|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
EV z mikro silnikiem spalinowym. |
Autor |
Wiadomość |
DNF [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
Witam.
Troche zaniedbalem lekture, ale jest naprawde bardzo ciekawie
Mam takie pytanie, niezwiazane z rozwazaniami nt wyzej wspomnianego silnika, ale..
Jak z mozliwoscia i oplacalnoscia zmiany przelozenia w skrzyni biegow w "cieniasie"?
Tak sobie mysle, ze gdyby zmienic przelozenie, mozna uzyc wtedy silnika o mniejszej mocy, kosztem niestety przyspieszenia.
Co sadzicie o takim pomysle?
Tree trzymam za Ciebie kciuki
Pozdrawiam
DNF |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Sty, 2010
|
|
|
DNF napisał/a: | gdyby zmienic przelozenie, | W sumie to nie myślimy , bo glowa boli szczególnie jak dane niedostateczne . Silnika jakiego rodzaju elektrycznego , stirlinga , spalinowego?
kiedys samochody miały 5 koni mechanicznych czyli 4 kW z hakiem i jeździły.
Pytanie jaką się ma pracę, teściową , i rozmiar kut... - znaczy przyrodzenia
Bo jak sie ma maleńkiego , to trza miec 200Koni w black BMW (Bolid Młodzieży Wiejskiej) i odejście na swiatłach
Jak nie potrzeba przedłużacza, to można se pozwolić na jazdę nieco majestatyczną - no teoretycznie.
--hm... jakoś se nie wyobrażam jakby w cienkim zmienić przełozenie .... znaczy rozsądnym nakładem sił . Chyba że do elektrycznego to zawsze można jak trzeba
--Ale przeważnie nie trzeba.
Ale jaiś dobry silnik 4 kw elektryczny powinien juz tym pozwolic jezdzić znośnie , bo mozna go chwilowo potężnie przeciążyć . Zaraz ktoś powie ze zidiociałem nie :)kwestia długości członka i nerwów
--Tak na serio jakby mięć silnik bezszczotkowy i chlodzic go żeby trzymał niska temperature przy normalnej pracy , To mozna mu dołozyc ile wytrzyma koncowka mocy sterownika , sama pojemnosc cieplna miedzi jest spora , zanim masa sie nagrzeje wytrzyma wielokrotne przeciązenie , a potem moze sie znow schlodzić nie dochodzac do temperatury topienia lakieru na uzwojeniu
--jakiś silnik spalinowy od motoru tez rozpedzi cienkiego , podobne pojazdy jeździły, tylko jak tak to czemu nie Trabant? |
|
|
|
|
DNF [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Sty, 2010
|
|
|
Hehe, podoba mi sie Twoj opis "zapotrzebowan" na autko.
Nie musze niczego przedluzac:)
Wiesz, narazie wszystko czysto teoretycznie-jak zwykle brak tak duzych srodkow-biedny uczen jestem
Jakos nie wyobrazam sobie, jak rozsadnie zrobic chlodzenie dla takiego silnika
Czemu nie trabant? No nie wiem, przyzwyczailem sie do Cinquecento Jezdze sobie nim i jest fajny. Maly, niezbyt szybki i akurat do jazdy po miescie.
Ten projekt w sumie i tak nie wypali. Przynajmniej nie w tym i nastepnym roku
Silniki na niskie napiecie-rzedu 48V to wydatek rzedu kilku tysiecy zlotych, akumulatory drugie tyle, elektronika + napewno jakies pierdoly jakie zniszcze przy skladaniu auta w calosc znow kilka stowek + cienias-to akurat bedzie najmniejszy wydatek i wychodzi koszt ok 15tys zlotych.
Za pare lat-kto wie
Pozdrawiam
DNF |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 15 Sty, 2010
|
|
|
Nowe części zawsze więcej kosztują (zazwyczaj) niż używki ze szrotu, a akumulatory to już muszą być nowe i prąd musi być nieużywany, jak w okropnym spalinochodzie paliwo musi być nowe. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010
|
|
|
Hę? Zbyszku, nie rozumiem. Możesz to normalnie po polskiemu napisać? Prąd nieużywany? Nowe paliwo? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010
|
|
|
A czy istnieje prąd używany lub używane paliwo.
Dla mnie to jest oczywiste, rozszerz horyzonty myślenia. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010
|
|
|
A nieużywany prąd istnieje? Napisałeś o nowym paliwie a nie używanym, bądź nieużywanym. Rozumować można, że starego paliwa zmagazynowanego gdzieś przez kilka lat, używać nie można?
Bądźmy realistami. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010
|
|
|
Paliwo po kilku latach odparuje i też już go nie ma. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Sty, 2010
|
|
|
Niezwykle budująca dyskusja Lingwistyczno-energetyczna mnie tam poetyckie ujęcie Pana Kopcia nie wadzi
Zbyszek Kopeć napisał/a: | paliwo musi być nowe. | Ale sie nie zgadazam.
Wyglada ze 'uzywany prad'. - Li-jony z laptopów , kupowane na allegro. Sa całkiem konkurencyjne . co do ceny, ilosci prądu.... Natomiast powalające jesli chodzi o wagę! |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 17 Sty, 2010
|
|
|
Skoro z paliwem się nie zgadzasz, to znaczy, że paliwo może być już używane ?
Mi wiadomo, że ono jest naprawdę jednorazowe.
Inna sprawa tych aku. - wykonaj auto i zrób 20tyś. km przez rok, a potem podziel się wynikami. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
DNF [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 20 Sty, 2010
|
|
|
Witam.
Co do uzywanego "paliwa".
Ja wlasnie posiadam uzywane aku laptopowe czyli popularne li-ion 18650.
Niektore sa naprawde ok, a inne poprostu nagle padaja. Naladowane na maxa, a tu za 5min zgon..
Niedawno "postudiowalem" troche lekture silnikow pneumatycznych.
Bardzo ciekawych rzeczy sie dowiedzialem
Widzialem filmiki z silnikami zrobionymi z silownikow pneumatycznych, tylko nie wiem jak to jest z faktyczna moca uzyskana na wale
Gdyby tak, umiescic np 15-20 wiekszych silownikow, o sporym skoku i duzej srednicy (w granicach rozsadku co by pod maska sie zmiescilo) to mozna by uzyskac(chyba) dosc ciekawe moce i niezly moment co?
Minusy tego silnika to zamarzajace zawory i duze cisnienie w zbiorniku glownym-rzedu 300atm:/
Moge prosic slowo komentarza na ten temat?
Pozdrawiam
DNF |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 20 Sty, 2010
|
|
|
Ja tylko odnośnie paliwa.
Paliwo, to stracona energia. Akumulatory, to magazyn energi (zbiornik energii). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 20 Sty, 2010
|
|
|
Paliwo spalisz, naładujesz akumulatory i co dalej? Zakładam, że paliwo (jakie by nie było) musi zostać spalone, by naładować te akumulatory (pomijam inne rodzaje energii typu słońce, wiatr itp). Jak do tej pory, prąd w gniazdkach jest tworzony przez spalanie paliw kopalnych. Tych ekologicznych jest jak na lekarstwo. |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Sty, 2010
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | wykonaj auto i zrób 20tyś. km przez rok .... |
Czy mam rozumieć że chcesz rozmawiać tylko sam ze sobą ? Chwilowo nie mam szans na taki wyczyn .... ani nawet nie wiem czy chce to zrobić , przynajmniej w taki sposób jaki ci sie podoba.
-- Zresztą tu ta dyskusja, własciwie diabli wiedza o czym.... Popisówy raczej ... to nie warto sie spierać o drobiazgi
Nikt chyba nie pamięta jaki temat.
DNF napisał/a: |
to mozna by uzyskac(chyba) dosc ciekawe moce i niezly moment co? |
Ta! dokładnie , tak jak w lokomotywie silnik pneumatyczny do znacznie gorsza wersja parowego. Własciwie nie gorsza. Różnica jest taka , że da sie załadować wegiel , czy inne paliwo i wodę na rozsądną trasę. A sprężonego powietrza , za żadne skarby nie. Z ekonomicznością jest jeszcze gorzej, niestety
zeeltom napisał/a: | Paliwo spalisz |
fok, nie ocalisz
zeeltom napisał/a: | naładujesz akumulatory i co dalej? |
nic, w mordę jeża, piwa mi nalej,
'Pomijam słońce i wiatr '
od tatr ?
'Coś musi zostać spalone...'
Może-by-tak ...-żonę?
Ile, też może, mieć kalorii, czy dżżżuli?
W trumience ją skpcić, czy też w koszuli?
Wyemituje też, ce-ło-dwa !!!!!!!!!!
Siar-ko-wo-dór i ! ...Me-ta-na !
Nima jak piwo
sie leje w brzuch
i prosto krzywo
ale... buch, buch!
Gdy rowerzysta jedzie na piwie
eko-przyjaźnie i spolegliwie
nic nie wydziela, bo on, jest Zooo....
taką 'przyjętą' właściwość mo!
A jak po piwie zachce sie sikać
To, jak zakręci , jak zaczną znikać,
.....-w tyle.
Spalinochody Eko mobile .....
Nic nie ma sensu , nic sie nie zrobi
wszystko co mozna, se kupisz w OBI
To siedź na życi , nie kombi-nuj
Bo jesteś stary i głupi ........-- masz jeden zwój...
mózgowy
tam gdzies w tyle głowy ..
zapomniany został
może wystarczy, do końca posta ?
|
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 22 Sty, 2010
|
|
|
BRAWO !!!!!
(posikałem się ... nieomal) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|