|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Nowy Kontroler FOC |
Autor |
Wiadomość |
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018
|
|
|
barmal napisał/a: |
Takie było kiedyś założenie, z tym boosterem. Z uwagi, że nie lubię marnować energii w funkcjach z osłabieniem pola, miałem zamiar przy końcu PWM-a "wyprostować" sinusa do funkcji blokowca. Ale w międzyczasie wpadł mi inny pomysł do głowy i przeniosłem go w program. Uzyskałem około 98,88% obrotów blokowca i tym samym pierwszy pomysł z wyprostowaniem sinusa poszedł że tak powiem do d... |
To jest w jakimś nowym sofcie ? Bo sterownik kupiłem w zeszłym roku (jeszcze nie zamontowany) i wtedy pytałem i wchodziło na to ,że turbo nie ma i jeszcze dodatkowo sterownik ma kilkuprocentowy mniejszy Vmax od blokowca, tak zrozumiałem. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018
|
|
|
Mitar napisał/a: | To jest w jakimś nowym sofcie ? Bo sterownik kupiłem w zeszłym roku (jeszcze nie zamontowany) i wtedy pytałem i wchodziło na to ,że turbo nie ma i jeszcze dodatkowo sterownik ma kilkuprocentowy mniejszy Vmax od blokowca, tak zrozumiałem. |
To już jest dłużej, także i w Twoim sterowniku. |
|
|
|
|
PawLas
początkujący
Dołączył: 08 Paź 2017 Posty: 43 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
Cześć wszystkim w A.D. 2018.
Od pewnego czasu mam dziwne zjawisko. W zasadzie chyba od początku mojej przygody z X4. Tu nie mam pewności.
Zagadka.
Dodaję gazu - cichy stuk, hamuję regenem - cichy stuk gdzieś w okolicy silnika.
Jak hamuję kilka razy pod rząd regenem ( nie mam w ogóle tylnego zacisku hamulca), ale bez dodawania gazu, to stuknięcie jest tylko za pierwszym razem. Z kolei jak dodaję gazu kilkakrotnie bez hamowania regenem, to stuknięcie jest też tylko za pierwszym razem.
Na logikę takie zachowanie, jakby był jakiś luz w mocowaniu osi silnika do ramy. To jednak wykluczam, bo są założone dwa torque army idealnie spasowane do osi i nakrętki na osi skręcone na amen.
Stuka jednak dalej i nie wiem co to za duchy. Czekam kiedy pojadę bez kółka jakby zechciało wyskoczyć z ramy.
Z czasem zacząłem myśleć, czy to przypadkiem nie jakiś błąd programu w sterowniku, że przy zmianie z regena na jazdę i na odwrót jest jakiś problem i "pomyłka faz" na ułamek sekundy.
Miał ktoś z Was takie czary?
Edit:
Dopiero teraz, jak to opisałem zaczynam się zastanawiać, czy może mam luz wewnątrz silnika na połączeniu osi i stojana.. Chyba nie obejdzie się bez grubszej roboty..
Barmal, czy możesz wykluczyć chochliki w sterowniku?
Edit2:
Po wnikliwych testach raczej wykluczam błąd sterownika.
Podczas jazdy z górki - pod górkę na włączonym tempomacie stuk nie odbywa się dokładnie w momencie przejścia sterownika "przez zero" ale nieco później już przy jeździe przez chwilę napędzając silnik. Czyli po chwili gdy już zostanie pokonany jakiś opór mechaniczny następuje stukniecie.
Widzę, że w następnym poście wzbudziłem jakieś wątpliwości co do sterownika, więc chce zdementowac, ale zostawiam posta. |
Ostatnio zmieniony przez PawLas Wto 30 Sty, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
PawLas napisał/a: | Jak hamuję kilka razy pod rząd regenem ( nie mam w ogóle tylnego zacisku hamulca), ale bez dodawania gazu, to stuknięcie jest tylko za pierwszym razem. Z kolei jak dodaję gazu kilkakrotnie bez hamowania regenem, to stuknięcie jest też tylko za pierwszym razem.
Na logikę takie zachowanie, jakby był jakiś luz w mocowaniu osi silnika do ramy. To jednak wykluczam, bo są założone dwa torque army idealnie spasowane do osi i nakrętki na osi skręcone na amen. |
PawLas napisał/a: | Z czasem zacząłem myśleć, czy to przypadkiem nie jakiś błąd programu w sterowniku, że przy zmianie z regena na jazdę i na odwrót jest jakiś problem i "pomyłka faz" na ułamek sekundy. |
No i tu mamy zagadkę. Nie wykluczam, że programowo takie cuda mogą się dziać. Jednak jako pragmatyk śmię wątpić. W moich silnikach to kwestia szczęścia. W rowerze na deszcz, śnieg itp. z Crystalyte HS3540 takiego czegoś nie miałem po kilku kkm nie mam. W Feddsie i oryginalnym silniku również nie. Za to przy 2 MXUS-ach (nowych) owszem. Nawet film sobie nagrałem
O tu: klik
Albo tu: klik2
Trochę ciężko było jedną ręką filmować i prowokować usterkę |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
henio napisał/a: | A one są sinus, czy trapez, a może to są te wektorowe? |
Ach se powiem: sinus wektorowy
Kosztuje 620 z przesyłką (X2-ka, czyli mały). Acha i jeszcze w następnym poście autoset w 30 sekund |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
Cytat: | Acha i jeszcze w następnym poście autoset w 30 sekund |
OK, jeszcze w następnym. Teraz chciałem wyrazić zdziwienie...zostałem dyrektorem fjuuu fjuuu. Powiem żonie |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
No to po zapowiedziach autoset:klik
ierwsza, wstępna wersja. Dźwięk niezbyt, paplałem za kamerą |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018
|
|
|
@ barmal,
Czy Twój sterownik X2-ka będzie kompatybilny z silnikiem Nine Continent RH2809 D (7x9), lub z silnikiem QS Motor 1000W 205 35H V1 135mm?
Czy ktoś już używał sterownik Barmala w takim zestawieniu? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018
|
|
|
Bedzie. Heniek nie wygłupiaj sie, czytałeś choć trochę forum? |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018
|
|
|
No czytałem i cały czas czytam, można powiedzieć ćpam forum i zasysam informacje ale tu kolega wyżej pisał coś o STUKACH w swoim silniku, to wolałem się zapytać. Lepiej wyjść na idiotę i wiedzieć, niż udawać mądrego i nie zapytać |
|
|
|
|
PawLas
początkujący
Dołączył: 08 Paź 2017 Posty: 43 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018
|
|
|
Dzięki Barmal za filmiki z latającą ośką. Teraz widzę, że to możliwe. Jeden człek z USA twierdzi, że oś jest wciskana 3000 psi czyli na oko powinno wytrzymać 200 Nm w zależności od faktycznych rozmiarów tulei. Ja przyjąłem średnicę 30mm.
Problem zauważyłem po przejściu z blokowca na Barmal X4, gdzie prąd silnika można ustawić do 180A. Tak więc całkiem możliwe, że się oś rozruszała i teraz klekocze.
Jak naprawić tą usterkę? Jest tam miejsce na spaw punktowy, czy nie wejdzie później łożysko? |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
PawLas napisał/a: | Dzięki Barmal za filmiki z latającą ośką. Teraz widzę, że to możliwe. Jeden człek z USA twierdzi, że oś jest wciskana 3000 psi czyli na oko powinno wytrzymać 200 Nm w zależności od faktycznych rozmiarów tulei. Ja przyjąłem średnicę 30mm.
Problem zauważyłem po przejściu z blokowca na Barmal X4, gdzie prąd silnika można ustawić do 180A. Tak więc całkiem możliwe, że się oś rozruszała i teraz klekocze.
Jak naprawić tą usterkę? Jest tam miejsce na spaw punktowy, czy nie wejdzie później łożysko? |
Nie wiem czy u Ciebie tak jest. Trzeba by to sprawdzić. Co do spawu to nie mam pojęcia ale chyba masz aluminiowe żebra... |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
barmal a ja mam pytanie co do ilości pchanych A w X2
W dokumentacji jest napisane max 40A przy 20S i 80A w fazy.
Czy to jest max zablokowany w aplikacji czy jest szansa puścić/ustawić tam bezpiecznie 45A i powiedzmy 90A w fazy tak jak to było w blokowcu 45A do 50A ?
Drugie pytanie to może do wszystkich.
Może ktoś polecić jakiś sprawdzony kompaktowy analogowy czujnik hala do montażu przy hamulcu do tego sterownika? |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
@ Barmal,
A planujesz może wiosenną promocję
Bo kurcze, drogi ten Twój sterownik, 620zł z przesyłką... to drożej niż silnik QS 1000W 205 35H V1 135mm. Może byś sprzedawał po 500zł, co i tak już jest drogo, ale byś więcej sprzedał i więcej zarobił |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|