ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Termowizja
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   

róznica z brakiem koszyków to jakieś marne mniej niż 10% :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 803
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017   

W sensie grzania ogniw czy miejsca pod kolejne p?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017   

o 10% więcej ogniw wejdzie, wydaje mi się, ze to paradoksalnie pogarsza jakość akumulatora, a nie polepsza, bo raczej warunki termiczne się pogorszą o wiele bardziej niż by wynikało z zysku P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 803
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017   

To może by to sprawdzić doświadczalnie - jakieś pudełko symulujące skrzynkę do którego wkładamy batkę tymczasowo połączoną magnesami neodymowymi ( dla łatwości demontażu i zastosowania dokładnie tych samych ogniw - za pierwszym razem wkładamy je bez koszyków z większą ilością p za drugim razem w koszykach powiedzmy o 2-3p mniej. Przydał by się też jakiś elektroniczny termometr robiący wykresy temperatury co jakiś czas ( to już wersja testu na wypasie) albo strzelenie fotki kamerką termo po równym czasie rozładowania. Oczywiście oba pakiety musiały by być rozładowywane tym samym prądem.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017   

Yin, już sam fakt że masz przerwy miedzy bateriami sprawi że masz jakieś chłodzenie pasywne. Po zastosowaniu jakiegoś wentylatora i otworów wentylacyjnych, masz przy szybszej jeździe dodatkowe chłodzenie.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 545
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017   

Yin napisał/a:
Tak się zastanawiam: może jednak zamiast koszyków dla wentylacji/ rozkładu ciepła w jak by nie było zamkniętej zazwyczaj skrzynce lepiej by było zastosować opcję z klejeniem ogniw do siebie co pozwoliło by upchać trochę więcej ogniw w P co z kolej dało by mniejsze prądy na poszczególne ogniwo i w rezultacie mniejsze grzanie?

Nie tylko dlatego. Klejone ogniwa maja bardziej równomierny rozkład temperatury (te chłodniejsze odbierają ciepło od bardziej nagrzanych), natomiast są mniej odporne na uszkodzenia izolacji.
Koszyki służą tylko do mechanicznego trzymania ogniw, do chłodzenia służyłyby gdyby był jakiś nawiew.
Piszę o normalnych warunkach pracy, a nie o jakiś skrajnych sytuacjach przeciążenia baterii.
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 70 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3229
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017   

Tesla w pierwszych wersjach stosowała opatentowany rodzaj polimeru/pianki, utrzymające ogniwa ale mające dobre przewodnictwo cieplne no i oczywiscie rurki z płynem chłodzącym co któryś segment.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

Ciekawy cytat z dosc powaznej strony

Cytat:
All batteries achieve optimum service life if used at 20°C (68°F) or slightly below. If, for example, a battery operates at 30°C (86°F) instead of a more moderate lower room temperature, the cycle life is reduced by 20 percent. At 40°C (104°F), the loss jumps to a whopping 40 percent, and if charged and discharged at 45°C (113°F), the cycle life is only half of what can be expected if used at 20°C (68°F). (See also BU-808: How to Prolong Lithium-based Batteries.)


To ze producent zapewnia ze i przy 60 stopniach ogniwo bedzie pracowac i nie wybuchnie nie swiadczy ze nie straci szybciej pojemnosci. Chyba montuje dodatkowy czujnik temperatury w akumulatorze

Z innej strony:

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

Właśnie o to chodzi qaz33, widać po tych termogramach, co dałem, że sytuacja, że pół aku ma 30st, a pół ma 50st jest jak najbardziej możliwa.
Ważne, aby nie myśleś, że ogniowa oznaczone jako 8A czy 10A można rozładowywać 8A czy 10A. Nie można.
Niektóre warsztaty budujące akumulatory w standardzie dają wył term 50st w akumulatorze zintegrowane z BMSem
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 803
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

tkoko napisał/a:
Yin, już sam fakt że masz przerwy miedzy bateriami sprawi że masz jakieś chłodzenie pasywne. Po zastosowaniu jakiegoś wentylatora i otworów wentylacyjnych, masz przy szybszej jeździe dodatkowe chłodzenie.

Rozważam sytuację bez żadnych otworów wentylacyjnych. Wiele aku jest osłoniętych termokurczką lub taśmą co dodatkowo uniemożliwia wentylację.
 
 
pastek5 
kierownik
BUDOWA FALCONÓW



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 305
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

Ja osobiście montuję we własnych konstrukcjach 3 wyłączniki termiczne 50*C plus czwarty zintegrowany z BMS
_________________
Budowa rowerów elektrycznych dużej mocy - custom - Falcon - PasterBajk

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 25 Maj, 2017   



Trudna do odnalezienia tradycyjnymi metodami usterka hallotronowego czujnika prądu w sterowniku wektorowym objawiająca się występowaniem nagłej niestabilności tegoż odczytu z fazy żółtej. Objawem były wyraźne problemy sterownika z zachowaniem prawidłowej synchronizacji włączania prądu na uzwojenia co powodowało występowanie szpilek prądu powyżej 150A i awaryjnym odcinaniem zasilania przez BMS.
Wadliwie działający element jest cieplejszy o 12st od prawidłowo działającego.
Zwiększony pobór prądu przez element objawia się też wysoką temperaturą pracy zasilacza sterownika.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   



Zwyczajowo ciężko jest diagnozować spadek pojemności na 1 sekcji wielu ogniw połączonych równolegle. Jeśli jednak spadek wynika z upływności jednego z ogniw - nagrzewa się ono minimalnie bardziej niż reszta podczas ładowania w okolicach 4.1-4.15V. Dzięki temu da się wytypować spośród wielu równoległych ogniw to jedno uszkodzone.

Powyższe zdjęcie przedstawia pakiet 4s5p Lipo. Objaw uszkodzenia to upływność napięcia z sekcji nr 1. Zamiast zwyczajowo wymienić 5p ogniw z całej uszkodzonej sekcji dokonuję pomiaru temperatury podczas naładowania do 4.2V. Uszkodzone jedno ogniwo z sekcji nagrzewa się do temperatury około 4st wyższej niż reszta, co jest mierzalne u pozwala na wymianę tylko uszkodzonego elementu.
Tak samo diagnozuję uszkodzenia akumulatorów LiIon.
Działa tylko jeśli powodem problemów z akumulatorem jest "upływność".
Zmniejszona pojemność (zwięszona rezystancja zestawu) da się diagnozować tylko, jeśli używamy do celów testu prądu ładowania o dość dużej wartości.

Po wytypowaniu felernej celi przystąpiłem do rozklejania obudowy, a tam...


Aż mi się zrobiło ciepło....
Właściciel "lekko" przeszlifował akumulator, bo mu wadził o jakąś śrubkę. :shock:
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 26
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

1mm dalej... :roll: a może i mniej.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

Nie mogłem się powstrzymać :D

https://www.youtube.com/watch?v=CHYe53OcZW8
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group