ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Konwersja roweru - Kands Maestro
Autor Wiadomość
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 18 Kwi, 2017   Konwersja roweru - Kands Maestro

Witam wszystkich serdecznie.
Nazywam się Wojtek i chciałbym przerobić swój rower.
Mój sprzęt:

Kands Maestro
Rama Kands ALU HYDROFORMING TUBE AL6061
Amortyzator Przód SR SUNTOUR NEX SF-13 regulowany z możliwością blokady
Siodło VADER anatomiczne (czarne, białe)
Przerzutka przednia SHIMANO ALIVIO FD-M431
Przerzutka tylna SHIMANO ALIVIO RD-M430
Hamulce P/T TEKTRO/ V-BRAKE aluminiowy
Kaseta SHIMANO ALIVIO CS-HG41 8-rzędowa
Łańcuch SHIMANO UG51
Szprychy RICHMAN
Opony CST 28” 700 x 38C szosowo terenowe Dętki CST 28" Inne
Ilość biegów 24
Obwód koła 28
Wielkość ramy 21
Waga roweru ok. 14 kg




Zależy mi na rowerze, którym pokonam górki o nachyleniu ok 12% (jestem z Gdyni - lasy tutaj są "mocno" pagórkowate), jednak nie zamierzam jeździć w błocie i po bezdrożach a raczej po dobrych,ubitych, leśnych traktach jak i po mieście po drogach rowerowych. Czyli tak 50/50 miasto i las. Rower nie musi być demonem prędkości. Zależy mi na prędkości max 40 km/h. Optymalna prędkość w czasie normalnej jazdy na tym rowerze ma wynosić ok 25-30 km/h. Ma to być również rower do pracy. Mam dwie trasy, jedna to typowo przez miasto po drogach rowerowych a druga, dłuższa po lesie z nachyleniami max 12%. Chciałbym również mieć spory zasięg (powiedzmy z 80 km) ponieważ czasem lubię wyskoczyć na dłuższą wyprawę całodniową. Nie jestem aż tak leniwy i czasem lubię pokręcić jednak ma być lekko i przyjemnie.

Znalazłem taki zestaw na Aliexpress (to był mój pierwszy trop, wybrałem zupełnie co innego)

https://www.aliexpress.co...2524917815.html

Ten zestaw ma niby 500w oraz baterię 12Ah. Trudno mi ocenić jakość tego zostawu. Nie wiem jeszcze nic o silnikach i ich rodzajach jednak zaczynam lekturę forum i powoli, powoli zaczynam poznawać świat ebike'ów.

Prosiłbym o ocenę tego zestawu i o ewentualne zasugerowanie podzespołów. Budżet jaki zamierzam przeznaczyć na konwersję to 2000 zł.
Dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez Wojtas82 Pią 19 Maj, 2017, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 18 Kwi, 2017   

1. Nie opłaca się.
2. Za 2000zł ciężko coś sensownego złożyć.
3. Przy parametrach jakie Cię interesują powinieneś patrzyć raczej na:
http://ebike.nexun.pl/bud...0-carver-1500w/
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 18 Kwi, 2017   

Dzięki. W takim razie chyba zbuduję swojego ebajka sam :) Moje zdolności manualne są na poziomie zadowalającym jednak przeraża mnie trochę budowa skrzynki laminowanej. Czy można komuś zlecić budowę takiej skrzynki? Myślę również nad skrzynką aluminiową (zlecenie tego w jakiejś firmie).Nie spieszy mi się z budową, od czego powinienem zacząć? Czy mogę prosić o jakiś krótki schemat co po kolei robić?
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 20 Kwi, 2017   

Tu masz namiar na skrzynki:
http://elektro-bikes.pl/skrzynki/

Schemat masz w linku, który podesłałem wcześniej.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 18 Maj, 2017   

Mały Update:

Planuję budowę baterii 13S 8P.Mam już torbę Em3EV oraz ogniwa.
Czekam na BMS, koszyki i ładowarkę. Potem powoli sukcesywnie reszta gratów. Międzyczasie szlifuję ogniwa i zaprojektowałem baterię. Opracowuję też kompletny schemat całej instalacji.



Ogniwa planuję przetestować ładowarką Opus bt-c3100 v2.2. Wynik może nie będzie miarodajny chociaż w sumie kalkulując:

Maksymalny prąd sterownika 30A / 8P = 3.75 A maksymalnego poboru prądu dla ogniwa
Przeciętny prąd sterownika 15A / 8P = 1.87 A przeciętnego poboru prądu dla ogniwa

Ta ładowarka ma maksymalny prąd rozładowania 1A.
Pozwoli wychwycić uszkodzone ogniwo oraz zmierzyć rezystancję wewnętrzną.
A tak przynajmniej zakładam :)

Mam teraz taki dylemat. Czy jeśli przed zgrzaniem pakietu naładuję wszystkie ogniwa do 4.2V a jeszcze trochę potrwa (z miesiąc lub dwa) budowa reszty elementów to czy bateria może ulec uszkodzeniu? Czy może podłączyć żarówkę i siedzieć przy niej z miernikiem aż zejdzie do 3.7V? Ta ładowarka ma funkcję rozładowywania ale nie wiem do jakiego poziomu rozładowuje ogniwo?
Ostatnio zmieniony przez Wojtas82 Pią 19 Maj, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017   

Jak ma tryb storage to rozładuje do 3.7 V :razz:
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 21 Maj, 2017   

Niestety nie ma tego trybu. Jest ukryty przełącznik na płytce ale szukałem i chyba nikt nie testował czy działa więc nie będę eksperymentował. Jak w praktyce w miarę szybko rozładować całą zgrzaną baterię nie mając jeszcze silnika? Myślałem o kilku żarówkach jednak nie wiem czy to dobry pomysł? Kombinowanie z drutem oporowym niestety nie wchodzi w rachubę (nie znam się na tym i szukam rozwiązań, które znam a z żarówki łatwo odczytać parametry).
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 21 Maj, 2017   

Wojtas82 napisał/a:
Niestety nie ma tego trybu..

Skup się na budowie ogniw. Nie musisz rozladowywać naładowanego do 4,20 V. To przy okazji jest obserwacja czy samoczynnie w segmencie nie spada napięcie.
Bo to rzeczywisty objaw usterki.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Wojtas82 napisał/a:
Niestety nie ma tego trybu..

Skup się na budowie ogniw. Nie musisz rozladowywać naładowanego do 4,20 V. To przy okazji jest obserwacja czy samoczynnie w segmencie nie spada napięcie.
Bo to rzeczywisty objaw usterki.


Chyba chodziło Ci o 3.7?
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

Chodziło mu o to że jak masz naładowane do 4,20V, to nie musisz wcale ich rozładowywać. :smile:
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

No ok a ile można je tak trzymać? Miesiąc? Dwa?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

Wojtas82 napisał/a:
No ok a ile można je tak trzymać? Miesiąc? Dwa?

3-4 też, jeśli to mozliwe, staraj się by były ew w nieco niższej niż 20 st. temperaturze.
Ale za mc czy dwa zmierz im napięcie, bo oznaką niesprawności ogniw jest ich samoczynna upływność, obnizania się napięcia. To cecha która charakteryzują się niektóre uzywane/przeciążane wcześniej ogniwa.
Taki segment należy poddac gruntownym pomiarom.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

Ok dzięki wielkie. Zamówiłem tą ładowarkę co pisałeś, OPUS BT-CT3100 v.2.2 i zamierzam zrobić nią testy wstępne czyli pomierzenie rezystancji, naładowanie, rozładowanie i ponowne naładowanie do pełna. Mam nadzieję, że to pomoże wychwycić ewentualne uszkodzone ogniwa mimo rozładowywania niskim prądem jakim jest 1A.
Miałem obawy o czas bo u mnie kompletowanie reszty gratów może potrwać właśnie miesiąc lub dwa i dlatego pytałem czy rozładowywać całość do storage. Widzę, że przy takim czasie raczej nie ma aż takiej potrzeby.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 29 Maj, 2017   

(Prośba o przeniesienie tematu do działu "Konstrukcje własne". Zamierzam wrzucać zdjęcia z budowy, może się komuś przydadzą.)

Przesyłam update z budowy.
Obecnie trwa szlifowanie ogniw. Średnio mi to idzie, nie wszystkie da się wyszlifować na gładko ale mam nadzieję. że to wystarczy :)

 
 
Marek_S 
początkujący


Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 42
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017   

Po co szlifujesz ? jak do lutowania to wystarczy dobry płyn lutowniczy .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group