Nowy Kontroler FOC |
Autor |
Wiadomość |
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
Z tego wynika że od prądu, a nie od obrotów. Spróbuje jutro napędzić koło wkrętarką, albo na tokarkęwezmę. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
U mnie Gt500 hamuje tak, że aż szarpie lekko do tyłu. Mocne i konkretne hamowanie. Chwilę się trzeba przyzwyczaić ale po 1000 km klocki (mam v-brake) są jak nowe. Mam nadzieję, że na X2 siła hamowania będzie podobna? Mój rower waży 30 kg a ja 92 kg czyli łącznie ok. 120 kg? |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
Teraz nikt mi nie powie że regen u mnie nie działa!
Podłączyłem bezpośrednio do osi silnika wkrętarkę. Ustawiłem set brake na 0 i uruchomiłem wkrętarkę i co się okazało?? To że regen nie działa, albo jest włączony non stop, niezależnie od ustawień set brake 0/1 i od tego czy zwieram, czy rozwieram zworkę 0-5V do 5V na złączu hamulca.
Wkrętarka Makita df330 nie daje rady przy każdym ustawieniu sterownika, natomiast gdy sterownik wyłączę kręci jak szalona.
Na drugim biegu szły dymy z baterii, dopiero na 1 daje jako tako radę. Prąd silnika w aplikacji pokazuje mi od -1 do -2, prąd baterii od 0 do -1.
Próbowałem ustawień i ich kombinacji:
I Max Recu: od 0 do 32
I Accu REcu: od 0 do 11
Set brake: 0 lub 1
Zawsze wkrętarka kręci z taką samą siłą, co z resztą prosto sprawdzić ustawiając sprzęgło.
Wszystko było puszczone przez zewnętrzny amperomierz i prą na amperomierzu wahał się od 0 do 0,85A.
Czy wszystko podłączyłem dobrze? Teoretycznie tak, silnik działa i poprawnie reaguje na podawanie sygnału 0-5V na wejście manetki.
Jeszcze jedno. Obroty wtedy wynoszą ok 250 co odpowiada prędkości roweru ok 30km/h Rozumiem że tak działa regen w rowerze przy tej prędkości?
Jeszcze film jak to wygląda:
https://youtu.be/WQvHOP7n0L0 |
|
|
|
|
Arczi76
młodzik
Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 55 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
Mam małe pytanko odnośnie funkcji Boost i Tempomat. Czy są one aktywowane krótkim zwarciem odpowiednich pinów do masy (tak jak Profil) czy pin musi być zwarty cały czas żeby funkcja działała? |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | Teraz nikt mi nie powie że regen u mnie nie działa!
Podłączyłem bezpośrednio do osi silnika wkrętarkę. Ustawiłem set brake na 0 i uruchomiłem wkrętarkę i co się okazało?? To że regen nie działa, albo jest włączony non stop, niezależnie od ustawień set brake 0/1 i od tego czy zwieram, czy rozwieram zworkę 0-5V do 5V na złączu hamulca.
Wkrętarka Makita df330 nie daje rady przy każdym ustawieniu sterownika, natomiast gdy sterownik wyłączę kręci jak szalona.
Na drugim biegu szły dymy z baterii, dopiero na 1 daje jako tako radę. Prąd silnika w aplikacji pokazuje mi od -1 do -2, prąd baterii od 0 do -1.
Próbowałem ustawień i ich kombinacji:
I Max Recu: od 0 do 32
I Accu REcu: od 0 do 11
Set brake: 0 lub 1
Zawsze wkrętarka kręci z taką samą siłą, co z resztą prosto sprawdzić ustawiając sprzęgło.
Wszystko było puszczone przez zewnętrzny amperomierz i prą na amperomierzu wahał się od 0 do 0,85A.
Czy wszystko podłączyłem dobrze? Teoretycznie tak, silnik działa i poprawnie reaguje na podawanie sygnału 0-5V na wejście manetki.
Jeszcze jedno. Obroty wtedy wynoszą ok 250 co odpowiada prędkości roweru ok 30km/h Rozumiem że tak działa regen w rowerze przy tej prędkości?
Jeszcze film jak to wygląda:
https://youtu.be/WQvHOP7n0L0 |
Mógłbyś dać screena ze wszystkimi parametrami? Najlepiej przy załączonym sprzęcie.
Filmu nie widziałem jeszcze... |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
Arczi76 napisał/a: | Mam małe pytanko odnośnie funkcji Boost i Tempomat. Czy są one aktywowane krótkim zwarciem odpowiednich pinów do masy (tak jak Profil) czy pin musi być zwarty cały czas żeby funkcja działała? |
Boost nie jest jeszcze aktywny. Tempomat nacisnąć 0,5s do aktywacji. |
|
|
|
|
Arczi76
młodzik
Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 55 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
barmal napisał/a: | Boost nie jest jeszcze aktywny |
A jak będzie to będzie działał tak jak tempomat czy tak jak regen? Pytam bo robię przełączniki i nie wiem czy mogę robić chwilowe czy czy nie. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
W załączniku screen. Ja już trochę zgłupiałem, wszystkie ustawienia testowałem. Jakby coś to używał 8S, a nie 7, jak standardowo.
S70915-100655.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 174 raz(y) 198,13 KB |
|
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
Arczi76 napisał/a: | barmal napisał/a: | Boost nie jest jeszcze aktywny |
A jak będzie to będzie działał tak jak tempomat czy tak jak regen? Pytam bo robię przełączniki i nie wiem czy mogę robić chwilowe czy czy nie. |
No tego nie wiem. Wydaje mi się, że powinien być jakiś czas opóźnienia...
Tendencja w kierunku "jak tampomat" |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | W załączniku screen. Ja już trochę zgłupiałem, wszystkie ustawienia testowałem. Jakby coś to używał 8S, a nie 7, jak standardowo. |
A przy "Set brake" ustawionym na 1, IAccuRecu oraz IMotor recu na powiedzmy 5..8A , kiedy zakręcisz kołem do tyłu to się zaczyna kręcić czy nie? |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
Sprawdziłem i bez znaczenia czy zakręcę do przodu czy tyłu. Efekt jest ten sam. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | Sprawdziłem i bez znaczenia czy zakręcę do przodu czy tyłu. Efekt jest ten sam. |
Sam silnik jest niskoobrotowy i powinno toto działać. Kwestia jest nie w hardwarze a w sofcie. Jeśli u mnie działa (a sprawdzałem na testowym) to musi i u Ciebie działać. Jedyne co mi chodzi po głowie to ustawienia offsetu i wartości regulatora pola.
Czyli zmniejsz IdKp oraz IdKp na 0, ważne ustaw ograniczenie prądów na 2A dla Aku i 10A dla fazy i ustaw silnik. Dla obu kierunków. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
Nie wiem co masz na myśli, ale ustawiałem offsety tak aby prąd podczas kręcenia był jak najniższy. Pobór jest w okolicy 0,15 do 0,35A, sprawdzane amperomierzem. Jak to inaczej ustawić?
Czyli inaczej niż w instrukcji? Tam jest tylko Id Ki.
Rozumiem że mam ostawić na zero IdKp i IqKp? |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | Nie wiem co masz na myśli, ale ustawiałem offsety tak aby prąd podczas kręcenia był jak najniższy. Pobór jest w okolicy 0,15 do 0,35A, sprawdzane amperomierzem. Jak to inaczej ustawić?
Czyli inaczej niż w instrukcji? Tam jest tylko Id Ki.
Rozumiem że mam ostawić na zero IdKp i IqKp? |
Nie, nie. Pomyliłem się. IdKp i IdKi na zero i wtedy ustawić offset. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
Ja mam pytanie co do funkcji Boost bo juz się gubię, raz w temacie pisane jest że działa i jak działa , nawet w 1 poście jest info (działa) a raz piszesz że jeszcze nie działa, czy to są jakieś 2 rożne funkcje o podobnych nazwach?
Czy dobrze zrozumiałem ,że jeśli na blokowcu jechałem przy 100% 52km/h a przy 120% 60km/h to na X2 będę teraz jechał 8% wolniej z 100% czyli max 48km/h?
Bo zrozumiałem że booster to taka opcja 120% jak w blokowcu tylko nie 120% a 105% i nie na stałe tylko na określony czas. |
|
|
|
|
|