ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Szybkie i lekkie ładowanie (na trasie)
Autor Wiadomość
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 16 Maj, 2017   

Okazyjnie... Ta... Trochę czar prysł... Przetwornica spoko jak najbardziej tylko wracamy do zagwozdki zasilacza :(

slimax ma rację

slimax napisał/a:
No to moim zdaniem to rozwiązanie jest jedno z najlepszych możliwych tylko trzeba być świadomym jego ograniczeń i jak chcesz powyżej 350W koniecznie to przy tej wadze i rozmiarach można i takie dwa równoległe podłączyć.

BTW: W domu stacjonarnie ładuje pakiet z jednofazowego trafa 600W 2x55V, ale to ładowarka typowo stacjonarna :)
 
 
gienek777 
początkujący
Gienek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2016
Posty: 36
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: Wto 16 Maj, 2017   

Przy dużych mocach ciężar zawsze będzie Ci towarzyszył. Nie da się zrobić czegoś z niczego. Nie znajdziesz zasilacza/ładowarki 2000W który waży 300g. Coś za coś, urządzenie musi odebrać ciepło i przetworzyć dość duże obciążenie. Przedstawione rozwiązanie zasilacza 12V jest uniwersalne i optymalne.


Na OLX ceny zasilaczy serwerowych wysokoprądowych są bardzo okazyjne ale szybko znikają do np kopalni bitcoin. Trzeba polować.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 16 Maj, 2017   

leszcz napisał/a:
Gienek niestety nie jest tak różowo...

Z tego co widzę, z jednego zasilacza serwerowego dostaniemy jedynie 180W:

Kod:

# http://www.ebay.com/itm/New-900W-15A-DC-Boost-Converter-8-60V-To-10-120V-NC-CC-CV-Power-Module-LED-Solar-/262401058895

The input voltage is 20V: Maximum output power P = 20V * 15A = 300W
The input voltage is 40V: Maximum output power P = 40V * 15A = 600W
The input voltage is 60V: Maximum output power P = 60V * 15A = 900W


Innymi słowy potrzeba 5 zasilaczy serwerowych (12V) aby osiągnąć 900W.


No własnie tez to zauwazyłem, ale juz nie pisałem.
Ciekawe czy te mniejszej mocy, ktore znaleźlismy tak samo działają.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017   

Tez mi sie wydaje ze moze byc albo szybko albo lekko. Nie wiem jaka masz baterie ale wg mnie w trase jako awaryjna ladowarke potrzebaby ladowarki szybkiej co by np w godzine naladowac 50% aku gdzies w jakims sklepie spozywczym. Mniejsze moce wg mnie mijaja sie troche z celem. Moze lepiej kupic ogranicznik pradu i ladowac swoj aku od ebike kolegi ktory jest z toba i ma troche wiecej pradu. To by juz bardziej mialo sens chyba
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017   

A ja myślę ze w praktyce potrzeba wlasnie lekkiej, o mniejszej mocy ładowarki. Ze wzgledu wlasnie na wymiary i ciężar, tylko taka kompaktowa ma sens. W innym przypadku po prostu nie będzie brana na wyjazd.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017   

No i rozladuje ci sie w trasie bateria do zera i bedziesz siedzial w jakims sklepie spozywczym przez 5h aby podladowac sensownie aku? Mialem raz taka sytuacje i na szczescie trzymalem w plecaku ladowarke 600W co mnie uratowalo. Ale w nowym biku z bateria ponad 4kWh byloby ciezko
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017   

Ja zakladam tak, że duża i ciężką ladowarke to każdy z nas ma, dostosowaną do zasilania stacjonarnego. I kto nie nie ma innego wyjścia a ma miejsce w plecaku, to sobie " uprzyjemnia" te pare kilo dodatkowo na plecy. Ale przecież nasze przejazdy mają różny charakter i niekoniecznie trzeba się podladowac 1Kw w pol godz. Bo to oznacza że jest źle zaplanowana droga do wydajnosci baterii, bateria do silnika itp.
A ponadto rower który nie ma wymiennej baterii, waży 60 kg, ma byc zasilany 5A, to tak srednio to widze, by w przyslowiowym spozywczaku, dalo się podpiac. A to brak przedluzacza, a to korki wyskocza itp.
No coś za coś.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017   

Jezeli ktos zawsze optymalizuje sobie trase do pojemnosci baterii to taka ladowarka nigdy nie bylaby potrzebna. Ale czasami zdaza sie ze chcemy pojezdzic troche wiecej i zawsze lepiej jest pare razy wziasc te kilka kg na plecy niz rozbudowywac aku. Jezeli ktos ma lekki rower i zuzywa 10wh/km albo mniej to ten ciezar ladowarki 0.5C (bo to jest zalecany max dla baterii litowych) wcale nie bedzie duzy i moze daloby rade nawet gdzies na stale do roweru przymocowac. Wlasnie o to mi chodzi ze ladowanie pradem 0.1C lub mniej w trasie mija sie z celem.
A tak apropo to do ladowania na wsiach to w kazdym spozywczym mi pozwalali sie podpiac wprowadzajac rower do srodka wiec ludzi przyjaznie do tego podchodza i nie trzeba przedluzacza
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017   

Może by ktoś bardziej doświadczony w energoelektronice przerobił jakiś zasilacz? W zasadzie układ mógłby być w miarę prosty, bo przy dużych mocach i prądach tętnienia prądu i napięcia by tak nie przeszkadzały przy ładowaniu - po osiągnięciu 4,2 na celę tętnienia i tak by spadały, bo maleje prąd...
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017   

maniekrox napisał/a:
Może by ktoś bardziej doświadczony w energoelektronice przerobił jakiś zasilacz? W zasadzie układ mógłby być w miarę prosty, bo przy dużych mocach i prądach tętnienia prądu i napięcia by tak nie przeszkadzały przy ładowaniu - po osiągnięciu 4,2 na celę tętnienia i tak by spadały, bo maleje prąd...


A dlaczego nie to?
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5178
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017   

A czy zaproponowane powyżej rozwiązania sprawdzą się / sprawdzają się w przypadku ładowania pakietu np. 20S16p z ogniw sony VCT 4?

Czy ktoś może zasugerować jakiej ładowarki użyć do sprawnego ładowania ładowania?

Bo obawiam się że ta przetwornica może jednak sobie z tym nie poradzić (jednak to tylko moje wątpliwości)
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017   

ICE napisał/a:
A czy zaproponowane powyżej rozwiązania sprawdzą się / sprawdzają się w przypadku ładowania pakietu np. 20S16p z ogniw sony VCT 4?

Czy ktoś może zasugerować jakiej ładowarki użyć do sprawnego ładowania ładowania?

Bo obawiam się że ta przetwornica może jednak sobie z tym nie poradzić (jednak to tylko moje wątpliwości)


Musisz znaleźc jakis zasilacz impulsowy o napięciu zblizonym do 20s.
Transformatory impulsowe w takich zasilaczach maja olbrzmi margines.
W projektowanym przeze mnie zasilaczu w firmie, w której pracowałem transfomator do zasilacza 20V 5A miał uzwojenie pozwalające na zbudowanie zasilacza 60V.
Kwestia rozchodzila sie o dobór rezystorów w dzielniku napięciowym i mozna było miec dowolne napięcie w granicach 8-60V.

Edit:
Lepiej zeby napięcie tego zasilacza było powyzej napięcia baterii albo niewiele poniżej - ze względu na napięcie kondensatorów.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017   

Ok, póki co, o lekkim marzę bo nikt nie chce tego zrobić a kupiłem

https://www.aliexpress.co...2712692639.html

i

http://allegro.pl/zasilac...6221389932.html

Który ma 52,2V więc powinno to dać maks. 783W i możliwość ładowania 3-28s. Za 220zł byłoby całkiem pysznie. Zobaczymy.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 30 Maj, 2017   

Przyszedł zasilacz. POTĘGA! 2kg bez obudowy:


Teraz kwestia wyprowadzenia xt90... Są jakieś 4 grupy pinów nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić... Trzy grupy po trochu pinów i jedna zajeduża grupa pinów.



 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 30 Maj, 2017   

Weż prąd z jakiegos kondensatora. Na oko te mniejsze brązowe przy gniazdach moga to byc buforowe na wyjsciu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group