ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacja sterownika kzwq22a z seryjnego roweru - prośba
Autor Wiadomość
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   Modyfikacja sterownika kzwq22a z seryjnego roweru - prośba

Cześć,

"Dorobiłem" sobie do roweru wspomaganie, posłużyłem się zestawem zdemontowanym z roweru fabrycznego. Jest tam silnik przekładniowy 250W na 24v i sterownik kzwq22a 6 mosfet.

Chciałbym zdjąć albo przesunąć do góry prędkość maksymalną przy wspomaganiu. Obecnie jest to 25 km/h oraz dołożyć do niego manetkę niezależna od czujnika PAS. Dodam, ze mam panel na kierownicy gdzie pokazuje się ile jescze energii jest w akumulatorze oraz wybiera 1 z 3 trybu wspomagania.
Sterownik we wnatrz jest zalany taką "galaretą".

Czy ktoś ma jakiś pomysł??

Fotka
Ostatnio zmieniony przez Tsport Wto 07 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

Jeśli to jest identyczny sterownik jak ten z Google, to aby działała manetka, wystarczy ją podpiąć :grin:

Co do ograniczenia prędkości to możliwe, ze jest spowodowana mocą silnika, w innym wypadku do sterownika doprowadzony jest sygnał z czujnika w silniku, informujący go o prędkości (spotykane w silnikach tranzx) można by spróbować go odpiąć i zobaczyć, czy wspomaganie będzie działać przy większej prędkości.
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

buckowina napisał/a:
Jeśli to jest identyczny sterownik jak ten z Google, to aby działała manetka, wystarczy ją podpiąć :grin:

Co do ograniczenia prędkości to możliwe, ze jest spowodowana mocą silnika, w innym wypadku do sterownika doprowadzony jest sygnał z czujnika w silniku, informujący go o prędkości (spotykane w silnikach tranzx) można by spróbować go odpiąć i zobaczyć, czy wspomaganie będzie działać przy większej prędkości.


Jeżeli chodzi o manetkę i jej podpięcie to niestety nie ma wolnych konektorów w sterowniku. Chyba, że masz na myśli jakieś równoległe podpięcie z PAS.

Jeżeli chodzi o dodatkowe przewody z silnika to niestety ale nie ma nic takiego. Wychodzą tylko 3 przewody fazowe.

Dodatkowe moje pytanie to jak sterownik rozpoznaje, że jedzie 25 km/h?
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Myślę, że to napięcie ogranicza max prędkość, tu niestety nic nie da się poradzić poza zmianą baterii i bardzo możliwe, ze również sterownika.

Jeśli nie posiadasz wtyczki od manetki to można próbować zasymulować sygnał czujnika pas. Zeeltom kiedyś na forum podawał schemat. Było to sterowane potencjometrem, takie trochę rozwiązanie partyzanckie :razz:

Chyba najlepszym wyjściem będzie wymiana sterownika na taki z obsługą manetki.
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

http://forum.arbiter.pl/v...t=1721&start=30

http://forum.arbiter.pl/v...t=oszuka%E6+pas
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Po rozpoznaniu tematu wydaje mi się, że dołożenie manetki do tej konstrukcji jest wątpliwe jeżeli chodzi o widoczne korzyści bez zmiany baterii na wyższe napięcie oraz sterownika.

Pozostaje kwestia podniesienia maksymalnej prędkości przy wspomaganiu wystarczy mi jakieś 30-35 km/h. Jak rozpoznać czy w sterowniku jest zworka?
Spotkałem się jeszcze z patentem wożenia gdzieś w torbie dodatkowego pakietu, który łączy się szeregowo w celu podniesienia napięcia i wtedy rowerek szybciej jedzie.
link do filmu: KLIK

Jakby mógł mi ktoś jeszcze łopatologicznie wyjaśnić skąd ten sterownik wie, że jedzie z prędkością 25 km/h i wtedy odcina wspomaganie.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

On raczej nie wie. To jest po prostu maksymalna szybkość silnika, dla danego napięcia i średnicy kół.
Może też być układ zliczający impulsy z cewek samego silnika. Coś jak licznik rowerowy.
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 08 Mar, 2017   

zeeltom napisał/a:
On raczej nie wie. To jest po prostu maksymalna szybkość silnika, dla danego napięcia i średnicy kół.
Może też być układ zliczający impulsy z cewek samego silnika. Coś jak licznik rowerowy.


Czy te impulsy może zaczytywać za pomocą przewodów fazowych, bo innych nie ma w tym silniku, sterowniku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group