ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciekawy bardzo lekki FULL ;)
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1292
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 18 Cze, 2017   Ciekawy bardzo lekki FULL ;)

Witajcie. Po długiej przerwie w konstruowaniu pojazdów powracam do złozenia kolejnej chyba docelowo finalnej konstrukcji.

W moich rowerach były już bionxy, nine continenty, baterie w ramach, baterie na bagażniku, trajki z amortyzacją, sztywne, delty...

Stwierdziłem jedną rzecz - po co mi ciężki rower, który niewygodnie wkłada się do samochodu, nie można wnieść po schodach, przenieść przez tory kolejowe, silnik > 1,5KW powoduje spadek formy, bo nie chce się pedałować... i po wielu eksperymentach wreszcie chyba robię finalną konstrukcję:

- Rama: uniwega alpina sl-9 całego bajka kupiłem za 2,5 tys zł, w stanie BDB, bez wkładu. Nie wiem, czy to dużo, czy mało, był impuls fajny full, 2 wentylki w rpzednim amorze, gazowy tył, dość duży skok ramy osprzęt deore XT, wysokiej klasy osprzęt, superlekki i sprawny, no i ... KUPIŁEM :D Z dodatkowym jeszcze damperem na tył, gdyby ten szlak trafił, żeby był czas na regenerację.

- Elektryka planuję 36V na ogniwach SANYO NCR18650GA mam nadzieję, że 10S10P wejdzie mi w tą ramę. DLaczego 36V? Ano z 2 powodów:
1. Ładowanie ichareger 4010DUO trwa 2 godziny do pełna!
2. tani BMS 36V 30A
3. Duża różnorodność silników: przekładniówki na 24V, bionxy nowesze modele kasetowe, wszystkie te silniki wspomagają do ok 42km/h, prędkość ma budzić respekt i chęć wspomagania pedałami, bo na samej manetce mam inne sprzęty żeby pojeździć. Cała frajda moim zdaniem jest do 35km/h potem tak szybko znika obraz, że wiele rzeczy, które można dostrzec przy wolnej jeździe znikają...
Zastosowanie silnika:
bionx wg. mojego bloga generacji 4, do tego projektu super, szeroki wirnik, mało miedzi i wysoka prędkość, lub przekładniówka pod tarczę na tył, albo pójdzie green mover kasetowy. Jeszcze nie wiem, bo po dostawie mam zawalony garaż po sufit silnikami :)
4. Ogniwa: pójdą albo SANYO NCR18650BL, jeżeli znajdę fabrycznie nowe w cenie do 12zł/szt, albo kupię NCR18650GA, mam je w cenie 16zł/brutto, zbuduję na nowych ogniwach, bo chce mieć 10 lat spokoju, na ogniwkach GA jest to możliwe.

Bionx waży 4,4kg i nie jest to generacja szeleszcząca. 49km/h jest na liczniku, do 40 jeździ na manetce przy 36V. Cały czas jeszcze myślę, bo brak przekładni=niezawodność. Niewielka moc = niewielkie opory toczenia po skończeniu się prądu. Pewnie przygotuje instalację z myślą, jak sie przekładniówka skończy, wrzucę bionxa.

Plany do oryginału:
- zmiana opon i ogólnie kół, bo za dobrą kasę sprzedam te co są w komplecie przód i tył, silnik pójdzie na wolnobieg + wolnobieg sunrace 11-32z. odstały mi się 3 sztuki i kiszę, jak mi przyjdą pomysły na budowę kolejnego ebajka, w każdym razie na przód poleci piasta nowatec na 4 maszynówkach, obkłuta w obręcz 28mm szeroką, do tego kapeć schwalbe smart sam. Jeździłem na dużej liczbie kapci, aczkolwiek smartsam 26x2,25" najlepiej wgryza się na boczne krawężniki i naprawdę cieżko zaliczyć glebę, co na innych kapciach mi sie zdarzyło na ebajku...
Z tyłu najbardziej chwalę sobie coś kostkowego np schwalbe black jack, chociaż nie wykluczam też innej opony...

Klamek z czujnikiem nie będzie, bo jest hydraulika a przy 600W mocy, to zawracanie gitary...

no i zamontuje... PAS + na pewno sterownik 6 mosfet z funkcją tempomatu, bo mam taki do przekładniówki.

Na razie fota bazy:





i ewentualnie silnik, pójdzie na piaskowanie, rzucimy jakiś czarny lakier pistoletem, jak koledze zostanie z malowania któregoś auta.



20170114_215747.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 673 raz(y) 83,69 KB

20170618_162654_HDR.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 487 raz(y) 3,42 MB

20170618_162407_HDR.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 391 raz(y) 3,69 MB

_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 18 Cze, 2017   

Fajny projekt. Buduje podobny (patrz stopka). Właściwie już zbudowałem. Tylko boczki do skrzynki do wycięcia zostały. Jaką średnicę ma ten bionx ze zdjęcia ? Na kasete jest ?
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1292
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 18 Cze, 2017   

Po chwili przemyślenia, jednak zostaje na 12S i na pewno pójdzie bionx do tego 4 generacji, będzie masa przekładniówki, bo całe koło waży ok 4,5kg przekładniówka 3,5-3,8, a jest ten komfort, że nie ma się co zepsuć :D i te 40km/h osiągnie bez łaski, czyli prędkość już fajna...

Fajny projekt tej carrery. Ja myślałem o banshee ale trzeba mocno szukać, żeby coś wyrwać dobrego...

Co do bionxów nie honoruje kaset. Mam wolnobiegi 9rz o rozstawie kasety nakręcane na silnik 9rz. Prostsze, bo nie potrzeba klucza dynamometrycznego jeden mam wolnobieg 11-32 dla siebie. Tryby w sunrace są całkiem dobre...

Wolnobieg to jedno bzyknięcie pneumatem i mam na wierzchu, dokręci się samo podczas jazdy.

Pakiet prawdopodobnie wejdzie 12S8P = 96 ogniw. Jeżeli nie wejdzie, zrobię pakiet 12S7P 22Ah na 43V będzie idealnie... a 22A/7 ogniw = 3A na ogniwo, więc będą sobie odpoczywać, przy prądzie maksymalnym poniżej 1C i prąd ciągły ok 0,6C.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1292
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 18 Cze, 2017   

Średnicę bionxy mają chyba 220, ale musiałbym pomierzyć. Mam 4 generację w matixie (poziomce amortyzowanej) i się sprawdza. Zasięg przy 36V 20Ah jest ok 60km na jednym ładowaniu bez pedałowania.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1292
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 22 Lip, 2017   

Miałem na półce continenta, kupiec się rozmyślił, to od razu go wrzuciłem w ramę, kurcze rama jest tak genialna, że 9C wlazł bez żadnych regulacji. Wywaliłem tylne koło, przełożyłęm silnik, wyregulowałem zacisk, wsadziłem wolnobieg 9rz sunrace 11-32Z ostatni z mojej kolekcji, żeby przy 40km/h dało się komfortowo pedałować i wyciąłem tekturkę pod akumulator. Jutro jadę po sklejkę i już będę formował obudowę, jeden dzień i obudowa będzie.

Zastanawiam się tylko nad ogniwami, bo mam 3 rodzaje:
LG DBMJ11865 3500mAh 10A
sanyo NCR18650GA 3500mAh 10A

Albo z tych co mam na półce to 150szt. NCR18650BL 3350mAh nowe, zastanawiam się, czy te 26,5Ah z BL lub 28Ah s sanyo GA będzie aż tak stanowić, ze warto zakupić 150 ogniw, bo te co leżą chętnie bym wykorzystał :)

Sterownik pójdzie sinusoidalny 25A na 48V - będzie cicho na starcie i płynnie, ja ważę 65kg, przytyć nie zamierzam, a rower ma służyć nie jako motocykl, lecz jako maszyna na dłuższe wycieczki i zadbać o moją formę, bo przy 9C na 45A się trochę rozleniwiłem :D Jak prędkość 35km/h będzie niezadowalająca, to będzie trzeba go wspomóc, wtedy będzie ciągnął do 45-50km/h. Napięcie albo 13 albo 14S, musi być dużo P żeby ogniwa dały radę, więc raczje 13S. Liczyłem tak, aby z ogniw płynął prąd 3A/szt czyli 0.9C, wtedy oddadzą dużą liczbę cykli. Wstępnie co powinienem wsadzić w ramę to 48V 27Ah.
Full waży 11kg, silnik ok 7,5 zapleciony...

Uważam, że takie dobranie silnika przy sterowniku spowoduje, że silnik będzie miał wysoką sprawność i bardzo niską temperaturę. Zmniejszajac przepustowość sterownika, mosfety będą się mniej grzały i reasumując straty zamaist iść w ciepło pójdą w napęd wydłużając zasięg roweru :)
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Sob 22 Lip, 2017   

Czy/jaką planujesz BOO (blokadę obrotu osi)?
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1292
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 23 Lip, 2017   

Jeszcze nie wiem. Myślę, że przy tym amperażu, który planuję, po jednej stronie w zupełności wystarczy. Stare continenty na wolnobieg mają porządne ośki m14, gdyż aksetowce mają 12 i jest konieczność zakładania torquelock.

Prace się powoli posuwają. Skrzynka jest gotowa ;)

Oczywiście jeszcze trzeba obkleić carbonem :)

Ja wiem, co sklejka zniesie, bo miałem to coś w BMXie. Skakałem nim, pogiąłem ośkę w silniku, rama sie pokrzywiła a sklejka była na miejscu w idealnym stanie, no prawie, bo się carbon popruł od upadków...

Tak aktualnie wygląda ebajk:





Zdjęcie0047.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 360 raz(y) 375,29 KB

Zdjęcie0046.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 328 raz(y) 298,15 KB

_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
kriston 
początkujący


Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 22
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Ta sklejka jest drążona z grubego pliku sklejek,czy klejone są tylko boki? Jakiej grubości sklejkę używasz?
Śledzę twój temat ponieważ mój Steppenwolf jest niemal identyczny https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6934
Tylko ja zrobiłem skrzynkę z żywicy.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Kurka glebor, chyba wykręcisz jakiś rekord szybkości w zrobieniu tego bajka...
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 101
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

glebor napisał/a:
Z tyłu najbardziej chwalę sobie coś kostkowego np schwalbe black jack, chociaż nie wykluczam też innej opony...

A wiesz, że robi się odwrotnie? :razz: Na przód (koło które skręca, hamuje a jest cały czas odciążane) powinno się zakładać wysoką, luźno upakowana kostke a na tył gęsto upakowaną delikatną dla lepszej trakcji i niższych oporów :razz: Nie zeby to było bardzo ważne ale jak ktoś śmiga po lesie to tak jest chyba najlepiej :grin:
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Mobil napisał/a:
A wiesz, że robi się odwrotnie? :razz: Na przód (koło które skręca, hamuje a jest cały czas odciążane) powinno się zakładać wysoką, luźno upakowana kostke a na tył gęsto upakowaną delikatną dla lepszej trakcji i niższych oporów :razz: Nie zeby to było bardzo ważne ale jak ktoś śmiga po lesie to tak jest chyba najlepiej :grin:


SENS to ma!
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1292
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Jak macie baterie w ramach, to jest pewnie co innego :)

Ja poprzednio miałem rower ze skrzynką i praktycznie przód dociążał się tylko przy hamowaniu (aczkolwiek po przyzwyczajeniu do skrzynki jeździ mi się nim super). Dzisiaj mierzyłem baterie właśnie w kostce BMSa równiutkie 0,01V :D

Wracając do opon, ja miałem z tyłu kostkę porządną bo tył się zakopywał w piachu i nie dało się jechać. Odciążony przód ledwo co dotykał piasek, więc przód jedynie ślizgał się podczas hamowania...

Nie eksperymentowałem zbyt wiele z oponami, bo bateria 1,5KWH dawała zadowalający zasięg niezależnie od oporu toczenia... Cały czas te 100km robię z przelotową ok 45km/h na jednym ładowaniu.

Do nowego projektu na tył poszło coś "slikowatego" a z przodu zostaje schwalbe smart sam. Ja bardzo lubię te opony. Profil kostki bocznej, która jest na rantach powoduje, że przy ukośnym podjeździe na krawężnik opona zaczepia się i "wspina".

Zakładając oponę schwalbe black jack podjeżdżając pod krawężnik z tym samym kontem skończyło się to przewrotką, już nie mówiąc o slikach z przodu. Ja właśnie lubie kostkę za to, że się fajnie czepia różnych przeszkód i nierówności, pozostając stabilną, a slik się ssuwa z korzeni, nierówności itp.. Na asfalcie może i szybciej się zużywa, może hałasuje. Jak dla mnie to na asfalcie jeździ każda opona jaka by nie była. Problem zaczyna się gdy robi się ślisko, nierówno i mamy sliki... Aczkolwiek na slikach po szutrze można sobie polatać w pół poślizgu, wszstko było fajnie do puki na slikach nie wjechałem w drogę wysypaną kamieniami...

Co do zakrętów w poprzednich konstrukcjach miałem skrzynkę więc sztywność ramy pozostawiała sporo do życzenia, także zakręty brałem łagodnie, a prędkość przelotową nadrabiałem na prostej (50+ km/h). uważam, że taka prędkość jest ok.

Wydaje mi się także, że kostka lepiej trzyma się przy hamowaniu na lekko skręconym kole.m Hamulce mam shimano BRm675 i mimo najwyższej klasy szału nie ma, opona się blokuje jak musi, ale dupsko się nie podniesie, za co również chwalę sobie tą konstrukcję ze skrzynką, bo z baterią w trójkącie łatwo fiknąć orła przez kierownice.

Nie wiem, może po prostu się przyzwyczaiłem do tych skrzynek, bo to już 3 rower. wszyscy mnie namawiają żeby zrobić baterie w ramie, ale już wiczę 104 ogniwa, zamiast 130... Tak naprawdę to do rekreacyjnej jazdy miejskiej bo te 35-40 jest przyjemnie jak dla mnie konstrukcja opony jak i mocowanie skrzynki nie odgrywa dużej roli. Co innego, kiedy pojedziemy w góry, nad morze pojeździć po piachu, wtedy już środek cieżkości, wyważenie, opony, moc itp gra duże znaczenie w rowerze.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017   

Ja powiem szczerze, że odkąd zaintersowałem się e_ bikami , najwięcej nauczyłem się o samych rowerach.
Kiedyś zwykły pólkowy Giant za 2000 spokojnie mi wystarczał na cztery wycieczki w roku po lesie. Obecnie rower zaczyna się wlasnie od opon, amortyzatorów, hamulca, siodełka gripóów (oprócz geometri ramy oczywiście) . Nie ma już roweru uniwersalnego , dobrego do wszystkiego.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1292
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Niestety, ale rama tego ebajka jest za mała. Wejdą 102 akumulatory - to nie dla mnie :D

Przełożę osprzęt, bo zakochałem się w możliwości zmiany biegów klamką hamulcową, z 2 zrobię jeden, a ten muszę sprzedać. Wobec tego naszukałem się nieco i zastanawiam się, który z tych wybranych rowerów będzie miał najwięcej miejsca na aku, będzie miał porządną amortyzację i w miarę niedrogi serwis?

1.

Rozwalony damper - do ogarnięcia we włąsnym zakresie. Cena 1500zł, rozmiar ramy 20,5"

2.
http://allegro.pl/rower-f...6908468961.html

3.
http://allegro.pl/arrow-p...6902652710.html

4.
http://allegro.pl/rower-g...6909224703.html

5.
http://allegro.pl/price-x...6.html#imglayer

Nie wiem, czy coś się z tego nadaje???

Jeszcze znalazłem taki rowerek:
https://www.olx.pl/oferta...html#ed27ecec47

Rama 19" niby są 21, ale nigdzie nie mogę znaleźć...
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

W pierwszym scottcie damper jest chyba rozciągany, więc jeśli padł to raczej naprawa to będzie droga impreza. Drugi Giant pachnie oldschoolem ale wygląda wporzo, jak na moje. Trójka ma pęknięcie na części zawieszenia, ja bym odrzucił na początku. Czwórka ma wgniotkę (chyba, tak to na zdjęciu wygląda) obok dampera, po lewej stronie ramy. W treści ogłoszenia ma wpisane, ze to Merida TFS900, podejrzane. Piątka chyba wygląda najsolidniej, fajna korba i napęd, średnie hamulce, powinny styknąć. O rowerze z olx'a nic nie wiadomo, raczej trzeba odpuścić albo dopytać sprzedawcę.
Ogólnie to w żadnym z tych rowerów nie ma informacji, z którego roku pochodzi. Lipa trochę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group