ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy Kontroler FOC
Autor Wiadomość
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017   

Z tego wynika że od prądu, a nie od obrotów. :smile: Spróbuje jutro napędzić koło wkrętarką, albo na tokarkęwezmę.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017   

U mnie Gt500 hamuje tak, że aż szarpie lekko do tyłu. Mocne i konkretne hamowanie. Chwilę się trzeba przyzwyczaić ale po 1000 km klocki (mam v-brake) są jak nowe. Mam nadzieję, że na X2 siła hamowania będzie podobna? Mój rower waży 30 kg a ja 92 kg czyli łącznie ok. 120 kg?
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Teraz nikt mi nie powie że regen u mnie nie działa!

Podłączyłem bezpośrednio do osi silnika wkrętarkę. Ustawiłem set brake na 0 i uruchomiłem wkrętarkę i co się okazało?? To że regen nie działa, albo jest włączony non stop, niezależnie od ustawień set brake 0/1 i od tego czy zwieram, czy rozwieram zworkę 0-5V do 5V na złączu hamulca.

Wkrętarka Makita df330 nie daje rady przy każdym ustawieniu sterownika, natomiast gdy sterownik wyłączę kręci jak szalona.

Na drugim biegu szły dymy z baterii, dopiero na 1 daje jako tako radę. Prąd silnika w aplikacji pokazuje mi od -1 do -2, prąd baterii od 0 do -1.
Próbowałem ustawień i ich kombinacji:
I Max Recu: od 0 do 32
I Accu REcu: od 0 do 11
Set brake: 0 lub 1

Zawsze wkrętarka kręci z taką samą siłą, co z resztą prosto sprawdzić ustawiając sprzęgło.

Wszystko było puszczone przez zewnętrzny amperomierz i prą na amperomierzu wahał się od 0 do 0,85A.

Czy wszystko podłączyłem dobrze? Teoretycznie tak, silnik działa i poprawnie reaguje na podawanie sygnału 0-5V na wejście manetki.

Jeszcze jedno. Obroty wtedy wynoszą ok 250 co odpowiada prędkości roweru ok 30km/h Rozumiem że tak działa regen w rowerze przy tej prędkości?

Jeszcze film jak to wygląda:
https://youtu.be/WQvHOP7n0L0
 
 
Arczi76 
młodzik


Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Mam małe pytanko odnośnie funkcji Boost i Tempomat. Czy są one aktywowane krótkim zwarciem odpowiednich pinów do masy (tak jak Profil) czy pin musi być zwarty cały czas żeby funkcja działała?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

pepelito napisał/a:
Teraz nikt mi nie powie że regen u mnie nie działa!

Podłączyłem bezpośrednio do osi silnika wkrętarkę. Ustawiłem set brake na 0 i uruchomiłem wkrętarkę i co się okazało?? To że regen nie działa, albo jest włączony non stop, niezależnie od ustawień set brake 0/1 i od tego czy zwieram, czy rozwieram zworkę 0-5V do 5V na złączu hamulca.

Wkrętarka Makita df330 nie daje rady przy każdym ustawieniu sterownika, natomiast gdy sterownik wyłączę kręci jak szalona.

Na drugim biegu szły dymy z baterii, dopiero na 1 daje jako tako radę. Prąd silnika w aplikacji pokazuje mi od -1 do -2, prąd baterii od 0 do -1.
Próbowałem ustawień i ich kombinacji:
I Max Recu: od 0 do 32
I Accu REcu: od 0 do 11
Set brake: 0 lub 1

Zawsze wkrętarka kręci z taką samą siłą, co z resztą prosto sprawdzić ustawiając sprzęgło.

Wszystko było puszczone przez zewnętrzny amperomierz i prą na amperomierzu wahał się od 0 do 0,85A.

Czy wszystko podłączyłem dobrze? Teoretycznie tak, silnik działa i poprawnie reaguje na podawanie sygnału 0-5V na wejście manetki.

Jeszcze jedno. Obroty wtedy wynoszą ok 250 co odpowiada prędkości roweru ok 30km/h Rozumiem że tak działa regen w rowerze przy tej prędkości?

Jeszcze film jak to wygląda:
https://youtu.be/WQvHOP7n0L0

Mógłbyś dać screena ze wszystkimi parametrami? Najlepiej przy załączonym sprzęcie.
Filmu nie widziałem jeszcze...
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Arczi76 napisał/a:
Mam małe pytanko odnośnie funkcji Boost i Tempomat. Czy są one aktywowane krótkim zwarciem odpowiednich pinów do masy (tak jak Profil) czy pin musi być zwarty cały czas żeby funkcja działała?

Boost nie jest jeszcze aktywny. Tempomat nacisnąć 0,5s do aktywacji.
 
 
Arczi76 
młodzik


Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

barmal napisał/a:
Boost nie jest jeszcze aktywny

A jak będzie to będzie działał tak jak tempomat czy tak jak regen? Pytam bo robię przełączniki i nie wiem czy mogę robić chwilowe czy czy nie.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

W załączniku screen. Ja już trochę zgłupiałem, wszystkie ustawienia testowałem. Jakby coś to używał 8S, a nie 7, jak standardowo.

S70915-100655.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 174 raz(y) 198,13 KB

 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Arczi76 napisał/a:
barmal napisał/a:
Boost nie jest jeszcze aktywny

A jak będzie to będzie działał tak jak tempomat czy tak jak regen? Pytam bo robię przełączniki i nie wiem czy mogę robić chwilowe czy czy nie.

No tego nie wiem. Wydaje mi się, że powinien być jakiś czas opóźnienia...
Tendencja w kierunku "jak tampomat"
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

pepelito napisał/a:
W załączniku screen. Ja już trochę zgłupiałem, wszystkie ustawienia testowałem. Jakby coś to używał 8S, a nie 7, jak standardowo.

A przy "Set brake" ustawionym na 1, IAccuRecu oraz IMotor recu na powiedzmy 5..8A , kiedy zakręcisz kołem do tyłu to się zaczyna kręcić czy nie?
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Sprawdziłem i bez znaczenia czy zakręcę do przodu czy tyłu. Efekt jest ten sam.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

pepelito napisał/a:
Sprawdziłem i bez znaczenia czy zakręcę do przodu czy tyłu. Efekt jest ten sam.

Sam silnik jest niskoobrotowy i powinno toto działać. Kwestia jest nie w hardwarze a w sofcie. Jeśli u mnie działa (a sprawdzałem na testowym) to musi i u Ciebie działać. Jedyne co mi chodzi po głowie to ustawienia offsetu i wartości regulatora pola.
Czyli zmniejsz IdKp oraz IdKp na 0, ważne ustaw ograniczenie prądów na 2A dla Aku i 10A dla fazy i ustaw silnik. Dla obu kierunków.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Nie wiem co masz na myśli, ale ustawiałem offsety tak aby prąd podczas kręcenia był jak najniższy. Pobór jest w okolicy 0,15 do 0,35A, sprawdzane amperomierzem. Jak to inaczej ustawić?

Cytat:
IdKp oraz IdKp


Czyli inaczej niż w instrukcji? Tam jest tylko Id Ki.
Rozumiem że mam ostawić na zero IdKp i IqKp?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

pepelito napisał/a:
Nie wiem co masz na myśli, ale ustawiałem offsety tak aby prąd podczas kręcenia był jak najniższy. Pobór jest w okolicy 0,15 do 0,35A, sprawdzane amperomierzem. Jak to inaczej ustawić?

Cytat:
IdKp oraz IdKp


Czyli inaczej niż w instrukcji? Tam jest tylko Id Ki.
Rozumiem że mam ostawić na zero IdKp i IqKp?

Nie, nie. Pomyliłem się. IdKp i IdKi na zero i wtedy ustawić offset.
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Ja mam pytanie co do funkcji Boost bo juz się gubię, raz w temacie pisane jest że działa i jak działa , nawet w 1 poście jest info (działa) a raz piszesz że jeszcze nie działa, czy to są jakieś 2 rożne funkcje o podobnych nazwach?

Czy dobrze zrozumiałem ,że jeśli na blokowcu jechałem przy 100% 52km/h a przy 120% 60km/h to na X2 będę teraz jechał 8% wolniej z 100% czyli max 48km/h? :shock:
Bo zrozumiałem że booster to taka opcja 120% jak w blokowcu tylko nie 120% a 105% i nie na stałe tylko na określony czas.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group