ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy Kontroler FOC
Autor Wiadomość
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Rugorlos27 napisał/a:
Czyli nowy sterownik oficjalnie w sprzedaży?

Tak, w przyszłym tygodniu odbieram nowe płytki i po urlopie zaczynam lutować :-)
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017   

Czekam i ja :razz: Pisałem już jakiś czas temu w tej sprawie, jak coś to ustawiam się w kolejce.
 
 
midi 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 27 Cze 2016
Posty: 90
Skąd: Radom
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017   

Hej, może ustalić już ostatecznie listę zamawiających by wszystko było jasne i potwierdzone ewentualnie może Barmal zasugeruj w jaki sposób to zrobić co by bałaganu i niedomówień nie było.
Pozdrawiam serdecznie.
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017   

Cennik jest jawny czy indywidualny?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017   

Mitar napisał/a:
Cennik jest jawny czy indywidualny?

Jawny, indywidualny :-)
Dla każdego indywidualnie tak samo :-)
X1 200
X4 620
X4 820
Przesyłka w cenie :-)
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017   

midi napisał/a:
Hej, może ustalić już ostatecznie listę zamawiających by wszystko było jasne i potwierdzone ewentualnie może Barmal zasugeruj w jaki sposób to zrobić co by bałaganu i niedomówień nie było.
Pozdrawiam serdecznie.


No chyba tak trzeba by zrobić.
To proponuję otwartą listę, powiedzmy do 9-go. Kto, jaki sterownik. Potem zamawiam płytki.
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017   

Jak z temperaturami w zamkniętej skrzynce dla ok 2kW (silnik 9c 10x6 aku 13s)?
Pasuje do tego jakaś uniwersalna aluminiowa obudowa z radiatorem?
Mam na myśli wersje X2 w połączeniu z 9c 10x6 i mocy nominalnej 1,5kW max 2,5kW przy napięciu roboczym 44 - 54,6V.
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017   

Nawet się nie zagrzeje. Starsza wersja (72v55A) zamknięta w skrzynce chciała mi silnik rh2806d (10*6) stopić a sterownik się nie wyłączał :mrgreen:
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017   

O panie możliwe że X1 uratuje mój projekt, o którym już rozmawiałem. :mrgreen:

Możliwe że będę potrzebował 3 sterowników: 1szt X2 i 2szt X1.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Nie 06 Sie, 2017   

Towarzysze ;-)

Aktualizacja softu na sterownik (X2) w pierwszym poście. Z mojej strony polecam zrobić aktualizację a po niej dopasować sterownik do silnika (tak jak w instrukcji zalecane. Z zasilaczem)
Tytułem wyjaśnienia i dla zainteresowanych szczegółami natury technicznej zapraszam do lektury poniższego tekstu, czyli pod ogólną informacją, która nastąpi tu:

Aktualizacja obejmuje:
Informacja ogólna:
· zmianę odcięcia HV Cut Off, czyli odłączenia regena przy w pełni naładowanym aku. Do tej pory odcięcie działało cyfrowo lub zerojedynkowo lub było albo nie było :-) . Teraz odcięcie działa płynnie,
· możliwy brak wyświetlania przebiegu,
· Zmianę/dopasowanie funkcji regena przy zastosowaniu włącznika,
· Zmiana transformacji przejścia z systemu trój do dwuwymiarowego i potocznie zwaną Clark(owską) .

Informacje szczegółowe:
· Odnośnie odcięcia regena nie będę zanudzał, bo powyżej wszystko chyba wyjaśnione :-) .
· Możliwy brak przebiegu: mea culpa. Błąd w programie, jub też inaczej problem siedzący przed komputerem źle zaprogramował :-) .
· Funkcja regena z włącznikiem: tu dostałem informację o „niemaniu” tejże funkcji. Dokładniej, po jej aktywacji silnik hamował ale po puszczeniu klamki hamulca przestawał działać gaz. Paradoksalnie u mnie, w rowerze i skuterku funkcja działała jak najbardziej poprawnie. Przejrzałem dokładnie tą część programu ale początkowo nic podejrzanego nie znalazłem. Po symulacji jednak okazało się, że funkcja faktycznie działała losowo. Miało to związek z opisaną niżej funkcją Clarka i problem polegał na minimalnie przesuniętym (programowo) punkcie zerowym prądów fazy.
Zastosowałem filtr tak aby minimalnie opóźnić włączenie/wyłączenie hamulca. Filtr porównuje wartość wejściową z wyjściem i odpowiednio inkrementuje/dekrementuje wartość. Podczas gdy przy pozytywnym prądzie dekrementacja przebiegała poprawnie, to przy negatywnym filtr dekrementował nie do zera a zatrzymywał się przy wartości -2, -1. To owocowało odłączeniem manetki.
· Transformacja Clarka zmienia prądy fazowe Ia, Ib i Ic na prądy IAlfa i Ibeta według jednego ze wzorów: IAlfa = Ia, Ibeta = (Ia+(2*Ib))/perwiastek z 3. To pierwsza z 4 transformacji. I to właśnie ona, lub też jej obliczanie albo inaczej sposób liczenia w procesorze powodowało u mnie wspomniane wcześniej przesunięcie i tym samym problemy z hamulcem. Podczas gdy pozytywna półpołówka fazy wynosiła dla przykładu 51A to negatywna odpowiednio 49A. Niby wszystko w tolerancji ale po zmianie faz silnika z hallami dla odwrócenia kierunku obrotów prądy zachowywały się odwrotnie, czyli 49A i -51A. W samych obrotach nie było różnicy. Jedynie kręcąc ręką silnik można było zauważyć minimalną różnicę w samym oporze silnika. Sam problem polega na wyliczeniu wartości przez kompilera. Aby uzyskać zadowalającą szybkość obliczeń zdecydowałem się na wzór jak wyżej, czyli: Ibeta = (Ia+(2*Ib))/perwiastek z 3. Z uwagi, że dzielenie zajmuje dużo więcej czasu niż mnożenie, można pierwiastek z 3 ze wzoru zmienić na: pierwiastek z 3 do potęgi -1, czyli 0,577 i pomnożyć. To wygląda już lepiej i szybciej: Ibeta = (Ia+(2*Ib)) * 0,57735. Ale żeby jeszcze bardziej uspawnić zstosowałem mnożenie z biblioteki ds i przesunięcie, czyli >>. Sam wzór wygląda tak:
IBeta = __builtin_mulss((I_Ph_V + (I_Ph_U<<1)), 591))>>10. Gdzie działanie 591>>10 oznacza tyle co 591/1024, czyli pierwiastek 3 do potęgi -1-ej. Przy tym wzorze miało miejsce wspominane przesunięcie. Niby wszystko poprawnie ale nie do końca. Po przestwieniu wzoru na: IBeta = __builtin_mulss((I_Ph_V + (I_Ph_U<<1)), 591))/1024 kompiler zaczyna poprawnie obliczać dla pozytywnach jak i negatywnych wartości. Czasowo nie ma żadnej różnicy...ale upierdliwe toto że hej :-)

A tymczasem się urlopuję i za wszystkich zdrówko napój orzeźwiający piję i do zobaczenia 12-go w Jelitkowie :-)
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 08 Sie, 2017   

Jestem zainteresowany tym sterownikiem. W instrukcji masz podane wymiary X2 z obudową alu - jest taka konfiguracja dostępna? I jak to wygląda? Mosfety odprowadzają ciepło do obudowy?

Masz też wejście na czujnik NTC 10k, ale jaki dokładnie (dla jakiej stałej beta)?

Masz przygotowany jakiś przykładowy plik konfiguracyjny dla silnika 9c 10x6 (w moim przypadku będzie to 13s ~45A nominalnie) ?

I ostatnie pytanie (na razie:) ten własny pobór prądu 30-40mA to przy jakim napięciu zasilania? Bo jeżeli będzie tyle pobierał na zasilaniu baterii to sam sterownik będzie rozładowywał aku w tempie ~1Ah na dobę. Wartości rzędu 1-2mA@Vbat w trybie czuwania byłyby akceptowalne (<0,05Ah/dobe)
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 08 Sie, 2017   

Przecież logike sterownika odłączasz stacyjką
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 08 Sie, 2017   

Myślałem że ma wbudowany rtc i to jest pobór prądu w trybie uśpienia. Jeżeli przy wyłączonej stacyjce sterownik jest całkiem odłączony to nie ma problemu, ale z tego co widzę zasilanie idzie na stałe z baterii i tylko opcjonalnie można wyłączyć logikę stacyjką na X18. Więc pozostaje pytanie jaki jest pobór prądu w trybie uśpienia i przy jakim napięciu?
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 08 Sie, 2017   

Nie jest całkiem ale to nie jest to 1Ah na 16s :mrgreen:
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

Jeszcze jedno pytanie mi się urodziło dot. czujników halla. Widziałem Twój film pokazujący efekt przy wymianie czujników halla na analogowe . Będzie można takiej modyfikacji dokonać w obecnej wersji sterownika czy był to tylko prototyp? Przyznam że bardzo mi się podoba jak płynnie silnik pracuje z czujnikami analogowymi. Bo jak rozumiem przy fabrycznych cyfrowych hallach to sterownik i tak nie wyliczy pozycji silnika dokładniej niż te 60 stopni, a na analogowych 1 stopień lub nawet dokładniej i stąd wynika ta różnica w płynności pracy?

Jak długo się obecnie czeka na sterownik?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group