ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
EV z mikro silnikiem spalinowym.
Autor Wiadomość
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pią 08 Sty, 2010   

cenni gazow tech
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Sob 09 Sty, 2010   

o jest wodór :) i taniutki tak myslalem .

--A tu potwierdzenie ze wcale tak idiotyczne nie kombinujem :) made in Norwegia i to chyba można kupić niektóre parametry mocno zblizone 8 MPA helu ,generator zamkniety w środku na głucho .... tyle że nieco wiekszy 2X 1,5KW o ile dobrze rozumiem:
http://www.stirlingengine...f/misc/sig.html
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Sob 09 Sty, 2010   

kiedyś czytałem, że tego typu silniki pracują w stacjach przekaźnikowychi pogodowych oddalonych od cywilizacji. Pracują bez obsługi przez miesiące np za kołem polarnym.
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Sob 09 Sty, 2010   

Oj -popatrzyłem, to masę sie tego jednak robi do różnych zastosowań. Hicior i cudeńko to ten do łodzi podwodnej. Ni mniej , ni więcej tylko daje takie możliwości , jakie mają atomowe łodzie :) (miesiące bez wychodzenia nad wodę ) za drobną kasę w porównaniu.
-Ten umieściłem bo koncepcyjnie i parametrami zbliżony do mojego zamysłu , to mozna cos sciągnąć, tyle ze za wielki i za skomplikowany :)

-Zastanawiam sie , z czego by 'ukraść' cylinder i tłok? :
- tuleja z tłokiem z większego silnika modelarskiego??
-Kompresorek do pompowania kół ??
-jakaś rurka Al gładka w środku, szlifowana????
-pompa hamulcowa
cylinderek od tarczowych ....to by pasowało, ale nieco krótkie
-Albo membrana zamiast tłoka, czemu nie? Sam tłok/(membrana) bedzie pracował jednak po 'zimnej' stronie więc około 100 C to zwiększa ilość materiałów możliwych do zastosowania.
?
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Sob 09 Sty, 2010   

czemu tak komplkować, można wytoczyc i szlifować
Poza tym cylinder musi być z miedzi złota lub mosiądzu.
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Sty, 2010   

rarek napisał/a:
czemu tak komplkować, można wytoczyc i szlifować

Bo sie nima tokarki, szlifierki, ani nadmiaru kasy. I drugi powód ważniejszy. EV , stirlingi są tak horrendalnie drogie , bo robione ręcznie. Jesli by sie dało zastosowac jakięć cześci robione seryjnie do czego innego, koszty spadną.
rarek napisał/a:
cylinder musi być z miedzi złota lub mosiądzu.

Bo, ponieważ? ??? :)
wodór? Jak ma być ze złota, to juz wole hel :)

Hm ... a w ogóle jak mi odejmie rozum :) , i toto zrobie to pierwszy bedzie model 1/1 wykonany z byle czego , byle jak :) na powietrze i mniejsze cisnienie, byle wytrzymał kilka prób. nie wierze tym wyliczeniom jak psu. :)
Właściwie nawet wierze :) tylko one nie biorą pod uwage jednego drobiazgu . Szybkości przekazywania ciepła do środka.

spalinowe mają ciepło w środku zaraz , do parowego wpada rurą , a tu musi przeniknąć przez sciankę....... coś rozżarzone na czerwono wielkosci pocztówki wyemituje może z 1KW , no i to ciepełko musi wyjść z silnika i tu jest jeszcze gorzej ...
:)
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010   

włąśnie ze względu na szybkość oddawania ciepła te materiały. W próbach tak wyszło, że przy cylindrze stalowym silnik nie ruszał
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Sty, 2010   

Przerwę wam na chwilę pogawędkę o Stirlingu, bo nakręciłem się diabelsko prostym eksperymentem z ogniwem Peltiera. To też zasługa wątku, bo był wcześniej wywołany do tablicy :grin: .
Przypomniałem sobie, że swego czasu kupiłem lodówkę samochodową na ogniwie Peltiera o mocy 48W. Ogrzałem stronę chłodzącą suszarką do włosów, choć sądząc po polaryzacji wyprodukowanego prądu powinno być odwrotnie, jednak nie chciałem dla dobra nauki demolować sprawnego urządzenia ;) Dość szybko napięcie osiągnęło 2,5V. Natężenie mierzone na krótko przekroczyło znacznie 250mA (tyle miałem na skali jedynego miernika, który ostał się na chodzie :oops: ). Późniejszy pomiar na boczniku 1k wykazał prąd 2A przy napięciu 2V, czyli wycisnąłem oszałamiającą moc 4W :mrgreen:
Ciekawe, że mimo długotrwałego grzania napięcie nie osiągnęło już wcześniejszego poziomu. Czy może dlatego, że nie chłodziłem drugiej strony? Może ktoś mędrzejszy wytłumaczy mi dlaczego rósł prąd, a napięcie po czasie trochę zmalało i trzymało się na równym poziomie. Wydawało mi się, że powinno być proporcjonalnie... :?:
Tak czy inaczej jaki wniosek z tej zabawy? Pewnie na razie żaden, bo dla osiągnięcia realnych korzyści trzeba byłoby kilkudziesięciu czy kilkuset ogniw. Jak na razie widzę na alledrogo 80W za 24zł, ale nie wiem jak z ich wiarygodnoscią, bo inni sprzedają podobne moce 10 x drożej. Jednak może kiedyś, jeśli będą jeszcze tańsze... Peltier wydaje mi się jednak znacznie bardziej obiecujący, bo nie mamy tu mechaniki, no może poza radiatorami.
Oczywiście bilans energetyczny tej mojej zabawy byłby raczej żałosny, tym bardziej, że uzyskane przeze mnie parametry wymagały różnicy temperatur ok 60 st. Ale w lato ciepło ze słońca jest za darmo, zimno z niewielkich już głębokości ziemii właściwie też. Poza tym jest to dobry sposób na prąd, jeśli uzyskujemy ciepło tanim kosztem, np. ze spalania biomasy. Piszę o rozwiązaniach stacjonarnych, bo te mnie teraz bardziej nurtują, jednak temat jest naprawdę rozwojowy i do zastosowania w wersji mobilnej.
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Sty, 2010   

@Marucha79
Chodzi chyba o napięcie Seebecka
http://www.elportal.pl/pdf/k01/20_05.pdf

Swoją drogą wychodzi na to, że uzyskałeś ok 10% sprawności przy produkcji prądu. Z tego co czytałem powinno wychodzić jakieś 3-5%. Albo żle pamietam, albo ogniwa się poprawiły.
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Sty, 2010   

Tak, to chyba to, tyle że tam opisane z punktu widzenia normalnego działania ogniwa. Co do sprawności to chyba nie tak optymistycznie, nie trzeba byłoby wyliczyć ile watów ciepła wpakowaliśmy w ogniwo? 48W to moc elektryczna pobierana przez układ, coś tam z tego pochłania jeszcze wentylator.
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010   

Jeśli w tym kierunku, można jeszcze dalej.
Są ogniwa fotowoltaniczne, których zakres pracy obejmuje fale podczerowne.
Można wiec generować napięcie kiedy również grzeje nie tylko świeci słońce.
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Sty, 2010   

Marucha79 napisał/a:
...Peltier wydaje mi się jednak znacznie bardziej obiecujący, bo nie mamy tu mechaniki, no może poza radiatorami.

:) Pewnie identycznie jak wzmiankowane ogniwa słoneczne ......... _ Tyle że tu nima co główkować , tylko czekać na spadek cen , wzrost wydajności :)

-A stirling sam w sobie jest jakiś fascynujący i kuszący :) ....- i toto na serio, napędza okręty podwodne (widziałem zdiecia) i jest całkiem nieduże. No łobuzy rysunków nie zamieścili :) ..... Ale wynika ze sie da :) tylko trza kombinować mocno :)

-To człowieka korci i kombinuje
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Sty, 2010   

Cytat:
włąśnie ze względu na szybkość oddawania ciepła te materiały. W próbach tak wyszło, że przy cylindrze stalowym silnik nie ruszał


Ok ale to cylinder Displacera (nie musi być dokladny ani gładki), nie roboczy z tłokiem :)

hyba ze w dwutłokowych, to tam jeden czort. ona są troche cisnieniowe :)
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Sty, 2010   

rarek napisał/a:
Jeśli w tym kierunku, można jeszcze dalej.
Są ogniwa fotowoltaniczne, których zakres pracy obejmuje fale podczerowne.
Można wiec generować napięcie kiedy również grzeje nie tylko świeci słońce.


Do dobrego dogrzania elementy zamieniającego ciepło w przydatniejszą dla nas energię mozna użyć soczewki Fresnela. W mniej-wiecej skupionej wiązce promieni słonecznych można bez trudu uzyskać we Fresnelu te 500st.C.
Materiały video o tym na Youtube, hasło np. Dan Rojas

Taka "zajawka" jak mówią młodzi
http://www.youtube.com/watch?v=A_AFnW1bZL8
Miło miszkać w LA czy innej Saharze
PS
Są materiały w necie (video) o Stirlingach które dają te 1kW chociaż? Jakiej wielkości to są silniki?
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Sty, 2010   

Cytat:
dają te 1kW chociaż? Jakiej wielkości to są silniki?

no jak na razie albo olbrzymie :) , albo mocno skomplikowane mechanicznie i nadal wielkie z 10 ..... 20 kg żelastwa na moc w okolicach KW. :( Masywne wymienniki ciepła , regenerator ,albo długie, albo skomplikowane mechanizmy korbowe i obudowa na cisnienia powżej 5Mpa ...... Tylko ten do łodzi podwodnej wygląda , na maleńki do zadanie jakie ma :) ale danych za wiele to o nim nie znalazłem pewnie tajne :) No i tam pewnie koszty sie nie liczyły , zastepuje w dużym stopniu, reaktor atomowy , to cały ze złota byłby i tak tańszy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group