ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Mój pierwszy rower elektryk
Autor Wiadomość
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 21 Kwi, 2010   

sterownik też dobry, ale ja w rowerze traktuje elektryke jako dodatkowy napęd, rower to rower wolniutko na pedałach szybciej elekt. i pedały
przy mocy 250 wat według mnie nie trzeba regulatora szybkości, jakby był napęd tylko elektr. bez pedałów to jak najbardziej
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Kwi, 2010   

wit napisał/a:
dobre modelarskie sterowniki DC (zwane regulatorami) strat praktycznie nie wprowadzają. dobry markowy regulator ma oporność przejścia rzędu tysięcznych oma. nierzadko dziesięciotysięcznych. ....

dobry regulator na 60A zazwyczaj w ogóle nie ma radiatora .


No i dzieńdobry :) osobiście dawno zauważyłem że modelarstwo to 21 wiek od dawna , a reszta to 19 :) co tylko się da próbuje przymierzać od modelarzy bo wiem że dobre, lekkie, dopracowane i w sumie nie drogie, do jakości.
-Niestety wiekszosc jest zbyt dopasowana do konkretnych celow by ją łatwo stosować gdzie indziej , albo jednak droga .

Co do cen, nie do końca bym sie zgodził ....
--Elektronika jest tania jak barszcz , dosc droga jest elektronika mocy, z racji mniej jednakowych, mniej powszechnych zastosowań .

Modelarstwo to jednak wielki stabilny powtarzalny rynek , chinole mogą zrobić tanio i nieźle , za jakiś czas będzie i dobrze i niezawodnie i tanio .

Teraz zapewne nadal markowe ustrojstwa są lepsze . Ale niedawno Philips to była firma !!! A Samsung nie . Dzis ja wole Samsunga jest pewniejszy.
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

mmoto napisał/a:
przy mocy 250 wat według mnie nie trzeba regulatora szybkości,


W sumie racja :) tez tak spokojnie jeździłem , jednak czasem człek bywa zmordowany , albo potrzebuje po mieście... Pozatym nawet z pedałami , silnik i aku chwilami dostają popalić. W rowerze przy małych aku straty energii warto tropić. Przydałoby sie na serio cos pośredniego a taniego i prostego .

Na oko taki ogranicznk prądu sam, powinno dac sie zrobc ... -- jeden mosfet pracujacy jak stycznik i jakis tranzystor zatykajacy bramke , gdy prąd przekroczy jakąś wartość .
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

To teraz pytanie: co będzie miało większą sprawność? Regulator PWM, czy regulator prądu?
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

rozmawiamy tu o sterownikach a ja potrzebowałbym rady opini nt. akumulatorów na co mogę zamienić ciężkie żelowe aku w moim rowerku?
jak ładowac eksploatować i takie tam?
mój pierwszy pomysł był wozić aku w plecaku, ale ciężar żelowych obalił moje pomysły
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

zamiast zatykać bramke lepiej podać jakiś kV-cik na pośladki rowerzysty, niech się uda biorą do działania bo prądzik skacze :)
z tego same korzyści:
- człowiek zdrowszy
- aku mniej obciązone ( można nawet ich mniej wozić)
- regulator prostszy i pewnie mniej pobierze amperków ;)
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010   

Temat akumulatorów był wałkowany wielokrotnie. Poczytaj w innych tematach. Są lekkie akumulatory, ale cena cię przerazi.
... chyba, że masz własną działkę.
... naftową :)
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010   

zeeltom napisał/a:
Temat akumulatorów był wałkowany wielokrotnie. Poczytaj w innych tematach.

temat akumulatorów był wałkowany wielokrotnie -ale nigdy nic konstruktywnego z tego nie wyniknęło mnożyły się pytania -potem pytania o pytania...

a odpowiedzi praktycznie nie ma...
_________________
Witek.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010   

Jak cię stać, to kup A123. Na tych się nie zawiedziesz.
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010   

wit napisał/a:
temat akumulatorów ...


Uzywane litowce od laptopow z allegro to jedyna opcja , moja paczuszka miesci sie ze sporym luzem w pokrowcu od termosu 1/5 l , waży 1,8 kg kostowała podobnie jak żele o podobnej pojemnosci, starcza na około 10 km bez pedałowania.
Jest kłopot z ładowaniem .
Ja ładyje ładowarka do żeli na 24 v tyle że w pakiecie mam nie 6 ale 7 li-jon , wyrownoje łączac rownolegle, przy 7 pakietach max napiecie mniwincy pasuje , nie wychodzi poza 4, 1 --4,2 na ogniwo.

Coś by sie przydało jeszcze do 'udeptania' koncowki bo tak są odrobineczke niedoładowane.
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010   

zeeltom napisał/a:
To teraz pytanie: co będzie miało większą sprawność? Regulator PWM, czy regulator prądu?


Taki pracował by tylko przez doc krótkie okresy ,byłby prosty jak młotek i tani jak dropsy. poza tym sprawnosc miałby podobną , mogłby mieć .
Problem raczej z rożnymi czestotliwosciami (malała by z malejącym obciazeniem) ii czy by to sie dało powtazalnie regulować , mogłoby pływac w zaleznosci od temperatury albo czort wi czego.

rarek napisał/a:
zamiast zatykać bramke lepiej podać jakiś kV-cik na pośladki rowerzysty
a to jest rewelacja :) Elektro stymulacja (do kupienia w mango gdynia) uzywa MILI-Amperow :) baterie AAA na kilkaset km :)
Nawet przerabiac nie treba tylko eksperymentalnie dobrac miejsce umieszczenia elektrod :)
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010   

90 ogniw li-jon 2Ah 4,2V co daje nominalnie 756Wh waży z obudową 5kg kosztuje około 270pln( można kupić taniej) co daje 2,8pln za Wh, 151,2Wh/kg

kwasowe HAZE 12V/12Ah daje nominalnie 144Wh waży 3,7kg kosztuje 130pln co daje 1,1pln za Wh, 38,9Wh/kg

dla uproszczenia pomijam utratę pojemności przy dużych prądach oraz ilość cykli ład/roz.
jeździłem na kwasiakach przesiadłem się na li-jon i sobie chwalę.
I tylko tyle w temacie
_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010   

Tak jak piszą moi poprzednicy, nie ma się co rozwodzić nad jakością aku żelowych na dzień dzisiejszy, skoro srenio-trafione na allegro ogniwa laptopowe, w pakiecie, biją na głowę aku kwasowo-żelowe
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010   

Ja zakupiłem pakiet NiMH z tojki prius. Nie biją rekordów w Wh/kg ale można je bez sresu i spadku pojemności rozładować w 15min i naładować 1h, a tyle planuje dojeżdżać do pracy. Tam ładować i następny cykl rozładowania z pedałowaniem
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010   

rarek napisał/a:
Ja zakupiłem pakiet NiMH z tojki prius. Nie biją rekordów w Wh/kg ale można je bez sresu i spadku pojemności rozładować w 15min i naładować 1h, a tyle planuje dojeżdżać do pracy. Tam ładować i następny cykl rozładowania z pedałowaniem


Z jakieś aukcji kupiłeś na alledrogo? Jaki był koszt, jeśli można spytać?
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group