ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
rozjazd 40mV to duzo?
Autor Wiadomość
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

zadna cela nie byla uszkodzona. Poprostu BMSy aktywne tak maja. Oczywiscie maja tez swoje zalety, nie trzeba dobierac rownych celi itd. A ten wylacznik jest do nich dolaczony firmowo. Tylko ze ja tez myslalem ze to miliampery bierze i go nie uzywalem
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

To nie wina BMS tylko na pewno którejś z cel(albo coś innego żarło prąd i balansował sobie radośnie) bo jakby zbalansował wszystkie cele to po co miałby to robić jeszcze raz skoro nie ma poboru prądu? :lol:
Mogło faktycznie tak być jak piszesz ale to jakaś bezsensowna konstrukcja na to wychodzi XD
A swoją drogą przy LiPo (przynajmniej tych od Turnigy) po jeździe są tak niskie rozjazdy (przy prądzie 5C), że BMS nie ma w sumie co robić...
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017   

Wiem co pisze, potem doczytalem ze kazdy BMS aktywny tak ma niestety
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017   

qaz33 napisał/a:
zadna cela nie byla uszkodzona. Poprostu BMSy aktywne tak maja. Oczywiscie maja tez swoje zalety, nie trzeba dobierac rownych celi itd. A ten wylacznik jest do nich dolaczony firmowo. Tylko ze ja tez myslalem ze to miliampery bierze i go nie uzywalem


Czy w opisie (datasheet) BMS'a były informacje na temat zabezpieczeń przed przeładowaniem/nadmiernym rozładowaniem baterii? Typowy BMS ma podwójne zabezpieczenia przed przeładowaniem i rozładowaniem baterii. Pierwsze (nazwę je robocze), które działa na zakresie użytkowym, czyli max ~4.2V, min ~3V (OVPR i UVPR), oraz drugie (nazwę je awaryjne)które działa na granicznych parametrach baterii, ~4.3V max i ~2.7V min (OVP i UVP), gdzie BMS powinien całkowicie wyłączyć baterię.
przykłąd
http://blvpower.en.made-i...ttery-Pack.html

Jak rozumiem wyłącznik jest tylko od sekcji balansującej. Jak działa ten BMS bez włączonego balansowania?
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017   

tkoko napisał/a:
... Pierwsze (nazwę je robocze), które działa na zakresie użytkowym, czyli max ~4.2V, min ~3V (OVPR i UVPR), oraz drugie (nazwę je awaryjne)które działa na granicznych parametrach baterii, ~4.3V max i ~2.7V min (OVP i UVP), gdzie BMS powinien całkowicie wyłączyć baterię.
...

To nie tak. OVP to napięcie, przy którym włącza się zbezpieczenie celi (albo sekcji) i baterii nie możesz dalej rozładowywać. Ta blokada trwa aż do momentu, kiedy dana cela (albo segment) osiągnie OVPR podczas ładowania, czyli jest to zwolnienie blokady (release).
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 15 Maj, 2017   

A to nie jest tak, że w aktywnych musi być jakiś procesor, a procesory niestety zawsze zużywają przynajmniej jakieś miliampery jak liczą - chyba, że właśnie się je wyłączy. :)
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pon 15 Maj, 2017   

borsuk napisał/a:
....To nie tak. OVP to napięcie, przy którym włącza się zbezpieczenie celi (albo sekcji) i baterii nie możesz dalej rozładowywać. Ta blokada trwa aż do momentu, kiedy dana cela (albo segment) osiągnie OVPR podczas ładowania, czyli jest to zwolnienie blokady (release).


Z doświadczeń z moimi BMS'ami wynika co innego. Jak napięcie spadnie do ~3V (OVPR) BMS wyłącza dalszy pobór prądu, lecz bez obciążenia napięcie wzrasta powyżej 3V i możesz ponownie obciążyć baterię np. mniejszym prądem. Jeżeli natomiast napięcie spadnie poniżej OVP (~2.7V) to nie ma żadnej możliwości dodatkowego poboru prądu. Nawet podłączenie ładowarki nic nie daje gdyż bateria jest "całkowicie zablokowana". Dopiero zewnętrzne podładowanie padniętego ogniwa umożliwia ponowne zadziałanie BMS'a i wznowienie działania baterii w tym ładowania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group