|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Mój pierwszy rower elektryk |
Autor |
Wiadomość |
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 21 Kwi, 2010
|
|
|
sterownik też dobry, ale ja w rowerze traktuje elektryke jako dodatkowy napęd, rower to rower wolniutko na pedałach szybciej elekt. i pedały
przy mocy 250 wat według mnie nie trzeba regulatora szybkości, jakby był napęd tylko elektr. bez pedałów to jak najbardziej |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Kwi, 2010
|
|
|
wit napisał/a: | dobre modelarskie sterowniki DC (zwane regulatorami) strat praktycznie nie wprowadzają. dobry markowy regulator ma oporność przejścia rzędu tysięcznych oma. nierzadko dziesięciotysięcznych. ....
dobry regulator na 60A zazwyczaj w ogóle nie ma radiatora . |
No i dzieńdobry osobiście dawno zauważyłem że modelarstwo to 21 wiek od dawna , a reszta to 19 co tylko się da próbuje przymierzać od modelarzy bo wiem że dobre, lekkie, dopracowane i w sumie nie drogie, do jakości.
-Niestety wiekszosc jest zbyt dopasowana do konkretnych celow by ją łatwo stosować gdzie indziej , albo jednak droga .
Co do cen, nie do końca bym sie zgodził ....
--Elektronika jest tania jak barszcz , dosc droga jest elektronika mocy, z racji mniej jednakowych, mniej powszechnych zastosowań .
Modelarstwo to jednak wielki stabilny powtarzalny rynek , chinole mogą zrobić tanio i nieźle , za jakiś czas będzie i dobrze i niezawodnie i tanio .
Teraz zapewne nadal markowe ustrojstwa są lepsze . Ale niedawno Philips to była firma !!! A Samsung nie . Dzis ja wole Samsunga jest pewniejszy. |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010
|
|
|
mmoto napisał/a: | przy mocy 250 wat według mnie nie trzeba regulatora szybkości, |
W sumie racja tez tak spokojnie jeździłem , jednak czasem człek bywa zmordowany , albo potrzebuje po mieście... Pozatym nawet z pedałami , silnik i aku chwilami dostają popalić. W rowerze przy małych aku straty energii warto tropić. Przydałoby sie na serio cos pośredniego a taniego i prostego .
Na oko taki ogranicznk prądu sam, powinno dac sie zrobc ... -- jeden mosfet pracujacy jak stycznik i jakis tranzystor zatykajacy bramke , gdy prąd przekroczy jakąś wartość . |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010
|
|
|
To teraz pytanie: co będzie miało większą sprawność? Regulator PWM, czy regulator prądu? |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010
|
|
|
rozmawiamy tu o sterownikach a ja potrzebowałbym rady opini nt. akumulatorów na co mogę zamienić ciężkie żelowe aku w moim rowerku?
jak ładowac eksploatować i takie tam?
mój pierwszy pomysł był wozić aku w plecaku, ale ciężar żelowych obalił moje pomysły |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010
|
|
|
zamiast zatykać bramke lepiej podać jakiś kV-cik na pośladki rowerzysty, niech się uda biorą do działania bo prądzik skacze
z tego same korzyści:
- człowiek zdrowszy
- aku mniej obciązone ( można nawet ich mniej wozić)
- regulator prostszy i pewnie mniej pobierze amperków |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010
|
|
|
Temat akumulatorów był wałkowany wielokrotnie. Poczytaj w innych tematach. Są lekkie akumulatory, ale cena cię przerazi.
... chyba, że masz własną działkę.
... naftową |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Temat akumulatorów był wałkowany wielokrotnie. Poczytaj w innych tematach. |
temat akumulatorów był wałkowany wielokrotnie -ale nigdy nic konstruktywnego z tego nie wyniknęło mnożyły się pytania -potem pytania o pytania...
a odpowiedzi praktycznie nie ma... |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010
|
|
|
Jak cię stać, to kup A123. Na tych się nie zawiedziesz. |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010
|
|
|
wit napisał/a: | temat akumulatorów ... |
Uzywane litowce od laptopow z allegro to jedyna opcja , moja paczuszka miesci sie ze sporym luzem w pokrowcu od termosu 1/5 l , waży 1,8 kg kostowała podobnie jak żele o podobnej pojemnosci, starcza na około 10 km bez pedałowania.
Jest kłopot z ładowaniem .
Ja ładyje ładowarka do żeli na 24 v tyle że w pakiecie mam nie 6 ale 7 li-jon , wyrownoje łączac rownolegle, przy 7 pakietach max napiecie mniwincy pasuje , nie wychodzi poza 4, 1 --4,2 na ogniwo.
Coś by sie przydało jeszcze do 'udeptania' koncowki bo tak są odrobineczke niedoładowane. |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010
|
|
|
zeeltom napisał/a: | To teraz pytanie: co będzie miało większą sprawność? Regulator PWM, czy regulator prądu? |
Taki pracował by tylko przez doc krótkie okresy ,byłby prosty jak młotek i tani jak dropsy. poza tym sprawnosc miałby podobną , mogłby mieć .
Problem raczej z rożnymi czestotliwosciami (malała by z malejącym obciazeniem) ii czy by to sie dało powtazalnie regulować , mogłoby pływac w zaleznosci od temperatury albo czort wi czego.
rarek napisał/a: | zamiast zatykać bramke lepiej podać jakiś kV-cik na pośladki rowerzysty | a to jest rewelacja Elektro stymulacja (do kupienia w mango gdynia) uzywa MILI-Amperow baterie AAA na kilkaset km
Nawet przerabiac nie treba tylko eksperymentalnie dobrac miejsce umieszczenia elektrod |
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010
|
|
|
90 ogniw li-jon 2Ah 4,2V co daje nominalnie 756Wh waży z obudową 5kg kosztuje około 270pln( można kupić taniej) co daje 2,8pln za Wh, 151,2Wh/kg
kwasowe HAZE 12V/12Ah daje nominalnie 144Wh waży 3,7kg kosztuje 130pln co daje 1,1pln za Wh, 38,9Wh/kg
dla uproszczenia pomijam utratę pojemności przy dużych prądach oraz ilość cykli ład/roz.
jeździłem na kwasiakach przesiadłem się na li-jon i sobie chwalę.
I tylko tyle w temacie |
_________________ erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
|
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010
|
|
|
Tak jak piszą moi poprzednicy, nie ma się co rozwodzić nad jakością aku żelowych na dzień dzisiejszy, skoro srenio-trafione na allegro ogniwa laptopowe, w pakiecie, biją na głowę aku kwasowo-żelowe |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010
|
|
|
Ja zakupiłem pakiet NiMH z tojki prius. Nie biją rekordów w Wh/kg ale można je bez sresu i spadku pojemności rozładować w 15min i naładować 1h, a tyle planuje dojeżdżać do pracy. Tam ładować i następny cykl rozładowania z pedałowaniem |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010
|
|
|
rarek napisał/a: | Ja zakupiłem pakiet NiMH z tojki prius. Nie biją rekordów w Wh/kg ale można je bez sresu i spadku pojemności rozładować w 15min i naładować 1h, a tyle planuje dojeżdżać do pracy. Tam ładować i następny cykl rozładowania z pedałowaniem |
Z jakieś aukcji kupiłeś na alledrogo? Jaki był koszt, jeśli można spytać? |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|