ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Gokart na pedały + mid drive
Autor Wiadomość
Back 
początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 36
Skąd: Brodnica
Wysłany: Sob 29 Kwi, 2017   Gokart na pedały + mid drive

Witajcie,
Robię przymiarkę do usprawnienia gokarta mojego syna.
Nie chcę (za bardzo :) rozpieszczać więc postanowiłem, że zamiast „pełnego napędu” otrzyma wspomaganie pedałowania. Kto, kiedyś jeździł takim pojazdem wie, że nie jest to tak lekka sprawa – zwłaszcza poza utwardzoną drogą.
Pomyślałem sobie, że może napęd typu mid drive usprawnił by jazdę.

Podstawa to Berg Jeep Junior – taki jak na zdjęciu :


Spontanicznie popełniłem zakup napędu Fischer 48v ze względu na jego wymiary:


Nasuwa mi się teraz kilka pytań:

1. Gokart posiada przekładnię BFR (przód, tył, hamulec, wolnobieg). Zdaję sobie sprawę, że napęd pozwoli na wspomaganie jazdy tylko do przodu – jest to w zupełności wystarczające. Zastanawia mnie tylko jedna sprawa: co zrobić, aby pojazd zachował możliwość hamowania i jazdy do tyłu za pomocą pedałów? Czy zamontowanie zębatki z ramieniem korby „na sztywno” będzie dobrym i bezpiecznym pomysłem?
2. Czy do takiego napędu oprócz baterii coś jeszcze będzie potrzebne? Mam na myśli wyświetlacz, sterownik czy cokolwiek innego?

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, sugestie a nawet krytykę.

B.
 
 
Back 
początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 36
Skąd: Brodnica
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2017   

Pytanie dotyczy w/w wątku dlatego nie chcę zakładać kolejnego tematu.

Zmieniły się trochę założenia i zamiast centralnego silnika wpakowałem na przód dwa silniki bldc od hoverboard-a. Naturalnie będą podłączone do dwóch identycznych kontrolerów i jednego aku.
Nie zmieniła się koncepcja odnośnie wspomagania pedałowaniem – w związku z tym pojawiają się pytania:

1. Jakie wybrać sterowniki aby PAS działał „płynnie” i nie dawały pełnej mocy na starcie?

2. Ograniczenie prędkości/mocy w przypadku PAS można osiągnąć tylko za pomocą panelu sterowania czy może są jakieś inne patenty?

3. Myślałem też o zamontowaniu (dodatkowo) manetki i ograniczeniu prędkości potencjometrem, ale nie mam pomysłu na takie sterowanie – tzn jak/jaką zamontować manetkę na kierownicy aby w miarę wygodnie się sterowało. Może macie jakiś pomysł lub przykład takiego rozwiązania? :)
 
 
Back 
początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 36
Skąd: Brodnica
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017   

Mission accomplished! No prawie... jeszcze kilka drobnych poprawek.
Nie było wcześniej zainteresowania tematem, ale może komuś się przyda.

Berg Jeep Junior
Silnik jak wcześniej wspomniałem od hoverboard-a 250w 36v x 2szt
Sterownik P-KT36/48SVPRD-17A 350W 6Mosfets x 2szt
Akumulator 36V 12,4Ah w konfiguracji 10s4p od glebor-a x 1szt
Display KT-LCD3 (genialna sprawa jeśli chodzi o ustawienia) x 1szt
Czujnik PAS 10M x 1szt
Opony na silnikach 4.10/3.50 - 6
Uśmiech na twarzy x 2szt (ojciec i syn)

W planach na zimę:
Zmiana mocowania silników. Co prawda w tym momencie spełniają swoje zadanie, ale wizualnie mnie doprowadza do szału.
Zmiana sterowników na 250W 12A – niestety silniki po ok 30min w terenie dosyć mocno się grzeją. Ewentualnie muszę dogłębniej pogrzebać w opcjach displaya – może znajdę optymalne ustawienie.
Manetka gazu – przyda się mały kopniak, żeby młody mógł zakręcić pedałami (np. na wzniesieniu).
Mocowanie displaya – teraz na zipie dynda.
Na koniec trochę zabawy w lakiernika.

Kilka zdjęć i krótki filmik z jazdy po "płaskim".

Film

20170924_160759.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 798 raz(y) 725,59 KB

20170924_160729.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 762 raz(y) 685,3 KB

20170924_160632.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 999 raz(y) 745,79 KB

 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 608
Skąd: Bdg
Wysłany: Nie 01 Paź, 2017   

fajny wynalazek :)
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 807
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 02 Paź, 2017   

Bardzo estetycznie wyszło, z czego zrobiłeś pojemniki na baterie?
 
 
Back 
początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 36
Skąd: Brodnica
Wysłany: Wto 03 Paź, 2017   

Dziękuję.
Obudowa do baterii i sterowników zrobiona jest z nieużywanej :) rury kanalizacyjnej 110
zakończonej korkiem.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 03 Paź, 2017   

sa redukcje 110/50 z mimosrodem. odpowiednio zamocowane moze wygladac jak tlumik w ariel atom ;)
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 552
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017   

...jak z mocą tych silniczków ?
...już mi się "rodzi" pomysł na większego "gokarta" z czterema takimi silniczkami :idea: !? :shock: :?:
 
 
Back 
początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 36
Skąd: Brodnica
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017   

kondzio927 napisał/a:

...już mi się "rodzi" pomysł na większego "gokarta" z czterema takimi silniczkami :idea: !? :shock: :?:


W dalszych planach mam ten sam pomysł – przerobienie większego berg-a. Przyznam się, że zazdroszcze (zdrowo) młodemu sprzętu.
Ze względu na wielkość 6' tych silniczków trzeba by pomyśleć o czymś innym...

kondzio927 napisał/a:
...jak z mocą tych silniczków ?

Ciężko jest mi odpowiedzieć na to pytanie. Mam dziwne obawy, że wskaźnik lcd podłączony do dwóch sterowników może sporo przekłamywać. W każdym razie przy wskazaniu powyżej 400w silniki bardzo się grzeją.
Nie sprawdzałem też prędkości maksymalnej – nie mam jak :) . Młody raz pojechał 20km/h i (podejrzewam) miał jeszcze sporo zapasu. Nie zdążyłem dotkąć ustawień na kontrolerze a ten mi zwiał - serce do gardła... to był jego pierwszy i ostatni raz (poczekamy aż podrośnie).
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 608
Skąd: Bdg
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017   

załóż zdalne odcięcie z pilota :)
 
 
Back 
początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 36
Skąd: Brodnica
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017   

Kajman napisał/a:
załóż zdalne odcięcie z pilota :)


Dobre!!!
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 552
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017   

Back napisał/a:
Ze względu na wielkość 6' tych silniczków trzeba by pomyśleć o czymś innym...

...widziałem podobne 10"
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017   

Te silniki mają felgi 6", opony standardowe na nich to 10" średnicy
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 807
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 22 Paź, 2017   

Mierzyłeś może prędkość maksymalną? Jak z grzaniem się silników?
 
 
Cieszyn 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 27 Paź, 2017   

te silniki są bardzo ciekawe, ale faktycznie kręcą się do ok 20km/h
Ja zastosowałem ich wersję 6 calową do deskorolki 4x4, na razie napędzane są 2 koła, dynamika ruszania jest spoko, ale rozpędzam się do ok 18km/h. Te większe być może pokręcą się troszę szybciej
polecam też: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7092
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7132
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group