ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
EV z mikro silnikiem spalinowym.
Autor Wiadomość
DNF
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Sty, 2010   

Witam.
Troche zaniedbalem lekture, ale jest naprawde bardzo ciekawie :D

Mam takie pytanie, niezwiazane z rozwazaniami nt wyzej wspomnianego silnika, ale..
Jak z mozliwoscia i oplacalnoscia zmiany przelozenia w skrzyni biegow w "cieniasie"?
Tak sobie mysle, ze gdyby zmienic przelozenie, mozna uzyc wtedy silnika o mniejszej mocy, kosztem niestety przyspieszenia.
Co sadzicie o takim pomysle?

Tree trzymam za Ciebie kciuki :!:

Pozdrawiam
DNF
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Sty, 2010   

DNF napisał/a:
gdyby zmienic przelozenie,
W sumie to nie myślimy , bo glowa boli szczególnie jak dane niedostateczne :) . Silnika jakiego rodzaju elektrycznego , stirlinga , spalinowego?

kiedys samochody miały 5 koni mechanicznych czyli 4 kW z hakiem i jeździły.

Pytanie jaką się ma pracę, teściową , i rozmiar kut... - znaczy przyrodzenia :)

Bo jak sie ma maleńkiego , to trza miec 200Koni w black BMW (Bolid Młodzieży Wiejskiej) i odejście na swiatłach :)

Jak nie potrzeba przedłużacza, to można se pozwolić na jazdę nieco majestatyczną :) - no teoretycznie. :)
--hm... jakoś se nie wyobrażam jakby w cienkim zmienić przełozenie .... znaczy rozsądnym nakładem sił . Chyba że do elektrycznego to zawsze można jak trzeba
--Ale przeważnie nie trzeba.
Ale jaiś dobry silnik 4 kw elektryczny powinien juz tym pozwolic jezdzić znośnie , bo mozna go chwilowo potężnie przeciążyć . Zaraz ktoś powie ze zidiociałem :) nie :)kwestia długości członka :) i nerwów :)

--Tak na serio jakby mięć silnik bezszczotkowy i chlodzic go żeby trzymał niska temperature przy normalnej pracy , To mozna mu dołozyc ile wytrzyma koncowka mocy sterownika , sama pojemnosc cieplna miedzi jest spora , zanim masa sie nagrzeje wytrzyma wielokrotne przeciązenie , a potem moze sie znow schlodzić nie dochodzac do temperatury topienia lakieru na uzwojeniu

--jakiś silnik spalinowy od motoru tez rozpedzi cienkiego , podobne pojazdy jeździły, tylko jak tak to czemu nie Trabant?
 
 
DNF
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Sty, 2010   

Hehe, podoba mi sie Twoj opis "zapotrzebowan" na autko.
Nie musze niczego przedluzac:)
Wiesz, narazie wszystko czysto teoretycznie-jak zwykle brak tak duzych srodkow-biedny uczen jestem :wink:
Jakos nie wyobrazam sobie, jak rozsadnie zrobic chlodzenie dla takiego silnika :(
Czemu nie trabant? No nie wiem, przyzwyczailem sie do Cinquecento :) Jezdze sobie nim i jest fajny. Maly, niezbyt szybki i akurat do jazdy po miescie.
Ten projekt w sumie i tak nie wypali. Przynajmniej nie w tym i nastepnym roku :(
Silniki na niskie napiecie-rzedu 48V to wydatek rzedu kilku tysiecy zlotych, akumulatory drugie tyle, elektronika + napewno jakies pierdoly jakie zniszcze przy skladaniu auta w calosc znow kilka stowek + cienias-to akurat bedzie najmniejszy wydatek :) i wychodzi koszt ok 15tys zlotych.
Za pare lat-kto wie :)
Pozdrawiam
DNF
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 15 Sty, 2010   

Nowe części zawsze więcej kosztują (zazwyczaj) niż używki ze szrotu, a akumulatory to już muszą być nowe i prąd musi być nieużywany, jak w okropnym spalinochodzie paliwo musi być nowe.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 16 Sty, 2010   

Hę? Zbyszku, nie rozumiem. Możesz to normalnie po polskiemu napisać? Prąd nieużywany? Nowe paliwo?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010   

A czy istnieje prąd używany lub używane paliwo.
Dla mnie to jest oczywiste, rozszerz horyzonty myślenia.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 16 Sty, 2010   

A nieużywany prąd istnieje? Napisałeś o nowym paliwie a nie używanym, bądź nieużywanym. Rozumować można, że starego paliwa zmagazynowanego gdzieś przez kilka lat, używać nie można? ;)
Bądźmy realistami.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010   

Paliwo po kilku latach odparuje i też już go nie ma.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Sty, 2010   

Niezwykle budująca dyskusja Lingwistyczno-energetyczna :) mnie tam poetyckie ujęcie Pana Kopcia nie wadzi :)

Zbyszek Kopeć napisał/a:
paliwo musi być nowe.
Ale sie nie zgadazam.
Wyglada ze 'uzywany prad'. - Li-jony z laptopów , kupowane na allegro. Sa całkiem konkurencyjne . co do ceny, ilosci prądu.... Natomiast powalające jesli chodzi o wagę!
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 17 Sty, 2010   

Skoro z paliwem się nie zgadzasz, to znaczy, że paliwo może być już używane ?
Mi wiadomo, że ono jest naprawdę jednorazowe.

Inna sprawa tych aku. - wykonaj auto i zrób 20tyś. km przez rok, a potem podziel się wynikami.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
DNF
[Usunięty]

Wysłany: Śro 20 Sty, 2010   

Witam.

Co do uzywanego "paliwa".
Ja wlasnie posiadam uzywane aku laptopowe czyli popularne li-ion 18650.
Niektore sa naprawde ok, a inne poprostu nagle padaja. Naladowane na maxa, a tu za 5min zgon..

Niedawno "postudiowalem" troche lekture silnikow pneumatycznych.
Bardzo ciekawych rzeczy sie dowiedzialem :D
Widzialem filmiki z silnikami zrobionymi z silownikow pneumatycznych, tylko nie wiem jak to jest z faktyczna moca uzyskana na wale :(
Gdyby tak, umiescic np 15-20 wiekszych silownikow, o sporym skoku i duzej srednicy (w granicach rozsadku co by pod maska sie zmiescilo) to mozna by uzyskac(chyba) dosc ciekawe moce i niezly moment co?
Minusy tego silnika to zamarzajace zawory i duze cisnienie w zbiorniku glownym-rzedu 300atm:/

Moge prosic slowo komentarza na ten temat?

Pozdrawiam
DNF
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 20 Sty, 2010   

Ja tylko odnośnie paliwa.
Paliwo, to stracona energia. Akumulatory, to magazyn energi (zbiornik energii).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 20 Sty, 2010   

Paliwo spalisz, naładujesz akumulatory i co dalej? Zakładam, że paliwo (jakie by nie było) musi zostać spalone, by naładować te akumulatory (pomijam inne rodzaje energii typu słońce, wiatr itp). Jak do tej pory, prąd w gniazdkach jest tworzony przez spalanie paliw kopalnych. Tych ekologicznych jest jak na lekarstwo.
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Sty, 2010   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
wykonaj auto i zrób 20tyś. km przez rok ....


Czy mam rozumieć że chcesz rozmawiać tylko sam ze sobą ? Chwilowo nie mam szans na taki wyczyn .... ani nawet nie wiem czy chce to zrobić , przynajmniej w taki sposób jaki ci sie podoba. :)

-- Zresztą tu ta dyskusja, własciwie diabli wiedza o czym.... Popisówy raczej :) ... to nie warto sie spierać o drobiazgi :)
Nikt chyba nie pamięta jaki temat.


DNF napisał/a:

to mozna by uzyskac(chyba) dosc ciekawe moce i niezly moment co?




Ta! dokładnie , tak jak w lokomotywie silnik pneumatyczny do znacznie gorsza wersja parowego. Własciwie nie gorsza. Różnica jest taka , że da sie załadować wegiel , czy inne paliwo i wodę na rozsądną trasę. A sprężonego powietrza , za żadne skarby nie. Z ekonomicznością jest jeszcze gorzej, niestety


zeeltom napisał/a:
Paliwo spalisz

fok, nie ocalisz :)
zeeltom napisał/a:
naładujesz akumulatory i co dalej?

nic, w mordę jeża, piwa mi nalej, :roll:

'Pomijam słońce i wiatr '
od tatr :) ?
'Coś musi zostać spalone...'
Może-by-tak ...-żonę? :)

Ile, też może, mieć kalorii, czy dżżżuli?
W trumience ją skpcić, czy też w koszuli?

Wyemituje też, ce-ło-dwa !!!!!!!!!! :) :???:
Siar-ko-wo-dór i ! ...Me-ta-na ! :( :shock:

Nima jak piwo
sie leje w brzuch
i prosto krzywo
ale... buch, buch! :)

Gdy rowerzysta jedzie na piwie
eko-przyjaźnie i spolegliwie
nic nie wydziela, bo on, jest Zooo....
taką 'przyjętą' właściwość mo! :)

A jak po piwie zachce sie sikać
To, jak zakręci , jak zaczną znikać,
.....-w tyle.
Spalinochody Eko mobile .....

Nic nie ma sensu , nic sie nie zrobi
wszystko co mozna, se kupisz w OBI
To siedź na życi , nie kombi-nuj
Bo jesteś stary i głupi ........-- masz jeden zwój... :)
mózgowy
tam gdzies w tyle głowy ..
zapomniany został :)
może wystarczy, do końca posta ? :)

:mrgreen:

 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

BRAWO !!!!!

(posikałem się ... nieomal) :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group