ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozładowane ogniwo 18650/Podróbka ImaxaB6
Autor Wiadomość
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   Rozładowane ogniwo 18650/Podróbka ImaxaB6

Chej,
jeżdże na 16s
rower mi wyłączył zasilanie jak prąd spadł do 3,4V na ogniwo
(po odstawieniu na 6h, cele się "uspokoiły" napięcie wskoczyło na 3,6V i rower zadziałał)
-pierwsza diagnozna była że przegrzał się i termostat odłączył prąd (grzałem na 120% i może szpilkowo temp skoczyła na termostacie - obudowa zimna była...)
Wskoczyłem na rower, po chwili znowu prąd odcięty, napięcie 3,4V na ogniwo

z tego co gdzieś po tematach poszukałem, rozładowane ogniwo to jest 3,0V, a nawet na testach/wykresach arecki rozładowywuje do 2,9V.

Czy to wina BMS'a ? czy może GT1500, (nie robiłem jeszcze zmiany LVC pod 16s)
no chyba że te 3,4V to koniec ogniwa?
Ostatnio zmieniony przez Ledo Sob 27 Maj, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Pytanie zasadnicze - sposób pomiaru napięcia na poszczególnych "eSach". Najprawdopodobniej jedna sekcja schodzi chwilowo poniżej napięcia dopuszczalnego dla BMS, a gdy ten odetnie - wraca do ~3,4V
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
maciex93 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 112
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Sprawdzić czy odcina bms czy sterownik jest bardzo łatwo, jeżeli napięcie za bms czyli na wejściu sterownika "znika" znaczy że bms odcina, jeżeli napięcie jest to sterownik się wyłącza.
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Kiedy rower się wyłączy sprawdź czy masz napiecie w gniezdzie ladowarki. Jezeli będzie powiedzmy 0-20v to masz pewnosc ze bms odlaczyl zasilanie. Jesli tak to rowerek na serwis, pomierzyć cele, któraś na 100% ma ponizej 3v... Bms odlacza przy 2.8
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017   

Cele mam równe, rower nie dawno poskładałem, może ze 3 razy ładowałem,
rower odcina przy 3,4V (mierzyłem każdą z osobna, pomiar robię z przyłączy BMS'a), sumaryczny pomiar też się zgadza 54,4V.
To zobacze przy następnym rozładowaniu co odcina przy tym napięciu.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017   

Te kostki wołają o pomstę do nieba :roll:

A jeśli chodzi o pomiar, w sytuacji gdy masz rozładowaną baterię - mierz cele przy uruchomionym silniku (koło w górę); być może faktycznie masz równą, a tylko naturalnie rozładowaną baterię ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017   Re: Rozładowane ogniwo 18650

Ledo napisał/a:
... czy może GT1500, (nie robiłem jeszcze zmiany LVC pod 16s)

No chyba sobie odpowiedziałeś . Skoro używasz 16S to wypada dostosować do tego sterownik.
Na jakie obecnie LVC jest ustawiony ten sterownik ?
Druga kwestia to wydaje się nie odrózniasz spadku napięcia na rozładowanych ogniwach pod obciązeniem i po jego ustaniu. Jeśli po ustaniu obciążenia masz 3,3-3,4 V to pod obciążeniem może być 3 V lub troche mniej lub nieco więcej.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017   

A jaki masz pakiet 16S a ile P ? Sterownik ile Amper bo raczej na pewno jak masz 3,4 po zejściu z rowerka to spada ci poniżej 3 Volt i BMS odcina normalna sprawa.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   

Spokojnie, spokojnie, nie jestem elektryk/ktronikiem, ja wiem tyle co z bloga tasa wyczytałem, i dopiero jak podłączyłem regen który nie działa doszukałem/zobaczyłem wpis o LVC, i wiem o tym tyle że musze coś przelutować aby ustawić napięcie pod hamulec aby ster nie myślał że bateria jest przeładowana i odblokował ładowanie regenem, a co dalej robi LVC, nie mam pojęcia.
LVC jest nie ruszane/oryginalne, więc prawdopodobnie na 48V
To moj pierwszy rower i dopiero zdobywam doświadczenie w tej tematyce.

Mam 16s12P 10A wysokoprądowych
GT1500 45A,

pobór 3,75A na ogniwo przy 100% selektora prędkości
na 50% rower też nie chciał działać.
Pamiętam że jechałem z górki jak już rower odcieło, mając manetkę wychyloną na max (selektor 50%), raz dwa razy silnik przez pół sekundy próbował zakręcić i odcięcie.

jak testowałem przy prowizorycznym pierwszym podłączeniu, zakręcenie kołem w powietrzu to sag skakał w dół do około z 66,6V na 65,9V
więc w przeliczeniu na ogniwo wychodzą ułamki.

A co do kostek to co jest nie tak?,
-użyłem z stykami do 3A mosiężne, a tam i tak prądy duże nie idą, złącze balansujące BMSa z tego co gdzieś wyczytałem ma moc rozładowania coś około 100mA, a cieniutkie oryginalne kabelki zdają się to potwierdzać, a powieżnia styku w kostce złączanych kabelków (kable są złączone dodatkowo na zakład) uważam że jest większa niż same wtyki przewodów balansujących do BMS'a,
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   

Jezeli sterownik jest na 48 V a masz aku 36 V, to nawet przy niewielkim spadku napięcia sterownik odcina zasilanie, bo dla niego to dolna granica dzialania. Musisz to przestawić.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   Re: Rozładowane ogniwo 18650

WojtekErnest napisał/a:

Druga kwestia to wydaje się nie odrózniasz spadku napięcia na rozładowanych ogniwach pod obciązeniem i po jego ustaniu. Jeśli po ustaniu obciążenia masz 3,3-3,4 V to pod obciążeniem może być 3 V lub troche mniej lub nieco więcej.

Puki nie zrobie pikacza to nie będę wiedział ile naprawdę mam spadku podczas obciążenia
Jedynie dodam, że wtedy jak go odcieło, po 6h wyszedłem znowu z rowerem, cele się uspokoiły na 3,6V udało mi się na tym przejechać 1-2km pod sporą górę i znowu odcięło przy 3,4V

Ale i tak wróżenie z fusów teraz jest bezsensu, chyba więcej się dowiemy jak mi odetnie znowu przy 3,4V i sprawdzę czy to BMS, czy sterownik,
teraz muszę znaleźć wolną chwilę :) i zrobić te LVC
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   

3,4V to już jest praktycznie wyładowane aku, na ostatnich procentach masz przysiad do 2,8V i BMS odcina. Regen nie zadziała bo dla sterownika aku jest naładowane na 100%(a jest 0%) Sterownik jest standardowo na 13S czyli max napięcie 54,6V, minimalne przy którym on odcina to około 42V.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   

Ledo napisał/a:

Mam 16s12P 10A wysokoprądowych
GT1500 45A,


WojtekErnest napisał/a:
Jezeli sterownik jest na 48 V a masz aku 36 V


:roll:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017   

bloodyopel napisał/a:
Ledo napisał/a:

Mam 16s12P 10A wysokoprądowych
GT1500 45A,


WojtekErnest napisał/a:
Jezeli sterownik jest na 48 V a masz aku 36 V


:roll:


16s to jest 67,2V a nie 36V
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
  Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017   

Pojeździłem rowerkiem, bateria już przy końcówce, jeszcze nie odcieło nic, zbiłem do 54,6V (mi odcinało przy 54,4V)
sprawdziłem cele
wszystkie są na poziomie 3,4V po za jedną celą 3,0V :( , dalsze rozładowywanie bateria już chyba bezsensu bo przyczyna znaleziona :( .

Wstawiłem do ładowania, zobaczę do ile dobije walniętą celę jak BMS odłączy już ładowarkę.

Jak już dostanę się do bateri, jak i czym mogę sprawdzić które dokładnie ogniwo z wadliwego pakietu 12s jest padnięte?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group