|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
MTB Damka Wheeler 250W |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017 MTB Damka Wheeler 250W
|
|
|
Witam Forumowiczów
Po półrocznych zmaganiach z e-Meridą przyszła kolej na e-Wheelera. Zanim zdecydowałem się na budowę troszkę mocniejszego niż 250W e-bika zakupiłem podjarany elektryfikacją roweru silnik 250W 48V, sterownik 250W oraz manetkę 48V
Elementy te postanowiłem wykorzystać budując dla żony zestaw do elektryfikacji jej roweru. Co Ciekawe, robię to bez Jej aprobaty, wręcz nawet na przekór. Otóż przez te zmagania z jednym e-bike, zawalenie pokoju dzieci mini warsztatem elektryczny oraz czasem , który na to poświęcam ma ona serdecznie dość takich eksperymentów. Ja się uparłem, zbuduje tego ebike. Jak się jej faktycznie nie spodoba to odsprzedam zestaw do elektryfikacji lub cały rower i oddam jej pieniądze na kosmetyki
Bazą jest srebrna damka mtb 26 cali.
Aktualnie czekam na przełączniki na kierownicę zza oceanu. Baterie 13s3p buduje. Zakupiłem dedykowany do ebike bagażnik w którym znajdzie swoje miejsce bateria i sterownik. Resztę mam.
Na początek poproszę o pomoc w kabelkologii małego sterowiczka.
https://pl.aliexpress.com/item/Free-shipping-High-quality-36V-48V-250W-DC-motor-brushless-speed-controller-for-lithlum-battery/1966269914.html?spm=2114.13010608.0.0.4ehSic
Nie znalazłem tampomatu, pewnie nie ma wcale. Zastanawiam się, które przewody to stacyjka - te cieńsze czerwone z zielonymi izolacjami na końcu wtyczek ?
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017
|
|
|
Leniwie się ten projekt rozwija.. jak się rozpędzie to znów jakiś peszek ;-(
Zbudowałem skrzynkę z aluminium, będzie osnuta koszulkami termokurczliwymi czarnymi, wyklejona plastikiem. Pomieści baterię , sterownik, stacyjkę oraz gniazdo ładowania.
Okazało się, że zbyt wysoka mi wyszła i nie mieści się do końca w zakupionym dedykowanym do ebike bagażniku. Mogę troszkę spiłować jego profil w miejscu konfliktu by go wcisnąć lub nie niszczyć, sprzedać na forum. Wtedy skrzynkę z elektroniką o wadzę max 3.5 kg umieszczę na bagażniku na sztycę o deklarowanej nośności 10 kg Minus rozwiązania, potencjalny złodziej z nożyczkami od razu ciach i zabiera całość, Wmontowaną w bagażnik klasyczny ciężej wyjąć. Plusem rozwiązania jest uniwersalny demontowalny zestaw.
Syn mnie męczy o elektryczny rower dla niego. Jednak mam już zaplecione koło 26 cali, nie będę przerabiał na 20 czy 24 cale dla 9 latka. Jednak za jakiś czas taki uniwersalny zestawik się przyda. Może jakaś e-hulajnoga ?
Koniec gdybania - ciąć piłować bagażnik czy na sztycę go ?
Łukasz
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017
|
|
|
Bagażnika bym nie niszczył. Dojezdzic sezon na sztycy a w zimowe wieczory nowa, przemyslana skrzynka, pasująca do bagaznika. To bardziej uniwersalne rozwiazanie i nie przeszkodzi w dodaniu malych sakw zaslaniajacych aku a z drugiej strony miejsce na drobne sprawunki czy laptop. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017
|
|
|
Ostrożnie z bagażnikami na sztycy, mój się złamał przy 6-7 kg, choć miał deklarowany udźwig 12kg. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017
|
|
|
a czemu nie kupiłeś dedykowanego pojemnika?, chodziły takie z koszykami na forum po 40-50zł, za tą cenę to sie nie opłaca robić |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017
|
|
|
Nie wiem czy w dedykowany bym zmieścić zdołał 13s3p. W tej sytuacji chyba dokupić muszę płaskownik aluminiowy i wygiac na nowo by zewn boki miały wysokość 8cn a nie 8,5. Tyle gięcia wiercenia psu w pysk. Muszę dokładnie jeszcze raz zmierzyć ten otwór w bagażniku. Sprawa nie jest beznadziejna gdyż skrzynka ma wymiary szer 10 cm wysokość 8 cm. Po prostu muszę tak ja spasowac by boki zachodziły na górna i dolna powierzchnie. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017
|
|
|
13S3P mieści się w wiele 'typowych' firmowych pojemników.
Warto trzymać się firmowych typorozmiarów, bo wtedy łatwiej o skorzystanie z wymiennych rozwiązań, budowę aku zapasowego itp. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017
|
|
|
do puszki gazeli wchodzą 54 ogniwa w koszykach |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017
|
|
|
... wraz ze sterownikiem, stacyjka bms, gniazdem ładowania ? Poza tym koszt takiej samoróbki jest niższy niż dedykowanej. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13 Sie, 2017
|
|
|
Projekt ruszył dalej. W zasadzie zostało już poskładanie całości. Niestety , nie wyrobiłem się przed urlopem, więc kończę teraz tę maszynkę. Tymczasem ładuję nowo zbudowaną baterię Wygląda troszkę na coś nie do roweru, gdybym ją tak sobie zostawił w miejscu publicznym na bank zjawili by się saperzy
IMG_20170813_034437345.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 379 raz(y) 2,96 MB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13 Sie, 2017
|
|
|
Nadal 1,1 A ładowania a Umax. Balanser w takich warunkach nie jest w stanie wyrownywac ogniw. Sprawdź napięcie każdego segmentu, no i warto miec takie gniazdo serwisowe aby mozliwy byl pomiar bez wypinania BMS. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13 Sie, 2017
|
|
|
Zakończył na ok 0.5 A ale z rana miała 53,9 V. Były te mierniczki podpięte tylko. Podłączyłem na 15 min doładowało do 54,4. Sprawdziłem ręcznie cele. większość ma 4,18 V ; dwie 4,17 V; jedna 4,19V. Zostawić czy bawić się w wyrównanie/doładowanie ręczne cel ładowarką modelarską do 4.2 V ? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13 Sie, 2017
|
|
|
Zostawić bez łądowania i sprawdzic czy BMS samodzielnie wyrówna wszystkie kanały. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13 Sie, 2017
|
|
|
Cele naładował do 4.15 V , kilka do 4.14 V. Co ciekawe po powtórnym wpięciu wtyczki balansera nie było napięcia na kocówkach baterii. Dopiero jak podłączyłem na sek kolejny miernik, mimo , że jeden na stałe monitorował napięcie BMS się "aktywował" i pojawiło się 54.4 V. Tak ma być ?
Zostawiam do rana tę baterię sam an sam z BMS< beż jakichkolwiek mierników , by nic nie zakłócało procesu balansowania. Nie wiem tylko czy uda mi się w kiedykolwiek doładować tę baterię do 54.6V ( 4.20 V na cele ) ładowarką 4A czy tylko pojedynczo modelarska? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017
|
|
|
Nie wypinaj złącza balansera. Takie próby czasem kończą się uszkodzeniem BMS podczas ponownego wpinania. W Twoim przypadku sądzę, że ładowarka ma za duży prąd w fazie CV i w czasie ładowania aku osiągają 4,20 V ale poniewaz jest nadal zbyt wysoki prąd to po odłączeniu, napiecie dość szybko spada. To oznacza że de facto BMS prawie nie dziala/nie balansuje.
Ładowarka modelarska jednorazowo doladuje do napięć bliskich 4,20 ale to niweluje skutek a nie przyczynę. Czyli kolejne normalne rozladowanie i ladowanie spowoduje taki sam stan. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|