|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
E-Merida 150 -> GT Helion - mój projekt |
Autor |
Wiadomość |
adept
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2017 Posty: 20 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Sob 15 Kwi, 2017
|
|
|
maniekrox, zaoferował lepszą ofertę na aku i ona wygrywa przekonaliście mnie. Teraz muszę wymyślić sposób montażu, ale najpierw dostać w swoje łapska ramę. Przełożyć bebechy z Meridy. Wtedy sprzedać ramę, dołożyć pensję. Myślę że w projekt zakończę za miesiąc. Takiej jestem myśli.
Czy ze sklepu Nexun, będę potrzebował coś jeszcze?
Do czego służy tajemnicza blokada osi, która chroni przed "usterką" za 40zł?
|
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 16 Kwi, 2017
|
|
|
adept napisał/a: | Do czego służy tajemnicza blokada osi, która chroni przed "usterką" za 40zł? |
Do tego, że jak się wyrwie oś z mocowania, to pozrywa kable, zewrze fazy i się zjara kilka rzeczy. |
|
|
|
|
adept
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2017 Posty: 20 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Nie 16 Kwi, 2017
|
|
|
Czyli to must have.
O czymś jeszcze muszę wiedzieć?
Czy wiecie ile kosztuje sterownik bramala?
Wiem, że pracuje teraz nad jego nową wersją. Kupować teraz, czy wstrzymać się i kupić tą nową? |
|
|
|
|
Majster
stażysta Elektronik
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 131 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Pon 17 Kwi, 2017
|
|
|
Ja czekam na nową wersję, aktualnie mój rower jest rozebrany i serwisowany, pozatym mam jeszcze sterownik blokowy. Jak ci się śpieszy to weź starą wersję, przynajmniej jest przetestowana przez wiele osób a z nową mogą wyjść jakiejś kwiatki jak więcej osób zacznie testować. |
_________________ Jeżdżę na "Discovery One" - 9c 10x6, 16s3p 60V 15Ah, GT 1500W, prędkość maks. 50km/h, zasięg 40-80 km
Więcej na temat budowy roweru na:
https://www.facebook.com/...yczneDiscovery/
Oraz
https://discoveryebikes.blogspot.com/
|
|
|
|
|
cola3d
początkujący
Wiek: 40 Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 30 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: |
Rodzaj ogniw: Sony VTC5
Napięcie nominalne: 48V
Maksymalne napięcie: 54,6V
Ilość ogniw: 65 sztuk
Konfiguracja: 13S5P
Szacowana pojemność: 14Ah
Ilość energii magazynowanej: 673Wh
Obciążenie rekomendowane: do 60A
Waga: 3,4kg
Wymiary: 105x260x73mm
Nie wiem ale powinni napisać max 30A by ogniwa nie trafił szlag po jednym sezonie. Na naklejce napisali CURRENT 60A max WATT 2500. |
Jak to jest z tymi wsokprądowymi ogniwami ? Teoretycznie z karty wynika 20A a nawet 30A przy zabezpieczeniu termicznym na ogniwo, czyli 30A o których piszesz to by było tylko 20% -30% wydajności tej baterii !! Pytam bo mam podobny aku i GT1500 zasysa z niego 45A. Zastanawia mnie żywotność takich akumulatorów skoro z tego co widzę w ludzie wykorzystują zazwyczaj 50% maxa przytajającego na ogniwo. |
Ostatnio zmieniony przez Śro 19 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
adept
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2017 Posty: 20 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017
|
|
|
Mały update - wczoraj dostałem ramę. Jutro przyjdą potrzebne części - nowe manetki obrotowe i gripy 3x9 SRAM X0, stery redukcyjne Dartmoor Flash oraz przednia przerzutka XT. Jako że nie mam doświadczenia w ust. przerzutek oraz brak mi narzędzi do zajmowania się linkami i pancerzami - rower pójdzie do fachowca na regulację.
Wczoraj udało mi się "na krótko" zestawić poszczególne elementy. Poniżej kilka zdjęć z postępu prac.
Rama jest bardziej smukła i dłuższa. Szczerze, po tych 4latach na M'ce trochę dziwnie mi się jeździ. Rower sprawia wrażenie długiego, kierownica skręca leniwie. Siodło na zdjęciach jest wpuszczone na max, będę musiał chyba skrócić sztycę. Niemniej jednak rowerem jedzie się szybciej, bardziej pochylona postawa sprzyja lepszej aerodynamice, a zawieszenie pracuje jak miód. Nie ma mowy o pompowaniu nawet stając na pedałach i cisnąc co sił w nogach, tutaj jestem wręcz w szoku.
PS- Pytanie do starych wyjadaczy - WTF : https://www.youtube.com/watch?v=--Ovr6Cq9eU
20170419_220314.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 360 raz(y) 1,1 MB |
20170419_220237.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 335 raz(y) 1,14 MB |
20170419_220146.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 315 raz(y) 962,23 KB |
20170419_220038.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 337 raz(y) 1,31 MB |
|
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 20 Kwi, 2017
|
|
|
Kupiłeś drogi osprzęt ale Ci powiem że przy elektryku redukcja masy drogim osprzętem nie ma takiego znaczenia jak w rowerach normalnych startujących w maratonach górskich, itp. Mało tego tańszy osprzęt jest "stalowy", masywniejszy - czytaj: trudniejszy do zajechania przy użytkowaniu cięższego elektryka. Ale jak masz po prostu taką ochotę (nadmiar kaski) to luz, nie wnikam
Bujanie zawieszenia ramy przy elektryku też nie ma totalnie znaczenia Ale jak rower ma taką opcję to nie przeszkadza, bo zawsze lepiej się jedzie bez bujania jak zabraknie prądu na trasie
Znaczenie ma:
- wytrzymałość ramy (grubość / przekrój profili/ dodatkowe wzmocnienia/ spawy). GT robi mocne ramy.
- sztywność wahacza !!
- ilość miejsca w trójkącie na baterię/ osprzęt elektr.
- wygodna pozycja na długie wypady
Co do filmu to nic dziwnego Tylko trzy takie starty do setki i trzeba czekać aż silnik ostygnie ale tego się na filmie nie pokazuje |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20 Kwi, 2017
|
|
|
Adept, fajna rama możesz napisać gdzie ja kupiłeś lub jakiś link z opisem? Fajnie bo tylne zawieszenie - dumper - praktycznie niewiele zajmuje przestrzeni w trójkącie ramy. Moja następna konstrukcją pewnie będzie full |
|
|
|
|
adept
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2017 Posty: 20 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pią 21 Kwi, 2017
|
|
|
Kupiłem z allegro. Sama rama jest duża, ma dużo miejsca w trójkącie, jutro dokładnie wymierzę, chociaż na stronach jest info a tabelkę załączam w tym poście.
Ja mam rozmiar L.
Mam do was pytanie - co oprócz baterii, zaplecionego w kole silnika oraz sterownika jest mi potrzebne
Oraz jak duża musi być skrzynka - spójrzcie na tabelkę.
W przypadku kiedy bateria jest "dead" - o ile gorzej jedzie się takim rowerem
z tym całym "majdanem" ?
helion tabela.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 300 raz(y) 108,62 KB |
|
|
|
|
|
adept
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2017 Posty: 20 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017
|
|
|
Jutro, po wypłacie zamawiam części Dokupuję też finalne elementy całości - siodło B17, bo WTB już mnie męczy (tylko bez podśmiechujek, dupa wybrała ), bagażnik na sztycę oraz błotniki. Rower wygląda trochę bardziej donośnie oraz mniej sportowo.
18191042_120332000434989441_952093379_n.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 302 raz(y) 146,44 KB |
18197484_120332000404202842_298089314_n.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 277 raz(y) 125,88 KB |
18191256_120332000402718643_414939802_n.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 269 raz(y) 91,12 KB |
|
|
|
|
|
Mav
początkujący
Wiek: 46 Dołączył: 04 Sty 2017 Posty: 33 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Jak słuchasz dupy , to zamiast b17 popatrz za flyer'em.
Ma sprężyny - przyjemniejszy - swojego w idealnym stanie wersję special z miedzianymi nitami, używkę za 100 złapałem na all. |
|
|
|
|
adept
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2017 Posty: 20 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
a Ty jeździsz fullem? Tu nie tyle chodzi o amortyzację, co o dopasowanie do tyłka. nie ma sensu dublować amortyzacji, bo tylko bedzie bardziej bujać. zawieszenie w tym GT pracuje jak bajka i wybiera nawet lekkie nierówności. |
|
|
|
|
adept
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2017 Posty: 20 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pon 01 Maj, 2017
|
|
|
Coś nie chcecie mi pomagać
Dziś zacząłem wymierzać dziurę w trójkącie pod budowę skrzyneczki.
Skrzynkę będę robił sam, aby ciąć koszty..
Wstępnie będzie wyglądać jakoś tak :
Przeniosłem sobie wstępnie projekt do wektora i 3d, nie żeby mi to było bardzo potrzebne,
ale może wykonam sobie lepszą wersję pudełka z plexi ciętej laserm i giętej, na potem.
Jutro zrobię makietę z grubego styropianu, włożę w ramę i zobaczę czy coś nie haczy.. |
|
|
|
|
seba55a
początkujący
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 44 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 01 Maj, 2017
|
|
|
Proponowałbym zlikwidować przynajmniej to wycięcie przy damperze. Uzyskasz wtedy równą powierzchnię, lepszy rozkład masy np. dla zamontowanej w tym miejscu baterii. |
|
|
|
|
adept
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2017 Posty: 20 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pon 01 Maj, 2017
|
|
|
co masz na myśli mówiąc "zlikwidować wycięcie"?
Muszę mieć dostęp do regulacji dampera, blokady skoku oraz tłumienia powrotu.
Korzystam z tego często Dodatkowo z drugiej strony jest w tym miejscu zawór.
W zmiennym klimacie ochłodzenia/ocieplenia powietrze zmienia swoją objętność i raz na miesiąc
wyrównuję (wyrównywałem w Meridzie) ciśnienie w tymże.
Skrzynka w tym miejscu będzie płaska. Bateria, jeśli będzie musiałabyć mniejsza - będzie.
Nie mam zamiaru dostosowywać się do ebike'a, to ma działać w drugą stronę
Czy ktoś zaryzykuje podpowiedź, czy w to miejsce będzie pasowała bateria 16s5p oraz sterownik od barmala?
Czy te obliczenia są realne? Nie wiem czy dobrze naciągnąłem siatkę na moją skalę. Czy ktoś wie ile zajmuje cm2 bok 1 ogniwa, tzn na moim obrazku jaki jest wymiar pojedynczej kratki?! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|