ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Termowizja
Autor Wiadomość
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

Technologia idzie do przodu. Moj ojciec ma teraz taka kamere wbudowana w swoj telefon komorkowy. Jeszcze pare lat i kto wie czy nie bedzie to standard
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

Kamery widzą podczerwień i można nimi sprawdzić choćby pilota, czy nadajniki w barierach optycznych.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

Kamery termowizyjne mają różne rozdzielczości. Moim zdaniem dopiero 320x240 umożliwia jakiekolwiek prace z takim narzędziem. Wszelakie wynalazki pokroju 80x60 czy inne są dobre do badania okien i drzwi, ale nie dla elektronika. Zresztą sami zobaczcie jak wygląda obraz z kamerki fabrycznej, a jak po odblokowaniu wysokiej rozdzielczości.

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

Ma 640x480 wiec chyba calkiem ok. Do tego ma ciekawa funkcje ze moze nakladac kolory z drugiego normalnego aparatu na ten sam obraz. Sa jeszcze takie same kamerki ktore mozna podpiac pod kazdego smartfona przez usb za calkiem przyzwoite pieniadze
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

Ma CAT S60? Tam siedzi Flir Lepton, to taka najbardziej budżetowa kamerka termowizyjna 80 x 60 (lub 160 x 120 zaleznie od wersji) interpolowane na 640x480.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

JerzyZ napisał/a:
tas napisał/a:
to oznacza, że istotnym grzejnym elementem są chyba same magnesy.
Czy ktoś potrafi to wytłumaczyć?


Cześć
Może prądy wirowe grzeją magnesy.. Dość mocne pole magnetyczne w ruchu...?

Wiki:
"Wraz ze wzrostem natężenia pola magnetycznego bądź przewodności właściwej przewodnika lub im szybciej zmienia się pole magnetyczne, na którego działanie wystawiony jest przewodnik, tym silniej indukują się prądy wirowe."
Ostatnio zmieniony przez Pon 27 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

Tak to ta, Ale nigdzie nie chwalili sie ze interpolowana z tak malej rozdzielczosci. To by tlumaczylo czemu jest taka tania :D
Jednak zdjecia wygladaja calkiem calkiem. Nawet zwarcie na plytce PCB dzieki niej znalazlem
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Podczas projektowania, budowy i użytkowania akumulatorów LiIon niezwykle istotne jest zapewnienie prawidłowych warunków termicznych podczas ich pracy.

Aby zobrazować zagadnienie wykonałem doświadczenie na przykładowym akumulatorze obciążonym prądem równym zaledwie połowy maksymalnego prądu ciągłego wedle noty, przypadającego na 1 ogniwo:






Ogniwa podczas pracy nabierają temperatury i grzeją się wzajemnie. Powoduje to, że akumulator pracuje w nie jednolitych warunkach termicznych. Ogniwa skrajne mają inną temperaturę niż ogniwa wewnątrz. Nawet prąd na poziomie tak niskim powoduje różnice w gradiencie kilkunastu stopni. Z uwagi na to, że to temperatura powoduje degradacje ogniw (a nie sam prąd, który tą temperaturę powoduje) problem równomiernej temperatury akumulatora jest istotny. Z tego też powodu używa się koszyków, które dzięki przestrzeniom miedzy ogniwami pomagają w wyrównywaniu temperatur. Kolejnym jest nie przekraczanie około połowy maksymalnego prądu ciągłego przewidzianego dla danego typu ogniwa.

Należy też zwrócić uwagę, że obecne na internecie (oraz szczególnie na forum) testy ogniw 18650 i termicznych możłiwości ich rozłądowania dotyczą tylko 1 sztuki, a sam test może być miarodajny dla aplikacji ogniwa w latarce. Niestety, obecność kilkuset ogniw w jednej bryle stawia cały test jednostkowy na głowie ponieważ ogniwo, które w labolatorium podczas rozładowania będzie mieć temperaturę 30st (co można zinterpretować jako sytuację, że ogniwo ma jeszcze odpowiednią rezerwę prądową) to połączone w segment kilkudziesięciu sztuk, w takich samych warunkach obciążenia ogrzeje się do ponad 50 co można zinterpretować jako graniczną temperaturę degradacji tego samego ogniwa.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 05 Kwi, 2017, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

I po to są koszyki.
Takie skrzela by się przydały w boxie do chłodzenia i eliminacji zalania deszczówką.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Ile realnie jest miejsca między ogniwami w koszyku? Jakieś 2-3mm? Może dałoby się tam wcisnąć jakiś płaski rękaw albo wąż i przez to tłoczyć jakiś czynnik chłodzący? To mogłoby, moim zdaniem, zająć raczej mało miejsca i energii a mogłoby dać dobre rezultaty.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

W skrajnych przypadkach niby można, ale wystarczy mieć dobrze zbudowany aku i nie trzeba :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Pomysł że skrzelami jest niezły - wystarczy żeby była opcja szczelnego zamykania przy zlej pogodzie i otwierania przy dobrej.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Coś w tym jest, z jakiegoś powodu Vectory i bombery nie są szczelne.
Właściwie to pierwszy z brzegu deszcz przelewa te ramyna wylot :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Po jakim czasie od zalaczenia tego pradu zostalo wykonane te zdjecie? Tak pi razy drzwi, w sekundach czy w minutach czy moze po pol godzinie?
Bardzo ciekawe wnioski mozna z tego wyciagnac.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3264
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Do tego warto dodać. że miejsce 'podgrzewanego' BMS-a może mieć również negatywny wpływ na jego stabilność, choćby utrzymywanie przez BMS progów napięciowych.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group