ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
HATAK 6kW
Autor Wiadomość
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 09 Sie, 2017   

leszcz napisał/a:
To chyba jakiś wyrzutnik by musiał być. Jakoś nie widzę nawet szybkiego sposobu wyjmowania palącego się aku.


Dokładnie ja to bym uciekał (bo jeszcze wybuchnie haha) a nie łapał się za palącą baterię :mrgreen:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 09 Sie, 2017   

Pomijając warunki extremalne, zderzenie, lub długotrwały problem przy ładowaniu bez dozoru, to jesli to będzie usterka wewnątrz, przytarcie kabla itp to ten dym będzie stopniowo narastał i wtedy pojemnik ZAMOCOWANY, który jest wysuwalny lub prosto odczepiany się przyda. Bo to przy okazji fizyczne odcięcie od urządzeń które zasila.
Tak ma wiele rowerów fabrycznych.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Śro 09 Sie, 2017   

Po wczorajszej wycieczce można już parę wniosków co do temp zobaczyć.
Pierwszy to adaptto:
Przy jeździe po górach dalej nic idzie zrobić z grzaniem w porównaniem do sabka. Przez całą wycieczkę nie mogłem przy adaptto zagrzać sabka do ponad 100stopni, gdzie adaptto cały czas miało grubo ponad 100st. Różnicy na początku to koło 20stopni na korzyść sabka, gdzie czym dalej to blisko 50st.

Temp sterownika:
Sabvoton oscyluje koło 50stopni, jednak cały czas się utrzymuję. W przypadku adaptto temp było dużo razy niższa ponad 40stopni, ale były momenty, gdzie było ponad 50st.

Aku:
Temp max to 37-39st w środku aku, jednak czujnik który znajduję się na krawędzi pokazywał 10 stopni mniej 26-30st.
Trzeba zrobić wycieczkę, gdzie w terenie spędzi się z 4-5h wtedy zobaczymy do ilu dojdzie, ale przypuszczam, że koło do 50 można je zagrzać.

Sterownik mam ustawiony na 80a z aku 170a z fazy. Aku 20s14p sayno ga.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 09 Sie, 2017   

Czyli sam Sabvoton dużo energii musi tracić na grzanie samego siebie... z jednej strony łatwiej odprowadzać ciepło ze sterownika niż silnika.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 09 Sie, 2017   

Czy sabek w ramie nie powoduje większego grzania sie pakietu skoro sam nagrzewa się do 50 stopni?

Podajesz ciepło obudowy sabka czy tranzystorów zanim obudowa rozproszy ciepło?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 09 Sie, 2017   

Mobil napisał/a:
Czyli sam Sabvoton dużo energii musi tracić na grzanie samego siebie... z jednej strony łatwiej odprowadzać ciepło ze sterownika niż silnika.


No, 20W strat na sterowniku kontra 1000W strat na silniku to faktycznie dużo :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Śro 09 Sie, 2017   

Czujnik w sabku mam włożony bezpośrednio przy mosfetach.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 09 Sie, 2017   

ap0f1s napisał/a:
Czujnik w sabku mam włożony bezpośrednio przy mosfetach.


To obudowa sabka pewnie zimna :wink:
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Śro 09 Sie, 2017   

Nie mam jak zobaczyć w trasie, a bajka nie oszczedzam, nigdy stałej ponad 50 st nie miałem a daje w palnik. Niech mi ktoś nie powie że przy 80a nie da się pokonywac stromych gór same kamienie. Umiejętności mi brak a nie amperow.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

tas napisał/a:
Mobil napisał/a:
Czyli sam Sabvoton dużo energii musi tracić na grzanie samego siebie... z jednej strony łatwiej odprowadzać ciepło ze sterownika niż silnika.


No, 20W strat na sterowniku kontra 1000W strat na silniku to faktycznie dużo :P

To troszke prowokacja była :mrgreen: Wat do wata i nie ma kilowata :lol:
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pią 11 Sie, 2017   

Wczoraj wybrałem się na szlak od Porąbki czerwonym szlakiem na Hrobaczą i później czerwonym w stronę straconki. Błota było tyle, że masakra i dużo nie brakło a przez to błoto nie widziałem, że śruba od tarczy hamulcowej się poluzowała i zaczęła trzeć o izolację kabla, jednak zdążyłem to zauważyć w porę po mimo, że widać już było kable od faz, jednak izolacja na nich nie naruszona. Jak zawsze kapton rada na wszystko. Ale i tak odkręce wszystkie śruby dam jeszcze raz kleju i przykręcę na nowo.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

Wczoraj zrobiłem prawie 100km po górach zaliczyłem pierwszą glebę, ale ochraniacze się przydały i nie ma nawet śladu, a tak w wnerwiają, ale nikt nie wie kiedy mogą się przydać. Przy okazji zajechałam klocki hamulcowe w 3dni i mam krzywą tarczę z tyłu teraz to trzeba jakoś prostować. Ale jakby nie było dostały w dupę ostro.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Ja klocki w 1/3 sezonu zajechalem :D Tarcze najlepiej mi się prostuje jak kładę rower na boku na taboretach i patrzę względem klocków jak ucieka a doginam drewnianą listewką :mrgreen: Tylko trzeba najpierw sprawdzić/dokręcić śruby mocójące tarcze bo ich poluzowanie może być powodem bicia. Ja tarcze prostuję średnio co 1-2 tygodnie i zazwyczaj w trasie jak słyszę, że mi cyka to też się zatrzymuję i w miejscu gdzie trze doginam ręką w odpowiednią stronę bo mnie to denerwuje :)
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

Hej Ap0f1s, możesz zdradzić, jakie masz zużycie wh/km na takich górskich ścieżkach przy 80/170? Na tyle siedzi ciągle u Ciebie mietek c-19? Dzięki i udanych wypadów.
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

20-26wh/km
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group