|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Czujnik PAS w kontrolerze 24V 350W |
Autor |
Wiadomość |
pirkss
początkujący
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Czw 20 Kwi, 2017 Czujnik PAS w kontrolerze 24V 350W
|
|
|
Witam
Mam do kolegów male pytanie odnośnie PASA w kontrolerze. Otóż podłączyłem czujnik pas KT-V12 dual hall (po zamianie kabli bo sygnałowy był w innym miejscu) do kontrolera i nie wspomaga wcale,tj wogóle nie kreci się silnik.Jak podłącze go do wyjścia manetki to jest ok -jak magnes znajdzie się na miejscu to włącza silnik.I teraz takie pytanie bo wydaje mi się ze jak podłącze plus z wtyczki który wychodzi od sterownika tj wtyczki PAS i jest na nim 5V przez potencjometr liniowy 5K do kabla sygnałowego tez w tej wtyczce to powinien włączyć silnik tak jak włącza gdy podłącze podobnie przez manetkę gazu.
Chinczyk twierdzi ze będzie działać jak podłącze czujnik PAS z 5 lub 8 magnesami bo ten nie musi a mi się wydaje ze kontroler jest walnięty jeśli chodzi o PASa. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 21 Kwi, 2017
|
|
|
Chinczyk ma racje. Te Passy nie sa kompatybilne. Do tego one nie dzialaja analogowo jak manetka |
|
|
|
|
pirkss
początkujący
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Pią 21 Kwi, 2017
|
|
|
Dzięki qaz33 za odpowiedz.Zamówiłem inny z 8 polami zwykły i zobaczę czy będzie działać. Chińczyk mówi ze z 5 polami najlepszy ale sugerowałem się wpisami na forum ze czym więcej magnesów tym lepiej dla wspomagania.W sumie to mógł w opisie sterownika dać jaki ma być czujnik PAS a nic nie napisał, a ja wybrałem najmniejszy bo najbardziej mi odpowiadało jego mocowanie i rozmiar. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 22 Kwi, 2017
|
|
|
pirkss napisał/a: | ... Chińczyk mówi ze z 5 polami najlepszy ale sugerowałem się wpisami na forum ze czym więcej magnesów tym lepiej dla wspomagania..... |
Skoro miałeś odpowiedź trzeba było go posłuchać.
To jak będzie wspomagał PAS zależy od wielu czynników. Średnicy koła, wielkości przełożenia miedzy korbą a piastą, szybkości pedałowania, prędkości jazdy, liczby magnesów PAS'a. W tym wypadku będzie zapewne mocniejsze wspomaganie, lecz kosztem zasięgu i ekonomii jazdy. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Kwi, 2017
|
|
|
Co za różnica 5, czy 8, czy 12 magnesów jeśli chodzi o działanie z kontrolerem. Powinno działać przy każdej ilości magnesów. Różnica powinna być jedynie w wysokości wspomagania. Przy dużej ilości magnesów kontroler odczuje to jako szybkie pedałowanie. Przecież kontroler nie zlicza ilości magnesów na kole, tylko ilość impulsów na sekundę. |
|
|
|
|
pirkss
początkujący
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Sob 22 Kwi, 2017
|
|
|
Po ściągnięciu obudowy w PASie KT-V12 ukazuje się mi widok nie 12 magnesów jak jest podane tylko 6. Działa chyba jak 12 gdyż jako ze jest 2 sensory Halla przesunięte względem siebie to odczyt jest jakby podwójny.Wiec zastanawiam się tylko skąd się ma brać to ze ten z 5 czy 8 magnesami ma działać a tego co mam już nie koniecznie.Choć sam czujnik jest w porządku bo gdy podaje napięcie na niego 5V i podłącze woltomierz to ślicznie pokazuje mi jak kręcę na wyjściu napięcie ( oczywiście skokowo ).To jaka jest ta różnica pomiędzy zwykłym a dual Hall dla kontrolera który zlicza tylko ilość impulsów. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Kwi, 2017
|
|
|
Zamiast 12 magnesów i jednego halla można dać 6 magnesów i dwa halle przesunięte między sobą. Efekt będzie ten sam. 12 impulsów na jeden obrót tarczy. |
|
|
|
|
pirkss
początkujący
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017
|
|
|
Podłączyłem koledzy halotron na 8 magnesów i tak jak pisał tutaj kolega qaz33 - (piwko ma u mnie ) kontroler mój wspomaga pedałowanie na tym halotronie.Czyli jak pisał kolega gaz33 trzeba uważać bo może się okazać ze czujnik PAS jest nie kompatybilny z danym kontrolerem.(U mnie problem polegał na tym ze za dużo impulsów leciało na kontroler z czujnika dual halotron - tak wywnioskowałem po tym jak przystawiłem go do czujnika na 8 magnesami i zacząłem kręcić nim - tez załączyło się wspomaganie) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|