Szybkie i lekkie ładowanie (na trasie) |
Autor |
Wiadomość |
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 16 Maj, 2017
|
|
|
Okazyjnie... Ta... Trochę czar prysł... Przetwornica spoko jak najbardziej tylko wracamy do zagwozdki zasilacza
slimax ma rację
slimax napisał/a: | No to moim zdaniem to rozwiązanie jest jedno z najlepszych możliwych tylko trzeba być świadomym jego ograniczeń i jak chcesz powyżej 350W koniecznie to przy tej wadze i rozmiarach można i takie dwa równoległe podłączyć.
BTW: W domu stacjonarnie ładuje pakiet z jednofazowego trafa 600W 2x55V, ale to ładowarka typowo stacjonarna |
|
|
|
|
|
gienek777
początkujący Gienek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2016 Posty: 36 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: Wto 16 Maj, 2017
|
|
|
Przy dużych mocach ciężar zawsze będzie Ci towarzyszył. Nie da się zrobić czegoś z niczego. Nie znajdziesz zasilacza/ładowarki 2000W który waży 300g. Coś za coś, urządzenie musi odebrać ciepło i przetworzyć dość duże obciążenie. Przedstawione rozwiązanie zasilacza 12V jest uniwersalne i optymalne.
Na OLX ceny zasilaczy serwerowych wysokoprądowych są bardzo okazyjne ale szybko znikają do np kopalni bitcoin. Trzeba polować. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 16 Maj, 2017
|
|
|
leszcz napisał/a: | Gienek niestety nie jest tak różowo...
Z tego co widzę, z jednego zasilacza serwerowego dostaniemy jedynie 180W:
Kod: |
# http://www.ebay.com/itm/New-900W-15A-DC-Boost-Converter-8-60V-To-10-120V-NC-CC-CV-Power-Module-LED-Solar-/262401058895
The input voltage is 20V: Maximum output power P = 20V * 15A = 300W
The input voltage is 40V: Maximum output power P = 40V * 15A = 600W
The input voltage is 60V: Maximum output power P = 60V * 15A = 900W
|
Innymi słowy potrzeba 5 zasilaczy serwerowych (12V) aby osiągnąć 900W. |
No własnie tez to zauwazyłem, ale juz nie pisałem.
Ciekawe czy te mniejszej mocy, ktore znaleźlismy tak samo działają. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
Tez mi sie wydaje ze moze byc albo szybko albo lekko. Nie wiem jaka masz baterie ale wg mnie w trase jako awaryjna ladowarke potrzebaby ladowarki szybkiej co by np w godzine naladowac 50% aku gdzies w jakims sklepie spozywczym. Mniejsze moce wg mnie mijaja sie troche z celem. Moze lepiej kupic ogranicznik pradu i ladowac swoj aku od ebike kolegi ktory jest z toba i ma troche wiecej pradu. To by juz bardziej mialo sens chyba |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
A ja myślę ze w praktyce potrzeba wlasnie lekkiej, o mniejszej mocy ładowarki. Ze wzgledu wlasnie na wymiary i ciężar, tylko taka kompaktowa ma sens. W innym przypadku po prostu nie będzie brana na wyjazd. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
No i rozladuje ci sie w trasie bateria do zera i bedziesz siedzial w jakims sklepie spozywczym przez 5h aby podladowac sensownie aku? Mialem raz taka sytuacje i na szczescie trzymalem w plecaku ladowarke 600W co mnie uratowalo. Ale w nowym biku z bateria ponad 4kWh byloby ciezko |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
Ja zakladam tak, że duża i ciężką ladowarke to każdy z nas ma, dostosowaną do zasilania stacjonarnego. I kto nie nie ma innego wyjścia a ma miejsce w plecaku, to sobie " uprzyjemnia" te pare kilo dodatkowo na plecy. Ale przecież nasze przejazdy mają różny charakter i niekoniecznie trzeba się podladowac 1Kw w pol godz. Bo to oznacza że jest źle zaplanowana droga do wydajnosci baterii, bateria do silnika itp.
A ponadto rower który nie ma wymiennej baterii, waży 60 kg, ma byc zasilany 5A, to tak srednio to widze, by w przyslowiowym spozywczaku, dalo się podpiac. A to brak przedluzacza, a to korki wyskocza itp.
No coś za coś. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
Jezeli ktos zawsze optymalizuje sobie trase do pojemnosci baterii to taka ladowarka nigdy nie bylaby potrzebna. Ale czasami zdaza sie ze chcemy pojezdzic troche wiecej i zawsze lepiej jest pare razy wziasc te kilka kg na plecy niz rozbudowywac aku. Jezeli ktos ma lekki rower i zuzywa 10wh/km albo mniej to ten ciezar ladowarki 0.5C (bo to jest zalecany max dla baterii litowych) wcale nie bedzie duzy i moze daloby rade nawet gdzies na stale do roweru przymocowac. Wlasnie o to mi chodzi ze ladowanie pradem 0.1C lub mniej w trasie mija sie z celem.
A tak apropo to do ladowania na wsiach to w kazdym spozywczym mi pozwalali sie podpiac wprowadzajac rower do srodka wiec ludzi przyjaznie do tego podchodza i nie trzeba przedluzacza |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
Może by ktoś bardziej doświadczony w energoelektronice przerobił jakiś zasilacz? W zasadzie układ mógłby być w miarę prosty, bo przy dużych mocach i prądach tętnienia prądu i napięcia by tak nie przeszkadzały przy ładowaniu - po osiągnięciu 4,2 na celę tętnienia i tak by spadały, bo maleje prąd... |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Może by ktoś bardziej doświadczony w energoelektronice przerobił jakiś zasilacz? W zasadzie układ mógłby być w miarę prosty, bo przy dużych mocach i prądach tętnienia prądu i napięcia by tak nie przeszkadzały przy ładowaniu - po osiągnięciu 4,2 na celę tętnienia i tak by spadały, bo maleje prąd... |
A dlaczego nie to?
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5178 |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
A czy zaproponowane powyżej rozwiązania sprawdzą się / sprawdzają się w przypadku ładowania pakietu np. 20S16p z ogniw sony VCT 4?
Czy ktoś może zasugerować jakiej ładowarki użyć do sprawnego ładowania ładowania?
Bo obawiam się że ta przetwornica może jednak sobie z tym nie poradzić (jednak to tylko moje wątpliwości) |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
ICE napisał/a: | A czy zaproponowane powyżej rozwiązania sprawdzą się / sprawdzają się w przypadku ładowania pakietu np. 20S16p z ogniw sony VCT 4?
Czy ktoś może zasugerować jakiej ładowarki użyć do sprawnego ładowania ładowania?
Bo obawiam się że ta przetwornica może jednak sobie z tym nie poradzić (jednak to tylko moje wątpliwości) |
Musisz znaleźc jakis zasilacz impulsowy o napięciu zblizonym do 20s.
Transformatory impulsowe w takich zasilaczach maja olbrzmi margines.
W projektowanym przeze mnie zasilaczu w firmie, w której pracowałem transfomator do zasilacza 20V 5A miał uzwojenie pozwalające na zbudowanie zasilacza 60V.
Kwestia rozchodzila sie o dobór rezystorów w dzielniku napięciowym i mozna było miec dowolne napięcie w granicach 8-60V.
Edit:
Lepiej zeby napięcie tego zasilacza było powyzej napięcia baterii albo niewiele poniżej - ze względu na napięcie kondensatorów. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 30 Maj, 2017
|
|
|
Przyszedł zasilacz. POTĘGA! 2kg bez obudowy:
Teraz kwestia wyprowadzenia xt90... Są jakieś 4 grupy pinów nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić... Trzy grupy po trochu pinów i jedna zajeduża grupa pinów.
|
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 30 Maj, 2017
|
|
|
Weż prąd z jakiegos kondensatora. Na oko te mniejsze brązowe przy gniazdach moga to byc buforowe na wyjsciu. |
|
|
|
|
|