ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik chłodzony cieczą
Autor Wiadomość
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 05 Maj, 2017   Silnik chłodzony cieczą

Panowie, dzisiaj cały dzień chodził mi po głowie temat - jak zrobić w miarę w prosty sposób chłodzenie wodne w silniku typu hub.
Doszedłem do wniosku że to wcale nie musi być trudne: Przede wszystkim jeśli zastosujemy wystarczająco grubą oś np 30mm to bedzie można naprawdę dużo przez taką przełożyć. Łącznie z cienkimi rurkami. Więc robimy oś bez żadnych zmian z jednej strony - a z tej pogrubionej - też praktycznie żadnych zmian poza fi . Z wymiarami nie będzie problemu bo przecież do pomiaru użyjemy starej osi.
Druga sprawa to wymiana dekla na...no właśnie, musi być prawie taki sam byle by tylko pasował pod łożysko które wymiar wewn. ma 3cm a zewn 5,5cm. Takim łożyskiem jest łożysko 6006.
Więc dekiel trzeba zrobić taki sam tylko pod inne łożysko.
No ale jak już mamy dekiel - problemem może okazać się montaż tarczy hamulcowej której wymiary są już raczej niezmienne. Chyba że coś podpasujemy. Tego jeszcze nie rozpracowałem.
Oczywiście wszystkie te elementy zanosimy do tokarza z odpowiednim materiałem. Myślę że koszt nie powinien być zbyt wygórowany.
Jeszcze pozostało wnętrze silnika. i tutaj należało by się zastanowić jak to wykonać. Jeśli mamy stojan przymocowany do dwóch wyprasek blaszanych ze stali to nawet zastanawiałem się czy nie warto byłoby się ich pozbyć montując zamiast nich dwa monolity alu skręcane ze sobą a dlatego dwa - by wewnątrz wykonać kanał chłodzący i skręcając je ze sobą zamknąc tenże kanał.
Oczywiście do tego wszystkiego pompa elektryczna załączana przy jakiejś temperaturze oraz chłodniczka .
Wiem, pewnie napiszecie że materiał nie jest tani, ale silniki w które można pchać kW też nie są tanie a do tego są ciężkie.
Co o tym sądzicie? gra warta świeczki? :)

PS. W sumie przygarnąłbym jakiś spalony silnik by pobawić się w taką przeróbkę. Jakiś spalony rhr205 lub coś w tym stylu, byle duży ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 05 Maj, 2017   

Nie boisz sie tam rdzy?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Maj, 2017   

Coś tam mam, ale trzeba go przewinąć, bo ma uszkodzoną jedną fazę, ale układ uzwojenia jest trudny do przewinięcia. Uwaliłem go kiedyś w słoneczniku przy jeździe po lesie. Leży do tej pory w garażu. Mogę za daremno oddać na zlocie.
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 05 Maj, 2017   

qaz33 napisał/a:
Nie boisz sie tam rdzy?
Rdzy nie będzie bo układy takie chłodzi się glikolem, zresztą to alu więc typowa rdza to raczej nie ;)
Cytat:
Coś tam mam, ale trzeba go przewinąć, bo ma uszkodzoną jedną fazę, ale układ uzwojenia jest trudny do przewinięcia. Uwaliłem go kiedyś w słoneczniku przy jeździe po lesie. Leży do tej pory w garażu. Mogę za daremno oddać na zlocie.
Widzisz, gdybyś go chłodził :mrgreen: to może jeszcze by żył ;)
Zeeltom, chętnie bym go przygarnął, tylko raczej nie będzie mnie na zlocie. Sprzęt jeszcze nie ukończony więc nie wybierałem się. Muszę popytać kolegów od siebie czy jadą na zlot.
A jaki to silnik?
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group