ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Do odratowania?
Autor Wiadomość
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   Do odratowania?

"Przegrzał" się i będę go diagnozował (póki co dwa kondensatory sklejone z przewodami zasilania i wybrzuszone) tylko spojrzałem na ścieżki i nie wiem czy to przypadkiem nie jest już do kosza? Co powiecie?

 
 
seba55a 
początkujący


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 44
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Od strony ścieżek nie wygląda najgorzej :wink: tylko przy tych 2 czarnych "kropeczkach" ścieżka odeszła od laminatu.
Masz jakieś zdjęcie od strony elementów?
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Mam ale nie wyszły dobrze więc nie wklejałem ale może coś wypatrzysz. Do 2 największych kondensatorów przewody były przyklejone więc coś się mogło zewrzeć. W puszcze śmierdziało elektroniczną spalenizną.

https://goo.gl/photos/EmSnfDAL382JYHjP7
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

najpewniej spalony jest tranzystor pierwszy od lewej albo trzeci.
Nie podoba mi sie ta kropla cyny przy (chyba stabilizatorze napięcia) pierwszy z prawej.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Kilka lepszych fotek https://goo.gl/photos/DAn9K3nm2uuRBvKs5
Może ktoś jeszcze coś wypatrzy.
 
 
Killerski
[Usunięty]

Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Wedle mojego oka po wymianie obu elektrolitów sterownik ruszy, niestety gołym okiem nic innego uszkodzonego nie widać :( Powodzenia
 
 
seba55a 
początkujący


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 44
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Kondensatory do wymiany, diody zenerki spalone, rezystory smd spalone, więc i pewnie któryś z tranzystorów bipolarnych poleciał. Połowa przewodów do wymiany/skrócenia. Wymienisz pół sterownika a dalej coś może nie działać tak jak powinno. Sterownik ruszy, ale nie będzie to już fabryka. Jeśli nie czujesz się na siłach to olej temat. Korzystniej wyjdzie kupić nowy.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

seba55a: dzięki, do takiej opcji właśnie się skłaniałem :( szkoda czasu

Jeśli kogoś interesuje ten sterownik to proszę o PW z ofertą.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Kur zapiał...



Kupiłem ten sam sterownik 350W 36/48V i znowu poszedł z dymem. Tym razem na pierwszych 10 minutach trasy. Sterownik zamontowany na zewnątrz, nie ma mowy o przegrzaniu. Był to ostry podjazd - niska prędkość.

1. Czy ktoś mi może powiedzieć dlaczego tak się dzieje?
2. Czy ten jest do odratowania?

Fotki: https://goo.gl/photos/48PRJBq5CW6WFMtb7

Tak czy siak chcę spróbować jakiś inny sterownik do mojego TranzX (250W 24V) i pakietu 10s10p.

3. Powiedzcie, czy dobrze kombinuję, że ten będzie odpowiedni: Magma 24V 500W i ruszy na 42V?
 
 
Mav 
początkujący


Wiek: 46
Dołączył: 04 Sty 2017
Posty: 33
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Co to za sterownik(gdzie go kupowałeś?). Pytam czy to nie jest jakiś felerny model jakiego by trzeba unikać?
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Ponieważ to drugi sterownik który "pada" na tym samym silniku może więc przyczyna tego nie sterownik a silnik? Na zdjęciu widać, że poszedł duży (nadmiernie duży) prąd i spalił ścieżki.Pytanie dlaczego? a przyczyn może być kilka np.zatarty silnik? uszkodzony tranzystor (zwarty) jednej fazy w ostateczności "wyschnięte" i bez pojemności kondensatory.Po prostu należy szukać przyczyny bo jak nie zostanie zdjagnozowana to i następny sterownik też może paść.
A co do uszkodzonego tego pierwszego sterownika to byłbym zainteresowany i jakby coś to proszę PW
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

@Mav: od krystian91.

@wibi: spójrz na wątek o silniku. Odnośnie fazy - kable sprawdzone. Wyschnięte kondensatory w nowym sterowniku? Jak to sprawdzić?
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Mozliwe ze silnik ma uszkodzone jakies uzwojenie. Niestety klasycznym multimetrem tego nie zmierzysz bo one mierza tysiace ohmow. Tu natomiast trzeba zmierzyc mili ohmy. Mozliwe ze na oko to bedzie widac gdybys go otworzyl.
W ostatecznosci mozesz to zmierzyc bez otwierania u jakiegos elektronika metoda posrednia tj. zasilaczem laboratoryjnym.
Potrzebny jest mocny zasilacz np 50A. Ustawiasz go na max prad i speawdzasz czy ograniczenie pradowe zalacza sie na wszystkich trzech fazach przy podobnym napieciu.
 
 
Mav 
początkujący


Wiek: 46
Dołączył: 04 Sty 2017
Posty: 33
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Mam taki sam sterownik (spytałem bo wydał mi się znajomy), też od krystian91 ale zestawu jeszcze nie uruchomiłem.
Mam nadzieję że to nie wada fabryczna bo dowiem się dopiero za parę tygodni jak wszystko zmontuję.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Takie próby uruchomieniowe róbcie na początku na zasilaczu z ograniczeniem prądowym a nie silnym akumulatorze bez de facto ograniczenia prądu. Pewnie nie miałeś włozonego szeregowo bezpiecznika np 25 A. No i próby robimy bez obciązenia ale na max obrotów. Wtedy 'laboratoryjnie' znajdziesz przyczynę.
Drugi taki sam przypadek, wskazuje na silnik lub na kable. Byc może w czasie obracania się silnika prawdopodobnie dochodzi do zwarcia itd.
Moim zdaniem czeka Cię b. staranne obejrzenie okablowania od sterownika do silnika i niestety otworzenie silnika. Nie warto ryzykować trzeciego sterownika i czekać czy pójdzie dym..
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group