Nowy Kontroler FOC |
Autor |
Wiadomość |
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
henio, jak będziesz zainteresowany zakupem to pisz. Mam X2 na sprzedaż bo nastąpiła zmian koncepcji i muszę zastosować inny sterownik. U mnie w sterowniku mam już wyprowadzone przewody przez kolegę Barmala. Co do ceny to się jakoś dogadamy. Tak myślę.
A na marginesie uważam że cena 620 zł za ten sterownik to nie jest zła cena. |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
@ ICE,
O, no to super. Trzymaj póki co dla mnie. Jestem na etapie czytania informacji o tym sterowniku i w ogóle czytania całego forum i w zależności od koncepcji różnie się nadaje. Faktycznie nie którzy piszą o jakiś stukach.
Ten sterownik X-2 rozumiem nie ma skrzyneczki? To jest płytka i od niej kabelki? Czyli rozumiem, że jak kupię ( po testach forumowych ) QS Motor 1000 W, 124 Nm to będzie wszystko ładnie chodzić na baterii 60 V ze sterownikiem Barmala?
I takie jeszcze pytanie:
Czyli w silniku nie trzeba robić zabezpieczenia termicznego jak ma się sterownik Barmala X-2, bo ten już sam w sobie zabezpiecza silnik przed przegrzaniem? |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
henio napisał/a: | Czyli w silniku nie trzeba robić zabezpieczenia termicznego jak ma się sterownik brmala X-2 |
Zabezpieczenia jako takiego nie, ale w silniku musi być czujnik temperatury na którego podstawie zadziała zadziała sterownik.
Sterownik jest już w oryginalnej obudowie aluminiowej od Barmala. |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
ICE napisał/a: | henio napisał/a: | Czyli w silniku nie trzeba robić zabezpieczenia termicznego jak ma się sterownik brmala X-2 |
Zabezpieczenia jako takiego nie, ale w silniku musi być czujnik temperatury na którego podstawie zadziała zadziała sterownik.
Sterownik jest już w oryginalnej obudowie aluminiowej od Barmala. |
A QS Motor 1000W 205 35H V1 135mm ma taki czujnik już fabrycznie w środku?
Czy silnik QS będzie dobrze współpracował ze sterownikiem Barmal X-2? Bo słyszałem, że na Nine Continent RH2809 D (7x9) były już u nie jednego STUKI a do tego silnika też się przymierzam ( jak testy na forum QS wyjdą niepomyślnie ) |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
Przepraszam za podwójny post.
Przeczytałem cały temat. Forum czytam, nawet bardzo stare posty, ale proszę Was o pomoc, bo już mam taki mętlik w głowie, że masakra. W szczególności twórcę sterownika proszę o wypowiedź.
W czym jest taki dobry, dlaczego jest lepszy od innych ten STEROWNIK? Tak punk, po punkcie podsumować dla laika.
Pieniądz nie przychodzi mi łatwo i muszę mieć pewność, że dobrze go wydam. |
|
|
|
|
Rugorlos27
stażysta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 156 Skąd: Sandomierz(okolice)
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
Zalety ma takie, że to FOC, jest mały, i możesz ustawič wszystkie parametry jakie chcesz (programowalny), oraz łączysz się blututem
i na telefonie masz takie parametry jak prędkość, napięcie, moc. |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
Rugorlos27 napisał/a: | Zalety ma takie, że to FOC, jest mały, i możesz ustawič wszystkie parametry jakie chcesz (programowalny), oraz łączysz się blututem
i na telefonie masz takie parametry jak prędkość, napięcie, moc. |
A taki zielony jak ja, da sobie radę z zaprogramowaniem? Będzie ten sterownik dobrze współpracował z silnikiem 1000W 205 35H V1 135mm albo Nine Continent RH2809 D (7x9) ? Nie będzie stuków? |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
henio napisał/a: |
W czym jest taki dobry, dlaczego jest lepszy od innych ten STEROWNIK? Tak punk, po punkcie podsumować dla laika. |
Plusy w porównaniu do blokowego:
- mniejszy
- większa możliwość konfiguracji przez apkę
- cichsza praca silnika (brak efektu tramwaju)
- wspierasz rodaka
Minusy w porównaniu do blokowego:
- mniejszy V-max
- droższy
- trudniejszy w podłączeniu dla laika (brak przewodów trzeba sobie samemu pociągnąć) i pierwszej konfiguracji (trzeba trochę poczytać temat)
oczywiście jest jeszcze więcej innych sterowników. |
|
|
|
|
PawLas
początkujący
Dołączył: 08 Paź 2017 Posty: 43 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
Barmal kilka postów wcześniej zaprezentował automatyczne programowanie. Pozostanie ci jedynie do określenia maksymalny prąd silnika, żeby go nie przeciążyć, max prąd baterii, max i min napięcie baterii i chyba to wszystko. Palec na manetkę i ogień z rury.
Problem Vmax FOC'ów przynajmniej w Barmalach też wydaje się już przeszłością.
X2 ma chyba 80A max, więc pozostaje poczytać pdfa do silnika czy aby nie trzeba zmniejszyć. Sterownik daje duże możliwości i trzeba trochę uważać, żeby reszta sprzetu nie pękła na robocie. 😁
Zacznij od małych prądów, kontroluj temperaturę (jak masz czujnik w silniku podłączony do sterownika, to sterownik zrobi to za ciebie), kontroluj dokręcenie osi i będzie ok.
Myślę, że Barmal X2 to bardzo fajny sterownik profesjonalnie zaprojektowany i wykonany z najlepszych komponentów. Ja mam X4 i jestem bardzo zadowolony. |
Ostatnio zmieniony przez PawLas Śro 31 Sty, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
Mitar napisał/a: | barmal a ja mam pytanie co do ilości pchanych A w X2
W dokumentacji jest napisane max 40A przy 20S i 80A w fazy.
Czy to jest max zablokowany w aplikacji czy jest szansa puścić/ustawić tam bezpiecznie 45A i powiedzmy 90A w fazy tak jak to było w blokowcu 45A do 50A ?
Drugie pytanie to może do wszystkich.
Może ktoś polecić jakiś sprawdzony kompaktowy analogowy czujnik hala do montażu przy hamulcu do tego sterownika? |
Nie jest zablokowany. Ale apeluję do rozsądku...nie przeciążać aby długo działało
No chyba, że komuś wsio ryba. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
Co do autokonfiguracji to niebawem zapodam nowy soft do aktualizacji. Tu przyjdzie też zmieniona apka. Będą 2 wersje. Soft bez autoseta z dotychczasową apką i nowy soft z autosetem i nową aplikacją.
W obu softach poprawiłem też tempomat. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
Dobre wieści , czekam z niecierpliwością |
|
|
|
|
PawLas
początkujący
Dołączył: 08 Paź 2017 Posty: 43 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
Będą jakieś nowe "wodotryski" w nowej aplikacji? Czy zmiany będą dotyczyć tylko autosetu? |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
Na banka kupuję osławiony sterownik Barmala. Poczytałem, popytałem i faktycznie warto Szkoda tylko, że taką cenę trzyma. Przydała by się wersja dla dziadów |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
henio napisał/a: | Szkoda tylko, że taką cenę trzyma |
Coś za coś. Praca/jakość kosztuje |
|
|
|
|
|