|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Nowy Kontroler FOC |
Autor |
Wiadomość |
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
Jesteś pewien że to tak ma działać? Przecież to w ogóle nie hamuje.
Zarówno przy włączonym regenie jak i wyłączonym koło wykonuje tyle samo obrotów.
Trzymaj filmik:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
Regen hamuje ruch obrotowy silnika, przy prawie zerowych obrotach ten moment hamujący będzie prawie zerowy.
Barmal, mam rację? |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
No tak, tylko to były maksymalne obroty.
Takie porównanie ostawień I Mot Recu pierwszy 30, drugi 0. I Accu Drive ustawione na 6. Nie ma żadnej różnicy, no nie wiem, może tak ma być bo koło ma małą bezwładność?
https://youtu.be/cxk8zauxsIs
https://youtu.be/1QXRc81EEx8 |
Ostatnio zmieniony przez pepelito Czw 14 Wrz, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
barmal żeby nie było , instrukcję czytałem ale brakuje trochę zrozumienia
Na przykład z RPM spotykam się pierwszy raz nie wiedziałem że trzeba wpisywać jego max i nie mam pojęcia jaki jest max dla mojego silnika, w GT1500 nic takiego nie było (dopytam w innym temacie)
Co jeśli max to 650 a ja ustawie 2000 ?
z I Rated i max - poeksperymentuje.
I Accu Drive - rozumiem że normalnie I Accu Drive = I Max Motor tak? a a ograniczam go dla testów?
Nie bardzo rozumiem różnicy I Motor Regen i I Accu Regen.
Ustawiam powiedzmy 5A dla I Accu Regen i zwrotnie przy hamowaniu aku będzie łatowane max 5A, to do czego i w jakim celu ustawia się I Motor Regen ?
barmal napisał/a: |
Pierwsza konfiguracja najlepiej na jakimś zasilaczu tak aby nic nie upalić!! Chodzi o to aby prąd nie był za duży.
Ważne jest aby przy pierwszej konfiguracji ograniczyć prądy silnika i aku na 2A dla aku i 5A dla silnika. Wtedy można eksperymentować.
|
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale jak ustawie te ograniczenia 2A,5A to po co stosować zasilacz zamiast aku? |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | No tak, tylko to były maksymalne obroty.
Takie porównanie ostawień I Mot Recu pierwszy 30, drugi 0. I Accu Drive ustawione na 6. Nie ma żadnej różnicy, no nie wiem, może tak ma być bo koło ma małą bezwładność?
https://youtu.be/cxk8zauxsIs
https://youtu.be/1QXRc81EEx8 |
No tak, silnik ma małą prędkość i bezwładność.
Pokręć dynamicznie koło kiedy "silnik się nie kręci" w kierunku jazdy to powinien zacząć stawiać opór. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
Mitar napisał/a: | barmal żeby nie było , instrukcję czytałem ale brakuje trochę zrozumienia
Na przykład z RPM spotykam się pierwszy raz nie wiedziałem że trzeba wpisywać jego max i nie mam pojęcia jaki jest max dla mojego silnika, w GT1500 nic takiego nie było (dopytam w innym temacie)
Co jeśli max to 650 a ja ustawie 2000 ?
z I Rated i max - poeksperymentuje.
I Accu Drive - rozumiem że normalnie I Accu Drive = I Max Motor tak? a a ograniczam go dla testów?
Nie bardzo rozumiem różnicy I Motor Regen i I Accu Regen.
Ustawiam powiedzmy 5A dla I Accu Regen i zwrotnie przy hamowaniu aku będzie łatowane max 5A, to do czego i w jakim celu ustawia się I Motor Regen ?
barmal napisał/a: |
Pierwsza konfiguracja najlepiej na jakimś zasilaczu tak aby nic nie upalić!! Chodzi o to aby prąd nie był za duży.
Ważne jest aby przy pierwszej konfiguracji ograniczyć prądy silnika i aku na 2A dla aku i 5A dla silnika. Wtedy można eksperymentować.
|
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale jak ustawie te ograniczenia 2A,5A to po co stosować zasilacz zamiast aku? |
Spoko
Jeśli miałeś przy GT i pełnym aku 600rpm to ustawiasz też 600.
"I Accu Drive - rozumiem że normalnie I Accu Drive = I Max Motor tak? a a ograniczam go dla testów?"
Nie. To żegnamy się z ogólnym pojęciem blokowca. We foc-u ustawiamy oba prądy oddzielnie i I Accu Drive to maksymalny prąd jaki sterownik pobierze z aku a I Max Motor to maksymalny prąd, który sterownik puści w uzwojenie silnika.
"Nie bardzo rozumiem różnicy I Motor Regen i I Accu Regen.
Ustawiam powiedzmy 5A dla I Accu Regen i zwrotnie przy hamowaniu aku będzie łatowane max 5A, to do czego i w jakim celu ustawia się I Motor Regen ?"
To jest dokładnie to samo co opisałem powyżej tylko dla hamowania.
Poruszamy się jedynie w 2 kwadrantach, czyli silnik jest napędzany albo jako generator. Tym samym jest hamowany i oddaje energię do aku.
Czyli ustawiasz I Motor Regen powiedzmy na 15A i I Accu Regen na 5A. Wówczas silnik w trybie hamowania regeneracyjnego puści 15A prądu w uzwojenie i 5A do aku.
"Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale jak ustawie te ograniczenia 2A,5A to po co stosować zasilacz zamiast aku?"
Dla własnego bezpieczeństwa. Jeśli Ci cokolwiek nie tak pójdzie, zrobisz zwarcie na czymkolwiek jest duże prawdopodobieństwo, że nic nie upalisz
A było już kilka takowych przypadków |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
Stawia lekki opór, ale zarówno przy włączonym regenie, jak i wyłączonym. Najwyraźniej tak ma być. Szkoda trochę, myślałem że będzie lepiej.
Na filmiku na zmianę włączam i wyłączam regena poprzez zwieranie pinów 0-5V do 5V:
https://youtu.be/J7Ij7kdh5lU |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | Stawia lekki opór, ale zarówno przy włączonym regenie, jak i wyłączonym. Najwyraźniej tak ma być. Szkoda trochę, myślałem że będzie lepiej.
Na filmiku na zmianę włączam i wyłączam regena poprzez zwieranie pinów 0-5V do 5V:
https://youtu.be/J7Ij7kdh5lU |
Nieeee... nie masz go "głaskać" tylko mocno pokręcić w kierunku jazdy
Dynamicznie! Impuls jest ważny z jakim go pokręcisz. Będzie mocno hamował. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
Auto po rozpędzeniu do ok 15km/h (jakieś 350obr/min) i uruchomieniu regena (i mot recu na 32) zatrzymuje się na dystansie ok 7-8m, przy wyłączonym regenie tyle samo. A to już chyba nie jest normalne.
Po weekendzie przetestuje zwykły sterownik blokowy z regenem. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | Auto po rozpędzeniu do ok 15km/h (jakieś 350obr/min) i uruchomieniu regena (i mot recu na 32) zatrzymuje się na dystansie ok 7-8m, przy wyłączonym regenie tyle samo. A to już chyba nie jest normalne.
Po weekendzie przetestuje zwykły sterownik blokowy z regenem. |
Weź pod uwagę że sterownik przewidziany jest dla stosunkowo ciężkich pojazdów. Ty masz lekki model i w tym momencie jeśli sterownik nie wykryje prądu wstecznego powyżej 2A Regen nie zaskoczy. Celowo tak to zaprogramowałem. Jakbym ustawił granicę na 0A wówczas byłby problem z np. pchaniem roweru bo by ciągłe regenerował. Dlatego pisałem o dynamicznym kręceniu...
Porównanie regena w blokowym z foc-iem to jakbyś porównał jabłka z gruszkami... |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
Do tego samego wniosku doszedłem.
Musze się wstrzymać z X1. Jeśli nie działa regen i zmiana kierunków to jest w moim przypadku bezużyteczny. Blokowy również wystarczy w takiej sytuacji, tym bardziej że zmiana kierunku działa.
Sterownik jest bardzo fajny, ale faktycznie chyba tylko do roweru. |
|
|
|
|
PawLas [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
Tak na zdrowy rozum, to różnica powinna być wyczuwalna podczas hamowania z regenem i bez. Gdzieś pominęliście jakiś szczegół mości koledzy. Przecież nie może hamować, że nie czuć, że hamuje. No jak, no jak? Antygrawitacja? A może Pan kierowca jest znieczulony i nie czuje? |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
Pan kierowca liczył czas do zatrzymania i drogę hamowania.
Prawdopodobnie model jest za lekki i regen się nie włącza i ot cala filozofia. Tak swoją drogą model waży ok 25kg. |
|
|
|
|
PawLas [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
Model, czyli nie czuć. Mhmm.
A spróbuj napędzać czymś koło i po ustabilizowaniu obrotów włącz hamowanie regeneracyjne i zobacz czy stawia opór. Masa pojazdu raczej nie ma znaczenia na wyzwolenie zadziałania regena, a raczej prędkość obrotowa silnika. Masa, to raczej jak długo hamuje z prędkości większej do mniejszej przy zadanym prądzie. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
Chodzi chyba o to ,że w blokowcu koło podczas regena stawało w miejscu nawet bez obciążenia.
A w FOC barmala żeby hamowanie regeneracyjne zaskoczyło musi być prąd wsteczy przekraczający 2A a to potrafi wygenerowac już pewnie cięższa maszyna jaką jest ebike.
Od czego zależy w FOC siła hamowania? od ilości generowanych A ? czyli czym szybciej jedziemy tym mocniej hamuje? Takie mam odczucie w blokowcu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|