ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki sterownik do pakietu 13s8p i 9C 10x6
Autor Wiadomość
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   Jaki sterownik do pakietu 13s8p i 9C 10x6

Cześć

Składam nowy rower na zestawie akumulator 13S8P 22Ah bms 60A (mam już w posiadaniu) i z silnik 9C 10x6. Ogniwa inr 29E.

Moje pytanie jest takie czy mogę tego zestawu bezpiecznie i wydajnie używać ze sterownikiem GT1500? Czy lepiej jednak z GT500?

A może coś od Barmala?

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

masz Ogniwa inr 29E ono daje max 2750mA prądu ciągłego czyli łącznie 2750 * 8 p = 22A czyli słabiuteńko, licząc to powinieneś te 22A podzielić przez 2 tak aby z ogniwa bezpiecznie użytkować a więc zostaje Ci 11A prądu ciągłego
gt1500 bierze 45A
barmal o ile mi wiadomo 55A
nic z tym aku nie zrobisz jedynie do latarek albo power banków :???:
Ostatnio zmieniony przez Przemek Wto 11 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

5A na 1 ogniwo to jest kiepsko, bo to co prawda dobre ogniwo ale nie na takie prądy.
Jak nie możesz powiększać akumulatora to zamontuj wyłącznik termiczny 50st i zepnij go z BMSem, dzięki temu zabezpieczysz się przed degradacją akumulatora. Dobre warsztaty z ebajkami tak właśnie robią.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

Tas poważnie? 5 A na jedno ogniwo, ono w pikach przyjmuje 8A zabezpieczenie da tyle że pojedzie max 5 minut i będzie musiał czekać ze 30min żeby aku ostygną
bez sensu
silnik fajny więc potrzebna bateria by był fan, z tego aku nic nie wyciśnie
szkoda roboty i kosztów - według mnie
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

No ale zauważ, że to lepsze niż zostawić tak jak jest, dobór ogniw się planuje po przeliczaniu instalacji, a nie przed.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

Dzięki panowie za info. Co do akumulatora to jest to spadek po innej konstrukcji i dlatego chciałem go użyć aby nie inwestować odrazu w akumulator. Dlatego też to pytanie. Może chociaż na gt500 da się tym pojeździć ?
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

gt 500 bierze 30A
nic sensownego nie zrobisz
no chyba ze tak jak pisał Tas - zabezpieczysz termicznie, ale wierz mi będziesz sie tylko wqurwi.. , 5 min jazdy 30 min postoju - lipa
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

Nie chce mi się wieżyc aby użytkownik cały czas targał te 5A ogniw przy sterowniki 45A, szybciej silnik odleci w niepamięć. Średnia prądu z całej jazdy pewnie i tak wyjdzie w okolicy 1C. Ja mam te ogniwa u siebie w falconie w konfiguracji 20s16p, jak na razie żyją i nic im nie ma :P Prąd chwilowe do 90A, ciągle nie da się tyle pobierać bo po pierwsze silnik by się usmażył a po drugie w lesie 60km/h pod górę nie da się lecieć :P . Wiadomo są lepsze ogniwa o większej obciążalności. Pytanie tylko jak ten ebajk będzie użytkowany. Jeżeli to ma być typowa wyścigówka to start/stop i cały czas w palnik to faktycznie lepiej wybrać ogniwa o większym prądzie, ewentualnie pomyśleć o lipo.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

Co do zastosowania roweru, to będzie to cruiser. Jazda spokojna, asfalt pewnie max 35 km/h. Rekreacja.
Myślałem nawet nad zakupem silnika Bionx gen 1. I do tego jakiś sterownik choć też trudno powiedzieć jaki?
Ostatnio zmieniony przez ICE Wto 11 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

No to poszukaj sterownika 250 lub 350W tanie sa.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

Jeżeli faktycznie będziesz jeździć spokojnie bez szaleństwa to spokojnie 1kW rozpędzi cię do takiej prędkości na asfalcie, wiadomo nie w mgnieniu oka ale ;) pojedzie tyle. Myślę że GT500 spełni twoje wymagania nie potrzeba Ci GT1500.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

Spokojnie możesz do tej batki podłączyć sterownik 30A. Jak chcesz to nawet zainstaluj sobie termometr gdzies w baterii i monitoruj temp na kierownicy. Do 50stopni to ciężko ci bedzie rozgrzać podczas normalnej jazdy taką baterię. Niektórzy są trochę nadgorliwi, gdyby każdy taki był to bysmy jezdzili ciągle spalinowymi. Kilka lat temu nie bylo fajnych ogniw i ludzie robili bajki na ogniwach 22F, 26F które są duuuużo gorsze od obecnych typów. I jakoś jeździli :)
 
 
maciex93 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 112
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

Mam baterię z laptopowych icr-18650-22F mam sterownik 30A (gt1500 z obniżonym prądem) zaczynam jazdę 3 sezon, a bateria (15S8P) już miała przygodę typu rozładowanie do 0 i nie umarła :)
30-40A możesz brać wg mnie z 29E.
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

Dziekuje za odpowiedzi w temacie. Zdecyduje się chyba na GT500 i myslę że powinno być ok. Nie zakładam jazdy nonstop na pełnym gazie i myślę że pobór prądu nie będzie oscylować na granicy możliwości sterownika w dłuższym okresie jazdy.
Jeszcze raz dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group