Nowy Kontroler FOC |
Autor |
Wiadomość |
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 23 Kwi, 2017
|
|
|
Cytat: | => Dodatkowe wyjście 5V/150mA z niezależnego zasilacza impulsowego (nie obsadzone części) |
Czy 150mA to max jakie się da ogarnąć? Fajnie by było jakby było przynajmniej 500mA. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Nie 23 Kwi, 2017
|
|
|
Najlepiej to ze sterownika nie brać w ogóle 5V tylko z własnej przetwornicy |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
W pierwszym poście zamieściłem opis do sterownika |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
barmal, a jak postępują prace nad sterownikiem. Masz już jakiś przewidywany czas zakończenia i wprowadzenia do szerszych testów/sprzedaży? |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
ICE napisał/a: | barmal, a jak postępują prace nad sterownikiem. Masz już jakiś przewidywany czas zakończenia i wprowadzenia do szerszych testów/sprzedaży? |
Dzisiaj zamówiłem płytki.... |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Powoli powstaje dodatkowa funkcja w aplikacji: klik |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Funkcja boost chwilowo podaje trapez zamiast sinusa? |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Funkcja boost chwilowo podaje trapez zamiast sinusa? |
Nie. Ta różnica jest marginalna.
Patrz tu. 3 fazy mierzone względem masy: klik
A tu faza faza z próbki różniczkowej: klik
Wydaje mi się, że lepiej będzie przez osłabienie pola. Ale tu znowu pojawiają się kolejne schody. Otóż zwykłe osłabienie pola ładuje po prostu kilka do kiludziesięciu amper w regulator pola (Id) i jazda. Silnik się grzeje, straty rosną w kosmos i o.
Brak jakiejkolwiek kontroli.
Tu należałoby zesprzęglić prąd pola z prądem momentu tak aby jedno od drugiego uzależnić, Czyli im więcej prądu pcham w pole tym mniejszy prąd momentu mi się robi.
Niby nic ale biorąc pod uwagę, że możemy sobie ustawić prąd do powiedzmy 120A (mówimy tu o prądzie fazy) a silnik może jedynie 60A to prędzej niż później ciekawy użytkownik podjedzie sobie owy prąd na 50A i będzie się cieszył, że mu silnik nagle fajnie i szybko jeździ, juhu!
Aż do czasu, kiedy uzwojenie przejdzie z koloru skóry kubańskiej lucicity w kolor uchodźcy prosto z Afryki...
Już nie wspomnę o astronomicznie niskiej sprawności systemu...nie uchodźcy
Ale mi się zebrało...to chyba najdłuższy mój post!!! |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
barmal, a to o czym piszesz to się nie nazywa "flux weaking" w Sabvotonie? barmal napisał/a: | Czyli im więcej prądu pcham w pole tym mniejszy prąd momentu mi się robi |
Czyli 80A z baterii, kończą się obroty to idzie przykładowo np. 50A z aku w fazy a reszta gdzieś tam... w pole I silnik dostaje obrotów ale moc ma mniejszą
W instrukcji na samym końcu chyba wdarł się mały błąd
x2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 270 raz(y) 69,77 KB |
|
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Mobil napisał/a: | Czyli 80A z baterii, kończą się obroty to idzie przykładowo np. 50A z aku w fazy a reszta gdzieś tam... w pole I silnik dostaje obrotów ale moc ma mniejszą |
Nie w pole tylko w atmosferę
Prąd pola ma być na 0 wtedy jest efektywnie
To nie pralka frania najnowszej generacji |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017
|
|
|
Wytłumacz to Chińczykom |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017
|
|
|
Mobil dobrze opisujesz flux weakening (flux) tak wlasnie dziala. Jak masz zapas pradu w baterii i zimny silnik a zbyt niska predkosc to jest to wlasnie opcja. Ale duzo lepszym rozwiazaniem jest poprostu zwiekszyc napiecie baterii |
|
|
|
|
kaczy9999
początkujący
Dołączył: 09 Maj 2017 Posty: 2 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017
|
|
|
Czy jest jakaś szansa na wersję X4 kompatybilną z zasilaniem 24s (100.8V)? W innych tematach dotyczących poprzednich wersji sterownika była o tym mowa. Powoli przymierzam się do popełnienia pierwszej konstrukcji, sterownik tu prezentowany wydaje się idealny, ale zależy mi na jak najwyższym napięciu zasilania. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017
|
|
|
kaczy9999 napisał/a: | Czy jest jakaś szansa na wersję X4 kompatybilną z zasilaniem 24s (100.8V)? W innych tematach dotyczących poprzednich wersji sterownika była o tym mowa. Powoli przymierzam się do popełnienia pierwszej konstrukcji, sterownik tu prezentowany wydaje się idealny, ale zależy mi na jak najwyższym napięciu zasilania. |
Problem leży w rezerwie i cenie. Przy nap. powyżej 100V konieczne są tranzystory z nap. co najmniej 120V. Dla przykładu fety 100V i obudowie TO220 z Rdson około 3mOhm kosztują 1,89Euronów. Tranzystory 120V, smd TO263-3 i też 3mOhm kosztują już 3,71 Euronów za sztukę. Przy zamówieniu powyżej 100 sztuk...
Czyli 1,89x24=45,36Euro lub około 192Złotych. Albo 90 Euro lub 375 Złotych za 120V(oltowe)....
Wszystko na stan dzisiejszy i tylko dla tranzystorów. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017
|
|
|
A tymczasem, między komunią córy, gośćmi, biesiadą i innymi sprawami podłubałem przy programie. Zmieniłem/dołożyłem czujnik temperatury w silniku. Doszedł do obecnego już KTY, NTC 10k.
Zrezygnowałem z ustawiania temperatury max. odcięcia dla sterownika, która teraz jest w programie wewnętrznie sparametryzowana na rzecz wyboru czujnika temperatury w silniku.
Mamy teraz do wyboru albo NTC 10k albo KTY, 1k. Czujnik zmieniamy przyciskiem w apce.
I tak to wygląda: film |
|
|
|
|
|