magnesu jest połowa Vcc czyli przyjmijmy 3V. Z magnesem najbliżej ok 1V.

Czyli:
Klamka nie hamuje - 1V z halla,
Klamka hamuje maksymalnie - 3V z halla.

Barmal, czy na takich napięciach będzie płynny regen hulał?


Granica napięcia jest ustawiana dla manetki gazu i hamulca parametrem Throttle min i max. Jeśli mamy dla przykładu manetkę Magura z potencjometrem, która daje na wyjściu 0...5V ustawiamy Throttle min i max na odpowiednio 0 i 100%. Jeśli mamy manetkę z Hallem, która ma na wyjściu napięcie 1 do 4V to odpowiednio zmniejszamy zakres czułości manteki (Throttle min i max) na 20 i 80 i tym samym uzyskujemy dla przedziału napięcia 1...4V zakres 0...100% PWM.

medykmtb napisał/a:
tak zapytam w temacie moich preferencji do przyszlego projektu:czy przewidywana jest wersja na napiecie 32s lifepo4-ok 120v a moze 48s? i mocy min 10-15kw moze 15-20kw?a jesli nie czy jest jakas mocniejsza wer niz 3kw?


Nie, nie przewiduję takiej wersji. Sterownik powyżej 3kW będzie.

seba55a napisał/a:
Prace nad nową wersją sterownika pełną parą Jak na razie wszystkie ulepszenia idą w dobrym kierunku, oby tak dalej. Napisz coś więcej o poziomach odcinania mocy w zależności od przekroczenia nastawionej wartości temperatury.


Hehe, tak, zawiesiłem się :-)
Temperatura. Dodatkowo do temperatury odcięcia dołożyłem 4 progi (90%, 80%, 70% i 60%) redukujące procentowo moc. Na przykładzie temperatury silnika. Ustawiamy temperaturę odcięcia 120°.
Progi redukcji prądu wynoszą w tym wypadku: dla temperatury do 72°C => 100% prądu, 84°C => 90%, 96°C => 80%, 108°C => 60%. Ostatni próg, czyli 120°C jest odcięcie. Teraz tak patrzę i..trochę się rozpędziłem i dużo tych "progów" :-) Może 3 wystarczą..?
No nie wiem, Zobaczymy w trakcie jazdy :-)

PawLas napisał/a:
Gdzieś te wszystkie materiały trzeba będzie zebrać w jedno miejsce, żeby był komplet dokumentów.
Jak kupię nowy BarmalX4, to będą najnowsze wersje wygrane, czy trzeba będzie grzebać samemu?


Wysyłany sterownik ma zawsze najnowszy, przetestowany soft. Co nie oznacza, że w tym samym czasie nie pracuję nad jakąś aktualizacją :-)
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Co mam kupić, żeby mierzyć temperaturę silnika?
EDIT: Jest w filmie KTY81, KTY83


Co do progów temperatury mogą być cztery, żeby tylko można było sobie w aplikacji "zafajkować" co potrzeba. Np. gdyby ktoś potrzebował tylko progu 80%, a ktoś inny trzech...

Jaki typ
KTY81/1.. (1kΩ) @25°C czy
KTY81/2.. (2kΩ) @25°C ?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 468
Skąd: ...
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017   

PawLas napisał/a:
KTY81/1.. (1kΩ) @25°C


ten jedynie mają w TME, ten kupiłem i na tym testuję.
W MXUSIE jest ponoć KTY83/110 ale nie jestem pewien.

Doszła pewna zmiana. Otóż zmieniłem tryb wyświetlania czujnika w silniku. Było (przy nie podłączonym czujniku) 1 teraz pojawia się n.c. Po podłączeniu czujnika wyświetla temperaturę.
Film będzie :-)
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   

Zastanawia mnie taka oto rzecz. Jadę dosyć szybko.
Hamuję silnikiem (załóżmy, że nie mam w ogóle tylnego hamulca mechanicznego) i w pewnej chwili silnik blokuje mi tylne koło. Natychmiast odpuszczam klamkę, żeby uniknąć większego poślizgu tylnego koła.

Ciekawy jestem ile trwa reakcja na ruch klamki. Czy koło odblokuje mi się w podobnym czasie jak z hamulcem mechanicznym, czy jest jakaś zwłoka np. algorytmu, jakaś inna inercja elektryczna, magnetyczna itp.?

Druga sprawa: jeżeli manetka jest potencjometryczna 0-5V, a klamka hamulca na hallu 1-3V to czy będzie możliwość dostrojenia ich osobno? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, że jest jeden parametr dla manetki i klamki hamulca w jednym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group