ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
EV z mikro silnikiem spalinowym.
Autor Wiadomość
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

O Wieszczu........ :mrgreen:

Ale pomijając przekomiczną formę masz sporo racji, to w dużej mierze dzielenie włosa na czworo. Mi się marzy ostatnio taki kogenerator na holzgazie i już widzę te głosy, ze za dużo emisji tego lub owego, że śmieszna sprawność itp. itd.
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

Marucha79 napisał/a:
na holzgazie
Samochody jeździły ...jakby nie było.
Jakby to doładować , czy jakoś bardziej sprężyć ... to co za różnica? I w sumie powinien jeszcze zostać koks, jakiś, do palenia w piecu :)

-Co by nie mówić jest to jakaś niezależność ...-Paliwo sie skończy to sie nałamie krzaków kolo drogi , albo nazbiera gałęzi czy szyszek i wio, paliwo jest odnawialne i pukico w promocji za frre. Ciekawe ile by tego trzeba?
Ile wiązek chrustu na 100km??? Czy czego tam :)
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

http://www.drewnozamiastb...gazem-vt181.htm - ciekawy i dość poważny amatorski projekt oparty na HG. Autor zakładał zużycie dobowe na 1 czy 1,5 mp paliwa na dobę, no ale jednak moc elektryczna oddawana 45kW ;) . Gdzieś też widziałem przelicznik 3-4 kg drewna = 1l benzyny. Na youtube jest sporo działających generatorów, trzeba szukać pod hasłem "holzgas" lub "wood gas".
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

Marucha79 napisał/a:
ciekawy i dość poważny
No ale to raczej do ogrzewania chałupy i dodatkowo prądu........ Zamierzasz tym ogrzewać ? Jakoś założyłem że to napęd .... Może dla tego ze to forum niby głównie o pojazdach. W sumie razem to dośc skomplikowane jest.

A ja mam durny problem :) wsadziłem neodymowo -drewniany :) wirnik zamiast wirnika
alternatora i nawet daje prąd .... Tak wygląda ze swym poprzednikiem w tle :



Tu ma połowe magnesów, ptem zapomniałem pstryknąć , Teraz zamontowany ma 2 razzy tyle . Tylko prosze bez uwag o starannosci wykonania :) to sluzy tylko by sprawdzić czy racje maja czarnowidze , że to sie nie da tak i ze bedzie miało G. nie moc.


------- Tylko co by mu podłaczyc jako obciążenie żeby zobaczyć ile faktycznie da? żarówki się ładnie świecą , ale na cholere mi 10 żarówek reflektorowych potem ? z 500w na 12 v tyle mniwincy miał orginalny.
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   Re: EV z mikro silnikiem spalinowym.

Troszkę nam się temat rozjechał stronami :) to żeby jakoś wrócić do 'MERITUMA' :) przypominam, 1-szy post. Troszkę mnie to interesuje bo to koncepcja na dziś wcale rozsądna . sensownie łącząca Eko - z możliwościami, technicznymi i naszą 'Mikroekonomią' :)

DNF napisał/a:
Witam.
Chcialbym troche poteoretyzowac .....: Polaczenie silnika elektrycznego ze spalinowym czyli samochod hybryda.
.....(pojazd) napedzany oczywiscie silnikiem elektrycznym, zasilanie to aku kwasowe ......
-dodatkowo.....silniczek spalinowy <50cm3, ktory bylby polaczony z alternatorem do ladowania naszych akusow w czasie jazdy.
....- wydluzenie zasiegu.
Jak znaczne? .........:wink:

DNF
 
 
agrafek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   

Hybryda miała by sens ale w większym aucie, pickup etc. To jest dokładnie jak ze statkami. Duże jako hybrydy jak najbardziej ok ale w małych oszczędność jest niewielka. Dobrym przykładem jest Prius czy Honda Insight. Niby ekonomiczne a jednak takie Audi A2 3L wypada lepiej a nie ma silnika elektrycznego. Do priusa załadujesz 2 osoby i trochę bagażu a spalanie wzrasta do prawie 7 litrów na 100km. Taki sam wyczyn z A2 3L kosztuje Ciebie 4 litry na 100km.

Jeżeli chcesz małe autko bardzo oszczędne kup VW Lupo 3L 1.2 SDi (około 13 tyś zł) i poćwicz ecodriving. Znam kilka osób które tym samochodem wykręcają 2l/100km. Dasz radę swoją hybrydą zejść do takiej wartości na 100km ? Przeciętnie generator połknie 2 litry na godzinę (750W połyka 1l na godzinę) i tego nie przeskoczysz.

Jeżeli uprzesz się przy mikro-hybrydzie z ciekawości to zastosuj 50ccm czterosuwowego. Przynajmniej łatwo będzie go wyciszyć bez spadku mocy (2.4KM). Dwusuwowy jak wyciszysz to prawdopodobnie razem z wyciszeniem pójdzie moc i tak czy inaczej wylądujesz z wartością około 3KM.

Poszukaj o Isuzu lub Suzuki 2 suwie który został wprowadzony do sprzedaży około 2000r, mały samochód miejski. Tylko nie wiem czy u nas był dostępny ale pamiętam że tam sobie poradzili z hałasem bez dużej straty mocy.
 
 
agrafek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   

Poprawka... Daihatsu to było a silnik to doładowany 2 cylindrowy dwusuw o pojemności jednego litra.
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   

agrafek napisał/a:
chcesz małe autko
Widzisz problem w tym że ja NIE chce małego autka!!!....- a juz na pewno nie chce go, K...a!!!!....-- kupić :)
To jest do pojęcia???????? Czy za trudne?
agrafek napisał/a:
Hybryda miała by sens ale w większym aucie

Bzdura drogi agrafku !
Priusy hondy itp są jakie są , bo są robione z innym zamysłem. Celem ich wytwarzania jest zysk koncernów samochodowych , stworzenie trendów , mody , takiej jak im odpowiada, zabezpieczenie się przed ewentualnym krachem, ropy , za swoje eksperymenty , o ile się da, każą płacić, co bardziej zamożnym i nawiedzonym klientom .

Tu sie mówi o Hybrydzie ale, z inną koncepcją pojazd mam być lekki jeździć niezbyt szybko i zasadniczo na akumulatorach. mikro agregat , ma dać tylko poczucie niezależności, mozliwosc pokonania wiekszej trasy jak potrzeba , czy gwarancje dojechana do domu , jak zbraknie prądu. To zresztą może być skalowalne , więcej akumulatorów ,mniej, wiekszy silnik , mniejszy ale chodzi o punkt wyjścia ---Ujmujemy masy spada, zapotrzebowanie na moc.

A n e dokładamy mocy i kilogramow, by dynamicznie dźwigała coraz z więcej złomu żelaznego.

Zresztą większosc osób tu interesuje chyba , bardziej zabawa i eksperymentowanie niz realne oszczednosci na dziś :) Oszczędnosci kiedyś bedą , własnie jak metodą takich zabaw znajdzie sie jakies optimum. Kupowanie czy małpwanie istniejących rozwiązań jest zazwyczaj bez sensu .

agrafek napisał/a:
, pickup etc. To jest dokładnie jak ze statkami.
NO własne :) :) czemu nie kupic sobie statku?????? Dużego tankowca najlepiej , bardzo ekonomiczny i w sumie te troche ropy to se mozna z łdunku podebrac po cichu i bedzie darmo :) :)
 
 
agrafek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   

tree napisał/a:
Zresztą większosc osób tu interesuje chyba , bardziej zabawa i eksperymentowanie niz realne oszczednosci na dziś


Dlatego też napisałem to : "Jeżeli uprzesz się przy mikro-hybrydzie z ciekawości to zastosuj..." Sam budowę samochodu elektrycznego rozpoczynam dla zabawy i eksperymentów bo samochodu obecnie nie potrzebuje.

tree napisał/a:
agrafek napisał/a:
Hybryda miała by sens ale w większym aucie

Bzdura drogi agrafku !
Priusy hondy itp są jakie są , bo są robione z innym zamysłem. Celem ich wytwarzania jest zysk koncernów samochodowych ,


Jak najbardziej masz rację co do zysków koncernów, zarabiania na naiwności ludzi. Ale... Chodzi mi o to że hybryda wielkości priusa nie będzie działać jeszcze przez długi czas :-) A nie o to czy im się ją opłaca produkować czy nie.

tree napisał/a:
Widzisz problem w tym że ja NIE chce małego autka!!!....- a juz na pewno nie chce go, K...a!!!!....-- kupić :)
To jest do pojęcia???????? Czy za trudne?


Trudne ponieważ nie zauważyłem żebyś o tym pisał a wybacz nie potrafię czytać w myślach innych ludzi :-) Za bardzo się spinasz...
 
 
RysiekK
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   

również proponuję zejście do poziomu konkretów i przeanalizowanie głównego tematu czyli hybrydy, póki co szeregowej, z małym silnikiem.
uporządkujmy, to co wiemy na dziś: mamy dostępne małe diesle n.p. lombardini od ok 250cm z max sprawności przy ok 2-3 tys oraz benzynówki ze skuterów gdzie ten obszar leży ok 1 tys obrotów wyżej.
niech więc ktoś zorientowany poda przykład prądnicy pod te zakresy i będzie można poobliczać to i owo.
-----------
P.S. dyskusje ogólne na temat hybryd zaczynają zniżać sie do poziomu innych forów. Po co porównywać Priusa (niezoptymalizowanego do czegokolwiek ) z konwencjonalnym napędem z małym dieslem który w pewnych warunkach "wydusza" z niego ile się da ?
przypomnę więc że sedno hybrydy to stabilizacja pracy w optymalnym zakresie możliwa do osiągnięcia w rzeczywistych warunkach eksploatacji i tylko modele spełniające to kryterium należy uwzględniać w rozważaniach
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 49
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Nie 24 Sty, 2010   

a jakiej mocy te silniki 250ccm?
z generatorem bldc nie ma problemu w tym zakresie obrotow. zdecydowana wiekszosc silników z magnesami trwałymi też się nadaje przy czym maszyna zoptymalizowana do pracy generatorowej jest z reguły x3 droższa.
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
RysiekK
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

Dizelki Lombardini
najmniejszy ma ok2,5 kW co oznacza ze max sprawność będzie przy ok 1-1,5 kW
Dobrze byłoby zbadać na hamowni, choćby prymitywnej , mapy sprawnosci wszystkich maszyn jakie będą użyte w napędzie tzn spalinówki, prądnicy i maszyny trakcyjnej elektrycznej.
Teoretycznie miałbym możliwość urządzenia takiego stanowiska w pracowni, ale wszystko zależy od tego czy znajdą się chętni na taką "zabawę"
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

agrafek napisał/a:
Sam budowę samochodu elektrycznego rozpoczynam dla zabawy
i proponujesz zabawe za 10 000 , 8 000, 30 000, mnie nie stać, wole sie bawic za 20 zł 100.... na dokładke pozytek z tego wiekszy

agrafek napisał/a:
to zastosuj.
4-suw poco? czemu? jak na to wpałdłesś ? moze jeszcze 16 zaworowy z turbo? po grom cos co ma 327 cześci jak wystarczy cos co ma ich 7???? silnik nie napedza pojazdu mechanicznie moze byc zupełnie NIE elastyczny. ale o tym pisałem. Z wydechem też złudzenie !!! To co piszesz to prawda dla silnikow motocykli i samochodów (elastycznych)

Słuchaj, ja nawet nie wiem co to ten Prius :) to mne zupełnie nie interesuje - teraz sprawdzę , boś sie uwzioł :) , ale oni, jak juz pisąłem ''wsadzają silnik do dorożki '' to zupełnie bez sensu. Ta, sprawdziłem, koszmarek :)
agrafek napisał/a:
hybryda wielkości priusa nie będzie działać
no nie bedzie :) bo jest za olbrzymia zawiera za wiele zbednych mechanizmow :)
--No albo zgoda, za mała :) cos wielkosci autobusu , by było ok , półciezarówka czy duzy osobowy chyba nie , na kij komu taka komplikacja , serwis jak dla promu kosmicznego... bez sensu zupełnie, nieprzydatne do niczego , oprucz szpanu .
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

RysiekK napisał/a:
małe diesle n.p. lombardini od ok 250cm
to ciekawe :) ale wielgie strasznie ....
RysiekK napisał/a:
i tylko modele spełniające to kryterium należy uwzględniać w rozważaniach


--Tu bym nie dał zgody-- Odpowiedniego silnika do hybrydy sie nie robi dziś nigdzie.
Więc warto zrobić z byle czym o odpowiednich parametrach wyjściowych i jak reszta sie sprawdzi, pomyśleć o przeróbce jakiegoś silnika na odpowiedni.
Ponieważ to i tak na szmelc :) silnik powinien być tani i lekki :)

Ile waży ten Lombardini bo sie nie dopatrzyłem .... na oko jest z 8 razy za ciezki zeby to mialo sens. Wygląda ze wagowo przegra z agregatem gotowym kupionym w obi , to po kij jeść te żabe?

Dopatrzyłem 30 kg za 2 kw mocy to dołożyc sobie pradnice 1,5, kw wagi 20 kg bo co za roznica uwiązac se do szyji i plum :)
 
 
agrafek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

tree napisał/a:
4-suw poco? czemu? jak na to wpałdłesś ?


A tak że praktycznie każdy 4-suw od skutera ma chłodzenie wodne i spala mniej paliwa jak 2-suw. No chyba że małe spalanie również nie jest założeniem tego projektu.

tree napisał/a:
moze jeszcze 16 zaworowy z turbo? po grom cos co ma 327 cześci jak wystarczy cos co ma ich 7?


No oczywiście, jeżeli znajdziesz 50-siątkę z 16 zaworami i turbo jednocześnie to Ci pogratuluje. A silnik 4-suwowy nie musi mieć 327 części... Żeby być 4-suwem musi zaliczyć 4 cykle i tyle.

tree napisał/a:
wole sie bawic za 20 zł 100..


I za tą sumę chcesz znaleźć diesla o małej pojemności, lekkiego z chłodzeniem cieczą ? No to powodzenia. Poczytaj o konstrukcji/wytrzymałości silników, odprowadzaniu ciepła i wydajności może trochę zmieni to Twoje podejście do tematu.

tree napisał/a:
silnik powinien być tani i lekki


Oczywiście, trudno się z tym nie zgodzić. A na świecie nie powinno być głodnych ludzi i wojen. Pomarzyć sobie można a brak odpowiednich środków to druga sprawa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group