ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
HUB pod dropout 140mm

Witaj forumowiczu. Jaki silnik zamontowałbyś na moim miejscu?
Nine Continent RH2806 D (10x6)
0%
 0%  [ 0 ]
Mxus v3 3K-Turbo 3000W 45H (16x4)
100%
 100%  [ 2 ]
Inny - podam w temacie
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 2
Wszystkich Głosów: 2

Autor Wiadomość
Kravcov 
początkujący


Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   HUB pod dropout 140mm

Witam,
Chcę w rowerze full zamontować silnik elektryczny na tylną oś. Mierzę w 3000W mocy ciągłej i 5000-6000W mocy chwilowej. Wymaganiom tym odpowiada Mxus v3: http://nexun.pl/sklep/sil...h-16x4-tyl.html
Ma on jednak dropout 145mm. Teraz kilka pytań:
1. Mam wahacz carbonowy i 140mm i niby na siłę da się go rozciągnąć do 145mm ale czy to będzie bezpieczne? Te 5mm strasznie ciężko rozgiąć, ale się da.
2. Czy jest jakaś możliwość przetoczenia i zmniejszenia tego dropoutu z każdej strony silnika po 2.5mm?
3. Jak z powiększeniem otworu do M14 w carbonie? Jest sens?

A może wybrać silnik pod 135mm i mu zwiększyć moc i bawić się w chłodzenie olejem? np. taki: http://nexun.pl/sklep/sil...tyl-kaseta.html
Doradźcie bo dopiero zaczynam zabawę z elektrykami. Z góry Dziękuję za odpowiedzi i udział w ankiecie.
 
 
seba55a 
początkujący


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 44
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   

W jakim terenie planujesz jeździć?
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   

Czuje, że to włókno węglowe polegnie przy pierwszej jeździe :razz:
 
 
Kravcov 
początkujący


Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   

seba55a napisał/a:
W jakim terenie planujesz jeździć?


Tak pół na pół teren i asfalt. Asfaltem 15km muszę dojechać do pagórkowatego lasu. W terenie bez szaleństw, miałem już 3 galante wypadki na rowerze i 4 nie chcę ;) Ma wjechać wszędzie ale jak napisałem, bez szaleństw.
 
 
seba55a 
początkujący


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 44
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   

Carbon jest na pewno wytrzymały, ale mało podatny na odkształcenia jak alu.
Toczenie osi silnika jest możliwe, ale musiałbyś dodatkowo przerobić wyprowadzenie przewodów z silnika. Podstawa to dobre zabezpieczenie osi silnika przed przekręceniem.
Jeśli miałbym wybierać to wziąłbym Mxus V3.
10*6 też się sprawdzi ale zamontowany w mniejszym kole.
Jakich prędkości oczekujesz?
 
 
Kravcov 
początkujący


Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   

To rozginać wahacz czy stoczyć oś silnika o 5mm? Tak pomyślałem i mogę jeszcze odchudzić ten wahacz o 2.5mm z każdej strony, chyba to nie zaważy mocno na wytrzymałości. Co do prędkości, to po asfalcie max 70-80km/h mi wystarczy. Pewnie i tak będę jeździł 50-60km/h. W terenie silnik podjazdom też ma nie ustępować.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   

Poka ten rowerek, i dropouty jak wygladaja. Bo karbon a karbon to moze byc spora różnica.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   

Nie szkoda ramy carbonowej ? Nie lepiej ją sprzedać i kupić fajną ramę amortyzowaną aluminiową w której możesz rzeźbić a z reszty kasy ze sprzedaży ramy dołożyć do elementów elektrycznych ?

P.S - NYX bikes jest cały carbonowy ale wahacz ma aluminiowy. To o czymś świadczy.
 
 
seba55a 
początkujący


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 44
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   

Kravcov napisał/a:
To rozginać wahacz czy stoczyć oś silnika o 5mm? Tak pomyślałem i mogę jeszcze odchudzić ten wahacz o 2.5mm z każdej strony, chyba to nie zaważy mocno na wytrzymałości. Co do prędkości, to po asfalcie max 70-80km/h mi wystarczy. Pewnie i tak będę jeździł 50-60km/h. W terenie silnik podjazdom też ma nie ustępować.


Wow, przy takich prędkościach to chyba chcesz pokonywać krótkie trasy.
Przy wahaczu karbonowym bezpieczniej stoczyć oś silnika.
Odchudzisz wahacz to będziesz musiał zamontować pancerne blokady obrotu osi np. płaskownik min. 6mm i długie ramie.
Może wypisz dokładnie jakie masz założenia co do konstrukcji. Uwzględniając powyższe obawiam się, że długo nie nacieszysz się bezawaryjną jazdą.
Nie myślałeś o customie? Jaki to dokładnie full?
 
 
Kravcov 
początkujący


Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   

Panowie, ramę mam aluminiową, a tylko wahacz carbonowy. Wiem, że dziwnie brzmi ale tak to wygląda w Lapierre Zesty 514. Jest to bardzo wytrzymała konstrukcja, więc chcę pokusić się o montaż silnika elektrycznego, a dokładnie Mxusa. Na rozmieszczenie bateri też mam plan i będę projektował skrzynkę z możliwością doczepiania modułów w zależności od długości trasy, typu itd.
Drugiej ramy nie kupuję, bo 514 mam od nowości i obiecaliśmy sobie, że bez względu na wszystko, będziemy razem do samego końca. Mojego lub jej ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group