ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Spadająca moc z baterii żelowych.
Autor Wiadomość
Kaemus 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 65
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

Wygląda na to, że przesiądę się na baterie litowe wcześniej, niż planowałem.
Pierwotnie chciałem na żelach pojeździć ze 2 lata, a potem zmiana.

Szkoda, bo ze wszystkimi uciążliwościami żelowych, pasowały mi, bo są
łatwe w obsłudze i nauce dla kogoś, kto zaczyna przygodę z ebikiem.

KM.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

Kaemus napisał/a:
...Szkoda, bo ze wszystkimi uciążliwościami żelowych, pasowały mi, bo są
łatwe w obsłudze i nauce dla kogoś, kto zaczyna przygodę z ebikiem.


A jakie problemy masz z obsługą li-xxx w telefonie czy laptopie. Jeżeli kupisz gotową baterię z BMS'em i ładowarką, masz praktycznie to samo co z żelami. :lol:
 
 
Kaemus 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 65
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017   

tkoko napisał/a:
Kaemus napisał/a:
...Szkoda, bo ze wszystkimi uciążliwościami żelowych, pasowały mi, bo są
łatwe w obsłudze i nauce dla kogoś, kto zaczyna przygodę z ebikiem.


A jakie problemy masz z obsługą li-xxx w telefonie czy laptopie. Jeżeli kupisz gotową baterię z BMS'em i ładowarką, masz praktycznie to samo co z żelami. :lol:


Zamierzam kupić zestaw taki jak piszesz i mam nadzieję nie mieć z nim większych
problemów. Czasem jednak czytam o ludziach szukających padniętego ogniwa,
ktoś by mi to wtedy musiał wymienić, bo na razie nie chcę w takie techniczne
tematy wchodzić.

KM.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017   

Jak ktos ci zgrzeje pozadnie z nowych ogniw to takie usterki nie bedzie. Padniete ogniwa sa w przypadkach jak ktos uzyje ogniw z demontazu niewiadomego pochodzenia. Nawet jesli jedno ogniwo by ci padlo to zasieg skroci sie o 10-15% a postep zuzycia i tak bylby lepszy niz w zelowych. Poprawnie zrobiony aku litowy przy normalnym uzytkowaniu (jak zele) bedzie dzialac conajmniej 2 lata a ci co chca wydluzyc ten czas do 4 lub wiecej lat to cuduja i bawia sie napieciami odciecia, pradami balansowania, sprawdzaniem, liczeniem, monitorowaniem itd. Nie jest to jednak konieczne
 
 
Kaemus 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 65
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017   

qaz33 napisał/a:
Jak ktos ci zgrzeje pozadnie z nowych ogniw to takie usterki nie bedzie. Padniete ogniwa sa w przypadkach jak ktos uzyje ogniw z demontazu niewiadomego pochodzenia. Nawet jesli jedno ogniwo by ci padlo to zasieg skroci sie o 10-15% a postep zuzycia i tak bylby lepszy niz w zelowych. Poprawnie zrobiony aku litowy przy normalnym uzytkowaniu (jak zele) bedzie dzialac conajmniej 2 lata a ci co chca wydluzyc ten czas do 4 lub wiecej lat to cuduja i bawia sie napieciami odciecia, pradami balansowania, sprawdzaniem, liczeniem, monitorowaniem itd. Nie jest to jednak konieczne


Czy dobrze zakładam, że najprościej i najlepiej (pod względem jakościowym) będzie
zlecić to ludziom z forum, którzy zajmują się zgrzewaniem takich pakietów?

I od razu dopytam, czy jeśli bym chciał dołączyć do tych "cudujących", to czy rozważać
ładowanie do 80% i rozładowanie do max 20%? Pytam, bo to można chyba ogarnąć
bez większego nakładu czasu i zaangażowania.

KM.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017   

Takie ładowanie wymaga specjalistycznych ładowarek i BMSów dlatego nikt tak nie robi poza jakimiś jednostkami lubującymi się w sztuce dla sztuki :P

W prawidłowo zbudowanym akumulatorze (ilość ogniw, dopasowane prądy rozładowania, prawidłowe użytkowanie, konserwacja i przechowywanie) 4 lata użytkowania są wykonalne bez żadnego "cudaczenia" ładując do 100% i rozładowując do 0,
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017   

taką opcję ładowania do pewnej wartości kiedyś mozna było nabyć od razu w ładowarkach i pakietach w sklepie em3ev.
Pozdrawiam...
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
johnder 
początkujący


Wiek: 54
Dołączył: 20 Paź 2017
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 12 Sie, 2018   

Odkopuję temat. Dwa lata i żele odmówiły współpracy, zawsze ładowane równolegle, niestety też regularnie przeciążane ponieważ ważę ponad 100kg. i koniec. Sterownik to 30A. Bohaterami Były Toyama 4 szt, 9ah do głębokich rozładowań. Pozdrawiam
_________________
Kiedyś były rowery z silnikiem spalinowym a teraz elektryczny
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group