ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
MTB Damka Wheeler 250W
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017   MTB Damka Wheeler 250W

Witam Forumowiczów

Po półrocznych zmaganiach z e-Meridą przyszła kolej na e-Wheelera. Zanim zdecydowałem się na budowę troszkę mocniejszego niż 250W e-bika zakupiłem podjarany elektryfikacją roweru silnik 250W 48V, sterownik 250W oraz manetkę 48V ;-)

Elementy te postanowiłem wykorzystać budując dla żony zestaw do elektryfikacji jej roweru. Co Ciekawe, robię to bez Jej aprobaty, wręcz nawet na przekór. Otóż przez te zmagania z jednym e-bike, zawalenie pokoju dzieci mini warsztatem elektryczny oraz czasem , który na to poświęcam ma ona serdecznie dość takich eksperymentów. Ja się uparłem, zbuduje tego ebike. Jak się jej faktycznie nie spodoba to odsprzedam zestaw do elektryfikacji lub cały rower i oddam jej pieniądze na kosmetyki ;-)

Bazą jest srebrna damka mtb 26 cali.

Aktualnie czekam na przełączniki na kierownicę zza oceanu. Baterie 13s3p buduje. Zakupiłem dedykowany do ebike bagażnik w którym znajdzie swoje miejsce bateria i sterownik. Resztę mam.

Na początek poproszę o pomoc w kabelkologii małego sterowiczka.

https://pl.aliexpress.com/item/Free-shipping-High-quality-36V-48V-250W-DC-motor-brushless-speed-controller-for-lithlum-battery/1966269914.html?spm=2114.13010608.0.0.4ehSic

Nie znalazłem tampomatu, pewnie nie ma wcale. Zastanawiam się, które przewody to stacyjka - te cieńsze czerwone z zielonymi izolacjami na końcu wtyczek ?






 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

Leniwie się ten projekt rozwija.. jak się rozpędzie to znów jakiś peszek ;-(

Zbudowałem skrzynkę z aluminium, będzie osnuta koszulkami termokurczliwymi czarnymi, wyklejona plastikiem. Pomieści baterię , sterownik, stacyjkę oraz gniazdo ładowania.


Okazało się, że zbyt wysoka mi wyszła i nie mieści się do końca w zakupionym dedykowanym do ebike bagażniku. Mogę troszkę spiłować jego profil w miejscu konfliktu by go wcisnąć lub nie niszczyć, sprzedać na forum. Wtedy skrzynkę z elektroniką o wadzę max 3.5 kg umieszczę na bagażniku na sztycę o deklarowanej nośności 10 kg Minus rozwiązania, potencjalny złodziej z nożyczkami od razu ciach i zabiera całość, Wmontowaną w bagażnik klasyczny ciężej wyjąć. Plusem rozwiązania jest uniwersalny demontowalny zestaw.

Syn mnie męczy o elektryczny rower dla niego. Jednak mam już zaplecione koło 26 cali, nie będę przerabiał na 20 czy 24 cale dla 9 latka. Jednak za jakiś czas taki uniwersalny zestawik się przyda. Może jakaś e-hulajnoga ?

Koniec gdybania - ciąć piłować bagażnik czy na sztycę go ?

Łukasz









 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 75 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3354
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

Bagażnika bym nie niszczył. Dojezdzic sezon na sztycy a w zimowe wieczory nowa, przemyslana skrzynka, pasująca do bagaznika. To bardziej uniwersalne rozwiazanie i nie przeszkodzi w dodaniu malych sakw zaslaniajacych aku a z drugiej strony miejsce na drobne sprawunki czy laptop.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

Ostrożnie z bagażnikami na sztycy, mój się złamał przy 6-7 kg, choć miał deklarowany udźwig 12kg.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

a czemu nie kupiłeś dedykowanego pojemnika?, chodziły takie z koszykami na forum po 40-50zł, za tą cenę to sie nie opłaca robić
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

Nie wiem czy w dedykowany bym zmieścić zdołał 13s3p. W tej sytuacji chyba dokupić muszę płaskownik aluminiowy i wygiac na nowo by zewn boki miały wysokość 8cn a nie 8,5. Tyle gięcia wiercenia psu w pysk. Muszę dokładnie jeszcze raz zmierzyć ten otwór w bagażniku. Sprawa nie jest beznadziejna gdyż skrzynka ma wymiary szer 10 cm wysokość 8 cm. Po prostu muszę tak ja spasowac by boki zachodziły na górna i dolna powierzchnie.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 75 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3354
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

13S3P mieści się w wiele 'typowych' firmowych pojemników.
Warto trzymać się firmowych typorozmiarów, bo wtedy łatwiej o skorzystanie z wymiennych rozwiązań, budowę aku zapasowego itp.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

do puszki gazeli wchodzą 54 ogniwa w koszykach
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

... wraz ze sterownikiem, stacyjka bms, gniazdem ładowania ? Poza tym koszt takiej samoróbki jest niższy niż dedykowanej.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 13 Sie, 2017   

Projekt ruszył dalej. W zasadzie zostało już poskładanie całości. Niestety , nie wyrobiłem się przed urlopem, więc kończę teraz tę maszynkę. Tymczasem ładuję nowo zbudowaną baterię ;-) Wygląda troszkę na coś nie do roweru, gdybym ją tak sobie zostawił w miejscu publicznym na bank zjawili by się saperzy ;-)



IMG_20170813_034437345.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 170 raz(y) 2,96 MB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 75 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3354
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 13 Sie, 2017   

Nadal 1,1 A ładowania a Umax. Balanser w takich warunkach nie jest w stanie wyrownywac ogniw. Sprawdź napięcie każdego segmentu, no i warto miec takie gniazdo serwisowe aby mozliwy byl pomiar bez wypinania BMS.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 13 Sie, 2017   

Zakończył na ok 0.5 A ale z rana miała 53,9 V. Były te mierniczki podpięte tylko. Podłączyłem na 15 min doładowało do 54,4. Sprawdziłem ręcznie cele. większość ma 4,18 V ; dwie 4,17 V; jedna 4,19V. Zostawić czy bawić się w wyrównanie/doładowanie ręczne cel ładowarką modelarską do 4.2 V ?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 75 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3354
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 13 Sie, 2017   

Zostawić bez łądowania i sprawdzic czy BMS samodzielnie wyrówna wszystkie kanały.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 13 Sie, 2017   

Cele naładował do 4.15 V , kilka do 4.14 V. Co ciekawe po powtórnym wpięciu wtyczki balansera nie było napięcia na kocówkach baterii. Dopiero jak podłączyłem na sek kolejny miernik, mimo , że jeden na stałe monitorował napięcie BMS się "aktywował" i pojawiło się 54.4 V. Tak ma być ?

Zostawiam do rana tę baterię sam an sam z BMS< beż jakichkolwiek mierników , by nic nie zakłócało procesu balansowania. Nie wiem tylko czy uda mi się w kiedykolwiek doładować tę baterię do 54.6V ( 4.20 V na cele ) ładowarką 4A czy tylko pojedynczo modelarska?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 75 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3354
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

Nie wypinaj złącza balansera. Takie próby czasem kończą się uszkodzeniem BMS podczas ponownego wpinania. W Twoim przypadku sądzę, że ładowarka ma za duży prąd w fazie CV i w czasie ładowania aku osiągają 4,20 V ale poniewaz jest nadal zbyt wysoki prąd to po odłączeniu, napiecie dość szybko spada. To oznacza że de facto BMS prawie nie dziala/nie balansuje.
Ładowarka modelarska jednorazowo doladuje do napięć bliskich 4,20 ale to niweluje skutek a nie przyczynę. Czyli kolejne normalne rozladowanie i ladowanie spowoduje taki sam stan.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group