ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Termowizja
Autor Wiadomość
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Ale, że o co chodzi z tym zdjęciem?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

qaz33 napisał/a:
Po jakim czasie od zalaczenia tego pradu zostalo wykonane te zdjecie? Tak pi razy drzwi, w sekundach czy w minutach czy moze po pol godzinie?
Bardzo ciekawe wnioski mozna z tego wyciagnac.


Ciężko powiedzieć, 30 min około może.

Do tego aku nie ma obudowy żadnej, nie jest niczym owinięty i leży sobie na warsztacie.
To jest jego temp maksymalna, później już się taki stan utrzymywał aż do wyładowania.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

zeeltom napisał/a:
Ale, że o co chodzi z tym zdjęciem?

O skrzela.

Przeczytaj wątek to się może domyślisz.
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Co do temperatury.
Prawdę mówiąc nie wiem jak jest z ogniwami Li Ion, ale gdzieś czytałem, że Lipo mają optymalną temperaturę pracy 50°C. Powyżej degradacja, poniżej mniejsza wydajność.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Nie.
Robocza temperatura pracy to 20-25st, noty do ogniw tyle podają.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 24
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 156
Skąd: Pabianice
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Lipo maja wyższą wydajność(najniższa rezystancja wewnątrzna) przy właśnie jakis 40-45°C. Ale wątpię żeby to pozytywnie wpływało na ich żywotność
_________________
Jezdze na: E-bike falcon 10kW
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1897
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Noty podają temperatury otoczenia dla testów. Czyli przy jakiej temperaturze określili rated capacity. Temperature pracy ogniwa dają w przedziale i górną granicę nawet do 60stopni.
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

"Charge temperature ranges 0°C ~ 45°C
Discharge Temperature ranges : -10°C ~ 60°C
Store the battery at temperature below 60°C
Cover terminals with proper insulating tape before disposal."

Cytat z noty katalogowej Samsung 35e

http://www.mpoweruk.com/lithium_failures.htm
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3224
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

'Tylko' nie ma informacji ile czasu takie ogniwa jedno przy drugim wytrzymają te 60 stopni.
To w tym jest problem...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017   

Przy 25 też nie ma.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3224
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   

PawLas napisał/a:
Przy 25 też nie ma.

Niemal wszystkie parametry w tym charakterystyki ogniw, pomiary ilości cykli są podawane dla temperatury pokojowej 25 stopni
np.
Charge: CC-CV 0.5C (max) 4.20V, 65mA cut-off at 25°C
Discharge: CC 1C, 2.50V cut-off at 25°C
www.panasonic.com/industrial/batteries.
To parametry jak wielokrotnie wspominamy są DLA JEDNEGO OGNIWA, które jest w metalowej otulinie i chłodzone jest naturalnie lub nawet przy niektórych pomiarach laboratoryjnych schładzane do temperatury ok 25 stopni.
A w pakiecie ze ścisło ułożonymi ogniwami, obudowanymi, długo gorącymi, te parametry w pełni nie obowiązują.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 281
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   

Po coś TEsla buduje akumulatory chłodzone cieczą....
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   

wezmę kamerę na zlot to sobie pooglądacie jak to działa, z testem aku może być ciężko bo to trzeba by go zagrzać dawaniem w palnik, a tam nie ma za bardzo miejsca na takie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 803
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   

Tak się zastanawiam: może jednak zamiast koszyków dla wentylacji/ rozkładu ciepła w jak by nie było zamkniętej zazwyczaj skrzynce lepiej by było zastosować opcję z klejeniem ogniw do siebie co pozwoliło by upchać trochę więcej ogniw w P co z kolej dało by mniejsze prądy na poszczególne ogniwo i w rezultacie mniejsze grzanie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group