ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Manetka manetce nierówna ???
Autor Wiadomość
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 15 Mar, 2017   Manetka manetce nierówna ???

Witam Panowie
by nie robić off topu w temacie poniżej dotyczącym budowy manetki założyłem nowy z uwagi na moje wczorajsze spostrzeżenie
a więc
z uwagi iż moje docelowe wozidło jest nadal w budowie aktualnie popylam bo niemożna tego nazwać jeżdżeniem na mini skuterku pomijając fakt ze wyglądam na nim jak głupi i głupszy, po wczorajsze awarii manetki - rozpada się, założyłem inną i jakie było moje zdziwienie jak okazało sie że skuterek nie cisnie jak dzień wcześniej, zastanawiając się co jest nie tak wlutowałem przycisk wzierny między plus a sygnał manetki i okazało się że manetka odkręcona na full daje jakieś 3/4 mocy i to wszystko, dodanie mocy na maxa jest możliwe jedynie przy zwarciu przełącznika
czy to możliwe że manetki nie wykorzystują max sterownika
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 15 Mar, 2017   

Trudno zrozumieć o czym piszesz bo jaka manetka? ....rozpadła się? jak to możliwe?
Manetka nie daje "pełnej mocy",przyznam, że tego nie rozumiem szczególnie gdy nic o budowie manetki nie podałeś. Poza tym manetka na hallotronie nie podaje pełnego napięcia zasilania (5V) a max.4.2V więc może masz jakąś przerwę na przewodzie do sterownika lub w samym sterowniku, trzeba sprawdzić miejsce wlutowania kabli od manetki.To takie najprostsze sugestie.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 15 Mar, 2017   

Manetka nie powinna podawać 5V, bo większość sterowników traktuje to jako zwarcie i wyłącza silnik.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

wibi napisał/a:
jaka manetka? ....rozpadła się? jak to możliwe?
Manetka nie daje "pełnej mocy",przyznam, że tego nie rozumiem szczególnie gdy nic o budowie manetki...


manetka jak manetka pełna jak motocyklowa
rozpadła się - pękły mocowania w środku trzymające magnes i zaczęła się kręcić w około

po podłączeniu innej skuterek jedzie na 3/4 mocy i prędkości więc dorobiłem przycisk zwierany na plus i sygnał manetki, skuterek odzyskał wigor

dlatego pytam jak to jest czy ktoś spotkał sie ze przy zmianie manetki w ciągle użytkowanym pojeździe faktycznie nie teoretycznie spada jego maksymalne wysterowanie

no bo jeśli manetki dają różne "rodzaje" sygnału to warto by mieć możliwość wypróbowania 2-3 w wozidle by dobrać taką z najlepszym / najpełniejszym sygnałem

zeeltom napisał/a:
Manetka nie powinna podawać 5V, bo większość sterowników traktuje to jako zwarcie i wyłącza silnik.

przyznam że nie zmierzyłem jakie napięcie jest teraz na sterowaniu
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

Przerabiałem to w pierwszym elektryku - pierwsza manetka jaką kupiłem była felerna i dawała 1/3 mocy. Prawdopodobnie z winy uszkodzonego hala. Jest też różnica np między manetkami kciukowymi a pełną manetką z magmy - ta pierwsza daję dosyć płynna regulację prędkości na całym wychyleniu a w pełnej jest tak: 1/4 obrotu -martwe pole i reszta normalnie.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

Przerabiałem różne manetki i wszystkie działały prawidłowo. Albo mam szczęście do zakupów, albo ktoś inny ma pecha :)
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

Yin napisał/a:
Przerabiałem to w pierwszym elektryku - pierwsza manetka jaką kupiłem była felerna i dawała 1/3 mocy.


nooo więc coś jest na rzeczy

muszę sprawdzić jakie ta z przyciskiem daje napięcie

zeeltom napisał/a:
Przerabiałem różne manetki i wszystkie działały prawidłowo. Albo mam szczęście do zakupów, albo ktoś inny ma pecha


a może porostu jeździłeś pojazdem" ciągle z tą sama manetka bez jej zmiany i przez to nie odczułeś różnicy
no albo ja miałem pecha

pytanie jakie powinno być napięcie na maksymalnie odkręconej manetce

Cytat:
max.4.2V


4,2?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

Na pewno nie 5V, bo większość kontrolerów potraktuje to jako zwarcie z 5V zasilania i wyłączy silnik. To takie dodatkowe zabezpieczenie przed ciągłą pracą silnika w przypadku takiej awarii, np przy upadku i przecięciu - zwarciu przewodów. Takie przypadki miałem już okazję przerabiać. Jeżdżę na różnych manetkach, bo się czasami uszkadzają przy upadku, czy przy podnoszeniu roweru za manetkę.
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Pią 16 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 22 Mar, 2017   

Mam problem z nieczułą manetką. Podłączę się tu żeby nie mnożyć tematów.

Mam kciukową od kolegi krystian91, sterownik też on niego.

W sali ruchu całej manetki moc przy jeździe (50%-100% mocy) reguluje się na bardzo wąskim ruchu manetki 1-2mm. Jak łatwo się domyślić jeżdże praktycznie bez lub na maksymalnej mocy.

Jak to ugryźć? Czy manetka to po prostu potencjometr? Jeśli tak to jestem gotów wstawić zwykły potencjometr np suwakowy i mam manetkę i tempomat w jednym.

A jak nie - to jak to usprawnić?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Śro 22 Mar, 2017   

leszcz napisał/a:
Mam problem z nieczułą manetką. Podłączę się tu żeby nie mnożyć tematów.

Mam kciukową od kolegi krystian91, sterownik też on niego.

W sali ruchu całej manetki moc przy jeździe (50%-100% mocy) reguluje się na bardzo wąskim ruchu manetki 1-2mm. Jak łatwo się domyślić jeżdże praktycznie bez lub na maksymalnej mocy.

Jak to ugryźć? Czy manetka to po prostu potencjometr? Jeśli tak to jestem gotów wstawić zwykły potencjometr np suwakowy i mam manetkę i tempomat w jednym.

A jak nie - to jak to usprawnić?


A zmierz napięcie na pinie w tym zakresie ruchu manetki.
Manetki są i z potencjometrem i czujnikiem Halla...
 
 
krystian91 
kierownik


Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 301
Skąd: pkl
Wysłany: Śro 22 Mar, 2017   

leszcz napisał/a:
Mam problem z nieczułą manetką. Podłączę się tu żeby nie mnożyć tematów.

Mam kciukową od kolegi krystian91, sterownik też on niego.

W sali ruchu całej manetki moc przy jeździe (50%-100% mocy) reguluje się na bardzo wąskim ruchu manetki 1-2mm. Jak łatwo się domyślić jeżdże praktycznie bez lub na maksymalnej mocy.

Jak to ugryźć? Czy manetka to po prostu potencjometr? Jeśli tak to jestem gotów wstawić zwykły potencjometr np suwakowy i mam manetkę i tempomat w jednym.

A jak nie - to jak to usprawnić?

W razie wątpliwości - daj znać. Rozwiążemy problem. Pozdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group