ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy Kontroler FOC
Autor Wiadomość
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

henio, jak będziesz zainteresowany zakupem to pisz. Mam X2 na sprzedaż bo nastąpiła zmian koncepcji i muszę zastosować inny sterownik. U mnie w sterowniku mam już wyprowadzone przewody przez kolegę Barmala. Co do ceny to się jakoś dogadamy. Tak myślę.

A na marginesie uważam że cena 620 zł za ten sterownik to nie jest zła cena.
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

@ ICE,
O, no to super. Trzymaj póki co dla mnie. Jestem na etapie czytania informacji o tym sterowniku i w ogóle czytania całego forum i w zależności od koncepcji różnie się nadaje. Faktycznie nie którzy piszą o jakiś stukach.

Ten sterownik X-2 rozumiem nie ma skrzyneczki? To jest płytka i od niej kabelki? Czyli rozumiem, że jak kupię ( po testach forumowych ) QS Motor 1000 W, 124 Nm to będzie wszystko ładnie chodzić na baterii 60 V ze sterownikiem Barmala?

I takie jeszcze pytanie:
Czyli w silniku nie trzeba robić zabezpieczenia termicznego jak ma się sterownik Barmala X-2, bo ten już sam w sobie zabezpiecza silnik przed przegrzaniem?
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

henio napisał/a:
Czyli w silniku nie trzeba robić zabezpieczenia termicznego jak ma się sterownik brmala X-2

Zabezpieczenia jako takiego nie, ale w silniku musi być czujnik temperatury na którego podstawie zadziała zadziała sterownik.

Sterownik jest już w oryginalnej obudowie aluminiowej od Barmala.
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

ICE napisał/a:
henio napisał/a:
Czyli w silniku nie trzeba robić zabezpieczenia termicznego jak ma się sterownik brmala X-2

Zabezpieczenia jako takiego nie, ale w silniku musi być czujnik temperatury na którego podstawie zadziała zadziała sterownik.

Sterownik jest już w oryginalnej obudowie aluminiowej od Barmala.


A QS Motor 1000W 205 35H V1 135mm ma taki czujnik już fabrycznie w środku?
Czy silnik QS będzie dobrze współpracował ze sterownikiem Barmal X-2? Bo słyszałem, że na Nine Continent RH2809 D (7x9) były już u nie jednego STUKI :( a do tego silnika też się przymierzam ( jak testy na forum QS wyjdą niepomyślnie )
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

Przepraszam za podwójny post.

Przeczytałem cały temat. Forum czytam, nawet bardzo stare posty, ale proszę Was o pomoc, bo już mam taki mętlik w głowie, że masakra. W szczególności twórcę sterownika proszę o wypowiedź.

W czym jest taki dobry, dlaczego jest lepszy od innych ten STEROWNIK? Tak punk, po punkcie podsumować dla laika.

Pieniądz nie przychodzi mi łatwo i muszę mieć pewność, że dobrze go wydam.
 
 
Rugorlos27 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 156
Skąd: Sandomierz(okolice)
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

Zalety ma takie, że to FOC, jest mały, i możesz ustawič wszystkie parametry jakie chcesz (programowalny), oraz łączysz się blututem
i na telefonie masz takie parametry jak prędkość, napięcie, moc.
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

Rugorlos27 napisał/a:
Zalety ma takie, że to FOC, jest mały, i możesz ustawič wszystkie parametry jakie chcesz (programowalny), oraz łączysz się blututem
i na telefonie masz takie parametry jak prędkość, napięcie, moc.


A taki zielony jak ja, da sobie radę z zaprogramowaniem? Będzie ten sterownik dobrze współpracował z silnikiem 1000W 205 35H V1 135mm albo Nine Continent RH2809 D (7x9) ? Nie będzie stuków?
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

henio napisał/a:

W czym jest taki dobry, dlaczego jest lepszy od innych ten STEROWNIK? Tak punk, po punkcie podsumować dla laika.



Plusy w porównaniu do blokowego:
- mniejszy
- większa możliwość konfiguracji przez apkę
- cichsza praca silnika (brak efektu tramwaju)
- wspierasz rodaka :)

Minusy w porównaniu do blokowego:
- mniejszy V-max
- droższy
- trudniejszy w podłączeniu dla laika (brak przewodów trzeba sobie samemu pociągnąć) i pierwszej konfiguracji (trzeba trochę poczytać temat)

oczywiście jest jeszcze więcej innych sterowników.
 
 
PawLas 
początkujący



Dołączył: 08 Paź 2017
Posty: 43
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

Barmal kilka postów wcześniej zaprezentował automatyczne programowanie. Pozostanie ci jedynie do określenia maksymalny prąd silnika, żeby go nie przeciążyć, max prąd baterii, max i min napięcie baterii i chyba to wszystko. Palec na manetkę i ogień z rury.

Problem Vmax FOC'ów przynajmniej w Barmalach też wydaje się już przeszłością.

X2 ma chyba 80A max, więc pozostaje poczytać pdfa do silnika czy aby nie trzeba zmniejszyć. Sterownik daje duże możliwości i trzeba trochę uważać, żeby reszta sprzetu nie pękła na robocie. 😁
Zacznij od małych prądów, kontroluj temperaturę (jak masz czujnik w silniku podłączony do sterownika, to sterownik zrobi to za ciebie), kontroluj dokręcenie osi i będzie ok.

Myślę, że Barmal X2 to bardzo fajny sterownik profesjonalnie zaprojektowany i wykonany z najlepszych komponentów. Ja mam X4 i jestem bardzo zadowolony.
Ostatnio zmieniony przez PawLas Śro 31 Sty, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

Mitar napisał/a:
barmal a ja mam pytanie co do ilości pchanych A w X2

W dokumentacji jest napisane max 40A przy 20S i 80A w fazy.
Czy to jest max zablokowany w aplikacji czy jest szansa puścić/ustawić tam bezpiecznie 45A i powiedzmy 90A w fazy tak jak to było w blokowcu 45A do 50A ?

Drugie pytanie to może do wszystkich.
Może ktoś polecić jakiś sprawdzony kompaktowy analogowy czujnik hala do montażu przy hamulcu do tego sterownika?


Nie jest zablokowany. Ale apeluję do rozsądku...nie przeciążać aby długo działało :-)
No chyba, że komuś wsio ryba.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

Co do autokonfiguracji to niebawem zapodam nowy soft do aktualizacji. Tu przyjdzie też zmieniona apka. Będą 2 wersje. Soft bez autoseta z dotychczasową apką i nowy soft z autosetem i nową aplikacją.
W obu softach poprawiłem też tempomat.
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

Dobre wieści , czekam z niecierpliwością :)
 
 
PawLas 
początkujący



Dołączył: 08 Paź 2017
Posty: 43
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

Będą jakieś nowe "wodotryski" w nowej aplikacji? Czy zmiany będą dotyczyć tylko autosetu?
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

Na banka kupuję osławiony sterownik Barmala. Poczytałem, popytałem i faktycznie warto :) Szkoda tylko, że taką cenę trzyma. Przydała by się wersja dla dziadów :)
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018   

henio napisał/a:
Szkoda tylko, że taką cenę trzyma


Coś za coś. Praca/jakość kosztuje :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group