|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
EV z mikro silnikiem spalinowym. |
Autor |
Wiadomość |
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Sty, 2010
|
|
|
o jest wodór i taniutki tak myslalem .
--A tu potwierdzenie ze wcale tak idiotyczne nie kombinujem made in Norwegia i to chyba można kupić niektóre parametry mocno zblizone 8 MPA helu ,generator zamkniety w środku na głucho .... tyle że nieco wiekszy 2X 1,5KW o ile dobrze rozumiem:
http://www.stirlingengine...f/misc/sig.html |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Sob 09 Sty, 2010
|
|
|
kiedyś czytałem, że tego typu silniki pracują w stacjach przekaźnikowychi pogodowych oddalonych od cywilizacji. Pracują bez obsługi przez miesiące np za kołem polarnym. |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Sty, 2010
|
|
|
Oj -popatrzyłem, to masę sie tego jednak robi do różnych zastosowań. Hicior i cudeńko to ten do łodzi podwodnej. Ni mniej , ni więcej tylko daje takie możliwości , jakie mają atomowe łodzie (miesiące bez wychodzenia nad wodę ) za drobną kasę w porównaniu.
-Ten umieściłem bo koncepcyjnie i parametrami zbliżony do mojego zamysłu , to mozna cos sciągnąć, tyle ze za wielki i za skomplikowany
-Zastanawiam sie , z czego by 'ukraść' cylinder i tłok? :
- tuleja z tłokiem z większego silnika modelarskiego??
-Kompresorek do pompowania kół ??
-jakaś rurka Al gładka w środku, szlifowana????
-pompa hamulcowa
cylinderek od tarczowych ....to by pasowało, ale nieco krótkie
-Albo membrana zamiast tłoka, czemu nie? Sam tłok/(membrana) bedzie pracował jednak po 'zimnej' stronie więc około 100 C to zwiększa ilość materiałów możliwych do zastosowania.
? |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Sob 09 Sty, 2010
|
|
|
czemu tak komplkować, można wytoczyc i szlifować
Poza tym cylinder musi być z miedzi złota lub mosiądzu. |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
rarek napisał/a: | czemu tak komplkować, można wytoczyc i szlifować |
Bo sie nima tokarki, szlifierki, ani nadmiaru kasy. I drugi powód ważniejszy. EV , stirlingi są tak horrendalnie drogie , bo robione ręcznie. Jesli by sie dało zastosowac jakięć cześci robione seryjnie do czego innego, koszty spadną. rarek napisał/a: | cylinder musi być z miedzi złota lub mosiądzu. |
Bo, ponieważ? ???
wodór? Jak ma być ze złota, to juz wole hel
Hm ... a w ogóle jak mi odejmie rozum , i toto zrobie to pierwszy bedzie model 1/1 wykonany z byle czego , byle jak na powietrze i mniejsze cisnienie, byle wytrzymał kilka prób. nie wierze tym wyliczeniom jak psu.
Właściwie nawet wierze tylko one nie biorą pod uwage jednego drobiazgu . Szybkości przekazywania ciepła do środka.
spalinowe mają ciepło w środku zaraz , do parowego wpada rurą , a tu musi przeniknąć przez sciankę....... coś rozżarzone na czerwono wielkosci pocztówki wyemituje może z 1KW , no i to ciepełko musi wyjść z silnika i tu jest jeszcze gorzej ...
|
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
włąśnie ze względu na szybkość oddawania ciepła te materiały. W próbach tak wyszło, że przy cylindrze stalowym silnik nie ruszał |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
Przerwę wam na chwilę pogawędkę o Stirlingu, bo nakręciłem się diabelsko prostym eksperymentem z ogniwem Peltiera. To też zasługa wątku, bo był wcześniej wywołany do tablicy .
Przypomniałem sobie, że swego czasu kupiłem lodówkę samochodową na ogniwie Peltiera o mocy 48W. Ogrzałem stronę chłodzącą suszarką do włosów, choć sądząc po polaryzacji wyprodukowanego prądu powinno być odwrotnie, jednak nie chciałem dla dobra nauki demolować sprawnego urządzenia Dość szybko napięcie osiągnęło 2,5V. Natężenie mierzone na krótko przekroczyło znacznie 250mA (tyle miałem na skali jedynego miernika, który ostał się na chodzie ). Późniejszy pomiar na boczniku 1k wykazał prąd 2A przy napięciu 2V, czyli wycisnąłem oszałamiającą moc 4W
Ciekawe, że mimo długotrwałego grzania napięcie nie osiągnęło już wcześniejszego poziomu. Czy może dlatego, że nie chłodziłem drugiej strony? Może ktoś mędrzejszy wytłumaczy mi dlaczego rósł prąd, a napięcie po czasie trochę zmalało i trzymało się na równym poziomie. Wydawało mi się, że powinno być proporcjonalnie...
Tak czy inaczej jaki wniosek z tej zabawy? Pewnie na razie żaden, bo dla osiągnięcia realnych korzyści trzeba byłoby kilkudziesięciu czy kilkuset ogniw. Jak na razie widzę na alledrogo 80W za 24zł, ale nie wiem jak z ich wiarygodnoscią, bo inni sprzedają podobne moce 10 x drożej. Jednak może kiedyś, jeśli będą jeszcze tańsze... Peltier wydaje mi się jednak znacznie bardziej obiecujący, bo nie mamy tu mechaniki, no może poza radiatorami.
Oczywiście bilans energetyczny tej mojej zabawy byłby raczej żałosny, tym bardziej, że uzyskane przeze mnie parametry wymagały różnicy temperatur ok 60 st. Ale w lato ciepło ze słońca jest za darmo, zimno z niewielkich już głębokości ziemii właściwie też. Poza tym jest to dobry sposób na prąd, jeśli uzyskujemy ciepło tanim kosztem, np. ze spalania biomasy. Piszę o rozwiązaniach stacjonarnych, bo te mnie teraz bardziej nurtują, jednak temat jest naprawdę rozwojowy i do zastosowania w wersji mobilnej. |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
@Marucha79
Chodzi chyba o napięcie Seebecka
http://www.elportal.pl/pdf/k01/20_05.pdf
Swoją drogą wychodzi na to, że uzyskałeś ok 10% sprawności przy produkcji prądu. Z tego co czytałem powinno wychodzić jakieś 3-5%. Albo żle pamietam, albo ogniwa się poprawiły. |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
Tak, to chyba to, tyle że tam opisane z punktu widzenia normalnego działania ogniwa. Co do sprawności to chyba nie tak optymistycznie, nie trzeba byłoby wyliczyć ile watów ciepła wpakowaliśmy w ogniwo? 48W to moc elektryczna pobierana przez układ, coś tam z tego pochłania jeszcze wentylator. |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
Jeśli w tym kierunku, można jeszcze dalej.
Są ogniwa fotowoltaniczne, których zakres pracy obejmuje fale podczerowne.
Można wiec generować napięcie kiedy również grzeje nie tylko świeci słońce. |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
Marucha79 napisał/a: | ...Peltier wydaje mi się jednak znacznie bardziej obiecujący, bo nie mamy tu mechaniki, no może poza radiatorami. |
Pewnie identycznie jak wzmiankowane ogniwa słoneczne ......... _ Tyle że tu nima co główkować , tylko czekać na spadek cen , wzrost wydajności
-A stirling sam w sobie jest jakiś fascynujący i kuszący ....- i toto na serio, napędza okręty podwodne (widziałem zdiecia) i jest całkiem nieduże. No łobuzy rysunków nie zamieścili ..... Ale wynika ze sie da tylko trza kombinować mocno
-To człowieka korci i kombinuje |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
Cytat: | włąśnie ze względu na szybkość oddawania ciepła te materiały. W próbach tak wyszło, że przy cylindrze stalowym silnik nie ruszał
|
Ok ale to cylinder Displacera (nie musi być dokladny ani gładki), nie roboczy z tłokiem
hyba ze w dwutłokowych, to tam jeden czort. ona są troche cisnieniowe |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
rarek napisał/a: | Jeśli w tym kierunku, można jeszcze dalej.
Są ogniwa fotowoltaniczne, których zakres pracy obejmuje fale podczerowne.
Można wiec generować napięcie kiedy również grzeje nie tylko świeci słońce. |
Do dobrego dogrzania elementy zamieniającego ciepło w przydatniejszą dla nas energię mozna użyć soczewki Fresnela. W mniej-wiecej skupionej wiązce promieni słonecznych można bez trudu uzyskać we Fresnelu te 500st.C.
Materiały video o tym na Youtube, hasło np. Dan Rojas
Taka "zajawka" jak mówią młodzi
http://www.youtube.com/watch?v=A_AFnW1bZL8
Miło miszkać w LA czy innej Saharze
PS
Są materiały w necie (video) o Stirlingach które dają te 1kW chociaż? Jakiej wielkości to są silniki? |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010
|
|
|
Cytat: | dają te 1kW chociaż? Jakiej wielkości to są silniki?
|
no jak na razie albo olbrzymie , albo mocno skomplikowane mechanicznie i nadal wielkie z 10 ..... 20 kg żelastwa na moc w okolicach KW. Masywne wymienniki ciepła , regenerator ,albo długie, albo skomplikowane mechanizmy korbowe i obudowa na cisnienia powżej 5Mpa ...... Tylko ten do łodzi podwodnej wygląda , na maleńki do zadanie jakie ma ale danych za wiele to o nim nie znalazłem pewnie tajne No i tam pewnie koszty sie nie liczyły , zastepuje w dużym stopniu, reaktor atomowy , to cały ze złota byłby i tak tańszy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|