 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ecobike speed mtb nowy model marzec 2017 r. |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3447 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 30 Kwi, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | TEST: ECOBIKE SPEED M - SZYBKI E-BIKE
http://portal.bikeworld.p...m_szybki_e_bike
Niby można odblokować z poziomu panelu sterowania potworną moc silnika 500W i prędkość do 45 km/h. Zatem jeśli producentowi seryjnych e-bików można to czemu nasze e-składaki nie mogą śmigać więcej niż 25 Km/h ? |
Ograniczenie 25 km dotyczy dróg publicznych a poza nimi nie ma formalnego ograniczenia. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Kwi, 2017
|
|
|
Poza nimi, to może być tak, że szybciej i tak się nie da jechać |
|
|
|
 |
Tom.O
początkujący

Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Maj 2016 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 03 Lip, 2017 Re: Ecobike speed mtb nowy model marzec 2017 r.
|
|
|
marcinjar93 napisał/a: | Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć w kwestii nowego roweru ze stajni Ecobike, modelu speed mtb 29 link do roweru Chodzi mi głównie o stosunek jakości do ceny, a także awaryjności podzespołów. Obecnie jest promocja i można ten rower kupić za 7100 zł, jednak zanim podejmę decyzję o zakupie wolę się upewnić czy warto. Sam jestem laikiem w tym temacie dlatego pytam się fachowców. Nie potrafię sam sobie skonstruować e-bike w związku z tym w grę wchodzi tylko gotowa konstrukcja. |
Mam model Ecobike S-Cross M z zeszłego roku - zgodnie ze stroną ten model może jechac 34km/h bez pedałowania. W praktyce na pełnej baterii można spokojnie trzymać predkość 42km/h przy pedałowaniu tak jak jadąc normalnie ok 20km/h. W trybie power moc silnika jest większa niżmocne naciskanie na pedały. Przy starcie zostawiasz 99% rowerzystów z tyłu. Prędkości powyżej 35 na nie do końca równej drodze na tym amortyzatorze suntour są niebezpieczne. Dodatkowo ma fatalną sztywność - rower pływa na zakrętach. Zmieniłem ostatnio na Rock-shox Paragon i różnica jest porażająca. Drogi stały się zdecydowanie bardziej równe, przy hamowaniu i zakrętach rower prowadzi się lepiej. Teraz można jeździć 40km/h bezpieczniej. Do tego wymieniłem mostek na nieregulowany i sztyce na Suntour NCX.
To co mi jeszcze przeszkadza to fatalny sterownik - PAS wykrywa tylko czy kręcisz pedałami, nie jest wstanie regulować prędkości w zależności od szybkości kręcenia, nie dawkuje mocy i oczywiście nie ma sensora siły nacisku na pedały. Ustawienie PAS na liczniku sprawia, że rower napędza do określonych predkości np PAS1 = 12km/h; PAS5 =25-27km/h. Tu się zastanawiam czy wpięcie Cycle Analyst v3 pozwoliłoby rozwiązać te niedogodności sterownika...
Poza tym wszystko działa jak należy i rower świetnie sprawdza się w dojazdach do pracy, przewożeniu dziecka w foteliku, bagaży na wakacjach itd. |
|
|
|
 |
tomek701
prezes

Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Sob 08 Lip, 2017
|
|
|
Kiedyś zrobiłem ala- PAS według swojego pomysłu który działał lepiej niz PAS w tanich sterownikach polegało to na tym że na ramie zamontowany był mały silniczek DC jak pamiętam od ksero ,z tego silniczka kabelki szły do manetki przy korbie było kółko z którego gumowy pasek oring szedł na silniczek od ksero. Kiedy kręciło się korbą silniczek wytwarzał prąd i załączał napęd szybciej się kręciło to większe wspomaganie było niestety nie mam fotek. Koledzy mówili że trzeba by dać zabezpieczenie żeby silniczek nie wytworzył więcej jak 5 volt. Kółko było ze sklejki i się rozleciało ale teraz jak będę miał czas to wrócę do tematu rozwiązanie to o tyle dobre bo można mieć PAS w sterownikach bez PAS i w silnikach DC działało to bez zarzutu trzeba tylko dobrać odpowiednia średnicę kółka do silniczka. Ps na forum opisałem swój wynalazek i zostałem zrugany od pożytecznych idiotów |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
 |
Tom.O
początkujący

Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Maj 2016 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 08 Lip, 2017
|
|
|
Tomek, pomysł bardzo ciekawy. Pewnie sprawdza się świetnie w rowerach bez przerzutek.
Jak pojezdziłem trochę rowerami z napędem centralnym gdzie siła wspomagania zależy od siły nacisku na pedały to chciałbym u siebie to samo w turystyku. Jedyne co mnie ogranicza to nie znam jeszcze modelu sterownika który można zintegrować w ramie, mechanizm korbowy oraz podłączenie tego wszystkiego do kupy. No i fajnie jakby dało się zmieścić w cenie do 1500zl bo po ostatnich inwestycjach w ten rower + to co jest planowanie to jestem niebezpiecznie blisko kwoty 5 cyfrowej... a to sprawia ze nie bede juz tak spokojnie zostawial tego roweru pod praca. (a oryginalnie byl kupiony wlasnie do tego celu) |
|
|
|
 |
bioteq
początkujący

Dołączył: 26 Kwi 2018 Posty: 1 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2018 Re: Ecobike speed mtb nowy model marzec 2017 r.
|
|
|
Tom.O napisał/a: |
Mam model Ecobike S-Cross M z zeszłego roku....
Dodatkowo ma fatalną sztywność - rower pływa na zakrętach. Zmieniłem ostatnio na Rock-shox Paragon i różnica jest porażająca. Drogi stały się zdecydowanie bardziej równe, przy hamowaniu i zakrętach rower prowadzi się lepiej. |
Hej,
Mam wlasnie zamiar zrobic dokladnie to samo, moj Suntour nie daje juz rady i chcialbym wstawic do mojego Eco RockShoxa Paragon.
Czy mozesz mi powiedziec jaka rura sterowa jest w tej ramie?
Czy to jest zwykła 1 1/8 na calej dlugosci czy raczej stozkowa 1 1/8 do 1,5?
Z zewnatrz to wyglada na stozkową ale pewny nie jestem.
Pozdro |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|