ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
ELEKTRYCZNA PANDA
Autor Wiadomość
pablo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Lut, 2010   

ok , zasieg tak jak napisałem około 120km , czyli jak bedzie 90km to nic sie nie stanie , v-max też nic sie nie stanie jak bedzie sie to rozpedzac w 40 sekund , trzeba brac pod uwage ze waga samochodu to 855kg od której trzeba odjąc silnik około 100kg , wydech 20 kg , bak około 8kg , fotele mam kubełkowe z laminatu -mega lekkie około 20kg lzejsze od oryginalnych , chłodnice i wszystkie niepotrzebne przewody 10kg , brak tylnych siedzeń 15kg , koła dojazdowe do v-max 70km/h - 20kg , wywalone wspomaganie elektryczne - 8kg , i pare innych rzeczy sie jeszcze znajdzie :) , nie chciał bym sie zniechecac , ale po tym co napisaliście ze akumulatory beda 15k zł kosztowac a cały projekt zamknie sie moze w 20k zł to nie wiem czy to wszystko sie opłaci i po ilu latach sie to zwróci bo napewno nie do czasu kiedy bedzie trzeba wywalić zuzyte akumulatory , ech ...

panda 855kg - około 200 kg to co naliczyłem (moze wiecej tego będzie) + silnik ? i akumulatory 7x30kg=210 to masa samochodu pozostanie bardzo zbliżona do oryginału = około 900kg więc nie jest chyba aż tak dużo

ładowność dopuszczalna to 505kg - moja wersja to VAN (dane z dowodu rejestracyjnego)

pozdrawiam
PABLO
ps. kto ma na zbyciu ten silnik (bułgar) najlepiej 10KW lub wiekszy
 
 
agrafek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Lut, 2010   

Silnik pandy to 60kg (80kg gdyby to był diesel), wydech +/- 12kg, bak (oczywiście pusty) niecałe 5kg. Przewodów do sterowania silnikiem wiele nie ma i z nich zyskasz około 2kg (wiązka od Vectry waży 3kg w całości). Resztę musisz zostawić żeby działały światła etc.

Nie nastawiaj się na zwroty, myśl o tym jako o hobby w które się ładuje duże pieniądze.

pablo napisał/a:
kto ma na zbyciu ten silnik (bułgar) najlepiej 10KW lub wiekszy


Musisz szukać na allegro tylko upewniaj się że to 10kW zanim kupisz.
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Lut, 2010   

Może pomyśl o litowcach. Niby drogie ale wytrzymają 2-3 razy więcej cykli niż kwasiaki. Dużym plusem jest zupełnie dowolne planowanie ich pojemności czy napiecia pakietu, a co za tym idzie dowolność kształtu, ciężaru czy miejsc zamontowania ich w aucie.
Tak na oko to potrzebujesz 2 razy mniejszą pojemność dla litowych niż dla kwasowych aby uzyskiwać takie same zasięgi.
Dla prędkości 70km/h potrzebujesz jakieś 5-6kW (dane ze strony Z. Kopcia)

Też jestem zdania, że to nadal tylko drogie hobby...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 09 Lut, 2010   

Moje ostatnio przerobione auta na EV (TOYOTA COROLLA, HYUNDAI ACCENT, DAEWOO NEXIA) ważą teraz po ok. 1250 kg (z prądem).
TROJAN T-1275 waży 37kg.

Gratuluję pomysłu z tą PANDĄ EV.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Szwed 
stażysta
moturzysta


Wiek: 40
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011   

Kolejny artykuł o Pandzie:
http://regiomoto.pl/porta...-w-szesc-godzin
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011   

Cytaty ze stron do porównania skopiowane w dniu dzisiejszym z internetu.

1. Dane ciężkiego i dużego ESCORTA EV przerabionego u mnie przy moim garażu
przez studentów Akademii Morskiej w Gdyni (oj chłopaki strasznie marzli,
mieli pecha na pogodę), dawny silnik BUŁGAR 10kW/2800rpm, prądu stałego DC
(silniki DC jeszcze bez magnesów neodymowych, czyli mniej sprawny):
"Typ akumulatorów Trojan T-105
Masa baterii 392 kg
Napięcie baterii akumulatorów 84 V
Zasięg pojazdu maksymalny ok. 150-170 km"
Ze strony: http://ev.am.gdynia.pl/escort/escort.html

2. Dane oferowane tej lekkiej i małej PANDY z akumulatorami litowymi:
"a) Panda, 5 os., BLDC 15kW, 14,4KWh, 110km/h, zasięg 110km."
Ze strony: http://carsev.pl/node/188

3. Dane tej lekkiej i małej PANDY z uwzględnieniem marketingu:
"co wystarcza na przejechanie nawet 150 km."
Ze strony:
http://regiomoto.pl/porta...-w-szesc-godzin

Wszystkie te dane eksperymentował i opublikował ten sam naukowiec, czyli
muszą być wiarygodne.
Wniosek nasuwa się oczywisty:
Silnik DC pozwoli na dużo większy zasięg niż silnik AC lub silnik BLDC,
czyli silniki elektryczne prądu stałego są lepsze w aucie EV niż pozostałe
silniki elektryczne, a silniki DC z magesami neodymowymi, szczególnie typu
naleśnik, dają jeszcze korzystniesze parametry.

DC jest lepsze od AC i od BLDC.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Te 150km zasięgu niby jest tu i tu, podaj jeszcze dla porównania pojemność baterii, to będzie wszystko jasne ;)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

W tych tekstach jest umieszczona pojemność energetyczna baterii.
- ciężkie kwasowe w ciężkim ESCORCIE: 84V x 185Ah/5h = 15,5kWh
- lekkie litowe w lekkiej PANDZIE: 14,4kWh
Litowe mają korzystniejsze charakterystyki obciążeniowe, a waga auta ma ogromny wpływ na zasięg (ten ESCORT EV waży ok. półtora PANDY EV).
Czyli jasno wychodzi, że DC jest dużo lepsze od innych, a do tego cena DC jest bardziej realna, innych jest ogromna.
Te PANDY EV robiące 150 km - z wywiadu i innych tekstów w necie wyni, że mają już po 32 ogniwa:
- 32szt x 3,2V x 160Ah = 16,3kWh
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
henry
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
W tych tekstach jest umieszczona pojemność energetyczna baterii.
- ciężkie kwasowe w ciężkim ESCORCIE: 84V x 185Ah/5h = 15,5kWh
- lekkie litowe w lekkiej PANDZIE: 14,4kWh
Litowe mają korzystniejsze charakterystyki obciążeniowe, a waga auta ma ogromny wpływ na zasięg (ten ESCORT EV waży ok. półtora PANDY EV).
Czyli jasno wychodzi, że DC jest dużo lepsze od innych, a do tego cena DC jest bardziej realna, innych jest ogromna.
Te PANDY EV robiące 150 km - z wywiadu i innych tekstów w necie wyni, że mają już po 32 ogniwa:
- 32szt x 3,2V x 160Ah = 16,3kWh


może i silnik ładnie wygląda ale każdy kto ma DC naleśnika szczególnie LEMCO ucieka od niego i sprzedaje. Znam niejednego kto mówił, że się na nim przejechał. A cena w porównaniu do synchronicznego jest na podobnym poziomie. Wiadomo każdy swoje chwali ale nie przesadzajmy. Szukam napedu do swojego auta jakie chce przerobić ale bez przesady Panowie.
Mój kumpel był u tych kolesi w Gdyni i oni mówili że kupili od Zbyszka Kopcia LEMCO. Przejechali na nim około 200km i się wirnik wygiął. Reklamowali ale nikt nie pofatygował się tzn. Pan Kopeć aby naprawić silnik. Poza tym sam p.Kopeć przyznawał że LEMCO w wydaniu nowego dystrybutora to lipa wibracje, hałas, padające łożyska, ocierający się wirnik o stojan itd. Gdyby LEMCO było takim cudem to po co ZBYKOPTEK?


Generalnie uważam, że p.Zbyszek zakochał się w DC, przesadza z tymi parametrami i zasięgami np. na stronie u siebie pisze, że jego toyota ma 700km zasięgu - według mnie TO BZDURA NA RESORACH!!!

Teoretycznie może mu wyjdzie taki zasięg ale nigdy w praktyce. Auto musiałoby konsumowac ok.45-50Wh/km CO NIE JEST MOŻLIWE FIZYCZNIE DO OSIĄGNIĘCIA.
realnie jak ktoś osiągnie ok 80Wh/km to będzie juz bardzo dobrze a w praktyce ok 100 - 170Wh/km w zależności od "nogi".

Sorry Panie Zbyszek ale za daleko buja Pan w obłokach, fizyka i matematyka zaprzeczają temu co Pan Pisze.

Jeszcze jedna uwaga. Wszystko się zgadza z tymi danymi co pisze Pan Zbyszek.
Pkt.1, Pkt.2 i Pkt.3 tzn

w Pkt.1 ten koleś z Akademii nie brał udziału przy konwersji Escorta tylko sami studenci i to nawet nie jego. Auto zrobili ale nie jeździło i dopiero on pozniej sie zajal jego reanimacja i dokonczeniem. Na dzien dzisiejszy auto nie jezdzi bo ma zamontowane LEMCO. Tzn. nieprecyzyjnie sie wyrazilem jezdzi, ale jak mowili nie wiadomo ile przejedzie i kiedy LEMCO padnie.

w Pkt. 2 parametry Pand to tych co były robione dla Mielca w ubiegłym roku, na silnikach z Komela

w Pkt. 3 to Pandy z tego roku dla energii z zupełnie innym silnikiem, nieporównywalnie lepszym od Komela.

Wiec z tego co sie orientuję jako laik mogą być rozne konstrukcje silnikow tego samego typu, sprawnosci i ich wykonania. Jak LEMCO kiedyś i dziś?

Generalizujac wszystko do jednego worka popelnia pan chyba Panie Zbyszku kolejny błąd - niezrozumienie czytanego tekstu. Najważniejsze że zasięgi podali sami pracownicy energii którzy przetestowali te samochody zanim odebrali. W jednym arcie napisali że zanim odebrali pojazdy przejechali 6000km.,

Chińczycy tez podaja że ich elektryczne samochody robią po 100km zasięgu a w rzeczywistości jest 60km.
Ostatnio zmieniony przez henry Sob 14 Maj, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Sprawy między firmami, to jedno i nie na FORUM.
Rzeczywiście ZBYKOPTEK jest lepszy od innych.
W moic dość dużych autach mam cały czas LEMCO, bo były dość drogie (nie można wciskać nikomu przecież używki) i muszą swoją kasę wyjeździć, chociaż te później nabyte musiałem poprawiać.
Każdy silnik ma swoje charakterystyki od producenta i trzeba je przestrzegać.
Faktem jest, że naukowiec podał wyraźnie swoje zasięgi na różnych silnikach i ciężkie auto na silniku DC ma większy zasięg niż malutkie autko na innym silniku.

Czyli DC jest najlepsze.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
henry
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Sprawy między firmami, to jedno i nie na FORUM.
Rzeczywiście ZBYKOPTEK jest lepszy od innych.
W moic dość dużych autach mam cały czas LEMCO, bo były dość drogie (nie można wciskać nikomu przecież używki) i muszą swoją kasę wyjeździć, chociaż te później nabyte musiałem poprawiać.
Każdy silnik ma swoje charakterystyki od producenta i trzeba je przestrzegać.
Faktem jest, że naukowiec podał wyraźnie swoje zasięgi na różnych silnikach i ciężkie auto na silniku DC ma większy zasięg niż malutkie autko na innym silniku.

Czyli DC jest najlepsze.


Ja już słyszałem nie od jednego, że Pan poza tym DC świata nie widzi. Ale jako osoba uważana za niektórych za wielkiego guru, może ustosunkował by się Pan do tych osiąganych zasięgów na poziomie 700km z 30kWh w akumulatorach.

Toć napisał Pan przeciez osobiście na swojej stronie

Do TOYOTY dodałem akumulatorów litowo-polimerowych.

W tej chwili max. zasięg auta na jednym "tankowaniu" prądu wynosi 700 km

(ze stałą prędkością 45 km/h szosą bez górek), bo wzrosła ilość akumulatorów.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Te 700km wychodzi z pomiarów zapotrzebowania energetycznego (w/g precyzyjnych opisów i pomiarów na moich stronach) - to też potwierdza lepszość DC.
Jednak tu nie chodzi o mnie.
Najważniejsza sprawa, że polski naukowiec potwierdza swoimi pomiarami moje wnioski z wszystkich moich obliczeń i życiowych eksperymentów (a robiłem już wszelkie możliwe):
Silnik DC jest najlepszy do auta EV.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
henry
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Te 700km wychodzi z pomiarów zapotrzebowania energetycznego (w/g precyzyjnych opisów i pomiarów na moich stronach) - to też potwierdza lepszość DC.
Jednak tu nie chodzi o mnie.
Najważniejsza sprawa, że polski naukowiec potwierdza swoimi pomiarami moje wnioski z wszystkich moich obliczeń i życiowych eksperymentów (a robiłem już wszelkie możliwe):
Silnik DC jest najlepszy do auta EV.


Mam spore wątpliwości do tego co Pan pisze ijak intepretuje inne informacje. Przecież oni podają, że na silniku 10kW o masie 44kg a to raczej nie jest LEMCO. Trzeba się z nimi skontaktować bezpośrednio i zapytać.

Coś Pan kręcisz Panie Zbyszku :oops:

Zreszta widać, że ma Pan przestarzałe sposoby myslenia i wszędzie jest Pan α i Ω. Inni na tym forum już to pisali kolega raru widze że trafnie rok temu wyjaśnił w tym wątku co za ile i jak. Ale Pan rozumiem w Gdańsku to ma inny prąd - bardziej energetyczny :idea:

Szkoda czasu na takie dyskusje
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Przecież pisałem, że to był BUŁGAR w ESCORCIE, on jest silnikiem DC (prądu stałego).
On jest bez magnesów neodymowych, czyli ma nawet wielkie straty na prądy w cewkach wzbudzenia.
Silnik na magenesach neodymowych mają przecież jeszcze większą sprawność, to widać po różnych pomiarach zasięgów lub poboru samochodów z takimi silnikami (też u innych użytkowników).
Czyli ten naukowiec dobrze pomierzył swoje auta EV i udowodnił, że napęd na prąd stały (czyli DC) jest lepszy od innych; nie ma podstaw, aby wątpić w jego prace, to już chyba fachowiec w EV, a i on przecież umie liczyć.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Maj, 2011   

Nie będę wnikał w szczegóły, ale jakby nie patrzeć, to w silniku BLDC, mogą "polecieć" tylko łożyska, a w DC szczotki, komutator lub łożyska. Różnica sprawności rzędu kilku procent, jest (dla mnie) do pominięcia.
Dla Zbyszka jest najlepszy silnik DC, dla innych BLDC.
Jeden lubi pomarańcze, drugi, jak mu nogi śmierdzą. Nie ma się o co bić.
Każdy założy silnik taki, jaki mu będzie pasował. Nie ma o co walczyć. Tak mi się wydaje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group